יום שני , אוקטובר 23 2017
מבזקים

ראיון : עם גל עופרי , CTO טלדור תקשורת

חברות האינטגרציה , כמו כל תחום ה – IT חוות טלטלה גדולה כתוצאה מהשינויים העצומים בעולם טכנולוגיית המידע . מצד אחד יש מעבר מסיבי לסביבת הענן . מצד שני , אופי וסוג הלקוחות משתנה באופן מהותי . מצד שלישי , המטלות והציפיות מצד הלקוח עוברות שינוי עצום . בכל ה ‘סערה ‘ הזו חייבות חברות גדולות ועתירות תשתיות , אשר חיו בנוחיות יחסית , לנווט בין הגלים – ובמידה רבה – להמציא את עצמן מחדש . את התובנה הזו הפנימה טלדור מכבר – ובמידה רבה כבר יצאה לדרך .

עידן חדש מחייב היערכות חדשה

’כלכלת האפליקציות ‘ והמעבר אל המהיר אל ארכיטקטורה מבוססת ענן (לפחות באופן חלקי ) מחייבת שינוי תפישתי וארגוני של חברות האינטגרציה . השינוי הוא

גל עופרי

גל עופרי

הזדמנות גדולה למי ש ‘מחבק ‘ ומיישם אותו במהירות – ובעיה לא קטנה למי ש ‘נשאר מאחור ‘. מערכות המידע הופכות להיות חלק חשוב יותר ויותר בתהליך העסקי כולו ובמקרים רבים הן ההבדל בין כישלון להצלחה עסקיים של הארגון . באופן טבעי , הן מחלחלות לתחומים הרבה יותר גדולים – ובעצימות גבוהה. גם הלקוחות של שרותי IT ומוצריו השתנו . המנמ“ר עדיין משמש כ ‘ממשק‘ עיקרי בין חברת האינטגרציה ללקוח – אולם שחקנים חדשים הופכים ללקוחות ושותפים חשובים לא פחות. חטיבת השיווק הופכת יותר ויותר ללקוח וצרכן מהותי של שרותי חברת האינטגרציה , מנהלי המחקר ודרגי הנהלה חדשים הכוללים ”מנהלי חדשנות “ מסוגים שונים נעזרים ישירות בשירותים והיכולות שחברת אינטגרציה יכולה לספק. גם עומק המעורבות ומנעד הידע של האינטגרטור נדרש לשינוי והרחבה – צריך לייצר ידע ויכולות בתחום הבנה עסקית אסטרטגית – ויכולת לתרגם את זה לתהליך מבוסס IT (לעיתים – אפליקציה , לעיתים ממשק משתמש אחר ). ואם לא די בכל אלה , כל מה שקשור ללוחות זמנים עבר מהפכה . ”זמן הגעה לשוק “ ) ) Time to Market הפך להיות המנגינה הקבועה והמעצבנת המלווה של פרויקט ופיתוח יישום או אפליקציה . נוכח העובדה שמערכות IT מעורבות כיום בתהליכים העסקיים הכי רגישים – בהם נושא השוק והמתחרים הוא קריטי – יש חשיבות מרובה ללוח הזמנים בו מבוצעת משימת פיתוח והטמעה של יישום חדש . לוחות הזמנים המותרים הצטמצמו באופן שבו לא ניתן להמשיך ולהתנהל בדרכים הישנות .

מה עושים הגדולים ?

תקופה של שינויים מהירים היא תקופה מאתגרת ל ‘גדולים ‘ של התקופה הנוכחית . לכאורה , האינטרס שלהם הוא ש ‘הדברים יישארו כפי שהיו ‘ . כי עכשו הם ”באזור נוחות “ יחסי . כללי המשחק מוכרים . במסגרתם הם ”שחקנים מובילים “ עם יכולות, יתרונות ו ‘מאחזים ‘ שמבטיחים את יציבותם. אולם חוקי הטבע חזקים מכל ’משאת נפש ‘. השחקנים המובילים חייבים לייצר שינוי מהותי באופן ההתנהלות הכללי שלהן ובתפישת עולמן כדי לשמור בעולם החדש על מעמדן ואפילו לשפר אותו – כי בעיקרון השינוי בו מדובר הוא הזדמנות גדולה – השאלה הנשאלת מי ייהנה ממנה.

