<
יום ראשון , נובמבר 19 2017
מבזקים
דף הבית > כתבות IT מגזין > HOT Business: שירות חם לעסקים משגשגים

HOT Business: שירות חם לעסקים משגשגים

אילן ברוק

אילן ברוק

אילן ברוק: "לקוחות עסקיים שעברו ל-HOT עסקים מבינים שאנו החלופה הכי טובה בשוק הישראלי"

HOTהמוכרת בכל בית בישראל דרך מסכי הטלוויזיה, עברה בשנים האחרונות מהפך גם בעולם העסקי והקימה מותג עסקים הקוצר הצלחות רבות בכל הסגמנטים העסקיים השונים – מעסקים קטנים ועד החברות הגדולות ביותר במשק תוך ניצול מקסימלי של כל הנכסים התשתיתיים שלה והידע הרחב שרכשה מחברת האם הצרפתית אלטיס.

תשתית הכבלים, שמיושמת באמצעות שילוב של סיבים אופטיים וכבלים "קו-אקסיאליים", יוצרת את התנאים לשירותי תקשורת פורצי דרך, עם רוחב פס שאינו זמין על חוטי טלפון או בשידור אלחוטי, אמינות וחסינות שנובעות מארכיטקטורה מודרנית.

HOT  עסקים היא חברה המספקת שירותי תקשורת מקצה לקצה תחת קורת גג אחת: בסל המוצרים העסקיים כבר ניתן למצוא בקבוצת HOT עסקים פורטפוליו רחב לכל צרכי העסק: שירותי תמסורת עד 10 ג'יגה, טלפוניה מתקדמת, שירותי אבטחה,  VPN, שירותי מובייל ייעודיים לעסקים, טלוויזיה עשירה בתכנים ועוד

"פריסת רשת סיב אופטי מקרית שמונה עד אילת מאפשרת לנו להציע פס אולטרה-רחב (עד 10 גיגה) לחברות העולמיות הגדולות ביותר בעולם, כמו גם פתרונות תקשורת אחודים לחברות SMB קטנות יותר", אומר אילן ברוק, סמנכ"ל  חטיבת לקוחות עסקיים ב- HOT.

התנופה והפיתוח המתקדם  של Hot בשנים האחרונות הביאה את החברה למוקד ההתעניינות של מנהלי תקשורת ומנמ"רים בכל הוורטיקלים בישראל, שרואים בשירותיה חלופה אטרקטיבית לספקי התקשורת המסורתיים. כדי לעמוד על טיב ההצעה של Hot לעסקים נפגשנו עם אילן ברוק, לראיון הממוקד ביתרונות שהחברה מציעה ללקוחותיה במכלול תחומי הפעילות שלה: מקומיות ואזוריות (Local/Metro Networking), שירותי גישה לאינטרנט (ISP), טלפוניה דיגיטלית (IP Telephony), תמסורת נתונים (Data Transport),רשתות וירטואליות גלובליות (IP-VPN), וכמובן וידיאו (Teleconferencing) וטלוויזיה (Broadcasting).

IT מגזין: איך אתה ממצב את HOT עסקים בשוק התקשורת?

%d7%98%d7%9c-%d7%92%d7%a8%d7%a0%d7%95%d7%aa-%d7%92%d7%95%d7%9c%d7%93%d7%a9%d7%98%d7%99%d7%99%d7%9f

טל גרנות גולדשטיין

אילן ברוק: HOT עסקים היא אחת מחברות התקשורת המובילות במגזר העסקי בישראל, אשר מספקת מגוון עצום של שירותים עסקיים ופתרונות תקשורת כוללים בעולמות האינטרנט, הטלפוניה הקוית והסלולרית, ,מגוון שירותי טלפוניה לעסקים, שירותי DATA, Networking, VPN, טלוויזיה ועוד. בקבוצת HOT תמצאו גם את שירותי HOT מובייל לעסקים, המספקת פתרונות עסקיים ייחודיים בעולם הסלולארי ואת HOT נט עסקים המספקת פתרונות ISP מתקדמים לארגונים. עשרות אלפי לקוחותינו העסקיים מגיעים מכל הוורטיקלים, החל מעסקים קטנים וסטארט-אפים צעירים וכלה בחברות ענק בינלאומיות  כמו גוגל ואפל.

