יום שישי , יולי 21 2017
מבזקים
דף הבית > תוכנות > BIG DATA & BI Analytics > תובנה עסקית – הכסף הגדול עדיין מחכה שיאספו אותו

תובנה עסקית – הכסף הגדול עדיין מחכה שיאספו אותו

"ארגונים מפסידים ללא הרף הכנסות פוטנציאליות משמעותיות, עקב היעדר יכולתם למנף בצורה נכונה את המידע המצוי ברשותם" אדר שומרון, מנכ"ל BIyond

מאת: עוזי מירון

"הקצב העסקי הולך וגדל, ביחד עם הקצב בו הארגון נדרש לעבד ולהפיק תובנות מכמויות מידע שהולכות וגדלות אקספוננציאלית. זה מחייב שינוי פרדיגמה – במקום פרויקטיBI ארוכים ומסורבלים, שעד מועד סיומםמשתנות הדרישות,עולה הצורך בשיטות עבודה אג'יליות הנתמכות על ידי כלי Self-service BI בידי משתמשי הקצה" אומר שומרון.

אדר שומרון

אדר שומרון

נראה, כי על אף הקפיצות הטכנולוגיות המשמעותיות שנעשו בתחום ה-BI, ארגונים רבים עדיין רחוקים מלנצל בצורה אפקטיבית את המידע המצוי ברשותם וסביבם. אדר שומרון, מנכ"ל BIyond ומי שהיה שותף במהלך 20 השנים האחרונות להקמתם של פרויקטי BI מהגדולים במשק, טוען כי לחברות רבות במשק חסרים עדיין הידע והמשאבים הנדרשים למימוש מלוא הפוטנציאל העסקי של
ה-Data. כמענה לצורך זה פיתחה BIyond מתודולוגיה חדשנית וייחודית הסוללת את הדרך לפרויקטי BIמהירים ומוצלחים ומאפשרת למצות את הפוטנציאל העסקי הטמון בהם.

שומרון, ששימש בעברו מנהל תחום ה-BI בחברת הפניקס ובחברות מובילות נוספות, מסביר בריאיון אילו מגמות מניעות כיום את העולם העסקי וכיצד מערכות BI יכולות לספק לארגונים יתרון תחרותי שיאפשר לשרוד בג'ונגל העסקי של ימינו.

עולם הBI עבר בשנים האחרונות קפיצות דרך טכנולוגיות מרשימות המשנות את הדרך שבה ארגונים עושים עסקים. אילו אתגרים ומגמות נוצרו עקב שינויים אלו וכיצד הם משפיעים על הסביבה העסקית?

"נראה כי אחת המגמות המשפיעות ביותר על עולם ה-BI הינה מגמת ה– Big Data. עם זאת, חשוב להבין כי תחום ה-Big Data לא מחליף את ה-BI, אלא דוחף אותו לכיוונים חדשים. הוכחה לכך ניתן למצוא בגידול הבלתי פוסק במספר הארגונים שנכנסים לתחום הדיגיטל. זהו מהלך שישנה את 'כלכלת המידע'של ארגוניםרבים, וינפץ את הדפוסיםשהתקבעו במשך השנים לגבי הפוטנציאל העסקי של ה-Data ואופן מימושו. אין ספק כי ב-2016 יותר ויותר ארגונים יידרשו לקפוץ ל'בריכה הקרה' של עולם ה-Big Data. העדות הבולטת לכך הנה כמות ה- PoCs שאנו מעורבים בהם, לצד גיוס מסיבי של כוח אדם המתמחה בתחום.

אתגר משמעותי נוסף, נובע ממשך הזמן הנדרש מתחילת פרויקט BI ועד להפקת ערך עסקי אמיתי מה-Data. זו הסיבה שכה חשוב להגדיר את ה-business-case לפני הטכנולוגיה. רק כאשר הוא מוגדר באופן נכון ו"רזה", ניתן להביא ערך אמיתי, תוך מיצוי היכולות של הטכנולוגיה הרלוונטית. במקרים רבים אנו מגלים שאפשר לעבוד עם Small Data במקום Big Data, תוך השגת אותן תוצאות ותוך חיסכון עצום בזמן, כסף ועבודה.

מגמה נוספת המאפיינת את העידן של ימינו הנה הכניסה המסיבית של ארגונים לפרויקטיData Science. מספר המומחים בתחום הינו מועט, מה שהופך את גיוס כח האדם בתחום לקשה ומורכב.

