<
יום שני , דצמבר 18 2017
מבזקים
דף הבית > כתבות IT מגזין > חדשות IT גיליון 137

חדשות IT גיליון 137

Grass Roots המובילה בפתרונות ניהול קמפיינים שיפרה פי 5 את הביצועים עם הטמעת פתרון אחסון של חברת HGST

Grass Roots היא חברה לפיתוח פתרונות התומכים בקמפיינים, פעילות שיווקית ואירועי לקוחות. הפתרונות שהחברה מציעה מבוססים על טכנולוגיות Microsoft® SQL Server. ככל ש- Grass Roots צמחה עסקית – הסתמן כי קיים צורך לארכיטקטורה חדשה ומקיפה יותר עבורה.

במקום שבו חברות רבות היו פורסות רשת SAN, שיכולה לספק מענה של עד שלוש שנים, קיבלו הקברניטים של Grass Roots החלטה לפרוס פתרון VSAN מודולארי, המותאם לצרכיה הנוכחיים, אך מצד שני גמיש בהרבה ומאפשר הרחבה עתידית של הקיבולת ושימור ביצועים באופן פשוט, ללא מאמצים ובלי הצורך להקים רשת חדשה.

Grass Roots פנתה לצוות המקצועי של HGST, המותג המוביל בתחום כונני דיסקים קשיחים, פתרונות אחסון והתקני SSD לארגונים, ולאחר ניתוח שבוצע באמצעות HGST Profiler – עלו תובנות מעניינות ומפתיעות, שהובילו לאופטימיזציה ומתן פתרון מתאים וממוקד יותר. בהמלצת HGST, ובסיוע הצוות של VMware® בחרה Grass Roots ברשת VSAN (Virtual SAN™) היברידית, בשילוב כונני דיסק קשיח מתקדמים מבית HGST.

"הפתרון הגיע מוכן עבורנו להפעלה מידית", אומר סיימון קירני, ראש מחלקת Group Hosting ב-Grass Roots. "לא נדרשים כישורים מיוחדים, מעבר ליכולת טכנית סבירה. היתרון הגדול ביותר הוא, שאיננו נדרשים לנסות ולחזות את הצמיחה העתידים ולבצע רכישת יתר עבור רשת SAN חדשה. כך אנו חוסכים כסף בהווה ובעתיד, שכן באפשרותנו להתרחב בקלות".

בפועל, נהנית Grass Roots מזמינות גבוהה בהרבה וביצועים מיטביים. מאז פריסת פתרון ה-VSAN, חוותה החברה גידול של פי 5 בביצועי הקריאה שלה, המאפשר זמני תגובה משופרים למשתמשים, בצד מבקרים חדשים ולקוחות פוטנציאליים. בנוסף, הכשיר קירני את מרכז הנתונים שלו לקראת הצרכים העתידים, וכבר עכשיו, החברה כבר ערוכה לצעד הבא.

איך מסייעים ללקוח לצאת מברוך כתוצאה מהתקשרות לא מוצלחת עם ספק?

מאת: אמיר גולן

אמיר גולן

אמיר גולן

כדרכו של עולם, כישלונות בעולם העסקים ובתעשייה מתרחשים כל הזמן. אבל כאשר כישלון נגרם כתוצאה מגורם חיצוני כמו למשל ספק תוכנה שמפתח עבורכם מערכת מידע קריטית, או את האפליקציה הבאה עימה אתם אמורים לצאת לשוק בעוד חודש – קשה לכם יותר להכיל את הכישלון.

כלקוחות שנכוו ברותחין אתם נמצאים, בדרך כלל, תחת לחץ זמנים, וכאשר אתם מגיעים לצומת החלטה – האם להישאר עם הספק הנוכחי ולהמשיך מתוך תקווה שאולי הדברים יסתדרו, או להיפרד ולמצוא בזריזות ספק חדש, רענן וטוב – אתם בדילמה לא פשוטה.  לרוב, אתם מגיעים למערכת היחסים החדשה כאשר את מרבית התקציב שלכם כבר שרפתם על ההרפתקה הקודמת שלא צלחה, אתם מאוכזבים, חשדניים, ומחפשים בנרות המלצות על ספק חדש. הדד ליין נושף בעורף ואתם מעדיפים כי הספק החדש ימשיך מהנקודה בה הספק הקודם הפסיק ולא יתחיל הכל מהתחלה.