סקטור גדול נוסף שבו HOT מחזיקה נתח שוק מכובד הוא תחום המלונות והמוסדות הציבוריים אשר צורכים שירותי טלוויזיה מגוונים. בתחומים אלו הוט עסקים נחשבת למובילה בתחומה הן בתוכן שאנחנו מספקים והן במוצרים הטכנולוגיים שניתנים ללקוחותינו.

מנכ"לית הקבוצה, טל גרנות גולדשטיין, יחד עם קבוצת האם אלטיס הציבו את התחום העסקי כאחד ממנועי הצמיחה העתידיים של החברה ופועלים כדי לקדם ולהרחיב תחום זה. כלל הלקוחות שלנו מביעים כל יום מחדש את אמונם במותג ובאיכות שירותינו, ההוכחה לכך היא אחוז הנטישה הנמוך והגדלת הצריכה משנה לשנה בקרב רוב הלקוחות.

הדבר הקבוע היחיד הוא שינוי בלתי פוסק

מהפכת התקשורת, שהתחילה במאה שעברה, עדיין בעיצומה. טכנולוגיות חדשות מגיעות בגלים הולכים ומתחזקים ובקצב הולך וגדל. גם חברות קטנות יחסית וארגונים מסורתיים מגלים שכדי לשרוד צריך פלטפורמה תקשורתית עדכנית, המספקת ביצועים בעלי ערך מוסף לעסק  במחירים אטרקטיביים, גם אם הדבר מצריך התנתקות מציוד מיושן ומספקים וותיקים. "Hot מציעה ללקוחות העסקיים את התשתית הטכנולוגית הטובה ביותר בישראל", אומר אילן. "אפילו כשמדובר ברמה של 'רשת נחושת' Hot מציעה טכנולוגיה של כבלים מודרניים בהשוואה לחוטי הטלפון העתיקים של המתחרים. כבר בנקודת המוצא של הכבל יש לנו יתרון של סדר גודל, לפחות, ברוחב הפס ובאמינות החיבור". כנ"ל גם ברשת הסיבים האופטיים שלנו שעולה בכמה מונים באיכות ובשירות על פני המתחרים.

IT מגזין: מהו חזון החטיבה אותה אתה מנהל?

אילן ברוק: הצרכן העסקי דורש לא מעט, ובצדק. הוא דורש לקבל פתרון תקשורת כוללים מקצה לקצה לעסק שלו ורמת שירות גבוהה במיוחד, ללא פשרות באספקט הזמינות והאמינות. החזון שלנו הוא, להיות חטיבת שירותי התקשורת המובילה בישראל, שתספק ללקוחותינו העסקיים את כל צרכי התקשורת בכל זמן ובכל מקום במודל "end to end הודות לטכנולוגיה המתקדמת ביותר בשוק ומערך שירות לקוחות מוביל באיכותו.

IT מגזין: הוט עסקים מגייסת את החברות הגדולות במשק?

אילן ברוק: בשנתיים האחרונות חווינו תנופה ענקית של גיוסי לקוחות. לדוגמה, רק ב-2016 חתמנו הסכמים עם חברות ענק כגון טבע, תנובה, חברת חשמל, מגדל,  אפל, דקסל ועוד עשרות חברות ענק נוספות. ללקוחות ענק כאלה יש צרכים מיוחדים שצריך לתת להם מענה. אלו פתרונות Tailor Made, שהותאמו בדייקנות לדרישות הלקוח, כי היינו צריכים להוכיח יתרון מוחץ. חלק מלקוחות הענק הללו השתמשו שנים רבות בשירותי המתחרים ובאופן טבעי הם התלבטו, האם כדאי לעבור. לאחר שהצגנו בפני לקוחותינו את מגוון  הפתרונות הטכנולוגיים שלנו, את השירות האיכותי והמחירים התחרותיים – כולם הבינו שעדיף להם להיות אצלנו. הראיה לשביעות הרצון הגבוהה של הלקוחות מגיעה גם מלקוחות קיימים גדולים, שחידשנו איתם את ההסכמים לשנים נוספות: אלביט, שטראוס, הטכניון, כלל ביטוח ועוד הרבה אחרים.

