<
יום שבת , ינואר 20 2018
מבזקים
דף הבית > כתבות IT מגזין > מסכי פיליפס: הגודל חשוב, אבל האיכות חשובה יותר

מסכי פיליפס: הגודל חשוב, אבל האיכות חשובה יותר

כבני אדם, החוש הדומיננטי אצלנו הוא הראיה – וזה נכון במיוחד כאשר מדברים על חוויית המשתמש במחשב. באופן טבעי, אבל לא אמיתי, הדומיננטיות נתפסת כממד של גודל, בנוסח "גדול זה הכל". כאילו כל שאר המאפיינים של איכות הם פועל יוצא של אורך כפול רוחב. ברור שזה לא נכון וכי מסך איכותי נוצר מאיזון משוקלל של פרמטרים רבים. מביניהם נזכיר את האבחנה (או צפיפות הפיקסלים לסנטימטר מרובע) Resolution, נאמנות הצבע (האם מה שנראה על המסך משחזר במדויק את כל גווני התמונה המקורית), מהירות עדכון התמונה (Refresh Rate), רעשים דיגיטליים ופיקסלים דפוקים (מתים לחלוטין או דולקים בכל מצב), צריכת אנרגיה

עמרי לוין

עמרי לוין

ומניעת הבהק אור או השתקפות הרקע שמאחורי המשתמש. אז נכון, אתם רוצים מסך גדול, בדרך כלל בין 22 ל-30 אינטש, ולא תסתפקו בגודל שנחשב עד לא מזמן למספק (14 עד 17 אינטש), ויש לכם את כל הסיבות הנכונות – אבל חוץ מגודל חשוב שתבחרו במסך עם תמהיל איכויות מאוזן יותר. ואם אתם לא בטוחים איך להגדיר מאזן איכות, תבחרו מותג שכבר יותר מאה שנים הפך לשם נרדף של איכות טכנולוגית. למשל, פיליפס, מותג הולנדי שמשמש סמן ימני של איכות על פני ספקטרום עצום של מוצרי טכנולוגיות מתקדמות. החל בסורקים רפואיים (MRI, CT אולטרה-סאונד), דרך מערכות בקרה תעשייתית וכלה בציוד בידור ביתי (זו החברה שהמציאה את קלטות האודיו והווידיאו, את ה-CD וה-DVD).

איכות היא בעיקר תוצאה של תרבות

"בשוק הצרכני, שמושפע בעיקר מהמסרים השיווקיים של יצרני טלוויזיה ומקרנים, אכן מקובל להסתכל על צגים דרך הפריזמה של "כמה אינטש אני מקבל תמורת כמה כסף?" אומר עמרי לוין, נציג MMD בישראל.  MMDהיא חברת בת של TPV, ולה זיכיון למכירת מסכי פיליפס. ל- TPV חברת בת משל עצמה בשם AOC, מומחית מסכים בעלת שם עולמי. שני המותגים משווקים באירופה ובמדינות העולם, כולל ישראל.  "הפריזמה של מחיר לצרכן כל כך מעוותת את תמונת הערך עד שפיליפס, כמדיניות, החליטה לא להתחרות בשווקים האלה. זאת אינה הליגה המקצועית שפיליפס רואה עצמה כשייכת אליה ובה היא מובילה את הקריטריון המשמעותי באמת, איכות ותועלת במחיר הוגן. מחיר שמשקף באופן טבעי עלויות יצור בחזית הטכנולוגיה, אבל גם תרבות של תמורה הוגנת ללקוח, תרבות שבנתה את המוניטין של פיליפס מיום היווסדה לפני 127 שנה. לכן המיקוד השיווקי שלנו נעול על ההגדרות המקובלות בארגונים ובשוק המחשוב בעסקי של "ספק 1 Tier". כלומר, ספק של מוצרים בטוחים ואמינים, הנתמכים בשירות מקומי אמין עם גיבוי עולמי מצויין, בהם אפשר להשתמש לאורך זמן ללא "התיישנות מתוכננת" (Planned Obsolescence) ובלי לגלות שבסופו של תחשיב כלכלי במתודת TCO החיסכון בקניה עולה הרבה מדי בתחזוקה. כאמור, אנו גם מפיצים מותג אחות לפיליפס, את צגי AOC, שמכוונים לשוק אחר – בעיקר של שחקני מחשב (Gamers), שזקוקים לתמהיל תכונות שונה לחלוטין, בעיקר זמן ריענון מסך קצר יותר ממעוף הכדור, מהרובה הדיגיטלי למפלצת החייזרית, עד 240 מסכים בשנייה! בנוסף, פונה AOC גם לשווקי B2B, עם סדרת ה-90 למשל, שהושקה לאחרונה בשווקים ברחבי העולם. אבל הפעם ברצוני לדבר על פיליפס ועל היתרונות שהיא מספקת למשתמש העסקי".

