<
יום שבת , ינואר 20 2018
מבזקים
דף הבית > כתבות IT מגזין > תותחיות בע"מ : המוטו שלי: "תמיד לנצח".

תותחיות בע"מ : המוטו שלי: "תמיד לנצח".

ראיון עם אורית קנטורוביץ, מנהלת פעילות NetSuite באורקל ישראל  

מאת: מאיר עשת

מאז שאני זוכרת את עצמי זה היה המסלול שלי. תמיד להשיג את מה שרציתי, ותמיד היו לידי ספקנים שאמרו לי " זה קשה, לא בטוח שתצליחי…". המוטו שלי היה: "תמיד מנצחים".

איך שברת מחסומי נגישות?

האתגר שבלהשיג את זה, ככל שהיו אומרים לי לא, כך רציתי את זה יותר. אני ילידת קריית ים, אני גאה בילדותי שם ובהצלחתי משם ועד הלום. גדלתי כילדה עם דיסגרפיה , שלא אובחנה עד האוניברסיטה, בגלל חוסר מודעות שהיתה אז. אף אחד במערכת החינוך לא הבין את הפער הגדול בין האינטליגנציה הגבוהה בעל פה לבין תוצאות המבחנים בכתב. אני מתחברת לאורך כל הדרך למשפט:  "תממשו את החלומות הקיימים, ואל תפסיקו לחלום חלומות חדשים ולחדש חלומות ותיקים". הרבה אתגרים אצלי באו לידי מימוש  בלהשיג מקומות עבודה נחשקים או לקנות דברים יקרים. אני צריכה להוכיח להם "אתם טועים". אימי תמיד אמרה לי: "את הדבר הכי מוצלח שיש".  

איך התחלת?

אורית קנטרוביץ, צילום עזרא לוי

אורית קנטרוביץ, צילום עזרא לוי

עם סיום התיכון התגייסתי לגדנ"ע כמדני"ת ומשם לפעולות הדרכה שונות בצבא. לאחר השירות הצבאי מצאתי עצמי במשרד ראש הממשלה ותוך כדי התחלתי לימודי תקשורת ומזה"ת תואר ראשון ושני (כולל ערבית, ופרסית). לאחר מספר שנים בחרתי לנסוע לחו"ל ולהתחיל מסלול חדש כמנהלת רכש במשלחת הרכש של משרד הביטחון בניו יורק. שם ניהלתי רכש טכנולוגי ושם גם התוודעתי לראשונה לעולם ה-IT ולטכנולוגיה מתקדמת. משם דרכי לחברת אורקל היתה קצרה. התחלתי כמנהלת מכירות ירוקה ללא ניסיון. אחרי שנה מוצלחת החלו לפנות אלי ארגונים ביטחוניים שונים ואז קבלתי לניהול את המגזר הצבאי למשך 4 שנים באגף. אח"כ היה כבר טבעי לקבל את ניהול מכירות המגזר הציבורי . לפני 4 שנים, כשאורקל החלה להוביל את המעבר הטכנולוגי לעולמות הענן, הייתי במקום הנכון בזמן הנכון ונבחרתי להוביל את חטיבת פתרונות ה Back Office solutions בענן באגף ה SaaS של אורקל ישראל, דהיינו: מערכות HR, Cloud ERP ופתרונות פיננסיים על כל מגוון המודולים שלה, ועוד . זה בעיני היה אירוע מכונן. אורקל היום מובילה את התחום הזה. אני גאה לומר היום כי החטיבה אותה אני מנהלת מחזיקה בכ- 70% מפעילות אגף האפליקציות באורקל ישראל.

ספרי קצת על החטיבה שלך

בחטיבה יש יותר מ- 4 קווי מוצר בענן, מה שנקרא native cloud  . הראשון מוכר מערכת מובילה בתחום ה- HR בענן. צריך לזכור, שהיום טאלנטים המועסקים בחברה נחשבים לקריטיים לפיתוח והתקדמות החברה, המלחמה על הטאלנטים היא אחת הבעיות הקריטיות הניצבות על סדר היום של מנהלי משאבי אנוש בפרט ושל ארגונים בכלל.  ארגונים מבינים כיום, שבנייה של "מותג מעסיק" מעולם לא היתה חשובה יותר בכל הנוגע למשיכת הטאלנטים הטובים ביותר לארגון ולשימורם בו. כיום, מדובר באחד מכלי הגיוס החזקים ביותר, ולכן על אנשי ה- HR להתחיל לחשוב יותר כמו אנשי שיווק ולקחת את ההובלה בבניית פרופיל החברה והפרסונה של הארגון כמעסיק.

