<
יום שני , דצמבר 18 2017
מבזקים
דף הבית > כתבות IT מגזין > מובילים שינוי עסקי

מובילים שינוי עסקי

מאת: עוזי מירון

ארז צור, מנכ"ל EMC ישראל : "ה-IT  משמש כיום כבסיס לטרנספורמציה של כל ארגון וליכולת שלו להמשיך לשרוד בעידן התחרותי של ימינו. ה-CIO צריך להיות זה שמחולל את השינוי ולא רק זה שמאפשר אותו". הפניית ארז מדף תוכן

לא עוד דיסקים ובקרים, אלא תפיסה הוליסטית גמישה המאפשרת לכל ארגון לנוע בקלות מפתרון לפתרון, להתרחב, לשנות ולזוז בקצב מהיר ההולם את התנועה העסקית של ימינו –  זו התפיסה שמגדירה בשנים האחרונות יותר ויותר את פעילותה של EMC. ענקית ניהול תשתיות המידע אשר צפתה את תזוזת השוק לפני שנים, נערכה למעבר מעולם החומרה וארונות האחסון לעולם התוכנה והענן ונחשבת כיום לחברת התוכנה השביעית בגודלה בעולם.

בהתאם, את ארז צור, אשר מונה למנכ"ל החברה ישראל לפני כשנה, גייסה EMC מתוך עולם התוכנה. צור כיהן כמנכ"ל קיידנס דיזיין סיסטמס בישראל, חברת תוכנה אמריקאית הפועלת בתעשיית המיקרו-אלקטרוניקה והשבבים ומעסיקה בישראל מאות עובדים. צור מחזיק בתפקיד נוסף, כיו"ר משותף של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות  – IATI.

בריאיון, מפרט  צור את האתגרים החדשים העומדים בפני ארגונים בימינו, את  השינוי הנדרש ממחלקות ה-IT בארגון ואת הדרך שבה מסייעת EMC למחלקות אלו להפוך למובילי השינויים העסקיים בארגון.

 טרנספורמציה עסקית מונחית דיגיטל

אלו אתגרים עומדים כיום בפני ארגונים בעידן החדש שבו מתמוטטות כל הקונספציות הישנות?

העולם העסקי שהכרנו אכן משתנה בקצב מסחרר. אנו רואים תחרות אגרסיבית מצד חברות חדשות, יישומים חדשים המספקים שירותים דיגיטליים מתחרים בעלויות נמוכות, במהירות גדולה ובנגישות מכל מקום ובכל אמצעי גישה. במרבית הארגונים לא מצליחים למנף ולשלב את  המידע הדיגיטלי העצום הנצבר בארגון, יחד עם  מידע שמגיע  מהרשתות החברתיות, כדי להציע ללקוחות שירותים חדשים במהירות רבה. זה כמובן יוצר פער בלתי נסבל, בין צורת העבודה המתקדמת שהלקוחות רגילים לעבוד איתה בסמארטפונים האישיים, למול הממשקים שהם נדרשים לעבוד עמם במגעים מול הארגונים הגדולים.

במקביל נדרשים הארגונים להוריד משמעותית את עלויות התפעול ולהעביר תקציבים לפיתוח היוזמות העסקיות החדשות. זה לא פשוט, מכיוון שטכנולוגיות ה-IT  הקיימות  בארגונים, ברובן אינן מתאימות  לפיתוח בשיטות החדשות של "הפלטפורמה השלישית". באופן דומה, ניתן לראות קשיים גם בפלטפורמות תשתית נוספות. כך למשל, טכנולוגיות האחסון והגיבוי המסורתיות, אינן בנויות לטפל בעיבוד מסיבי של מידע בטכנולוגיות מתקדמות כגון Software Defined, All flash ו-Hadoop. על אף שאנו רואים מפעם לפעם ארגונים פורצי דרך המזהים את עומק השינוי הנדרש, ניתן לומר כי מרבית ארגוני ה-IT  הקיימים אינם ערוכים לטרנספורמציה הדיגיטלית ומתבצרים במערכות ובשיטות המסורתיות שלא עונות על קצב השינויים הנדרש.

