יום שישי , אוקטובר 20 2017
מבזקים
דף הבית > כתבות IT מגזין > Infor M3: הרבה יותר מ-ERP תעשייתי    

Infor M3: הרבה יותר מ-ERP תעשייתי    

   

טאריק תמן

טאריק תמן

"תוכנה צריכה להיות יפה", מפתיע אותי טאריק תמן (Tarik Taman), מנכ"ל  חברת Infor לאזור IMEA (הודו, המזרח התיכון ואפריקה), שהגיע לישראל לפגוש את לקוחות פתרון ה-ERP המצליח  של החברה, Infor M3.

Infor M3, המיוצג בישראל ע"י חברת Intentia, מחזיק במקום השני בשוק העולמי, עם נתח של כ-17 אחוז (פחות מ-SAP ובערך כמו אורקל). בישראל מוכרת Infor בעיקר בתתי ורטיקלים לתעשייה ולהפצה. "אתה מופתע", הוא אומר לי משועשע, "מהדגש ששם יצרן תוכנה עסקית על אסתטיקה וממשק משתמש אטרקטיבי, אבל זה נובע מאסטרטגיית מוצר שנחקרה לעומק ונועדה לבדל את הטכנולוגיה של Infor מהמקובל בשוק הזה. כי אם תשאלו את מנהלי המערכות שהתקינו פתרונות ERP מסורתיים, מה הקושי העיקרי איתו הם מתמודדים ביום-יום, התשובה האוניברסלית תהיה 'המשתמשים בורחים מהתוכנה'. כולם שונאים את האינטראקציה עם מסכים מכוערים, שנראים כמו טפסים סטטיסטיים שהמציא בירוקרט חולה טבלאות, מבוקר עד ערב. גם מנהלים בכירים, שיכולים להפיק מהפתרון מידע קריטי לאופטימיזציה של התהליכים שבאחריותם, לא מוצאים זמן ומוטיבציה ללמוד את כל הפונקציונליות של ה- ERP – ולא משנה כמה התוכנה מתוחכמת כמודל תיאורטי."

אלי מיזלס, מנכ"ל אינטנטיה ישראל מוסיף "לקוחות בעולם, ולאחרונה גם בישראל, מתחילים להבין ש- ERP אינן ראשי תיבות של 'תקציב אינסופי ותוצאות אקראיות'. כולם מחשבים מסלול מחדש ו- M3 Infor  הוכיח את יכולתו (בתכולות, במתודולוגיה ובידע של מיישמיו) לעשות זאת באיכות הנדרשת, בזמן ובתקציב סביר ונשלט!"

"חברת Infor גילתה שהסוד למשיכת משתמשים הוא אסתטיקה. כולם אוהבים להתעמק בתוכנה שמדברת גם לצד האומנותי של המוח, ולשם כך היא הפקיעה את עיצוב ממשק המשתמש מידי צוות התכניתנים והפקידה אותו בידי סטודיו מוביל לעיצוב תעשייתי הנקרא Hook&Loop. הסטודיו פועל כיום ממטה החברה בניו יורק,  וכבר זכה בעשרות פרסי עיצוב.
תמן הגיע לביקור בישראל לאחר ש – Infor  הכריזה על השקעה מאסיבית באזור ועל כוונתה להגדיל את נתח השוק בישראל באופן משמעותי, ע"י מינוף החדירה, ההשקעה והביצועים

אלי מייזלס

אלי מייזלס

של Intentia בשוק זה, והרחבת תמהיל המוצרים שהיא תשווק ותיישם.