"במתודה של פיליפס, תכנון המוצר מתחיל תמיד בהכרת הלקוח", אומר עמרי לוין. "בשוק הארגוני-עסקי, יש הרבה משתמשים אבל הלקוח הוא אחד, מנהל הרכש או מנהל מערכות המידע, שתפקידו לספק את המענה הנכון ביותר לכולם. מבחינתו, מסך מחשב "נכון" הוא כזה שעונה לצרכים של לפחות 95% מהמשתמשים שלו – כאלה שעובדים רק עם מסמכים וכאלה שנזקקים ליכולות גרפיות מתקדמות – ולכן אפשר לנייד אותם בתוך הארגון ממחלקה למחלקה בלי בעיות פונקציונליות ומעובד לעובד בלי מגבלות ארגונומיות. הוא רוצה להבטיח תנאי עבודה בטוחים למי שעובד "9 עד 5" וגם למי שלא סופר שעות מול המסך, לוודא שהמסכים מספקים תשתית לתפוקה מיטבית, בלי כאבי ראש ובלי כאבי גב-צוואר, לאנליסט שעובד על טבלאות אקסל ולמהנדס השקוע בעיצוב 3D מכני. הוא לא רוצה לראות מסכים מושבתים, מחכים לתיקון או שדרוג – ולא מעלים אבק כי המשתמשים בוחרים באופציית Bring Your Own."

משכמה ומעלה

אלה לא שיקולים כמותיים אותם אפשר להגדיר במספרים בבקשה להצעת מחיר, RfQ. ולכן יועצי מחשוב מעדיפים לדבר על Tier 1, הליגה העולמית של מותגים מועדפים. בכל רשימה כזאת, של כל אחת מחברות הייעוץ העולמיות, פיליפס מופיעה בחמישייה הפותחת – אם לא במקום הראשון. וכאשר מוסיפים את המחיר להמלצה, מה שנקרא באנגלית Most Bang for the Buck החמישיה אכן מצטמצמת לשחקנית אחת, בולטת משכמה ומעלה, וזו כמובן פיליפס. גם בישראל זהו מותג מוביל בשוק המסכים המונה כ- 400,000 יחידות בשנה.

"אפשר לומר בפסקנות, שבשוק הארגוני המוניטין והמומנטום של פיליפס עושים את שלהם ומציבים את פיליפס כמסך המקצועי המועדף", אומר עמרי לוין. "אבל, לפחות לעניות דעתי, יש צורך בהעצמת המודעות לאיכות גם בשוק הצרכני. להמחשה, נסתכל על שוק הרכב הישראלי – שבהחלט מפגין אבחנה בין מותגי איכות לבין יצרנים שיודעים בעיקר להוריד מחירים לרצפת התחרות. מבחינה זו, ישראל לא שונה מאירופה ואף אחד לא מתבלבל בין רכב יוקרה למכונית עממית, שבסך הכל מאפשרת להגיע למכולת על גלגלים. כיום, כאשר המשתמש הביתי נמצא הרבה יותר זמן מול המסך מאשר מאחורי ההגה, אפשר "להעביר סוויטש" ולהטמיע את התובנה היסודית, שמסך איכותי אינו פינוק רהבתני אלא צרכנות במיטבה. במיוחד לאור הנתון העדכני, שאנשים רואים מולם מסך מחשב אף יותר מצג טלוויזיה! ואנשים לא חוסכים על טלוויזיות טובות."

לחסוך בשכל במקום לפגוע באיכות

"אתם רוצים לחסוך? תחשבו על מסך שמתאים לכל בני המשפחה. עם חדות ובהירות שנדרשות עבור ה-Email של סבתא, המהירות והדיוק שהצעירים צריכים עבור משחקי פעולה וסימולטורים, הגודל ונאמנות הצבע שאבא רוצה עבור העבודה בצילום דיגיטלי. חיסכון אפשר להשיג, בבית ובמשרד, גם דרך חשבון החשמל.  חיישן ה- ""PowerSensor הייחודי מרדים את המסך ברגע בו הוא לא מזהה משתמש בטווח 2 מטר מהמסך. זה מנגנון חיסכון באנרגיה שאינו תלוי בהגדרות מערכת ההפעלה, אלא מגיב למצב בפועל: יש או אין משתמש מול המסך. בארגונים גדולים בהם אלפי צגים נשארים דולקים שעות על גבי שעות גם כשמשתמשים יצאו לפגישות מחוץ למשרד, לדיונים ומצגות צוות, לארוחת צהריים או אימון מרענן בחדר כושר, נמדדו גם חסכונות המגיעים למאות אלפי ₪ בשנה. ומדובר בחיסכון שלא נזקק להשקעה זמן בכיווני מערכת, ולא מפריע לשימוש רגיל במחשב. בנוסף, ראוי לציין גם תכונות נוספות כמו- Ultra- wide color, FlickerFree מצלמת Webcam נשלפת ועוד. מדובר בטכנולוגיות מבית פיליפס שמטרתן להפוך את השימוש לנוח ובטוח אפילו עוד יותר ".

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשלוש שנים האחרונות.
נגישות