<
יום ראשון , ינואר 21 2018
מבזקים
דף הבית > תקשורת > סלולארית > המרכזיה הוירטואלית בענן: טלפוניה מתקדמת ללא השקעה הונית   

המרכזיה הוירטואלית בענן: טלפוניה מתקדמת ללא השקעה הונית   

T38

בהרבה ארגונים, חברות ועסקים, מרכזיית הטלפון הפרטית היא החיבור האחרון לעידן שחלף, בו כל חידוש טכנולוגי יצר כורח לקנות ציוד חדש, להכשיר אנשים בתחזוקתו, לתכנן את מחזור החיים וההחלפה שלו ברגע שתחשיב הפחת (אמורטיזציה) הכלכלי מראה שאפשר "לעלות כיתה". זו גישה מיושנת לא פחות מהרעיון, שהארגון צריך להקים "משק אוטרקי", עצמאי בסיפוק כל המקורות הדרושים לפעילות עסקית בלי להזדקק לשירותי ספקים מתמחים. כי מבחינה טכנולוגית, פיננסית ותפעולית, רכישה ואחזקה של מרכזיה פרטית אינה "עושה שכל" יותר מהקמת תחנת כוח פרטית לשימוש אקסקלוסיבי של הארגון. אבל המרכזיה הפרטית החדישה הפכה לסוג של "מציין סטאטוס" (Status Symbol) עבור חברות גדולות ומצליחות, ומקור של "קנאת מרכזיה" לקטנות והעניות יותר.

המודל העסקי של שירות תקשורת אחוד

היכולת להחליף את המרכזייה הפרטית הקנויה בשירות המסופק מרחוק על ידי ספק שירותי אינטרנט (ISP) היא אחת הניגזרות של "פרוטוקול האינטרנט", IP, הטכנולוגיה שמאפשרת להעביר באותה תשתית פיזית סוגים שונים של מידע – קבצי נתונים, גרפיקה, ווידיאו ואודיו – תחת ניהול אחוד בתוכנה (מה שמוכר בתור פרוטוקול SIP). מרכזיית IP אינה שונה מנתב נתונים אחר, למעט התוכנה הייחודית לפונקציות של תקשורת בדיבור. לכן אין מניעה למקם אותה במתקני הספק, שיכול לתחזק, לשדרג, לנהל ולהגדיל את נפחי התעבורה הרבה יותר בקלות ממה שיכול ארגון רגיל, שטלפוניה עבורו היא צורך, לא תחום התמחות. הבנה זו יצרה את המודל העסקי של IP Centrex, מרכזייה וירטואלית פרטית המסופקת כשירות מנוהל למספר גדול של לקוחות ממתקן מרכזי על ידי חברת תקשורת שלא מסתפקת בהתקנת תשתיות חיווט ברשות הרבים. בשירות IP Centrex, כל שלוחת טלפון "פנימית" הופכת ל"משתמש" אינדיווידואלי במסגרת ארגון, שמקבל חבילת שירותים עשירה, הכוללת פונקציונליות "לפי דרישה". כלומר, ניתן להגדיר בתוכנה את השירותים שיהיו זמינים לכל משתמש לחוד ולכל הארגון כיחידה עסקית אחת. צורה זו של אספקת שירות מקוון נקראת בימינו "שירות ענן" והמומחים מסמנים אותה כתחום הגידול לדומיננטי בשנים הקרובות.

הרציונל העסקי של "מרכזיה כשירות" הוא לאפשר לספקי שירותי ענן לספק גם שירותי "מרכזיה וירטואלית" ולחסוך בכך ללקוחות רכישת חומרה ייעודית לטלפוניה ועלויות תחזוקה שוטפת שלה – ובו זמנית לקבל שירותים מתקדמים, ללא תלות במיקום הגיאוגרפי של המתקשרים ותוך חסכון כספי משמעותי בעלויות אוויר. כמו כן, ככל שמפותחים שירותים נוספים, הלקוח מקבל אותם כחלק מחבילת השירות ואינו נדרש לבצע שדרוגי תוכנה או הטמעת שינויים בחומרה שבאחריותו.

טלפוניה בענן היא יישום תוכנה

שירות IP Centrex כולל מתג ציבורי מבוסס תוכנה (Soft Switch), שהוא למעשה "נתב" ׁ(Router) אינטיליגנטי. האינטליגנציה מתבטאת בכך, שבנוסף ליכולתו לנתב מספר גדול מאוד של שיחות, הוא תומך במגוון עשיר של שירותי ערך מוסף מהסוג שקיים במרכזיות פרטיות משוכללות. לדוגמה, שירותי ניתוב שיחות לסוגיו (שיחה מדלגת, "עקוב אחרי", שירות לילה ועוד), מענה קולי אינטראקטיבי (IVR), חיווי שיחות, שיחות ועידה מרובות משתתפים, שירות לקוחות טלפוני (Call Center) ועוד. בנוסף השירות מאפשר ללקוח להיות זמין בכל מקום תוך ניצול כל ערוצי התקשורת – טלפוניה קווית, סלולרית או אלחוטית (Wi-Fi).