מה צריכים לעשות מנהלי מערכות המידע בארגונים בכדי לספק מענה לאתגרים הללו?

התפקיד של הCIO – מנהל מערכות המידע בארגון, השתנה מקצה לקצה. הוא  לא נדרש רק להבין את הביזנס, אלא גם להוביל אותו, בצמידות למנכ"ל. אם בעבר היה אפשר להסתפק ב-CIO שקרוב וקשוב לדרישות העסקיות של הארגון, הרי שכיום ארגונים מחפשים לתפקיד אדם שמגיע עם רקע עסקי בילט-אין בניסיון המקצועי שלו. זאת, על מנת להיות מסוגל להוביל מהלכים ויוזמות של מעבר ל"ארגון דיגיטלי" על ידי הפרעה ( Disruption ) לארגון ה-IT  הקיים.  ה- CIO החדש צריך לפעול על פי   המוטו  "לא לפחד כלל". לא לפחד מהשינוי ועוד יותר לא לפחד מהתנגדויות פנימיות, שצפויות לעלות בעת של שינוי גדול. הוא צריך להתעקש על ייבוא  פתרונות מוכחים מבחוץ, גם כאשר גוף ה-IT  המסורתי אותו הוא מנהל, מתנגד לכך. ברמה המעשית הוא צריך להקים את צוות "הפלטפורמה השלישית" לפיתוח בקוד פתוח ובשיטות Dev Ops חדישות שסביר כי ידרוש יישום של מתודולוגיות וטכנולוגיות חדשות.

אין ספק כי קרבים אל קיצם הימים בהם CIO יכול היה לבנות על כך ש"עוד לא פיטרו אף אחד שקנה X". אנו נעים אל עבר עולם של יותר ויותר אפליקציות, מחשוב ענן וכמות דאטה שמכפילה עצמה כל שנתיים, כך שאין יותר מקום לשמרנות.

כדי לצלוח את השינויים הללו, נדרש ארגון ה IT להראות גמישות, נראות ושליטה בתשתית ובמשאבי המחשוב של הארגון, להיות "סוכן השינוי"  ולספק "IT כשירות" לעובדי הארגון פנימה. רבים מאותם עובדים נמנים על  "דור המידע" – חבר'ה צעירים שלא ימתינו  בסבלנות עד שהארגון יקצה להם משאבי מחשוב ועל כן עלולים 'לרעות בשדות זרים' ולהשתמש בשירותי IT מחוץ למערך הארגוני (מה שקרוי "Shadow IT").

ה-CIO נדרש לספק IT  כשירות פנימה לתוך הארגון – ולעשות זאת בצורה חלקה ומהירה.ההנהלה מצפה כיום ממחלקת ה-IT שלא תהא רק יחידת רווח-הפסד, אלא מנוף אסטרטגי לקידום הארגון כולו בעזרת טכנולוגיה.

 לעשות עסקים בעזרת טכנולוגיה

אלו אמצעים וטכנולוגיות מעמידה EMC בכדי לסייע ל-CIO  למלא את התפקידים שתיארת?

בארגונים רבים, השליטה בהוצאות על טכנולוגיה אינה נמצאת בידי מנהלי מערכות המידע.  מצב זה מצביע על כך שלאנשי ה-IT מצפה עדיין עבודה רבה ברכישת אמונם של מקבלי ההחלטות. אנו עוזרים להם לקחת בחזרה את השליטה על האסטרטגיה של הארגון בכל הנוגע לטכנולוגיות המידע.

על אנשי EMC מוטלת האחריות לשמש יועצים  ללקוחות בכל הנוגע לדרך הנכונה והמתאימה ביותר לעשות עסקים בעזרת טכנולוגיה (ולא לספק רק IT כקומודיטי). המשמעות היא שעלינו לספק ללקוחותינו פתרון טכנולוגי שיסיר מכשולים טכנולוגיים ובירוקרטיים ויאפשר להם לפתח ולהביא את הפתרונות שלהם לשוק בזמן הקצר ביותר. זאת, בעזרת פתרונות המותאמים לסביבת הענן, המובייל, הביג דאטה והסושיאל.

