יום שישי , יולי 28 2017
מבזקים
דף הבית > כתבות IT מגזין > פלטפורמת הענן משנה את התמונה עבור Uber- מקדונלדס

פלטפורמת הענן משנה את התמונה עבור Uber- מקדונלדס

עסקים רבים נמצאים בעיצומו של תהליך שינוי – טרנספורמציה דיגיטאלית שתאפשר ללקוחותיהם ערך רב יותר וחוויית שירות טובה יותר . זהו הכוח המרכזי הדוחף ארגונים לתהליך הכולל מספר מרכיבים מרכזיים : מודרניזציה של מוצרים ושירותים , התייעלות תפעולית והעצמת העובדים בארגון. ”הלקוחות מגיעים לענן כדי לקבל את התשתיות והפתרונות המתקדמים

אסף יעקובי

אסף יעקובי CTO מיקרוסופט ישראל

ביותר לצורך השינוי מבלי להיכנס להשקעות גדולות ותוך מזעור הסיכון העסקי והטכנולוגי הכרוכים בשינוי הנדרש “ , אומר אסף יעקובי, CTO של מיקרוסופט ישראל.

היעילות והחיסכון בעלויות שבענן מאפשרים נגישות ושימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו  Artificial Intelligence ו Internet of Things ולא רק סטארטאפים ו ISVs מאמצים טכנולוגיות אלו אלא אנו רואים אימוץ של הטכנולוגיות הללו גם בארגוני Enterprise גדולים בשנים האחרונות.

לדוגמה , כאשר חברת Uber רצתה לשפר את אבטחת השירות שלה ולוודא שהנהג שמקבל הפניה לנוסע ממתין הוא אכן הנהג המוסמך שנרשם כמנוי לשירות , היא דרשה זיהוי פנים כאמצעי אוטנטיקציה נוסף באפליקציה שלה . במערך שירות של חברה כמו Uber המשרתת מסות אדירות של נוסעים ברחבי העולם מדי יום, נדרשת טכנולוגיה מתקדמת ועתירת חומרה על מנת ליישם את מנגנון זיהוי הפנים . כדי לעמוד בעומס מבלי לפגוע בחוויית השירות , נדרש מערך עיבוד מקבילי של אלפי מעבדים גרפיים
(GPU) ובידע מתקדם של  Deep Learning, Computer Vision. במקום לבנות את המערך היקר בעצמה , החליטה Uber להשתמש ביכולות של Face Recognition  הניתנות כחלק משירותי הענן של מיקרוסופט , Microsoft Azure והטמיעה את השימוש בטכנולוגיה זו בתוך אפליקציית הנהג שלה.

דוגמא אחרת , מהקצה היותר שמרני של עולם העסקים , מספקת מקדונלדס . באלפי סניפי Drive Through, הלקוחות מזמינים בעודם יושבים במכונית ומדברים עם נציג המעביר את ההזמנה למטבח . רעשי הסביבה והרכב , הקשו מאוד על קבלת ההזמנה , דבר שיצר טעויות רבות בהזמנות וזמן ממושך מידי של טיפול בלקוח . זה כמובן הוביל לחוסר שביעות רצון הן מצד הלקוח והן מצד העובדים . לאחרונה , שילבה החברה טכנולוגיה של זיהוי דיבור והפחתת רעשים הממירה את דיבורו של הלקוח להזמנה במערכת . חוויית הלקוח השתפרה בצורה משמעותית ע"י קיצור זמן המתנה של הלקוח וצמצום עלות הטעויות למקדונלדס . "גם כאן הענן של מיקרוסופט מספק את התשתית הטכנולוגית המורכבת עם יכולות מתקדמות של Machine learning, voice recognition, ו- language understanding מבלי להשקיע בשדרוג חומרת ה – IT בנקודת המכירה ". Microsoft Azure, מאפשר למקדונלדס לשפר בצורה משמעותית את חוויית השירות, בצורה מהירה ויעילה ", מספר אסף.

