<
יום ראשון , נובמבר 19 2017
מבזקים
דף הבית > כתבות IT מגזין > שירותי הענן ו-Data Center של בזק בינלאומי: חדשנות טכנולוגית המייצרת  פתרונות תקשורת מנוהלים ושירותי ענן מתקדמים

שירותי הענן ו-Data Center של בזק בינלאומי: חדשנות טכנולוגית המייצרת  פתרונות תקשורת מנוהלים ושירותי ענן מתקדמים

"בזק בינלאומי חותרת לחדשנות טכנולוגית ברמה הגבוהה ביותר האפשרית", אמר לאחרונה מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי. השאיפה הזאת מתבטאת לא רק בהכרזות מדיניות ובגיבוש קווי היסוד לתרבות החברה, אלא גם – בעיקר – בהטמעת תרבות ארגונית מוכוונת חדשנות לצד השקעות כספיות משמעותיות.

מוטי אלמליח- מנכל בזק בינלאומי צילום ורדי כהנא

מוטי אלמליח- מנכל בזק בינלאומי צילום ורדי כהנא

על רקע דברים אלה שאלנו את שגיא קוז'וך, סמנכ"ל טכנולוגיות מידע בבזק בינלאומי,

כיצד באה לידי ביטוי תובנה זו ביחס ל Data Center של החברה?    

"בזק בינלאומי היא המפעילה היחידה בישראל שבבעלותה כבל תת-ימי המחבר את לקוחותיה לשדרת האינטרנט ברמת ביצועים שאחרים רק חולמים עליה. מבחינת רוחב פס, זמני השהייה, רמות זמינות ואמינות, אין לנו מתחרים. לקוח של בזק בינלאומי הוא, הלכה למעשה, אזרח העולם הדיגיטלי. הוא יכול לצפות לשירות שמעמיד אותו באותה עמדת זינוק לתחרות כמו חברות באירופה. למעשה, באמצעות הרשת הגלובלית של בזק בינלאומי, הנוכחות שלנו ב-7 אתרים מרכזיים סביב העולם מקרבת את לקוחותינו לשווקים בהם הם פועלים, בצורה שקופה וכלכלית. הבסיס של בזק בינלאומי, שנוצר כדי לספק שירותי תקשורת בלתי פוסקים, 24X365, ללמעלה ממיליון מנויים פרטיים וארגוניים, מהווה שלד טכנולוגי עליו החברה הוסיפה מבנה-על של שירותי IT עבור חברות וארגונים עסקיים וממשלתיים המחפשים פתרונות ענן מגוונים ואופציה להתארח ברשת ה-Data Centers המתקדמת ביותר במזרח התיכון. האסטרטגיה שלנו ממוקדת בהטמעת חדשנות כמייחד תחרותי וביסוס השירותים לציבור הלקוחות על טכנולוגיה מתקדמת וכוח אדם מקצועי ומנוסה, כאן טמון היתרון התחרותי של החברה מעבר להיצע תשתיות, פלטפורמות ויישומים המנוהלים על ידי חברה מתמחה במודל צריכה On Demand על ידי המשתמשים. לשם כך הרחבנו – וממשיכים להרחיב – את רשת מתקני ה-Data Center שלנו בקצב של עשרות אחוזים בשנה".

נניח שאני בוחן מספר חלופות לאחסון ה Data Center שלי, מה היית מציע לבדוק?

 "אני סבור שכאשר בזק בינלאומי בתמונה, ההחלטה היא קלה ובעיקר בטוחה. בזק בינלאומי מספקת מגוון אפשרויות אירוח במספר מתקנים, המאפשרים מגוון רמות שירות, ממתקנים עיליים המאפשרים סביבת מחשוב איכותית, עם מערכי חשמל ומיזוג אוויר יתירים ושרידים, שמירה היקפית חמושה 7*24, איוש טכני מלא ובקרה מסביב לשעון ועד לאתר תת קרקעי אשר מספק בנוסף גם  הגנה מוגברת ורמת שרידות אנרגטית גבוהה יותר בעזרת שתי הזנות חשמל חיצוניות שונות. הגישה שלנו להגנת מידע, שרידות מערכות במקרה אסון, התאוששות מיידית על ידי העברת משימות בין אתרים חלופיים, והמשכיות עסקית המנוהלת בצורה הוליסטית מוכיחה את עצמה ועדות לכך ניתן לראות בזכייתה של בזק בינלאומי במכרז החשכ"ל לאספקת שירותי אירוח עבור משרדי הממשלה. העובדה שבזק בינלאומי מפעילה רשת תקשורת מתקדמת המקשרת את כלל אתריה בישראל ובעולם, מאפשרת ללקוחותיה ליהנות מאפשרויות גיבוי ויתירות יחידות מסוגן. חשוב להדגיש, אלה יכולות שאין לחברות "רזות יותר", שאינן מסוגלות להשקיע את הסכומים שבזק בינלאומי השקיעה בשנים האחרונות. שלא לדבר על כך שרק בזק בינלאומי מסוגלת להעמיד לטובת הלקוחות צוות תמיכה צמוד לאתר, מומחים בעלי ניסיון בניהול מערכות קריטיות, ידע טכנולוגי במגוון נושאי IT ותקשורת, ותרבות ארגונית המבוססת על שירות לקוחות מצוין.

