<
יום ראשון , דצמבר 17 2017
מבזקים
דף הבית > כתבות IT מגזין > ציונות היא גם הזדמנות (עסקית)

ציונות היא גם הזדמנות (עסקית)

 CGSהיא חברת פתרונות טכנולוגיים בינלאומית הפועלת ביותר מ-40 מדינות, עם יותר מ- 7,500 עובדים והיא מחברות הטכנולוגיה הצומחות ביותר בארה"ב. לפני כשנה וחצי הקימה חברת CGS הבינלאומית מרכז תמיכה בישראל. לאחרונה הכריזה על הרחבתו .בסניף הישראלי של חברת פתרונות התמיכה CGS משלבים עסקים וציונות. פגשנו את הנשיא והמייסד של החברה, פיל פרידמן, כדי ללמוד מדוע החליט להקים ולהרחיב את המרכז בישראל, לא לפני שלמדנו על ה'נקודה הציונית‘ בעסקי החברה

פיל פרידמן, מנכ"ל ונשיא CGS

פיל פרידמן, מנכ"ל ונשיא CGS

מאת: אלי טנא

פיל פרידמן הוא צאצא של הרב שפירא ממונקאץ ,‘שבמהלך המאה העשרים ובצל מלחמות העולם, עברה ’ידיים‘ ושיוך בין מדינות הונגריה, צ‘כיה, שוב הונגריה ואחרי מלחמת העולם השנייה – ברית המועצות. הסיפוח לברית המועצות ’נעל‘ את שערי העיר בפני הגירה ורק ב-1976 הורשה פיל להגר לארה“ב. בעת המעבר, כבר היה בעל תואר בהנדסת אלקטרוניקה ולמד במקביל כלכלה ופיננסים.

לארה“ב הגיע ללא ידיעת השפה כלל ומיד החל ללמוד מדעי המחשב באוניברסיטת NYC. לאחר שהועסק מספר שנים כתוכניתן ומנהל מערכות מידע במספר חברות, החליט להקים חברה ולהביא לידי ביטוי את רוח היזמות שבו. באוקטובר 1983הקים פיל את CGS, (ראשי תיבות של Computer Generated Solutions), ומאז הוא מנהל אותה .כיום ,CGS היא חברה גלובלית המעסיקה 7,500 עובדים ומפעילה משרדים בצפון ודרום אמריקה, אירופה ,המזרח התיכון ואסיה. לצד פעילותו העסקית, פיל פרידמן פעיל בתחום הציבורי בכל הקשור לנושאים יהודיים-ציוניים והוא משמש בין היתר כיו“ר חבר הנאמנים של Yeshiva University .בניו יורק.

מסתבר, שהקשר שלו לציונות היה אחד הגורמים החשובים לפתיחת מרכז התמיכה בישראל, בעיר נתניה .כאן מועסקים היום כ- 60 עובדים והשאיפה היא להגיע ל- 300 עובדים עד סוף 2018. מכאן יוענקו שרותי תמיכה ו-Help-Desk ללקוחות בישראל וכן במרכז ובמזרח אירופה. המרכז בישראל, המנוהל על ידי עודד שפירא ,ישמש כמרכז התמיכה הארצי והבינלאומי ללקוחות חברות מיחשוב וטכנולוגיה מובילות, בתחומי מיחשוב, שרתים ,ותוכנה, כשבמקביל יוקם מרכז סייבר אשר יתבסס על הידע הרב בארץ בתחום זה ויספק שירותים ללקוחות גלובליים בארה“ב ובאירופה.