טלדור עושה שינוי כיוון

ההבנה שיש צורך לחולל שינוי משמעותי בתפישה הכוללת של החברה הופנמה בטלדור לפני שנים . השאלה הייתה כיצד ליישם את השינוי הנדרש באופן המיטבי לחברה – וללקוחותיה. איך לקחת את החוזקות הקיימות – ולהתאים אותן לעולם החדש באופן בו החברה תשמור – ותשפר את מיצובה ומעמדה. צריך לזכור , זו משימה לא קלה לחולל שינוי בארגון שמעסיק 3000 עובדים ורגיל לפעול בדרך מסוימת . ממש כמו לשנות כיוון במסלולה של ’נושאת מטוסים ‘ לעומת שינוי כיוון של סירת מירוץ.

נפגשנו עם גל עופרי , הCTO של טלדור תקשורת ללמוד כיצד מחוללים שינוי כיוון בנושאת מטוסים . וכיצד זה עובד ומשפיע על התנהלות החברה – וכיצד נראים ”הפרטים הקטנים “ של מטרות גדולות .

הפרטים הקטנים יוצרים את התמונה הגדלה

”בסוף ובהתחלה של כל משימה יש צורך של הלקוח בפתרון כולל שרואה גם את התמונה הגדולה וגם את הפרטים הקטנים – ויכול לבחון ולייצר תועלת עסקית מדידה מכל התהליך כולו “ אומר גל עופרי. ”נכון, חברת האינטגרציה נדרשת היום להיכנס הרב יותר עמוק לתהליכים עסקיים , להבין אותם, לעיתים גם לעזור לעצב את התהליך מתחילתו עד סופו ולייצר באמצעותו ערך ויתרון ללקוח – ובסוף לפתח את היישום שעונה על כך, בין אם מדובר באפליקציה או בממשק משתמש אחר דוגמת קיוסק או ממשק מתאים באתר הלקוח “ אומר גל , ”במקרים רבים אחרים זיהינו , שהסיסמא ’שלם לפי צריכה ‘ היא מלכודת דבש . ארגונים רבים – ודווקא המתוחכמים שבהם, ’כוכבי האינטרנט החדשים ‘, מתחברים ישירות לשירותים מבוססי צריכה דוגמת הענן של אמאזון או של אחרים בין עם בתחום התשתיות ובין אם בתחומים אחרים, לאחר זמן מה, הם מגיעים עקב העדר בקרה ויכולות שליטה לרמת הוצאות בלתי סבירה וגבוהה למדי . זה נובע לרוב מהעובדה שאין להם כלים משלימים לביצוע ניהול סיכונים ואפשרויות . פיתחנו אצלנו יכולות להבין אם באמצעות הטמעת טכנולוגיות מתאימות ובין תוך ניצול היתרון לגודל שלנו , ואנחנו מציעים לארגונים כאלה – אפילו בתחומים המורכבים הללו – מעין פוליסת ביטוח "אינטגרטורים של היום חייבים להיות היפר -אקטיביים " שמאפשרת שליטה גמורה על ההוצאה – תוך שפיתחנו מולם מודל תגמול כספי המבוסס על הרווח שלהם מכך “. הדוגמא הזו, מייצגת מקרה פרטי של היכולת – רק של הגדולים ובעלי היכולת להשקיע בחיפוש ופיתוח עסקי פנימי – לבנות מודל עסקי ספציפי המיועד לפלח שוק ולתופעה של ניהול עלויות שימוש בתשתיות וביישומים בענן , בין אם ביכולות מחשוב ושרתים ובין אם בשימוש בגמישות משתנה על פי דרישה ביישומים ובכל מה שניתן לרכוש על פי צריכה. לדברי גל ”אני חושב ששם המשחק בשנים הקרובות זה הצורך להתמחות ב – API כדי להעניק ערך. לחבר ולמצוא פתרונות שיוכלו לתת ערך עסקי כספי למנמ“ר ולארגון. הפתרון לא יהיה חד -מימדי אלא נייד – לעיתים הצורך ביותר יכולות מיחשוב, תקשורת , אבטחה ושרותים אחרים ’יחליף ידיים ‘ויסופק במועדים שונים ממקורות שונים תוך בקרה על העלויות ורמת השרות . רק אינטגרטור גדול יכול להשקיע את המשאבים המקצועיים והכספיים כדי להיות בעמדת פיקוח וניטור – ולהגיד למנמ“ר ’ככה אתה יכול להשיג את זה. הכי פשוט, כלכלי ומהיר ‘ “.