למשל, בשנה שעברה חנכנו מתקן Data Center  שנחשב למתקדם מסוגו ולא רק בישראל. במתקן התת-קרקעי, שממוקם בנקודת הנחיתה של הכבל התת-ימי בדרום תל-אביב, במתקן הושקעו כ-40 מיליון שקל והוא מציע שטחי אירוח של 2,500 מ"ר. בקצב הביקושים שאנו נוכחים לו, אין ספק כי בשנים הקרובות נרחיב משמעותית את שטחי האירוח שלנו ולכך אנו נערכים".

שגיא קוזוך-סמנכל טכנולוגיות מידע בבזק בינלאומי-צלם-יונתן בלום

שגיא קוזוך-סמנכל טכנולוגיות מידע בבזק בינלאומי-צלם-יונתן בלום

 משתמע מדבריך שאתם פונים בעיקר לשוק הארגוני, לפירמות הגדולות?

  "לאו דווקא. המתקנים שלנו כולם מאפשרים ללקוחות  להפעיל מהם החל משרת בודד, ועד לחדר שרתים מלא ומנוהל, מנעד המכסה את כל הקשת העסקית. עם ההתחזקות שלנו בעולם ה Data Center, והצורך ההולך וגובר של לקוחות לפתרונות בעולמות ה- DRP והענן, החלטנו להרחיב את המתקנים הקיימים שלנו בישראל ולתת מענה ללקוחות העסקיים המבקשים – לא רק אחסון וגיבוי – אלא פתרונות תקשורת מנוהלים ושירותי ענן מקיפים. במקביל להרחבת שירותי הענן לתחום היישומים המנוהלים וכדי להעצים את המנמ"ר ובעלי עסקים קטנים כגדולים, העמדנו לרשותם כשירות ערך מוסף פלטפורמה משוכללת- Virtual Nest -לניהול הקצאת משאבים עבור משתמשים בענן פרטי או היברידי –זוהי פלטפורמת שירות עצמי (IaaS) המאפשרת רכישה, הקמה וניהול שרתים וירטואליים ומשאבי אחסון בלחיצת כפתור. כדי להוסיף ערך ולפתור ללקוחות כמה מהאתגרים היותר קשים בניהול IT, הוספנו לפלטפורמות של Virtual Nest מגוון יישומים חיוניים לכל ארגון, אותם אפשר לצרוך כשירות ולחסוך הוצאות מסיביות בתפעול, גיבוי והמשכיות עסקית. פתרון DR as a Service, למשל, מאפשר להבטיח המשכיות עסקית בלי להשקיע בהקמת אתר גיבוי והתאוששות פרטי.

בנוסף, בשנה האחרונה הרחבנו משמעותית את מגוון שירותי הענן של החברה באספקת פתרונות ענן פרטיים וציבוריים באמצעות חברות ענן גלובאליות, שיתופי פעולה אלו מביאים ערך עצום ללקוחותיה העסקיים של החברה אשר מקבלים את מגוון האפשרויות לפתרונות ענן במקום אחד .

פתרון Hosted PBX/ Contact Center  של החברה, מאפשר לשדרג את מרכזית הטלפון בלי להשקיע בציוד בלי דרישות נדל"ן וללא עלויות תחזוקת חומרה במיקור-חוץ. זו מרכזיה בענן, שמנוהלת כיישום Unified Communications חכם. אנו גם מספקים שירותי דואר אלקטרוני ו"שולחנות עבודה וירטואליים" (Virtual Desktop), שחוסכים את הצורך לשדרג, לנהל, לתחזק ולנטר את תחנות העבודה בארגון ומקטינים דרמטית את עומס הפניות למרכז התמיכה (ה-Help Desk) הארגוני.