EMC עצמה מבצעת בשנים האחרונות טרנספורמציהארגונית כדי לאפשר ללקוחות שלה לבנות גשר בין ה-IT  המסורתי המבוסס על טכנולוגיות הפלטפורמה השנייה, לבין ה-IT החדש המבוסס על טכנולוגיות הפלטפורמה השלישית.

החברה ביצעה מספר מהלכים משמעותיים כדי להיערך לעידן החדש: ארז לעמ 2

  • רכש של חברות הזנק למענה על דרישות הטכנולוגיות החדשות בתחום האחסון:   (שתיים מהן חברות ישראליות)

o      XtremIO לתחום ה-All Flash

o      ScaleIO לתחום ה-Software Defined Storage

o      ISILON – פלטפורמת Scale out  לעיבוד מסיבי של נתונים עבור יישומי Big Data ו-Hadoop

  • הקמת חברת Pivotal – חברה המתמחה אך ורק בטכנולוגיות של "הפלטפורמה השלישית", כגון קוד פתוח , Big Data, פיתוח בטכנולוגיות Devops ועוד.
  • הצעת פתרונות "מהקופסא" לתחומים המתקדמים של "ענן היברידי" , "ביג דאטה" , VDI ועוד.
  • תמיכה במעבר ארגונים לדאטה סנטר מבוסס פלאש כולו.
  • תמיכה טכנולוגית בחברות החדשות המשתמשות בטכנולוגיות הדיגיטליות החדשות, כגון קלטורה ומובילאיי.

 המעבר ל"לפלטפורמה השלישית"

 אלו אתגרים מעמיד המעבר של ארגונים לענן ומהו התפקיד שממלאת EMC במהלך זה?

ההצטרפות הגוברת של ארגונים "מסורתיים" לשירותי ענן, הפכה את הענן לעובדה. לא רק שלא ניתן להתעלם מהענן, אלא שחייבים למצות את מגוון היתרונות העסקיים שפלטפורמת הענן מעניקה לארגון. עם זאת, ניתן לראות שקיימים עדיין אתגרים "תרבותיים" הנובעים מהחשש מאובדן שליטה ומאימוץ טכנולוגיות חדשות. בחלק מהארגונים הנושא מתעכב עקב היבטי האבטחה ומגבלות הרגולציה ואחרים חוששים מהורדת רמת השרות ללקוחות.  האתגרים הללו לא נעלמו מעיננו, ובהמשך לדברים שציינתי קודם לכן לגבי התפקיד שלקחנו על עצמנו בסיוע למחלקות ה-IT, EMC נוטלת חלק חשוב בתהליך הטרנספורמציה של ה-IT אל הענן כחלק מהפלטפורמה השלישית. מבחינת התחרות בשוק העולמי, וגם המקומי, אנו מסוגלים לתת כיום פתרון רחב ומקיף מאין כמותו, הודות לשילוב הפתרונות של חברות הפדרציה שלנו –  EMCii, VMware, פיבוטל, VCE, RSA, וכעת גם VirtuStream.

הפדרציה מאפשרת לנו להציע ללקוחות סדרה של פעילויות הממצות בצורה מקסימלית את היתרונות העסקיים של פלטפורמת הענן. זה מתחיל בקיום סדנאות ייעוץ (Journey to the Cloud workshop ) המסייעות לארגונים לבנות תכנית מעבר לענן, ממשיך במתן פתרון מהקופסא הקרוי EMC EHC להקמה מהירה של ענן היברידי בארגון וקישורו לשירותי הענן הציבורי , דרך פתרון Virtustream המספק לארגונים שרותי ענן פנימיים וחיצוניים על פי דרישה, אספקת פלטפורמות אחסון וגיבוי מתקדמות הן למערכות המסורתיות והן למערכות הדור החדש של הארגון וכלה במתן "מעטפת" ניהול ואוטומציה לכל טכנולוגיות האחסון, גם המסורתיות וגם החדשניות, במודל של אחסון כשירות עם פתרון ה- ViPR שלנו.