שני מהלכים שוברי שוויון

הנציגות הפעלתנית של Intentia  הקנתה לפתרון M3 Infor בשנים האחרונות נוכחות חזקה בתעשייה הישראלית, לאחר ביצוע של  יותר מ-230 פרויקטים בישראל, בשלוחות חוץ של חברות ישראליות ובחברות בחו"ל בתחומי התוכן בהם היא מתמחה, על פני ספקטרום רחב של ורטיקליים. עכשיו החברה נערכת לשני מהלכים "שוברי שוויון":

  1. הרחבת סל המוצרים. "יש לנו מוניטין נפלא בקרב קהל הלקוחות המסורתי שלנו, אבל אין מספיק מודעות לכך ש- Infor מציעה מארג שלם של פתרונות תעשייתיים, לא רק ERP", אומר טאריק תמן. "אנו מציעים, למשל, מוצר ייחודי לניהול הערכת תפקוד של עובדים לצורך בחירה ושיבוץ בעלי תפקידים קריטיים וקידום מנהלים. המוצר הזה מוביל בניהול משאבי אנוש בעולם הפיננסי, כולל בבנקים שנעולים על ERP של חברות אחרות, ומשמש להפקת מעל 60 מיליון הערכות בשנה, וכן מוצרים לניהול שרשרת ההספקה, BI ייחודי, וכלים מתקדמים לממשק משתמש ולחיבור בין המערכות".
  2. העמקת השימוש בתוכנה כשירות (SaaS) לחברות קטנות כגדולות. "היינו החברה הראשונה לאמץ את מודל SaaS עבור פתרונות ארגוניים מרכזיים, כמו ERP", אומר טאריק תמן. "אך בניגוד למתחרים, שנאלצו נגד רצונם להגר לענן בלחץ הלקוחות ולכן הסתפקו בהתאמות מינימליות של הקוד העתיק שלהם, Infor מנצלת את ההזדמנות ההיסטורית לחדש את בסיס הקוד של הפתרונות. כפי שעשינו בנושא המראה והתחושה של האינטראקציה, גם בליבת היישומים בחרנו להקים יחידה חדשה של מפתחים צעירים עליהם הוטלה המשימה לכתוב מחדש את מנוע ה-ERP, תוך שימוש בכל חידושי הטכנולוגיה של השנים האחרונות, כולל רשתות חברתיות ושיתוף מידע חוצה ארגון, תחת הכוונה של צוות מדענים מהמכון הטכנולוגי המהולל MIT".

 פאזל של 1,200 מיקרו-וורטיקלים

המעבר לענן, שבמוקדם או במאוחר ייגע בכל וורטיקל עסקי, אינו רק שאלה של פלטפורמה ונגישות. "לקוח של תוכנה כשירות מעוניין בעצם לקבל 'פתרון כשירות'", אומר טאריק תמן. "הוא רוצה להשתמש בתוכנה ללא השקעה בקסטומיזציה, לכל היותר קצת התאמות תצורה פשוטות. הרי אין טעם לעבור לענן אם עדיין תזקקו לפרויקט פיתוח, התאמה ואינטגרציה מסיבי. הפתרון שעולה לענן לא יכול להסתפק בחלוקה הקלאסית של וורטיקלים. לכן  Infor פיתחה את הקונספציה של 'מיקרו-וורטיקל' לרמת פרטנות חסרת תקדים".

"על האג'נדה שלנו נמצאים מאות מיקרו-וורטיקלים שמקבלים כל אחד טיפול ייעודי לאתגרים הספציפיים לו" מיזלס מוסיף "תחת הורטיקל של 'מזון ומשקאות', אנו מבחינים בתתי הורטיקלים הבאים – מאפיות, מחלבות, ממתקים, יקבים ועוד. תחת ורטיקל ה'אופנה' אנו מבחינים בין ביגוד, הנעלה, אקססוריז, אריגים, טקסטיל וכדומה. Intentia ארזה את הידע והעמידה תתי ורטיקלים בתחומים בהם הצלחנו לחדור לפרטי הפרטים של הצרכים הפונקציונאליים. תתי הורטיקלים בתעשיית האריזות (קרטוני פח, גמישות, מעוצבות וכו') הפלסטיקה ועוד, עומדים כעת   לטובת לקוחות פוטנציאליים בכל העולם (הרכבה, אקסטרוזציה, רוטציה, הזרקה, ניפוח).  לכל מיקרו-וורטיקל כזה יש תנאי עבודה שונים, רגולציה ספציפית, גישות שונות לשיווק והפצה, אילוצים כספיים ומאפייני כוח אדם מקצועי שונים" .