חברת התמיכה המובילה בעולם

CGS תמונת אווירה 1מאז הקמתה, התמקדה החברה במתן פתרונות תמיכה כוללים ליצרנים בינלאומיים. כבר בתחילת הדרך זיהתה CGS את הצורך של יצרנים בשותפים מקצועיים שיעניקו תמיכה כוללת למוצריהם. הקמת מערך תמיכה לא היה בגדר חוזקה של יצרנים אלו והם חיפשו שותף עליו ניתן לסמוך, אשר יעמוד בתקנים הגבוהים של תמיכה ,חטיבת מוצרי התוכנה מבחינת רמה מקצועית, איכות שרות לצד חטיבת התמיכה, ותוך ניצול ותשתיות כוללות מספקות .CGS היכולות והתשתיות שלה, פיתחה התמקדה בתחום זה וכך זכתה CGS פתרונות תוכנה מתקדמים להיות שותפה של כמה מהיצרנים המשווקים ברחבי העולם ונתמכים המובילים בעולם. כיום, חטיבת על ידי חטיבת התמיכה ובכך מעניקה שרותי התמיכה ומוקדי השירות ללקוחות סביבת יישום והטמעה (Call Center) היא החטיבה הגדולה מהטובות ביותר האפשריות (שהרי והמובילה בחברה .גם כאן, איכות התוכנה נמדדת לא החטיבה מספקת ללקוחותיה מעט על פי איכות התמיכה של תמיכה מאלף ועד תו, החל מתמיכה היצרן.) טכנית ועד תמיכת תוכנה, שירותי אחד המוצרים המעניינים תיקונים והדרכות. בין לקוחות החברה נכללים לקוחות כגון:  לנובו ,AOL, טושיבה, פוג‘י,,Dell.

אחד המוצרים המעניינים  שמשווקת החברה הוא BlueCherry . מדובר במערכת ERP המיועדת ספציפית לתעשיית האופנה. בתוך זמן קצר לאחר הכרזתה , הפכה למערכת ERP מס ‘ 1 בתעשיית האופנה . לקוחות כמו ליווייס ומרבית היצרנים העולמיים המובילים נעזרים במערכת והיא מהווה עבורם חלק אסטרטגי ממערך הניהול העסקי שלהן . למוצר , לקוחות ביותר מ 45- מדינות בעולם והוא נהנה (איך לא ) מתמיכה ברמה הגבוהה ביותר וב ‘שפת הבית ‘ בכל אותן מדינות – יתרון
שעוזר למערכת להרחיב את נוכחותה .

  BlueCherry היא מערכת מבוססת ענן, הפועלת במודל חיוב ”על פי צריכה( “SaaS). רישיונות המערכת מסופקים כיום באתר או בענן. התחום השני בו פיתחה החברה חבילת תוכנה (עם תמיכה נלווית) הוא eLearning – לחברה פלטפורמה טכנולוגית באמצעותה היא מפתחת וכותבת את מערכי הלימוד וההדרכה הייעודיים cgs תמונת אווירה 3ללקוחות וגם מנהלת עבורם בפועל את כל ההדרכה, הפנימית והחיצונית  .

למשל, ב- Comcast , תאגיד הכבלים והתקשורת הגדול בעולם במונחי הכנסה, משתמשים במערכת של CGS להדרכת 47,000 עובדי הקונצרן .כך גם בבנקים רבים ובלשכת עורכי הדין של ארה“ב – שם משמשת המערכת להדרכת כל עורכי הדין במגוון תחומים מקצועיים. לפי פרידמן, זהו אחד ממנועי הצמיחה המעניינים ב-CGS וקיימת סינרגיה גדולה בין יכולת החברה להעניק שרות ותמיכה (חטיבת התמיכה, ’חוט השדרה‘ של החברה) לבין הצלחת שיווק והטמעת המוצר בארגונים וחברות.