אתם וודאי גם מבינים כי הספק החדש מוטרד לא פחות מכם, ומתלבט האם כדאי להיכנס לסיפור הזה ולהציל אתכם מברוך או לא. ספקים לא מתלהבים מתחזוקה של תוכנה קיימת ולא מוכרת, הם סקפטים לגבי  הסטנדרטים שלה, מודעים ללחץ שאתם עשויים להפעיל עליהם, חוששים מלקוח חשדן, לחוץ ומותש.

אז כדי להתגבר על כל אלו, ללמוד מן הניסיון ולמקסם את ההצלחה של פרק ב' הנה שורה של  המלצות איך להיכנס לפרויקט קיים עם ספק חדש:

  1. נסו לאתר ספק שכבר התנסה עם מספר תהליכים דומים ויש לו הוכחות בשטח.
  2. למדו מן הכישלון שלכם ושתפו בתהליך הלמידה את הספק החדש. תחקרו יחד את תהליך העבודה הקודם ונסו להבין איפה היו המוקשים ומדוע לא ראיתם אותם מראש. הבנה של התהליך הכושל תסייע לכם להימנע מליפול לאותם בורות.
  3. דרשו מהספק הערכות להיקף העבודה אולם קחו בחשבון כי בשל חוסר היכרות קודמת עם התוכנה, יכולה להיווצר סטייה משמעותית במספר שעות העבודה המוערכות. קבלו זאת בהבנה.
  4. דאגו שהספק יגדיר מראש מתודולוגיה מוסדרת של קליטת מערכת קיימת – אופן קבלת קוד המקור, מסדי הנתונים, גישה לסביבות השונות (בדיקות ופרודקשן), קבלת סקירה על המערכת וכו'.
  5. אם ניתן לבצע חפיפה והספק הראשון מוכן לתת סקירת מערכת לספק החדש – מה טוב, אולם ברור כי לא תמיד זה אפשרי.
  6. בצעו מעבר חד בין הספקים. חשוב לזכור שלא ניתן לתחזק מערכת אחת באמצעות שני ספקים במקביל. גם אם הספק החדש עדיין לא מכיר את המערכת מספיק טוב ועדיין לא יודע כיצד יש לטפל בבעיות שצצות זכרו שהוא ילמד תוך כדי תנועה ועם הזמן הפערים יצטמצמו.
  7. עד שהספק החדש לא “ילכלך" את הידיים בקוד הוא לא באמת יבין מה קורה שם. לכן, חשוב להגדיר משימות רוחביות שיגעו בכמה שיותר היבטים של המערכת וכך יאלץ את המפתחים להכיר אזורים רבים ומגוונים שלה, בפרק זמן קצר.
  8. יתכן שהספק החדש יאלץ להשליך שורות קוד לקויות או בלתי מתאימות לפח. עבודה קשה בתחילת הדרך תוביל לתפקוד טוב של המערכת בהמשך.

אגב, המלצות אלה רלוונטיות גם ללקוחות שנמצאים במשבר דומה בכל הנוגע לתחזוקה של מערכות תוכנה קיימות. ספק תוכנה שהתנסה בכניסה למערכות קיימות יוכל לקלוט את המערכת במהירות  ויצליח להחזיר את התוכנה חזרה למסלול תחזוקה שוטף ויעיל. בין אם מדובר בתוכנה בשלבי פיתוח או בתחזוקה של תוכנה קיימת,  בחירה בספק נכון והגדרת תהליך מתאים, תוך תיאום ציפיות, יצמצמו את היקף הטראומה ויהפכו את המשבר להזדמנות.