כל השירותים ניתנים להקצאה על בסיס אישי באמצעות הרשאות המוגדרות בשליטת הלקוח  (Self Provisioning). פורטל ייעודי מאפשר ללקוח, או לאחראי על שירותי ה-IT, לבצע שינויים לפי צרכי העסק. אין צורך בחיווט מחדש או בתכנות קוד, משום שכל פרטי התצוגה מוצגים בתפריט בחירה, הקלקה אחת וזהו. מסביר ארז חפץ, מנהל תחום פתרונות תקשורת קווית בסלקום. "יתר על כן, כפי שמשתמש בשירות גישה ל-Web אינו מוגבל להתחברות דרך שקע תקשורת ספציפי בבית או במשרד, כפי שקו טלפון אנלוגי מוגבל, גם למשתמש בשירות IP Centrex יש "שלוחה וירטואלית" שהולכת איתו לכל מקום בו הוא יכול לחבר מחשב או טלפון חכם לאינטרנט. הוא אפילו לא חייב להיות בתחום הגיאוגרפי בו פועל ספק השירות – כי בענן אין משמעות לקו הפיזי."

"כשירות בענן, בנוסף לגמישות הפונקציונלית ולחופש מטרדות תחזוקה, הלקוחות מקבלים את היתרון הפנטסטי של "ביטול הגיאוגרפיה", מסביר ארז חפץ. "חברה שמפעילה מספר סניפים בפיזור ארצי או עולמי יכולה להסתפק במרכזית IP וירטואלית אחת, כל עוד קיימת גישה מכל סניף "לענן", כלומר לאינטרנט. תכונה זו הפכה את IP Centrex לפתרון המועדף בעולם העסקי, במיוחד במגזר העסקים הקטנים-בינוניים (SMB/E) ובחברות החוות צמיחה מהירה."

לקבלת חודש ראשון מתנה עם IP Centrex לחץ כאן>>>

רשת תקשורת אחודה, עצמאית, עתירת ביצועים

סלקום, קבוצת התקשורת מהמובילות בישראל , שכבר מזמן לא מסתפקת בטלפוניה סלולרית, מציעה שירות IP Centrex לעסקים, כשירות Stand-Alone או כחלק מחבילת שירותי תקשורת עשירה. פאדי סוידאן, מנהל צוות הנדסת שירותים ומוצרים, גאה בתשתיות העצמאיות של סלקום, שמאפשרת הוספת שירותים מתקדמים בתפיסה של "כל שירותי התקשורת באמצעות ספק אחד, על תשתית אחודה, מדן עד אילת". שרותי הסלולר והתקשורת הקווית לעסקים, מבוססים על תשתית התמסורת העצמאית ברובה של סלקום, הכוללת רשת סיבים אופטיים ארצית ורשת תמסורת אלחוטית משלימה לאספקת שירות במקומות מבודדים. התשתית, שנפרסה על ידי סלקום, בבעלות בלבדית של סלקום ובתחזוקה מלאה של סלקום, מאפשרת עצמאות תפעולית ושליטה עסקית בזמינות השירותים המסופקים על ידה.

"כקבוצת תקשורת רב ערוצית, אנו מתמקדים בסל שירותים רחב ללקוח העסקי, שנהנה מיתרונות הנובעים מנגישות לרשת תמסורת עצמאית, הן עבור שירותי העברת הנתונים והן עבור שירותי הטלפוניה למיניהם", אומר אביב טגנסקי, מנהל תחום מוצרים ושירותים באגף השיווק. "כמו כן אנו ערוכים לאספקת שירותי ענן חדשים ככל שהלקוחות שלנו יבקשו. מרכזיה מסורתית היא עסק יקר ולא גמיש, שדורש תחזוקה מקצועית, התקשרות עם קבלנים חיצוניים לכל שינוי, רכישת חומרה נוספת לצורך תוספת שלוחות – ובחברות גדולות גם צוות טכני לניהול שוטף. שירות IP Centrex משחרר את הלקוח מכל אלה. הוא משלם עבור שירות מנוהל מקצה לקצה, צורך שירותים "לפי דרישה" (On Demand) ומשלם לפי צריכה."

