<
יום ראשון , נובמבר 19 2017
מבזקים
דף הבית > כתבות IT מגזין > לנובו אסטרטגיית איכות וחדשנות

לנובו אסטרטגיית איכות וחדשנות

לפני כשנה השלימה לנובו את רכישת חטיבת שרתי System X (השרתים שבנויים בארכיטקטורת X86 של אינטל) מ-IBM, -צעד נוסף במהלך שהתחיל 10 שנים קודם לכן עם רכישת חטיבת המחשוב האישי של IBM. צעד זה הציב את החברה הסינית הצעירה למובילת שוק המחשוב האישי בשנתיים האחרונות. בהמשך להצלחה הגדולה של לנובו בתחום המחשוב האישי, העובדה שלנובו רכשה ב-2014 את חטיבת ה System X מ IBM לא הפתיעה אף אחד ואף אחד אינו מופתע גם מכך שהמעבר הוביל לגידול בנתח השוק של שרתים אלה. בעשור שחלף, לנובו הוכיחה כיצד היא יכולה לקחת מותג מוביל – כמו ThinkPad שהיה ונשאר השם הנחשק ביותר בעולם הניידים – ולהפוך אותו לנגיש יותר, בלי שיפול דבר מהמוניטין שצבר בעשרות שנות איכות וחדשנות.

10 שנות נסיקה רצופה 

סיגל אלבאום

סיגל אלבאום

"הספקנות בה נתקלנו ב-2005 נבעה מכך, שהאנליסטים לא קראו נכון את האסטרטגיה העסקית של לנובו", אומרת סיגל אלבאום, מנכ"לית לנובו ישראל. "הם לא הבינו אז, שלא מדובר באופורטוניזם עסקי, אלא בניצול ההזדמנות לחדור במהלך אחד לליבת עסקי המחשבים בעולם המערבי. נתח השוק הנמוך של IBM בתחום לא הרתיע את לנובו מלבצע את הרכישה ולהשתמש בבסיס הקיים לצורך צמיחה. האסטרטגיה של לנובו היתה ברורה, להיות המובילה בתחומה תוך עשור. בפועל, לנובו זינקה למקום הראשון בשוק המחשוב האישי, פחות מ-8 שנים לאחר הרכישה והמכירות ממשיכות לצמוח!"

הגידול שלנובו הציגה ברבעון האחרון על רקע הירידה המתמשכת בסך מכירות הענף, הינו פועל יוצא של האסטרטגיה ארוכת הטווח של לנובו. "ברבעון זה כמובילת השוק העולמי, הציגה לנובו נתח שוק של 21%  מסך מכירות המחשוב האישי בעולם", אומרת סיגל. "בישראל, לנובו מובילה את שוק הניידים עם נתח שוק של כ-30% מכלל הניידים, וכ-25%  משוק ה-PC בכללותו. גם לקוחות ארגוניים, בממשלה ובשוק הפרטי, התרשמו שאנחנו שחקן נשמה ששם לו למטרה לנצח ובחרו בלנובו.

לנובו הינה חברת חומרה המשלבת חדשנות טכנולוגית ומצויינות בניהול שרשרת האספקה ששמה לה לדגש להיות מהמובילות בתחומה. חשוב לה לבצר את מעמדה כיצרנית הראשונה אליה פונים לקוחות בעבור פתרונות בכל קשת המוצרים לעולם המחשוב והסלולר. לפני שנה רכשנו את חטיבת הטלפונים של מוטורולה וכבר הצלחנו למקם עצמנו במקום השלישי בעולם, אחרי אפל וסמסונג.

לא רק Commodity

כיצד חברת לנובו מצליחה לבדל עצמה מהמגמה המרכזית בשוק ולצמוח בשוק שנחשב בשנים האחרונות לשוק Commodity בעל רווחיות נמוכה? אנו שואלים את סיגל אלבאום. "כמדיניות, לנובו משקיעה את מירב משאביה בפיתוח ובחדשנות על-מנת להציע מגוון רחב של פתרונות המתאימים לצרכים שונים, ייחודיים ככל שיהיו", היא עונה. "הדחף לחדש והמחויבות להביא לשוק מוצרים מצוינים וייחודיים, הוא ב-DNA של החברה. גישה זו היא שתרמה למיזוג המוצלח של חטיבת המחשוב האישי לפני 10 שנים ושל חטיבת השרתים לאחרונה. חטיבות אלו בעבר היו אחראיות למרבית החידושים שהתרחשו בתעשייה בשני התחומים הרלוונטיים וזה הרי מקור המוניטין שלהן. לנובו לא אחת היתה חלוצה בתחומה והציגה חידושים אשר אומצו על ידי מתחרותיה בהמשך. לצד פיתוח מתקדם וחדשנות עומד מנגנון יעיל ומשומן של ייצור, לוגיסטיקה, מכירות ושירות לקוחות. מנגנון זה, הוא ייתרון אדיר עבור כל לקוח ומשווק בעולם. אנו חולשים על 165 מדינות בעולם ומצליחים לשמר את עלויות התקורה והמשמעות עבור הלקוח היא שהוא נהנה ממותג Premium במחירים ברי-השגה. זוהי נוסחה מנצחת – שלא קל להוציא אותה אל הפועל – ובכך הייחודיות של לנובו. חומרה עילית במחיר תחרותי".