הכותב הוא מנכ"ל משותף בחברת CodeOasis

 

מהנדסים צעירים – חוג לגו אתגרי

%d7%a2%d7%92%d7%95%d7%a8%d7%9fחברת מהנדסים צעירים המפתחת חוגי לגו אתגרי מציעה לילדים שאוהבים לפרק ולהרכיב מחדש מכונת כביסה ביתית את החוג המושלם – בנייה של מודלים מורכבים ודינאמיים בלגו. החוג משלב לימודי מתמטיקה, פיזיקה והנדסה תיאורטיים יחד עם בניית דגמים מורכבים וממונעים כמו עגורן, רובוט אדם ומעלית אותם מרכיבים באמצעות חלקי לגו ייחודיים.

במהלך החוג הילדים חוקרים ובונים דגמים שונים המונעים באמצעות חיבורם לסוללות. הדגמים שהילדים בונים הם  קרוסלה הנמצאים בלונה פארק, כלי תעופה, כלי תחבורה כמו מכוניות מירוץ, מנופים, מעלית, תחנת כוח, עגורן ועוד. כל ילד מקבל ערכה ייעודית שהוכנה עבורו, בתחילת כל השיעור המדריך מסביר על הדגם אותו ילמדו להכין באותו השיעור ולאחר מכן הילדים ירכיבו את הדגם, ישכללו אותו, יחברו אותו לסוללות וישחקו בו.

בניית הדגמים ממחישה את הנוסחאות ואת המתמטיקה וכן מפתחת את היכולות המוטוריות, החברתיות והשכליות אצל הילדים. הבנייה מאפשרת למידה חווייתית ומשמעותית, פיתוח חשיבה המצאתית ויצירתית, פיתוח הראייה המרחבית, פיתוח יכולת ניתוח תהליכים הנדסיים, בניית ביטחון עצמי ותחושת מסוגלות, img_0601תקשורת ועבודה בינאישית ושייכות חברתית.

חברת מהנדסים צעירים מתמחה במתן פתרונות חינוכיים באמצעות חוגי העשרה בשילוב לגו וומשחקים אחרים לילדים ונוער במסגרת פורמליות ובלתי פורמליות. מטרת הפעילות היא להמחיש את העקרונות המדעיים באופן חוויתי ואישי. החברה מפעילה למעלה מ-400 חוגים והפעלות במקביל בפריסה ארצית, מקריית שמונה ועד אילת, ומפעילה חוגים ב-32 מדינות נוספות בעולם.  בארץ החברה עובדת עם אוניברסטיאות, בתי ספר, מתנ"סים, מרכזים פרטיים, מסגרות תל"ן בבית הספר ופונה לכל המגזרים והאוכלוסיות.

אמיר עשור, מנכ"ל ומייסד החברה, זכה בתואר יזם השנה העולמי בתחרות הבינלאומית של ארגון YBI לשנת 2011 אשר נוסדה על ידי נשיא הארגון – הנסיך צ'ארלס. הזכייה התקבלה בזכות הצמיחה המהירה של החברה וכן בשל הרעיונות החינוכיים והתועלת החיובית שהיא מפיקה.

טווח מחירים: 180-210 ש"ח.

החוגים מתאימים לילדים החל מגיל גן ועד חטיבת ביניים, בהתאם לרמת הגיל והידע. לבירור על חוג מהנדסים צעירים הקרוב לביתך ולפרטים נוספים בקרו באתר: www.youngeng.co.il .

 

פירמיד אנליטיקס חושפת הזדמנויות אנליטיקה חדשות ללקוחות SAP

החברה הישראלית המייצרת פלטפורמות בינה עסקית לתאגידים בעולם הכריזה היום על שדרוג נוסף- BI Office המאפשר לארגונים עם SAP להפעיל תובנות עוצמתיות ולשפר תוצאות עסקיות. עומרי קוהל, שותף מייסד ומנכ"ל פירמיד אנליטיקס:"הלקוחות העסקיים שלנו יוכלו בקלות ובביטחון למזג את נתוני ה-SAP שלהם בפלטפורמת האנליטיקה ה

עומרי קוהל. צלם דניאל בר-און

עומרי קוהל. צלם דניאל בר-און

עסקית המובילה שלנו.