הקו השני מוכר פתרונות פיננסיים, המתאימים במיוחד ל-CFO. הם כוללים הכנה לדוחות שנתיים, תקציבים, איחוד ותכנון דוחות, הטמעת רגולציות ועוד. החשיבות של מערכת דוחות פיננסיים כזו בעולם ההייטק והסטארטאפים לדוגמא היא קריטית מכוון שחברות אלה, גם בראשיתן מכוונות לשוק הגלובלי. לפיכך הצגת שקיפות פיננסית בשפה מובנת, תקנית ואחידה מול גורמים גלובלים הינה רבת ערך.

הקו השלישי הוא מערכות ERP Cloud על כל המודולים הרבים שהן כוללות. בעולם ה- ERP המעבר לענן קורה וצפוי לקבל תנופה משמעותית בשנים הקרובות. להערכתי יותר ויותר אירגונים יפנו לענן בשל התועלות העיסקיות הטמונות בו. גם המערכות הכבדות  (legacy) תהיינה תוך 3 שנים בשלבי מעבר. כבר היום ניתן לראות לקוחות שמעבירים חלקים מהן עם התממשקות לענן. אנחנו עסוקים מאוד בהעברת ארגונים ממערכות אורקל On  Premise  לענן של אורקל, ובמקביל בלקוחות חדשים שלא היו לקוחות אורקל, ומצטרפים עכשיו, כשהפתרונות שלנו בענן כל כך נגישים ונוחים

NetSuite

זה הקו הרביעי וגם הכובע החדש שלי, מנהלת את פעילות  NetSuite באורקל ישראל.

באוגוסט 2016 אורקל רכשה את יריבתה בעולם ה-ERP בענן, NetSuite. העסקה, בהיקף 9.3 מיליארד דולר, היוותה את הרכישה השנייה בגודלה מבין עשרות הרכישות של ענקית ה-IT ואחת הרכישות המדוברות ביותר בשנה האחרונה בשוק ה IT. אנו כיום החברה היחידה בשוק, שמספקת ERP אמיתי מלא בענן, עם גיור והתאמה ללקוחות הארגוניים בשוק הישראלי. אנו מציעים שתי מערכות, האחת  ERP בענן ללקוחות אנטרפרייז אותה הזכרתי לפני כן והשניה, NetSuite ללקוחות SMB – בעקבות רכישת NetSuite". NetSuite סיפקה פתרון ERP המבוסס ענן, המותקן ביותר מ-40 אלף ארגונים ביותר מ-100 מדינות שונות.

תוך חודשים בודדים מאז הרכישה הביזנס הכפיל את עצמו בישראל. חשוב להבין שזו פלטפורמה יחידנית שהיא native cloud – אין בארץ אף פלטפורמה דומה המכילה בתוכה מודולריות רבה יותר מ ERP רגיל ולכן אנחנו תמיד מנצחים. רק ל NetSuite עצמה יש לי היום צוות של  6 אנשי מכירות ואני עדיין בגיוסים נוספים. בשלב זה יש לנו 4 שותפים בשוק הישראלי: AllCloud, ONE1, Netcloud, ICloudius  ובמהלך 2018 נגיע ל 10 שותפים. NetSuite הינו מותג ענן מוביל בישראל שילך ויתעצם משמעותית.

יש אנשים בשוק שחושבים שלענן יתרונות ביצועיים משמעותיים לעומת On Premise וכולל הגנת סייבר עדיפה, אך הוא יקר יותר. האם צפויה לדעתך בשנים הקרובות ירידת מחירים שתאיץ את ההגירה לענן ?