תקשורת עסקית היא זירת משחקים אחרת

הצרכים של לקוח עסקי שונים לא רק כמותית מאלה של הצרכן הפרטי. בשוק העסקי התחרות בין הספקים אינה נקבעת על פי היצירתיות של "מבצעי מכירות" או הברקה פרסומית ב-Prime Time. בעסקים מדברים על אמינות – הביטחון של הלקוח שכל שירותי התקשורת יעמדו לשירותו ברמת ביצועים מובטחת בכל רגע נדרש (לפחות 99.9% מהזמן), 24X365, בלי תירוצים ובלי סייגים. ובמקרה הנדיר של תקלה המענה יהיה "מהיר ויעיל". כי רמת איכות השירות שמצופה מספקית תקשורת לעסקים היא להקטין את זמן ההשבתה הכולל לפחות מרבע שעה במשך שנה! "זה נתון שמובנה בעומק הארכיטקטורה של רשת HOT, שנועדה מיסודה לספק שירות "אל-פסק", Always On.

 IT מגזין: במה שונה סטנדרט השירות בחטיבה העסקית?

אילן ברוק: השירות הפרטי בהוט עשה קפיצת דרך ענקית בשנה וחצי האחרונות והלקוחות הפרטיים מרוצים. יחד עם זאת חשוב להבין של-HOT עסקים יש מערכי שירות ייעודיים  ומתמחים עם רמת זמינות גבוהה במיוחד לאורך כל השנה לקוחותינו רואים את ההבדל ומעריכים את ההשקעה שלנו. אתן לכם דוגמה: במדידות שביצענו מתחילת 2016 עד היום, זמן ההמתנה הממוצע למענה בשירות העסקי עמד על 35 שניות בלבד! אין כמעט רמה כזו בעולם העסקי ואנו משקיעים לא מעט כסף כדי לשמר מקומנו בראש הטבלה. ללקוחות עסקיים כל שנייה יכולה להראות לפעמים כנצח, כי מדובר בכסף ובמוניטין שאין להם מחיר. אנו מבינים את זה ופועלים בהתאם. לדוגמה, בHOT- עסקים פועל מוקד ניטור פרו-אקטיבי 24/7, הבודק את איכות הרשת של הלקוחות ובמידת הצורך התורן מרים טלפון ללקוח ומעדכן אותו על נפילת איכות ומה לעשות כדי לתקן את התקלה. זו רמת שקיפות שהלקוחות העסקיים שלנו לא רגילים אליה אצל ספקים אחרים ומעריכים אותה מאד.

IT מגזין: ל-HOT עסקים יש רשת סיב-אופטי לעסקים. מה מייחד אותה ביחס למוצרים האחרים בשוק?

אילן ברוק: אכן כן, HOT עסקים פרסה רשת METRO, SDH ווידאו על פני כ-7,000 ק"מ המאפשרת לנו לספק חיבורים מהירים במיוחד, ברוחב פס של עד 10Gb מקריית שמונה ועד אילת מדובר ברשת חסינת תקלות בתצורה טבעתית (Redundancy) המבטיחה רמת אמינות גבוהה מאד – SLA של 99.999% – בין הגבוהות בשוק העולמי. רכיבי הרשת נבחרו מתוצרת החברות המובילות בעולם: IBM, Cisco, Juniper, Alcatel ודומיהן. בכל יום שעובר, הפריסה של סיבים מתרחבת ומתקרבת יותר ויותר ללקוח הסופי. הלקוחות שלנו יודעים מה נותנים המתחרים וכך מזהים את היתרונות שלנו ומצטרפים אלינו.

IT מגזין: קבוצת אלטיס רכשה את HOT ב-2012. עד כמה המיזוג תורם לך בהתמודדות מול אתגרי היומיום?