הקמת ערוצי הפצה בשווקים חדשיםשלמו על פי הצלחה

אחד התחומים הנוספים של החברה הוא Channels Enablement. מדובר בהקמת מערך תמיכה ו‘פרה-סייל ‘עבור לקוחות בינלאומיים וניהול ערוצי השיווק עבורם .מסתבר שחברות בינלאומיות רבות וביניהן סיטריקס ,קספרסקי, יבמ, רד האט ואחרות מעדיפות להוציא את ניהול ערוצי ההפצה שלהן למיקור חוץ מתמחה ,במיוחד כאשר החברה המתמחה מוכנה לבנות מודל תגמול מבוסס הצלחה. גם בנקודה זו, זיהתה CGS את ההזדמנות והצורך ,והייתה בין הראשונות שיצרו יכולת וערך מסוג זה – והציעה מודל שפשוט אי אפשר לסרב לו, כזה שהחברות הנזכרות ואחרות ’קנו‘ בקלות. מפרט פיל פרידמן: ”לחברות הללו יש שותפים וערוצי הפצה .CGS לוקחת לידיה את ניהול השותפים, מדריכה אותם ומלמדת אותם להרוויח ונמדדת על פי הגידול בפעילות השותפים .“

ועוד הוא מוסיף: ”חברה כמו יבמ יודעת לטפח ולתמוך ב-10% עד 20% מהשותפים שלה שמייצרים 80% מההכנסות. את האחרים – אותם 80% מהם שמייצרים 20% מההכנסות, היא ’מעניקה‘ בשמחה ל- CGS ואנחנו גם שמחים על כך וגם מתוגמלים על פי הגידול במכירות של שותפים אלה, אותם אנו מנהלים ותומכים בהם .אנחנו עושים זאת ברחבי העולם. זהו עסק מעניין כי מדובר בתחום שמעטים פועלים בו, וב-CGS עושים זאת היטב כבר למעלה מ- 8 שנים. בעוד פעילויות החברה מנוהלות מניו יורק, תחום זה מנוהל  מקנדה. לחברות בישראל, דוגמת חברות סטארט אפ שמוגבלות במשאבי ממון וכ“א, אנו יכולים להוות פתרון אידיאלי לפיתוח השווקים בחו“ל .“

ניהול תהליכים עסקיים

CGS תמונת אווירה 2תחום פעילות גדול של החברה, בו משולבת גם ישראל, הוא ITO/BPO – מיקור חוץ של תהליכים עסקיים ושל IT. ב-CGS עושים זאת כבר 18 שנים ,עם משרדים בדרום אמריקה, ארה“ב, רומניה, וגם בישראל מזה שנה וחצי. בימים אלה מקימה החברה מרכז גדול נוסף בהודו . לצד פעילות זו וכחלק משלים לה, מבצעת החברה פיתוח תוכנה במיקור חוץ המתבצע ב CGS ברומניה בהצלחה. לכן, אנחנו מוכנים 'להמר‘ על כך ורוצים להיות שותפים להצלחה, מאחר ואנחנו יודעים לעשות זאת. המודל מדבר על כיסוי ההוצאות הבסיסיות ,אך במקרה של ביצועים  מעבר למצופה, אני רוצה להיות חלק מההצלחה .“

הקשר האישי לישראל

פיל פרידמן מעורב מאוד עם ישראל לאורך זמן רב. במשך שנים היה נשיא ארגון ידידי בית החולים שערי צדק בארה“ב ומנהל בית החולים פרופ‘ יונתן הלוי הוא חבר קרוב שלו .פרידמן היה מעורב גם עם ידידי חיל האוויר בארה“ב, שימש כסגן נשיא ”ישיבה יוניברסיטי“ ומעורב בפעילות יד ושם – עם הקמת מתחם זיכרון לבני משפחתו שנספו בשואה . בנתניה, אחד הרחובות הראשיים נקרא שדרות טום לנטוס. ”הוא היה חבר קרוב שלי מסביר פרידמן. כמו אח. חבר קונגרס יחיד ארה“ב שהיה פליט שואה. הוא גדל בהונגריה ,יום אחד ייכתב על מעשיו. הייתי בקשר עם עיריית נתניה ,הזמנתי פסל גדול שלו ו-530 איש מרחבי העולם הגיעו לחנוכת פסל הזיכרון .“