יונת זיו, מנהלת מוצרי טלפוניה בסלקום

יונת זיו, מנהלת מוצרי טלפוניה בסלקום

תמיכה בצמיחה עסקית בלתי מוגבלת

"ההבטחה הגדולה ביותר של IP Centrex למגזר ה-SMB/E היא פריצת הדרך למסלול צמיחה לא מוגבלת", אומרת יונת זיו, מנהלת מוצרי טלפוניה בסלקום. "גידול המחייב הוספת שלוחות, פריסת סניפים והתמודדות עם עומסים שנוצרים מתוכניות עסקיות חדשות והצלחה בשווקים חדשים, לא מאלץ יותר להזמין מרכזיה חדשה. אין צורך לשדרג תשתיות פיזיות, לעדכן תוכנות ורישיונות שימוש, או להתקשר עם קבלן מיקור חוץ. לקוחות IP Centrex של סלקום מקבלים גישה לפורטל שליטה ובקרה עצמאי, בתוכו הם מגדירים צורות התנהגות של המרכזיה ומעדכנים בקלות את תצורת השירות: הגדרת השלוחות ומאפייני השירות בכל נקודת קצה, פונקציות ניהול מרכזי ודוחות שימוש, קביעת פרמטרים של אבטחה, וכדומה. הכל במסך גרפי ידידותי,  שאינו דורש מומחיות טכנית."

כאמור, המעבר מטלפוניה מסורתית לשירות IP Centrex אינו דורש השקעה הונית. "למעשה, אפשר לקבל את השירות על כל מכשיר התומך בפרוטוקולSIP ", אומרת יונת זיו. "זה יכול להיות סמארטפון או טאבלט, מחשב משרדי או נייד, באמצעות אפליקציה יעודית, עם SIM סלולרי או חיבור Wi-Fi, ואפילו טלפון אנלוגי ישן שנעזר במתאם VoIP. ניתן לממש את הפתרון על בסיס אותו קו פיזי שמספק בו-זמנית גישה לאינטרנט או בקו ייעודי (ADSL או VDSL) נפרד. בנוסף, בימים הקרובים יושק שרות אשר יאפשר ללקוח לרכוש שירות חדשני וייחודי, המוצע רק ללקוחות סלקום, בו החיבור הקווי מגובה בחיבור סלולרי, על הרשת הסלולרית של סלקום."

אבטחה, אמינות וזמינות ברמה של חברות טלקו

"החלפת המרכזייה הפרטית בשירות IP Centrex של סלקום לא רק משפרת את הטלפוניה בתוך הארגון ומול לקוחותיו, היא גם מאפשרת אבטחה, זמינות ואמינות ברמה הגבוהה ביותר", אומרת יונת זיו. "מרכזית IP פרטית, מהיותה מחשב מוגדר בתוכנה, יכולה להיות מטרה להאקרים, גונבי זהויות ומרגלים דיגיטליים. לעומת זאת, שירות IP Centrex ממוקם בליבת הרשת ההנדסית של סלקום. וכך הוא נהנה ממעטפת ההגנה  ואבטחת המידע של קבוצת תקשורת מובילה, המספקת שירותים  ליותר מ-3 מיליון מנויים, ביניהם גופים ממשלתיים ופיננסיים המקפידים על תקני האבטחה החמורים ביותר. זה לא משהו שכל עסק, בוודאי שלא SMB/E, יכול לפתח, להטמיע ולתחזק בכוחות עצמו."

לשירות IP Centrex גמישות של יישום תוכנה, שמשתלב בסביבת העבודה המשרדית ומשתמש בכל היכולות שהתרגלנו לקבל על מחשב. לדוגמה, ניתן לחייג ישירות מספר הטלפונים של Outlook או מכל מערכת ניהול משתמשים והרשאות בפורמט LDAP. אפשר להגדיר קבוצות משתמשים והרשאות קבוצתיות, לתכנת את ניתוב השיחות (פונקציות IVR) ואת ספר הטלפונים הארגוני, לנהל שיחות ועידה מרובות משתמשים בווידיאו (Video Conferencing), ולטפל בבעיות השירות מכל מקום בעולם ובכל זמן, ישירות מפורטל האדמיניסטרטור. האמינות והזמינות של השירות, ברמות שאין להן תחרות, נובעות מכך שהשירות מסופק משני מרכזי ליבת רשת, מתקדמים ביותר, המגבים אחד את השני. כל מתקן כזה נבנה לעמוד בדרישות של לקוחות אסטרטגיים, כמו מערכת הביטחון וחברות פיננסיות, לפי תקנים בינלאומיים שלא משאירים דבר ליד המקרה..

קל ולא יקר לקבל את השירות הטוב ביותר

"בקיצור", מסכמת יונת זיו, "שירות IP Centrex של סלקום מעמיד לרשות הלקוחות העסקיים תשתית מתקדמת לטלפוניה במאה ה-21. ואנו עושים זאת בצורה המאפשרת מעבר קל ומהיר מהמערכות הישנות, תוך חיסכון כספי ניכר, בביטחון תפעולי מלא ועם אופק עסקי בלתי מוגבל."

חודש ראשון מתנה למצטרפים עכשיו לIP Centerx. לחצו כאן לפרטים>>>

אודות מערכת ITnews

נגישות