ברכישת חטיבת השרתים הצטרפו לקהילת עובדי לנובו כ- 8,000 מפתחים, תוכניתנים, מומחי אינטגרציה ויישומים, אנשי מכירות ושירות לקוחות. לדברי אורי שפמן שמנהל את חטיבת השרתים בלנובו ישראל: "אוסף הפתרונות שאנו מציעים לעולם העסקי הוא העשיר והמגוון ביותר בתחום ארכיטקטורת X86", הוא אומר. "אנו יודעים להציע פתרונות מותאמים אופטימלית לכל ורטיקל ולכל גודל לקוח. החל בשרת ThinkServer בסיסי בתצורת Tower או מסד (Rack Mount) וכלה במארזים אולטרה-דחוסים לתשתיות ענן ופלטפורמות עוצמתיות לביצועים גבוהים במיוחד (HPC) בארכיטקטורה המודולרית של NeXtScale."

אורי שפמן

אורי שפמן

"פתרונות לנובו בארכיטקטורה הפופולרית של שרתי להב (Blade Systems) הינם פתרונות גמישים ואמינים. לא בכדי נבחרו שרתי הלהב של לנובו לאחרונה על ידי ממשלת ישראל כפלטפורמה הסטנדרטית למערכות הממשל, במיוחד ליישומים קריטיים, Mission Critical, בתצורות "אל-כשל". פלטפורמות לנובו נבחרו על-ידי לקוחות ב-60% מההתקנות של SAP HANA ושרתי לנובו משמשים למערכות ה-Big Data הגדולות בעולם. רבים לא יודעים אבל מספר רב של אתרי ה-Web הגדולים בעולם רצים על חומרת לנובו, למשל אתר המכירות הענק Alibaba. עושר הדגמים ומגוון התצורות, מאפשרים ללנובו מתן מענה הולם לכל משתמש, החל במשרד עורכי דין קטן וכלה בענק אינטרנט שמוערך ביותר מ-100 מיליארד דולר, בתוך אותה מסגרת טכנולוגית גמישה".

 מוצרים שנועדו למערכות ארגוניות

המורשת התרבותית שלנו שמה דגש על איכות, אמינות וקלות תחזוקה. "כפי שכל מנמ"ר יודע, בשרתים העלות המכרעת אינה ברכישת הציוד", אומר אורי שפמן. "על-מנת לצמצם עלות בעלות כוללת (TCO) יש לטפל בכל העלויות שמקיפות את השרתים בכל מחזור חייהם, ובמיוחד בגורמים המשפיעים על דרישות כוח אדם בהתקנה, בתחזוקה, בתיקונים ובניהול שוטף. כאשר לקוח בוחר בנו, הוא יודע שמאחורי השרתים שלנו עומדת המעטפת הניהולית החזקה ביותר בתעשייה. זו, כוללת חבילת תוכנות עיצוב תצורה, דיאגנוסטיקה ותיקון מרחוק, אשר מאפשרות לצמצם עלויות התקנה ותחזוקה של שרתים.

ייתרון נוסף שאנו מציעים הוא גם בצד החומרה. השרתים שלנו בנויים במארזים נגישים מכנית, אשר מאפשרים החלפת רכיבים קלה ללא כלי עבודה מיוחדים, ובדרך כלל גם ללא צורך בהשבתת התשתית בעת החלפת תת-מערכות. מעבדות השירות שתומכות במוצרי לנובו נחשבות למעבדות הטובות בישראל וחוזי שירות ידידותיים לעסקים, מבטיחים זמן תגובה קצר והגעה של טכנאי מיומן לטיפול On Site בכל רחבי הארץ.
אנו מקפידים לבצע בדיקות איכות מחמירות, על מנת להבטיח שרידות גבוהה בתנאי סביבה קשים. מתודת התחזוקה שלנו היא פרו-אקטיבית והמיומנות המקצועית של אנשינו הקנו לשרתי לנובו מוניטין של מכונות המסוגלות להחזיק תשתית של אתרים קריטיים, שלא יכולים להסתכן בנפילות. תמצאו את השרתים שלנו בליבה המוגנת של חברות פיננסיות, גופי ביטחון, תשתיות לאומיות וקווי יצור אשר עובדים 24×7. כל מי שהתרגל ל"שקט התפעולי" של Data Center מבוסס שרתי לנובו לא יוותר על הפריווילגיה של לישון בראש שקט".