תמן ממשיך ומפרט "אם אנו רוצים למשוך את הלקוחות לשירות תוכנה בענן עלינו להציע להם אפשרות לבחור בפתרון שהוכיח את עצמו כבר בתחום העסקי שרלוונטי להם. לאפשר להם פשוט 'להיכנס לנעליים' של חברות אחרות, שהצליחו באותו וורטיקל לאחר שהזמינו פתרון Custom Made, ולרוץ מהתחלה על מסלול שאין בו הפתעות. חשוב להבין שאת הפתרונות למיקרו-וורטיקלים מאפיינים לקוחות עסקיים אמיתיים, לא מנהלי מוצר שמנותקים מהמבחן האולטימטיבי של תוכנה – כמה טוב ויעיל הפתרון שהיא מציעה לתפעול תחרותי בשוק האמיתי. היעד האסטרטגי שלנו הוא לספק חלקים מותאמים בשלמות לפאזל שמורכב מיותר מ-1,200 מיקרו-וורטיקלים".

הגישה של מיקרו-וורטיקלים פותחת את השערים ל- Infor גם בפני אלפי חברות בינוניות וארגונים קטנים, שלא רוצים בפרויקטים קונבנציונליים מסיבות של מחיר, זמן וסיכונים טכניים. "הבשורה שלנו למגזר ה-SMB היא, שאין פתרונות תוכנה ארגונית בלתי נגישים למי שלא בליגה של Enterprise", אומר טאריק תמן. "נכון, לחלוצים היה קשה יותר וצריך כיסים עמוקים אם מתחילים על דף לבן. אבל ברגע שתת הורטיקל הוכח, ומתודת העבודה לוקחת בחשבון אילוצי כח אדם ותקציב, הפתרון הזה נעשה זמין ומעשי גם לכל אחד אחר – כאילו מדובר במוצר Commodity מעל המדף."

פתרונות לתתי הורטיקלים של ה- ERP של Infor משלבים את שתי התכונות שאחרים מתקשים כל כך לחבר:

  • פתרון וורטיקלי מלא על כל פרטיו, מוכן לשימוש As Is והטמעה בעולם האמיתי בסביבת המשתמש לנוחותם עם יכולות קסטומיזציה. פתרון שעוצב על ידי המקצוענים של Infor עבור לקוחות אמיתיים, על פי הידע והניסיון הספציפיים למיקרו-וורטיקל שלהם ולתנאי השוק בעשור השני של המאה ה-21.
  • סביבת עבודה מודרנית ואטרקטיבית, העונה לצרכים של עובדים צעירים, שמחפשים בפתרון את כל התכונות שהם מוצאים בסביבה של רשתות חברתיות ואפליקציות מובילות. החל בפלטפורמת שיתוף מידע דמוית Facebook, דרך תקשורת מיידית במודל Snap Chat, וכלה בגישה אינטגרלית לשירותי ענן חיצוניים.

בשורה התחתונה, יותר תועלת בפחות מאמץ

"המשותף לכל הלקוחות הוא הרצון להפיק יותר תועלת בפחות מאמץ ופחות השקעות, וללא הסתבכות", מסכם טאריק תמן. "כספקי פתרונות עסקיים, המשימה שלנו היא לספק את הרצון הזה, ולא להיצמד מסיבות אנוכיות למודלים ישנים שפותחו במאה הקודמת. שירות התוכנה שאנו בונים בענן נבנה בתפיסה הזאת, שכובשת משתמשים חדשים (עד כה יותר מ-7,000 ארגונים עם מעל 14 מיליון משתמשים) מדי יום".

הרשמה לפורום רעננה 30/11

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.