אתגר נוסף מצוי בצורך לייצר בארגון Data governance – צריך לנהל את הנתונים, לקבוע סטנדרטיםולשמור על איכות הנתונים, אחרת כל העבודה על Big Dataתרד לטמיון.

עולם ה-BIאמנם מלווה אותנו כבר שנים רבות אךרק מעט מתודולוגיות וכלים באמת מאפשרים לארגונים לייצר BI איכותי, המגיב מהר מספיק לצרכי הביזנס. צריך לזכור כי המשתמשים העסקיים רוצים BI זריז – לא בהכרח BI מושלם!"

האתר
מהם הפתרונות שפיתחה BIyond כמענה לאתגרים הללו ומה מייחד פתרונות אלו בשוק הצפוף של ספקי פתרונות BI?

"הקמתי את BIyondבעקבות צורך אמיתי שזיהיתי בשוק: גיליתי כי לחברות יש הרבה מאוד Data בעל ערך עסקי, אך פעמים רבות חסרים להן הידע והמשאבים כדי למנף את הפוטנציאל הגלום בו.כתוצאה מכך הן מפסידות הכנסות, מפגרות אחרי השוק, או פשוט לא מצליחות לסגור עסקאות עם לקוחות ושותפים עסקיים. זו הסיבה לכך, שבמהלך ארבע השנים מאז הקמתי את החברה, הוספנו עוד ועוד שירותים, הממצבים אותנו כ-one-stop-shop בכל הנוגע להפקת ערך עסקי מקסימאלי מ-Data. בין היתרונות המייחדים אותנו חשוב לציין את פיתוח המתודולוגיה החדשנית – RAPID, שמאפשרת לנו לממש בצורה אג'ילית, איכותית, מהירה ואיטרטיבית פתרונות Data ו-Analytics והיא מהווה חלק מה-DNA הייחודי של BIyond. המתודולוגיה מאפשרת לקצר את מחזורי הפיתוח ולהגיע לתוצאות מהירות ו-Feedback loop עם המשתמשים. BIyondמעסיקה כיום כ-10 מומחים בתחומים שונים – כולם בעלי ניסיון רב-שנים בתכנון והובלת פרויקטי Data במגוון גדול של סביבות עסקיות וטכנולוגיות. מהפידבקים המתקבלים מלקוחותינו עולה כי האנשים שלנו יודעים לעבוד בשיתוף פעולה יוצא דופן עם צוות העובדים בצד הלקוח. הודות לכך מושגת התאמה טובה יותר לצרכי הארגון והאצה משמעותית בקצב התקדמות הפרויקט. זו גם הסיבה לכך שבמהלך ארבע השנים מיום הקמתה, הספיקה החברה להיות מעורבת בעשרות פרויקטי BI, החל מחברות היי-טק וסטארטאפים ועד חברות גדולות וותיקות. העובדה שאנו לא מייצגים טכנולוגיה או כלי מסוים הפכה אותנו ל-Trusted advisor בעיני הלקוחות ומאפשרת לנו לייעץ באובייקטיביות לגבי הפתרון האופטימאלי לארגון. בנוסף, יש ל-BIyond צוות Data Science עם ניסיון רב-שנים, היודע לקחת כל בעיה עסקית ולבנות מודלים ואלגוריתמים שיטפלו בה ויפיקו תובנות עסקיות."

אילו דוגמאות תוכל לספק ליכולת של פתרונות אלו להביא תוצאות ברמת שיפור הפעילות העסקית?

"כאמור, BIyond ביצעה במהלך השנים האחרונות עשרות פרויקטי BI בארגונים מכל מגזרי המשק, כמה מהדוגמאות הבולטות ליכולת להציג ערך עסקי מובהק ניתן למצוא בחברות כמו: סלטיק, אלוט תקשורת וסיבידיה; פרויקטי Data Science בחברות Online Advertising,Mobile ו-IoT – מנועי המלצות, חיזוי ועוד; חברת Consumer electronics – איסוף ועיבוד מידע על שימוש Social-Location-Mobile,חברות גיימינג – ניתוח התנהגות משתמשים (Behavioral Analytics) ועוד."  

  • טיפ להצלחה
"צריך לזכור כי המשתמשים העיסקיים רוצים BI זריז – לא בהכרח BI מושלם!"
הבלוג

Submit

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.