"בשוק התחרותי של ימינו לא פשוט לשמור על ערכים אלו של איכות ואמינות ועדיין להצליח להיות מותג בר-השגה עבור לקוח SMB", אומרת סיגל אלבאום. "האסטרטגיה של לנובו העולמית מציבה לנו אתגר לא פשוט: לבנות חומרה ברמת איכות שמציבה את המותג בליגה משל עצמו, אך עם זאת, להמשיך להציג מחירים תחרותיים. למרות שיש לא מעט לקוחות שתמורת חומרה המספקת שקט תפעולי, יהיו מוכנים לשלם כל מחיר כפי שתיאר אורי שפמן. ללנובו, כמי שרוצה להמשיך ולהוביל בכל מגזרי השוק, חשוב להיות מסוגלת להציע פתרונות גם לשווקים הרגישים יותר למחיר והיא עושה זאת באמצעות מזעור תקורות ואופטימיזציה של תהליכי ניהול. אנו מתפתחים בכיוונים בהם אפשר למצוא סינרגיה מובהקת ולייצר יותר, מבלי להגדיל את מעגל העובדים האדמיניסטרטיבי. לדוגמה, לנובו מפתחת את תחום הטלפונים הסלולריים שרכשה ממוטורולה, מבלי להיסחף לתחום תשתיות הטלפוניה, וכדומה היא מפתחת פתרונות מחשוב אינטגרטיביים ופלטפורמות Hyper-Converged, מבלי להפוך לחברת אחסון. האיזון העדין הזה הוא שמאפשר ללנובו להיות רווחית ולצמוח. בשוק התחרותי של ימינו זו משימה לא קלה, אבל בעזרת צוות איכותי ואסטרטגיה נכונה זה אפשרי וההצלחה של לנובו ישראל ממלאת אותי סיפוק. להראות תוצאות עסקיות חיוביות תוך היצמדות לעקרונות היסוד, ל-Fundamentals, זה החלום של כל מנכ"ל".

שרתים במרכז

במרכז הסינרגיה בין קווי המוצרים של לנובו נמצאת חטיבת השרתים. "זה טבעי, משום שהשרתים נמצאים במרכז כל פעילות עסקית", אומר אורי שפמן. "לדוגמה, חברה המספקת שירותי טלפוניה סלולרית, זקוקה לשרת עבור כל 400 לקוחות. למה? משום שהיום הטלפון החכם משמש כמחשב לכל דבר ועניין. השרת הוא המנוע, שמייצר את התכנים ומנתב אותם למנויי הרשת. גם בעולם בו מרבית המשתמשים העסקיים מעדיפים מחשבים ניידים או טאבלטים, עדיין המערכות הארגוניות ימשיכו להתנהל על שרתים ב-Data Center הפרטי או בענן. כיום לנובו יודעת לספק ללקוחות פתרון מקצה ולקצה וברור לי שהמנמ"ר האחראי יעדיף לרכוש את כל הציוד ולהתנהל בתחזוקה השוטפת מול אותו ספק. בצורה זו ניתן להבטיח שהמוצרים יעבדו בהרמוניה, יחסי לקוח-שרות יהיו אינטימיים יותר ונוחים יותר לניהול, ולא יווצרו בעיות תאימות. אנו רואים זאת כל הזמן. לקוחות של ניידי לנובו ושל תחנות העבודה מגיעים אלי לדבר על צורכיהם בתחום השרתים, וההיפך. מפיצים וחנויות אוהבים את הפשטות של התנהלות מול ספק אחד שנותן להם יותר פתרונות בנקודת קשר אחת. אינטגרטורים יודעים שלא צריך "לעשות שופינג" בכל פעם שפרויקט Turnkey מצריך ציוד שאינו חלק מה-Data Center. הסינרגיה, בצורה שהיא מטופלת בלנובו, היא מופת של Win-Win בעולם ה-IT".

"כמובן שלא מדובר רק בסינרגיה תפעולית", אומרת סיגל אלבאום. "הלקוחות דורשים איכות ומתרשמים מחדשנות. בעולם של תחרות, הלקוחות לא מוכנים להתפשר על טכנולוגית המוצר – ואת זה אפשר להשביח רק על ידי חדשנות. החדשנות מתבטאת גם באספקטים שלא מרבים לקשר למחשבים. כמו תצורות לא שגרתיות (למשל, מחשב נייד שהופך לטאבלט ולעוד 2 צורות מפתיעות), מראה אופנתי, תכונות שימושיות (למשל, מחשב נייד שמכיל מקרן למצגות), עמידות (למשל, נייד שניתן לעמוד על המסך שלו מבלי לשבור את הזכוכית) ונוחות. לקוחות מזהים חדשנות עם שמה של לנובו – ואף דורשים אותה. הדרישה הגוברת לחדשנות היא שמיצבה את לנובו כחברה בליגה של Fortune 500, עם 58,000 עובדים ו-46 מיליארד דולר מכירות. גאווה מקומית לנובו זיהתה בישראל פוטניציאל חדשנות ולכן הקימה מרכז חדשנות אליו מוזמנות חברות סטארט-אפ  לפתח פתרונות חומרה ולבדוק אפליקציות בסימולציה של סביבת העבודה המיועדת. אנו תמיד בחיפוש אחר הדבר הגדול הבא ואם המוצר  מבטיח, ניתן לעניין את החברה העולמית".

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.