אני אכן מסכימה שפתרונות ענן מוגנים יותר ממערכות On Premise.  לעניין מחירו. השימוש  בשירותי ענן ביחס לפתרון On Premise אני אומרת שהשוואת המחיר אינה נכונה ונוטים להשוות תפוחים עם אגסים. בהשוואות אלה לא לוקחים בחשבון הרבה פרמטרים מרכזיים שבגללם אירגון צריך לעבור לפתרונות ענן. בעבר ראינו כי רוב תקציב ה-IT הושקע בתחזוקת הקיים, בתשלום על רישוי מסורתי, בתמיכה בשרתים, במצוקת כוח אדם – ובאפס השקעה בחדשנות בארגון. פיתרונות הענן שלנו היום נותנים לאירגון מענה על חלק ניכר ממצוקותיו. הענן מפנה משאבים לטובת הזרקת חדשנות וסיוע להיבט העסקי בארגון, וכל זה מייצר חיסכון מיידי.

סטארטאפים

לפני מס' שבועות התפרסמה בגלובס רשימת 10 הסטארטאפים המבטיחים של השנה. מחצית מהם משתמשים בפיתרון ה NetSuite  שלנו ל ERP. אורקל שמה לה למטרה את עולם הסטארטאפים כשוק מטרה חשוב. לא מדובר רק במכירות לחברות אלה, אלא, וחשוב לא פחות הוא האימפקט של סטארטאפ מוצלח שעשה אקזיט והתנהל במערכת שלנו. זה שווה, והרבה. מידי שנה נפתחים בארץ כ-1400 סטארטאפים ומחציתם נסגרים תוך שנה. אנחנו מציעים את ה- NetSuite גם לסטארטאפים. אלה מהם שיאלצו לסגור אחרי שנה, לא צריכים להסתבך בהוצאות הוניות כבדות שיכבידו עליהם עוד יותר. לאלה ששורדים ומצליחים, ויש לא מעט, אנחנו מסייעים ותומכים בהם בדרכם לשוק הגלובלי. בעולם הסטארטאפים חלקם הגדול מכוון לאקזיט או גיוסי הון, כאשר זירת שוק ההון שלהם היא גלובלית. פירושו, שכל הדוחות אותם הסטארטאפ יצטרך להציג בפני משקיעים, קרנות בנקים וכד', צריכה להיות ברמה המיטבית היות וזה חלון הראווה הפיננסי שלו כלפי גופים אלה. תוכנת אקסל אינה מתאימה בנסיבות כאלה ועלולה ליצור רושם פיננסי לא מכובד ובלתי תקין בעיני מנתחי החברה. עם המערכת שלנו ניתן לגדול בקצב שהאירגון צריך ללא צורך להחליף מערכת כעבור שנתיים.

את מגייסת נשים אליכם לאורקל?

כן בהחלט, אבל הנתונים מראים שמתוך 300 קו"ח שקבלתי, אולי 15% הם נשים והיתר גברים. בפעילות שאני מנהלת, יש כ- 40% נשים ואני גאה בכך. אני מקפידה לקחת חלק פעיל בפורומים שונים לקידום נשים בתעשיה הטכנולוגית. לפני שמוניתי למנהלת לא הבנתי מה נשים טוענות ולמה הן טוענות לאי שוויון, אבל כשמגיעים לניהול בכיר רואים ומרגישים את זה. אני גאה בארגון שלי. להצלחה נשית שותפים לדעתי, 70% האישה עצמה ועוד 30% הארגון והסביבה שמאמינה בה ובה היא פועלת. בעולם הגברי, גבר מתחרה בגבר על תפקיד מסוים, זה מוחצן וכולם יודעים את זה. כששתי נשים מתחרות על תפקיד, התחרות סמויה. ובעיני זה לא טוב ומבטא סוג של כניעה וביישנות שאינן במקום. נשים צריכות להפנים שעליהן  לומר מה הן רוצות וזה חשוב שקולן ישמע גם בנושאים כאלה של קידום אישי.

טיפים?

אם את רוצה תפקיד מסוים, ומאמינה שתוכלי לעשות אותו טוב, לא פחות טוב מעמיתים גברים, תאמרי שאת רוצה, ובקול רם, אל תוותרי. גם אם יגידו לך "זה לא בשבילך".היו לי נקודות שבירה בחיי כאישה, אבל אני לא מוותרת. "תמיד לנצח" זה המוטו שלי.

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשלוש שנים האחרונות.
נגישות