עידן ענן . אתגרים והזדמנויות

בשנים האחרונות חווינו דיבורים רבים על מעבר לענן ועל התמעטות חשיבותם של האינטגרטורים במעבר – ולאחריו. לעיתים המילים והדיבורים מקדימים את המעשים עצמם. אולם המגמה קיימת – ובשנים הקרובות נחווה העברה של חלקים גדלים והולכים ממטלות מערכת המידע אל עננים ציבוריים – במקביל לפעילותן בתוך המערכת המסורתית הקיימת אצלם. כיצד נערכות חברות האינטגרציה לאתגר מסוג זה? ”דווקא תחום ענן , שרבים ממהרים להספיד את האינטגרטורים הוא ההזדמנות הגדולה שלנו. ראשית, מדובר בתקופת מעבר ארוכה ובמשך כל התקופה תהיה לארגונים המסורתיים מערכת היברידית בה נדרש ידע ויכולת לפעול ’בשני העולמות‘ ולחבר ביניהם. מאידך, גם ’הארגונים החדשים‘, הסטארט -אפים ’שנולדו על המקלדת הדיגיטלית‘ ועם היד החופשית על כרטיס האשראי בו רכשו שרותים ותשתיות מהענן של אמאזון בדרך כלל מבינים שאי אפשר לבד. לאחרונה נתקלנו במקרה של לקוח , חברת סטארט -אפ מצליחה, שפתאום חוייבה בחודש בודד בסכום של 35,000$ בגין שרותים מבוססי ענן שרכשה באמאזון . עבור מי שהתרגל ותכנן להוציא בסביבות 10,000$ זה פשוט אסון . פתאום גם הם מגלים שהיכולת שלנו לנהל עבורם סיכונים פיננסיים מסוג זה , לצד היכולת שלנו לבנות עבורם גם בסביבית הענן מערכת מאובטחת ואמצעי שליטה ובקרה מכל הסוגים היא קריטית עבורם גם בעידן החדש “

מספר גל ומוסיף ”את זה אנחו יכולים לעשות הן בשל היכולת שלנו לפתח עבור לקוחותינו מימשק לניהול כל ההיבטים של פעילות – ובמקביל , בשל הגודל וההתארגנות שלנו – להציע להם באופן קבוע אפשרות לאופטימיזציה דינאמית של רכש השירותים מהספקים הרבים שקיימים כיום המציעים את השירותים בזירה שלנו יש גישה אל כולה ויכולת להסיט ביקושים מספק אחד למשנהו“. על פי גל, ההתארגנות למתן שירותי IT ברמה הזו נובעת מהתארגנות של טלדור מזה זמן ממושך – כחלק מהבנת השינוי בשוק האינטגרציה . במסגרת התארגנות זו יצרה החברה קשרים וקיבלה הסמכות ממרבית השחקנים הגדולים בשוק (אמאזון , גוגל , מיקרוסופט -אז ‘ור ואחרים ) – בנתה כלי שו “ב עבור עצמה ועבור לקוחותיה המאפשרים שליטה ורכש גמיש במודל של – המציעה Cloud Health – ומערכת של תמיכה Right Scale תמיכה שוטפת בלקוחות . ”זה מהלך שרק אינטגרטור מעל סדר גודל מסויים יכול להרשות לעצמו , כחלק מבלתי נפרד מפתרונות הענן בכדי לתת מענה לפתרונות הייבריד שמחברים בין צורכי דטה סנטר מקומי וחיבורו בצורה היברידית לדטה סנטר בניהולה של טלדור, או ספק גלובלי, שכן האינטגרציה צריכה לרוץ גם במקומי וגם בענן , וזה מה שאנו מעניקים ללקוחות שלנו מסכם גל.

 

 

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.