 לאחרונה, נחשפנו לפעילות מחקר ופיתוח עניפה של חברתכם ככל הנוגע לפיתוח ואימוץ טכנולוגיות חדשות. ספר לנו על כך

"אם דיברנו על חדשנות ועל הפעילות שמקדם מוטי אלמליח, מנכ"ל החברה להציב את בזק בינלאומי בחזית הטכנולוגיה, אז זהו המשך ישיר לכך. השתתפנו במאגד 'טרה סנטה', והצלחנו לשבור שיא ישראלי מדהים של העברת 1Tbps בסיב, לא במעבדה, אלא על גבי הכבל התת-ימי של בזק בינלאומי לאיטליה, הלוך חזור מרחק של 4,600 ק"מ.

אין ספק שמדובר בהישג אדיר אשר עתיד להשפיע בעתיד הקרוב, על יכולתם של הלקוחות להוריד במהירות קבצים, שירים וסרטים באינטרנט וליהנות מיכולת הורדת תכנים משופרת לאין ערוך.

בקידום ואימוץ טכנולוגיות חדשניות, תוכל בזק בינלאומי להגדיל בצורה משמעותית ועקבית את קיבולת התעבורה בכבל התת-ימי, כדי שיוכל לשרת את צרכי מדינת ישראל גם בעתיד הרחוק.

בזק בינלאומי מקפידה להיות פעילה במאגדים נוספים בנושאי סייבר, SDN (ר"ת רישות מוגדר תוכנה) ופיתוח יכולות של הדור הבא של ה Data Center – כדי להיערך לעתיד לבוא בצורה מיטבית.

אנחנו משקיעים המון בטכנולוגיות החדישות והמתקדמות ביותר, כדי להתגונן בצורה יעילה ולהגן על לקוחותינו מפני סוגים שונים של איומים והתקפות. בחלק מהעולמות ניתן ליישם פתרונות מוכנים, אך תמיד יש איומים חדשים ומתוחכמים יותר, ואנו נאלצים לבחון דרכים שונות ויצירתיות כדי להתמודד כולם. שדרגנו את הרשת הבינלאומית על מנת להתמודד עם מתקפות מניעת שירות, DoS, ולהגן מפני מתקפות מניעת שירות מבוזרות, DDoS. שילבנו ברשת פתרונות אבטחה של Cisco ו ARBOR. מטרתנו להגן על הרשת, לוודא זמינות מירבית ולהעניק ללקוחות שירותי הגנה".

 

אפרופו חזית הטכנולוגיה, נושא המלחמה בסייבר, עושה רושם שקרוב מאוד לליבת העשייה שלכם.125222_element_alon_data_center_10x10

"בהחלט. אם בעבר הלא רחוק רק ארגונים גדולים, או מגזרים מסוימים, היו חשופים לאיומי סייבר, היום כל ארגון באשר הוא, ואין זה משנה מה תחום עיסוקו, הפך להיות מטרה לתקיפה והדבר מחייב אותו להיערך בהתאם. יותר מזה, כשמדובר בהגנת סייבר, היכולת להתמודד ולהגן באמצעות פתרון הגנה אחד בודד איננו מספק וספקיות השירות נדרשות לייצר נקודת מבט הרבה יותר רחבה, דרך מגוון רב של זוויות ובחינת מספר תרחישים אשר מהווים איום על המשך הפעילות העסקית.

בשנים האחרונות עלתה רמת התחכום של המתקיפים למיניהם. הכלים שברשותם השתפרו מאד והם יודעים לייצר התקפות כבדות מאד ברוחב פס, בחיבורים ובבקשות. התוקפים מבינים היטב שהמערכות והשירותים מוגנים, או לפחות מנסים להגן על עצמם. אמצעי ההגנה נלמדו וההתקפות המתוחכמות יותר שחווים היום מהונדסות כך שיעקפו את מנגנוני ההגנה. לכן, בשונה מחברות אינטגרציה המציעות פתרון מקומי בלבד, אנו מציעים כיום ללקוחות פתרון ייחודי ומשולב, הכולל הגנה היקפית ומקומית, סיכול מונע של התקפות וטכנולוגיות לזיהוי התנהגויות מחשידות. מכיוון שהאיום הסייברי רק הולך ומשתכלל, אזי יש יתרון עצום למי שמצליח לפתח ארסנל של כלים מתקדמים, שיודעים לתת לו מענה מבעוד מועד. אין ספק כי  הייחודיות של בזק בינלאומי היא בכך שיש לה את היכולת, הידע והניסיון לחסום את ההתקפות עוד בטרם הגיען לאתר הלקוח ובכך להקטין משמעותית את החשיפה שלו. אנו מציעים פתרון היקפי – הגנה מערכתית היודעת לזהות מראש מתקפות המכוונות לאתר עוד לפני שהן מתבצעות, תוך פעולה לחסימת המתקפה בעודה באיבה, לכך מצטרף הפתרון המקומי שכולל שכבת הגנה בצורה פיירוול ואמצעים נוספים. באופן זה,  מדובר על מעטפת הגנה שלמה ומקיפה, כאשר שתי שכבות ההגנה מתקשרות זו עם זו ומייצרת מערך הגנה רב שכבתי. אגב, גם ללקוחות הפרטיים אנו יודעים לתת מענה עם השקתו של שירות ייחודי ובלעדי בארץ אשר מעניק הגנת סייבר באמצעות רשת האינטרנט הביתית. מדובר בשירות ה-  Cyber Wall המתמקד בהגנה מפני הונאת סייבר הבאה לידי ביטוי בגניבת מידע, פרטים אישיים וזהויות באמצעות התחזות לאתרים פופולריים, ספקי שירות וכדומה (המכונה "פישינג").