,Pyramid Analytics פלטפורמת הדור הבא באנליטיקה עסקית עבור חברות ותאגידים, הכריזה היום על שדרוג נוסף ל-BI Office אשר מאפשר גישה יעילה ומנוהלת לכל מקורות הנתונים במערכת SAP, לרבות SAP HANA ו-SAP BW.  מהיום יכולים הלקוחות לאחד את נתוני ה-SAP שלהם עם מקורות נתונים קריטיים אחרים בחברה במסגרת BI Office, ובכך יוכלו המנהלים והמשתמשים העסקיים כאחד לקבל החלטות יותר מושכלות ומבוססות נתונים.

"אלפי חברות מובילות בעולם מסתמכות על נתוני SAP לניהול העסק שלהן.  מקורות נתונים אלה מייצגים מערך שלם הכולל דוחות משאבי אנוש, נתוני מערכת CRM וניהול מלאי אשר, בשילוב עם מקורות נתונים אחרים, מציגים סיפור רחב יותר התורם לתהליך קבלת החלטות משופר," אמר עומרי קוהל, שותף מייסד ומנכ"ל פירמיד אנליטיקס.  "היות ופירמיד אנליטיקס משתמש במחבר מאושר ל-SAP, הלקוחות העסקיים שלנו יוכלו בקלות וביטחון למזג את נתוני ה-SAP שלהם בפלטפורמת האנליטיקה העסקית המובילה שלנו.  את הכול יוכלו לעשות בסביבה בטוחה ומנוהלת תוך שמשתמשי הקצה יכולים להפגין חדשנות עם נתוני SAP בסביבת אנליטיקה בשירות עצמי."

BI Office מאפשרת לעסקים:

  • לאצור מודלי נתונים במסגרת מנוהלת ומאובטחת: מסגרת הביטחון המבוססת של BI Office מאפשרת ל-IT לשפר זמינות נתוני SAP מאושרים למשתמשים העסקיים באופן מנוהל ומאובטח. הדבר יוצר שיטת עבודה משולבת מקצה לקצה אשר מבטיחה שכולם עובדים על המידע המעודכן ביותר, בלי לסכן את משילות ה-IT או את הבקרה הניהולית.
  • מאפשר למשתמשים להתחבר לכל מקורות נתוני SAP בסביבת שירות עצמי: הודות לממשק האינטואיטיבי של ה-BI Office, בשילוב עם תוספת המחבר, משתמשים יכולים לגרום לכך שמודלי הנתונים שלהם ימזגו נתוני SAP אם נתונים שאינם SAP, ליצור דשבורדים ודוחות משלהם ואפילו לשלוט במועד הריענון של הנתונים – הכול ללא עזרת IT.
  • גישה לדשבורדים בעלי אנליטיקה מאוחדת: BI Office משמשת כמרכז אנליטיקה ריכוזי בו יכולים המשתמשים לאחד ולנתח תוכן מ-SAP ומקורות אחרים, ליישם אינטראקציות אוניברסליות ולשנות את ההקשר במהלך העבודה.
  • שיתוף תוכן והקשר מתוך מקורות נתוני SAP: BI Office מספקת פלטפורמה בה יכולים המשתמשים לשתף ולהשתמש בתוכן ובלוגיקה העסקית, וכן להמליץ על תוכן ודיונים אשר חושפים תובנות, יחסים ואינטראקציות חשובות.