למעשה , מקדונלדס , אובר וארגונים רבים אחרים הפכו את השירותים אותם הם מספקים ללקוחות שלהם במשך תקופה ארוכה לשירותים חכמים יותר , שירותים לומדים יותר הגורמים לשביעות רצון גבוהה יותר בקרב לקוחותיהם . ”הענן של מיקרוסופט נבנה לאתגרים – כאלה “ , אומר אסף יעקובי . ”השירותים הזמינים ב Azure נועדו להנגיש ולאפשר שימוש בטכנולוגיות מתקדמות שעד כה לא היו אפשריות לכל ארגון . " למעשה מדובר בדמוקרטיזציה של טכנולוגיות כמו בינה מלאכותית ויכולות מחשוב מתקדמות אחרות . "זו מהפכה טכנולוגית ענקית אותה מובילה מיקרוסופט , בדומה למה שעשתה לפני שלושים שנה כאשר הציבה יעד של מחשב על כל שולחן עבודה ומימשה את חזון הדמוקרטיזציה של המחשוב בהפיכתו למחשוב אישי. “ "מיקרוסופט משלבת כיום את טכנולוגיות הבינה המלאכותית במגוון רחב של מוצרים ושירותים , כגון העוזרת הדיגיטלית Cortana המסייעת במשימות היום – יום שלנו וניתנת להתקנה על גבי מחשבים אישיים או טלפונים חכמים כגון iPhone ו . Android טכנולוגיות הבינה המלאכותית משולבות גם בשירותים כגון Xbox או Skype שבו הטכנולוגיה מאפשרת תרגום סימולטני ושיחה בין מספר אנשים הדוברים שפות שונות.  שירותים ארגוניים כגון Dynamics 365 ו Office 365 משלבים גם הם יכולות בינה מלאכותית שמסייעת להציף הזדמנויות עסקיות ולמקד את אנשי המכירות והשיווק . כפי שמיקרוסופט משלבת בינה מלאכותית בשירותים שמניתי אני צופה שבעתיד הקרוב ארגונים רבים ישלבו טכנולוגיות מתקדמות הזמינות לכל ב Azure במגוון רחב עוד יותר של המוצרים שלהם . "

Security על פי מיקרוסופט  

העולם משתנה בקצב אקספונציאלי . בעולם של בינה מלאכותית , Cyborgs , Internet of Things, בוטים ותשתיות קריטיות , הגנת סייבר חשובה יותר מתמיד . על פי סקר של ה – World Economic Forum הערך השנתי שמושמד בשוק בגלל פשיעת סייבר מגיע ל 3- טריליון דולר (!). מיקרוסופט רואה עצמה מחוייבת למחשוב אמין. ביל גייטס התייחס לנושא וציין כי ”זו תהיה העבודה החשובה ביותר שנעשה “ וזה מסר חשוב שמשתקף גם בעקרונות הניהול של סאטיה נאדלה – להבטיח בטחון בעידן של טרנספורמציה הדיגיטלית באמצעות פלטפורמות מקיפות , מודיעין ייחודי ושותפויות נרחבות . התפיסה מכונה Microsoft Secure.

ארבעת העקרונות של Microsoft Secure

  • העקרון הראשון הוא פלטפורמה מאובטחת . עשרות שנים של מחקר ופיתוח הושקעו בבניית פלטפורמה מאובטחת שמתפרשת על On premise, ענן ו- Hibrid, תוך שימוש בטכנולוגיות העדכניות ביותר שמאפשרות למשתמשים להגן , לאבחן ולהגיב במהירות ובאפקטיביות.
  • העקרון הייחודי השני הוא Microsoft Security Graph מיקרוסופט נמצאת בעמדה ייחודית שמאפשרת לה לאסוף ולנתח טריליונים של אירועים מרחבי העולם ולספק תובנות מתקדמות שלא היו זמינות בעבר בשום מקום במלחמה נגד איומי סייבר . החברה משתמשת בתובנות האלה בטכנולוגיות הסייברסקיוריטי שלה והדבר מאפשר לה לספק ערך מוסף בהגנת מערכות .
  • העקרון השלישי הוא ה – Partner Ecosystem של החברה : החברה מקיימת שותפות עם חברות ועובדת בצורה צמודה עם בעלות ברית בתעשייה , עם רשויות החוק ועם ממשלות , וזאת על מנת לבנות, ללמוד, לחנך, לשתף פעולה , לפתח , לחקור ולקדם ביחד את הגנת הסייבר כאקוסיסטם הוליסטי .
  • לבסוף , חטיבת ה- Global Enterprise Services Cybersecurity של מיקרוסופט . זו מספקת שירותים מתקדמים שמקדמים באופן מתודי את מערך ההגנה של הארגון , מאפשרים התאוששות מהירה ממתקפות מתקדמות עם שירותים כמו Enterprise Threat Detection (ETD), ( , Persistent Adversary Detection Service (PADS וצוות חירום  (incident response) במקום האירוע על ידי צוות ה- StrikeForce.

מיקרוסופט החדשה בונה למעשה את ה Super Computer החזק בעולם ה- Open Source בה מוביל את הפעילות והמוביליות בחוויית המשתמש היא המכתיבה את הטון . היכן ש   Artificial Intelligence וה- Quantum Computing מלווים את מיקרוסופט אל העתיד , מיחשוב אמין ומוגן שזור בצורה הכי עמוקה ומשמעותית בכל מה שאנחנו עושים .

טל שריד מנהל חדשנות וסייבר , חטיבת MS Services

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.