יום שני , אוקטובר 23 2017
מבזקים
דף הבית > כתבות IT מגזין > Aeonix גרסה 3 – תקשורת בקצות האצבעות

Aeonix גרסה 3 – תקשורת בקצות האצבעות

מאת:  דימה טאיץ, AVP Pre-Sales, תדיראן טלקום

13578800_aeonixjpgבעבר, בטרם רכישת טכנולוגיות חדשות לארגונים עסקיים,  היו מקבלי החלטות מעלים נושאים רבים לדיון ומבצעים איסוף נתונים מעמיק (RFI) וההחלטה האם לשנות תשתית טכנולוגית בארגון נבעה לרוב מהצורך לתמוך בדרישות העסקיות של הארגון או לחילופין בניסיון לחסוך בעלויות, כוח אדם וזמן.

בעידן המהפכה הטכנולוגית, יותר ויותר תהליכים הופכים לאוטומטיים ומבוצעים ללא יד אדם. אולם, הטמעתם בליבת מערכות המידע של הארגון חייבה, עד היום,  עבודת הכנה מרובה, הכוללת בניית ממשקים בין המערכות השונות, יכולת שיתוף ועדכון נתונים, ביצוע מספר תהליכים בו זמנית, איסוף מידע בזמן אמת למאגר מידע מרכזי ועוד. על מנת לתמוך בדרישות השוק העדכניות, ארגונים עסקיים מתמודדים פעמים רבות עם מגבלות תשתית המונעות ממחלקות הפיתוח והאפליקציה לספק את הפתרון הטכנולוגי המלא., לא תמיד ניתן לזהות את כלל המגבלות ביכולות "האינטגרציה" שאולי תידרשנה בעתיד.

כמענה לדרישות השוק העכשוויות חברת  (TTL) Tadiran Telecom פיתחה פלטפורמת תקשורת אחודה מתקדמת: Aeonix (איוניקס). במהלך השנים האחרונות פלטפורמת Aeonix הותקנה במאות רבות של ארגונים בישראל וברחבי העולם, בין היתר בארה"ב, רוסיה וסין. הייחודיות של איוניקס היא בעצם היותה אפליקציה –  מבוססת תוכנה בלבד, אשר איננה תלויה כלל בתשתית בה תותקן, שרת מקומי/ מערכת וירטואלית מכל סוג/ ענן פרטי או כל ענן ציבורי. התוכנה זמינה להורדה מאתר תדיראן טלקום לכל מפיץ מורשה בעולם. יתרה מכך, בימים אלו החברה עומדת לשחרר גרסת Aeonix חדשה, גרסה 3. לקוחות המעוניינים להתנסות בשימוש במערכת ללא עלות, יכולים להורידה מאתר אמאזון בחנות AWS (Amazon Marketplace) ולהריץ את המערכת במשך 30 יום. זמן התקנת המערכת קצר במיוחד בגרסה 3 החדשה ואורך כ-5 דקות בלבד.

המגמה – ממרכזיה טלפונית למערכת תקשורת אחודה

מערכת התקשורת האחודה (UC – Unified Communications), נקראה בעבר מרכזיה טלפונית, היא אחת ממערכות התשתית של כל ארגון עסקי, המשמשת כמערכת תקשורת תומכת. עם הזמן מערכות התקשורת העסקית התפתחו ונוספו להן יכולות מתוחכמות, ביניהן:

  • אפליקציות למוקדי שירות ומכירות (Contact Centers) בעלי יכולת מתן שירותים אוטומטיים (IVR)
  • מערכות תשלומים
  • אספקת מידע למתקשר
  • חייגנים אוטומטיים
  • ערוצי תקשורת חדשים כמו mail ו-chat
  • מערכת הקלטה אינטגרלית המייעלת את תהליך הלימוד והדרכה לאנשים חדשים בחברהAEONIX ADC
  • יכולות כגון שיחות ועידה מנוהלות
  • Video Conferences
  • שיתוף מסמכים
  • חיבור לשלוחה ממכשיר נייד
  • ועוד

יכולות אלו משפרות את התוצאות העסקיות של הארגון ומאפשרות לארגון מבוזר לשתף מידע ומסמכים ולהתנהל כאילו כל עובדיו נמצאים יחד באותו החדר. משתמשי איוניקס יכולים להוריד אפליקציה למכשיר הסמארטפון שלהם מ-"ITunes" או מ-"Play Market" ולהמיר אותו לשלוחה פנימית "ניידת" עם שלל התכונות הקיימות במכשיר הטלפון השולחני של החברה, בכל מקום בעולם וללא חיבור VPN. תכונת ה Mobility  מקנה לעובד יכולת ניידות מלאה ומאפשרת לעובד זמינות מלאה ללא עלות נוספת וללא תלות במיקומו.

יכולות אלו הפכו את מערכות ה UC למערכות מתקדמות, המאפשרות לטכנולוגיה לספק מענה עסקי לארגון וכתוצאה מכך להפוך למקור הכנסה נוסף.

היות ומערכת התקשורת האחודה קריטית במרבית הארגונים, תשתית האיוניקס בטופולוגיה שרידה, מבוססת על מספר שרתים בתצורת  מנגנון Active-Active, השומר על זמינות והמשכיות מלאה של כלל השיחות. ב Aeonix גרסה 3, אף כולל השיחות המתנהלות ב-Contact Center (שיחות מתקיימות בעמדות נציגים, שיחות ב-IVR ובתור ההמתנה למענה).

התקנת המערכתATouchTBSI

עלות החלפת מערכות תקשורת לארגון כוללת מספר מרכיבים: התשתיות, המערכת, מחיר ההטמעה ומחיר השירות השנתי, אשר בדרך כלל מחושב לטווח של 3 עד 5 שנים.

במערכת Aeonix הארגון לא צריך להשקיע בתשתית ייעודית, מכיוון שכאמור לעיל התשתיות אינן מהוות גורם משמעותי לפלטפורמה. תהליך ההטמעה של  המערכת כולל שלל אפליקציות  במינימום זמן (כדוגמת AWS, גרסה 3 – הרצת המערכת למצב אופרטיבי כולל מערכת UM/VM ו-Contact Center מלא תתבצע תוך כ-10 דקות מרגע ההתחברות לענן של Amazon). יכולות הניהול העצמי המתקדמות של המערכת מאפשרות ללקוח להגדיר ולתחזק את המערכת באופן עצמאי.

ב Aeonix גרסה 3 כל האפליקציות נמצאות תחת קובץ התקנה אחד, אשר כולל גם מערכת הפעלה וגם מנוע בסיס הנתונים. משמעות הדבר, שגם בהמשך הדרך, בתהליך עדכון גרסה, ללקוח לא יהיה צורך לשריין זמן ל"עבודת לילה ממושכת", אלא תהליך השדרוג יוכל להתבצע לכלל המערכת והאפליקציות תוך כדי העבודה שוטפת ובלחיצת כפתור.

לסיכום, מערכות התקשורת הארגוניות עברו מהפכה בעשור האחרון ופלטפורמת האיוניקס המובילה בתחום ה UC , מהווה פתרון Up to date  לצרכי ארגונים עסקיים. הפלטפורמה המתקדמת מעשירה את הארגון עושר כלים ותכונות לייעול תהליכים ואף לשמש כמקור הכנסה נוסף לארגון.

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.