אילן ברוק: קבוצת אלטיס הינה בין תאגידי התקשורת הגדולים בעולם המשרתת מעל עשרות מיליון לקוחות. במסגרת הקבוצה פועלות חברות ענק כמו SFR הצרפתית, CABLE VISION האמריקאית , פורטוגל טלקום, , ORANGE באמריקה הלטינית ועוד. כמות חברות התקשורת תחת הקבוצה היא עצומה וגם HOT מרוויחה מהקשר עם מאגר הניסיון והשירותים המקומיים של כל חברי הקבוצה. שיתוף המידע הגלובלי, המוצרים החדשניים והסכמים מול ספקי ענק בעולם התקשורת מאפשר לHOT- להיות בקדמת הטכנולוגיה עם המוצרים הטובים יותר ועם המחירים האטרקטיביים ביותר. תארו לעצמכם איזה יתרון ענק זה ללקוחותינו, שנהנים מכל הידע ש-HOT צוברת בעולמות פתרונות התקשורת והשירות דרך המקבילים שלה בכל רחבי העולם.

 IT מגזין: דיברנו על האתגר של החדשנות. כיצד זה בא לידי ביטוי בשירותים שלכם?

אילן ברוק: HOT השיקה מספר שירותים מתקדמים בשנתיים האחרונות. בישראל, HOT עסקים הינה חברת התקשורת היחידה המספקת מהירות של 500 מגה Download ו-Upload של 10 מגה, גם לעסקים קטנים על גבי תשתית הכבלים. זה יתרון תחרותי חשוב מאד ללקוחות קטנים שצריכים מהירויות גבוהות מאד אך לא יכולים להרשות לעצמם עלויות של חיבור סיב-אופטי עד נקודת הקצה. חיבור כבלים מאפשר רוחב פס ואיכות קו טובים לאין שיעור מחיבור חוט טלפון רגיל יתרונות שגם משתמשי הקצה מרווחים מהם ויודעים להעריך את האיכות.

מוצר נוסף שמושך לקוחות SMB הוא Bizbox, קופסה חכמה מבית חברת פורטינט העולמית, המאפשר לספק ללקוחותינו פתרונות אבטחה מתקדמים לעסק במחירים משתלמים – 219 ₪ לחודש בלבד. אלו פתרונות חשובים לעסק שרוצה לשמור על בטחונו מול סכנות של גנבות מידע, סוסים טרויאנים וסחטנים, בלי להסתבך בתחזוקה עצמית של "חומת-אש", אנטי וירוס ו-Anti-spy. מוצר אחר שזוכה לפופולריות רבה הוא All In Box – יחידת חומרה משולבת תוכנה, המאפשרת ללקוח לקבל תשתית Fiber במהירות 100 מגה, נתב עסקי מנוהל ותשתית טלפון ללא הגבלה, הכל ב"קופסה שחורה" אחת. כפי שציינתי, לקוחות עסקיים מעדיפים תמיד פיתרון מוכלל, פשוט להפעלה וגם כאן למעשה ייצרנו פתרון אחוד, משולב שירותים, לכל צרכי העסק.

IT מגזין: מה צופן העתיד?

אילן ברוק: HOT עסקים סימנה את עולם האבטחה כתחום שהיא רוצה להתמקד בו בעתיד. HOT עסקים שוקדת בתקופה האחרונה על מספר מוצרים בעולם זה, אשר יושקו בקרוב ויאפשרו גם לעסק הקטן להגן על עצמו בצורה המיטבית, "כמו גדול", עם ציוד מהחברות המובילות ורמת שירות ייחודית. מחקרי שוק שערכנו מצביעים על הכיוון: הרשת האיכותית, פתרונות התקשורת המובילים והמשך השירות האיכותי שלנו, מבטיחים ללא ספק ש-HOT עסקים תעמוד ביעדים: לכבוש לפחות 20% מהשוק בתוך שנתיים. כפי שכבר אמרנו, מהפכת התקשורת בעיצומה ושירותים שמספיקים את השוק היום יצטרכו להשתדרג מחר, ומחרתיים. "מי שרוצה לשמור על מיקומו בשוק תחרותי לא יכול לשקוט לרגע על זרי התהילה", אומר אילן ברוק. "התובנה הזאת נכונה ללקוחות שלנו, שממשיכים להגדיל את צריכת השירותים המתקדמים שמציעה Hot, וגם לחטיבת העסקים של Hot עצמה. יש לנו מפת דרכים להמשך הפיתוח בעתיד הקרוב והרחוק, שמבטיחה כי גם בעוד שנים לקוחות Hot יזכו לשירות איכותי על הפלטפורמה המתקדמת ביותר בעולם התקשורת.

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.