"BI Office סיפקה לנו תובנות מדהימות בשילוב עם חיסכון מדיד בעלויות ובזמן, תוך שהיא מאפשרת גישה פשוטה לנתונים רלוונטיים וחשובים," אמרה ג'ו מקגורק, מנהלת BI בחברת Voith FRS.  "אנו שמחים ש-BI Office מוסמכת לעבודה עם SAP.  ככל שבסיס המשתמשים שלנו מתרחב, תוספת זו לפלטפורמת BI מאפשרת לנו להציע אופציה חלופית לגישה לנתוני ERP שלנו ובכך אנו זוכים לתובנה והבנה יוצאת דופן בעסקים שלנו."

"הצלחנו מאוד ביצירת ערך ללקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלנו הודות לטכנולוגיה של פירמיד אנליטיקס," אמר הרמן הבן, מייסד ומנכ"ל QUNIS.  "BI Office מגדילה את הזמינות והערך של האנליטיקה העסקית לא רק למשתמש היחיד, אלא גם לארגון באופן כללי.  החלטות מתקבלות מהר יותר ובפחות סיכון.  וכעת, הודות למחבר SAP המאושר, ארגונים יוכלו להרחיב את היקף והשפעת האנליטיקה שלהם על ידי משיכת נתונים קריטיים מפלטפורמת ה-SAP שלהם אל תוך תהליך קבלת ההחלטות באופן מאובטח ופשוט ביותר.  אנו נרגשים ליישם את הפלטפורמה מול הלקוחות שלנו ככל שהם מתקדמים במסע האנליטיקה שלהם."

 

Veeam דיווחה על צמיחה של  49% בעסקאות אנטרפרייז, בהשוואה לאשתקד תוצאות כספיות, רבעון 3, 2016:

Veeam® Software, המפתחת פתרונות חדשניים המספקים זמינות לארגוני  ה- Always-On Enterprise™, מכריזה היום על צמיחה של 31% בהכנסות מהזמנות, ברבעון השלישי

פיטר מק'

פיטר מקיי

של 2016, בהשוואה לאשתקד. עוד דיווחה החברה על צמיחה של 49% במכירת רשיונות חדשים בקרב ארגוני אנטרפרייז, בהשוואה לאשתקד, ועל צמיחה של 63% במספר המצטרפים לתוכניות הענן הייחודיות של החברה המיועדות לספקי ענן (VCSP). מספר לקוחות החברה ברחבי העולם, המריא ברבעון זה ל- 216,500 ומספר השותפים ל- 43,000. פתרונות Veeam מגנים על  12.5 מיליון מכונות וירטואליות ברחבי העולם.

מימצאים אלה ממחישים את הגידול בדרישה לזמינות מידע מלאה 24.7.365 במיוחד בקרב ארגונים החווים תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית. על פי חברת המחקר IDC, מספר תהליכי  הטרנספורמציה הדיגיטלית, יותר מיכפיל את עצמו, עד 2020 ומחלקות ה- IT בארגונים ישקיעו את מירב המאמצים והכספים באפיק זה.

"טרנספורמציה דיגיטלית היא לא רק טרנד, אלא שאלה של חיים או מוות, עבור ארגונים שמבקשים לשנות את חווית הלקוח ולהגיע לרמות חדשות של פרודוקטיביות ארגונית – נושאים אלה מושכים כרגע את מלוא תשומת הלב של המנמ"ר ושל מקבלי ההחלטות," אמר פיטר מקיי, נשיא וסמנכ"ל תפעול, Veeam. "אם מסתכלים על התוצאות הכספיות של Veeam לרבעון שלישי ב- 2016 רואים כי היא  משחקת תפקיד מפתח בתהליכי הטרנספורמציה הדיגיטלית בארגונים. ללא זמינות מידע של 24.7.365 כל היתרונות שארגונים צפויים להשיג  בזכות הטרנספורמציה הדיגיטלית ירדו לטמיון. לכן, ארגונים מאמצים היום במהירות רבה את פתרונות הזמינות שלנו ונוטשים טכנולוגיות לגאסי שאינן יכולות לתמוך בסביבת ה- Always-On."

 

 

 

 

 

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשלוש שנים האחרונות.
נגישות