מודל "הפדרציה" מאפשר ללקוחות חופש בחירה, גמישות וערך ייחודי הנובע מהאינטגרציה החזקה בין הטכנולוגיות והפתרונות של חברותיה. אנו עובדים בישראל בשיתוף פעולה מלא בין חברות הפדרציה, שאת פעילותה אני מרכז.

מובילים שינוי לאומי

במסגרת תפקידו כיו"ר משותף של האיגוד הישראלי לתעשיות מתקדמות IATI (יחד עם יקי ינאי נשיא פלוריסטם ועו"ד קרין מאיר רובינשטין מנכ"לית הארגון), מוביל צור במהלך השנה האחרונה מהלכים הנוגעים לתעשיית ההייטק ולהם השפעה לאומית רחבה. בין היתר, נאבק האיגוד כנגד הקיצוץ בתקציב המדען הראשי, היה מעורב בתכנון החקיקה להפיכת המדען לרשות לחדשנות, ועוסק בקידום החינוך הטכנולוגי , כפתרון עתידי למחסור הקיים בכוח העבודה בענף. IATI מאגד תחתיו כ-700 גופים בתחום ההיי-טק ומדעי החיים בישראל, כאשר צור משמש כיו"ר פעילות ההייטק וינאי כיו"ר פעילות מדעי החיים. בין הגופים נמנים מרכזי מחקר ופיתוח בישראל של חברות רב לאומיות, קרנות הון-סיכון, חברות מסחור של אוניברסיטאות ובתי חולים, חממות ומאיצים טכנולוגיים, חברות היי-טק בכל השלבים, מוסדות אקדמיים ורשויות מקומיות.

 

איזו דוגמא יש לך לפרויקט ייחודי, הממחיש את השינוי בצרכים של הלקוחות ובהתנהלות של ארגונים?

כמובן שרוחות השינוי שעוברות על העולם העסקי יוצרות מגוון עצום של פרויקטים מכל הסוגים והמינים. החל מארגוני SMB וכלה בפרויקטי ענק של הגופים הגדולים ביותר במשק. עם זאת ישנן מספר דוגמאות בולטות הממחישות את השינוי, אחת מהן היא זו של בנק לאומי.

הפרויקט נערך בלוחות זמנים שעל פניו נראו בלתי הגיוניים, אך יחד עם זאת, בזכות העשייה המשותפת, תוך עמידה בלוחות הזמנים והקפדה על מקצועיות ויסודיות, נוצר פרויקט חדש ומהפכני.

הפרויקט התרכז בהקמת תחנות וירטואליות בפריסה רחבת היקף עם טכנולוגיית   Vmware ו– VCE המאפשרות לעובדי הבנק להתחבר מכל מקום ובכל זמן וליהנות מחווית משתמש טובה יותר בתחנת העבודה. מדובר בפרויקט דגל בתחום ה- VDI  (וירטואליזציה של תחנות קצה) של אלפי משתמשים  שהוקם בתקופה של מספר חודשים בודדים. שילוב של טכנולוגיית

VDI IN A BOX  והדרישה של שירות מנוהל הופכים את הפרויקט למהפכני. לזכותו של בנק לאומי יאמר, כי הסיבה המרכזית שהפרויקט הצליח כל כך, היא הסתכלות הבנק על הפרויקט, לא רק בהיבט הטכנולוגי אלא בעיקר בהיבט של שיפור תהליכים שיאפשרו חסכון ויעילות. זוהי דוגמא אופיינית לארגון שבו ה-IT מוביל טרנספורמציה עסקית.

 

 

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשלוש שנים האחרונות.
נגישות