שירות זה הוא הראשון מסוגו להגן על פרטיות הגולשים מתוך שורה של שירותים שאנו מתכננים להשיק על מנת שנוכל לתת מעטפת הגנת סייבר כוללת באמצעות רשת האינטרנט הביתית, בנוחות וביעילות מקסימלית.

כחברת אינטרנט מובילה, אנו רואים לנכון להעלות את מודעות לקוחותינו גם בתחומים אלה, כדי שיוכלו ליהנות מרציפות שירות מלאה ובטחון אמיתי".  

כידוע הגירת ה Data Center לענן של גופים הנחשבים לתשתיות לאומיות ו/או בעלי רגישות ביטחונית גבוהה, זוחלת בעיקר עקב חששות "מאירועי סייבר", איך אתם מתמודדים עם חששות כאלה?

"ההכרה בחוסן התשתיות של בזק בינלאומי ועומק הפתרונות שהיא מציעה למגזרים ציבוריים הביאה ל-Data Center שלה רבים ממשרדי הממשלה, מוסדות ציבוריים וגופים ביטחוניים, לצד חברות בינלאומיות שפעילות בישראל. לדוגמה, נבחרנו לנהל את ענן המחשוב של משרד החינוך ומנהל בתי הספר, שמשרת למעלה מ-4500 מוסדות חינוך בישראל. עבור גופים המחויבים לתקנות רגולטוריות, כמו ספקי משרד הביטחון, מערכת הבריאות ומוסדות פיננסיים, הנקודה המכרעת היא השרידות, המשכיות השירות, והחסינות מהתקפות סייבר. בזק בינלאומי מחויבת, כחברת תקשורת בינלאומית, לשמור על מערכות המידע שלה בסטנדרט הגבוה ביותר – וזו תכונה שלקוחות השירותים הדיגיטליים שלנו "יורשים" כברירת מחדל. במערך ההגנה שלנו משולבים כאמור פתרונות מתקדמים שלCisco ושל Arbor להגנה ממתקפות DoS ו-DDoS, המנוהלים 24×365 במרכז ניטור ואבטחת רשת המתוחכמים שיש לטכנולוגיה להציע.

מצד שני, עבור חברות מסחריות הפעילות בזירה הגלובלית, אנו מציעים אירוח ב-7 אתרי Data Center בצפון אמריקה, אירופה ומזרח אסיה. אלה אתרים המופעלים על ידי בזק בינלאומי בתקני Data Center מקומיים, קרוב למשתמשי הקצה, בהם ניתן לרכוש שרתים וירטואליים, מערכות אחסון, תשתיות תקשורת ושירותי תחזוקה צמודים. כאשר מוסיפים למאגר המשאבים העצמיים של בזק בינלאומי את שיתופי הפעולה האסטרטגיים שאנו מייצרים עם חברות גלובאליות להרחבת הרשת שלנו בעולם, מקבלים תמונה מלאה של היכולות שאנו מעמידים לרשותם של ארגונים ישראליים – בלי התקשרות עם ספקים זרים, בלי מו"מ עם עורכי דין דוברי אנגלית, בלי חשבונות במטבע זר ובלי לחכות לתמיכה שתגיע מעבר לים".

אין ספק אם כך, נראה כי בזק בינלאומי היא הגשר היחיד שתצטרכו לחצות כאשר תצאו לכבוש את העולם – ועליו מתנוסס דגל כחול-לבן שכולנו גאים בו.

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.