המעגל נסגר. הכול קשור

כאשר מתבוננים על תמהיל העסקים והפילוסופיה העסקית של CGS, רואים את הזיקה והסינרגיה בין כל הפעילויות ואת התמיכה ההדדית שכל פעילות וכל חטיבה בחברה מזינה את האחרת. אין ספק שחלק לא מבוטל מהצלחת פעילויות התוכנה,   ה-eLearning וניהול התהליכים העסקיים קשורה מאוד לחוזקה של חטיבת התמיכה – כי נכון לתחום ה-IT שום מוצר, או תהליך לא יכול להצליח ללא פעילות ’פרה-סייל‘

פיל פרידמן והנקודה היהודיתישראלית 

היה חשוב לנו לשמוע את דעתו של פיל על ’הנקודה הציונית‘ והשפעתה על החלטותיו העסקיות:

”אני ציוני. כיהודי ניצול שואה, שסבל ונרדף, תמיד היה לי חשוב מאוד לעשות עסקים בישראל. רציתי להיות כאן. חשוב לי ליצור משרות בישראל ולהיות מעורב בחיי העסקים בישראל. זה שם אותנו במיצוב מיוחד, כי אנחנו תומכים מישראל בישראל, וגם ב 7- מדינות שהיו חלק מברית המועצות לשעבר, ומאפשר משרות לעולים חדשים שלא יודעים עברית, מאפשר להם לעבוד  במשרה טכנית ולא בניקוי משרדים, כשהעבודה מתבצעת בממוקד החברה החדשני בנתניה. זה נותן לי הרבה סיפוק ושביעות רצון“ אומר פיל פרידמן .

”כיום מועסקים בנתניה 60 עובדים. הכוונה ליצור 300 משרות תוך מסגרת זמן של 42-81 חודשים. אנחנו עובדים על פרויקט חדש בתחום אבטחת סייבר – נקים חברת סייבר סקיוריטי שתהיה משולבת לגמרי עם הפעילות מישראל. הם יפעלו במשרדים בנתניה ,ויעסקו בניטור רשתות עבור לקוחות גלובליים – זיהוי חדירות והערכות ’חולשות‘ מול לקוחות בצפון אמריקה ואירופה. הפעילויות יתבצעו מישראל ע“י יוצאי צה“ל .ישראל היא ”שם דבר“ בעולם בתחום זה. לא כולם רוצים להודות בעליונות הישראלית, אך האמת היא שאין אופציה טובה יותר מישראל .“

למה חברות מעדיפות להוציא את פעילות השרות והתמיכה אל מחוץ לארגון ?

”זה תחום עתיר הון. צריך להשקיע בטכנולוגיה שמשתנה כל הזמן. גוף כמונו מחלק את ההשקעה וההוצאה בין מספר לקוחות מתחדש ומתעדכן כל הזמן, כפי שחברה יחידה לא יכולה לעשות. כמו כן, חברה בתחום האופנה או בתחום אחר, לא יודעת לתת תמיכה ושירות טכני .היא בקיאה רק בתחום עיסוקה. בעולם קשה למצוא עובדים לתחומים אלה. צריך להכשיר אותם, לשמר אותם, להשקיע בהם ובתשתית. כשאנחנו עושים זאת כ-CGS עבור לקוחות רבים, זה יוצר עבורנו יתרון כספי מול לקוחות אלה .“

דיברת על נושא תגמול לפי הצלחה – האם אתה משנה מודל לכיוון זה?

”בהחלט כן. באותם תחומים בהם ניתן למדוד ביצועים באופן ריאלי. אנחנו משוכנעים ביכולת שלנו לשפר את ביצועי ארגון גדול ולאפשר לו מוקד התמיכה הטכנית ב- CGS ישראל היא המעסיק הפרטי הגדול ביותר במדינה זו) ובהודו. מקצועית ובמיוחד ללא תמיכה ושירות ’אפטר סייל‘, באמצעות גוף תמיכה רציני. כשיש לך את שניהם אתה ’על הסוס.‘

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשלוש שנים האחרונות.
נגישות