יום שני , אוקטובר 23 2017
מבזקים
דף הבית > כללי > מה צריך לעשות כדי להצליח בשיווק מבוסס דאטה?

מה צריך לעשות כדי להצליח בשיווק מבוסס דאטה?

ארגונים רבים בישראל מתעניינים כיום ב Markerting Automation. אבל, בעוד שהם מבינים שזהו חלק בלתי נפרד מחווית הלקוח ומתהליך הפיכת הארגון לאישי יותר, מחקר של  eMarketer קובע: 60% מהמשווקים בארה"ב שהטמיעו מערכות Marketing Automation מעידים שהאתגר והקושי הגדול ביותר היה בתהליך ההטעמה עצמו. הבשורה הטובה? יש לזה פיתרון והוא יותר פשוט ממה שחשבתם.
אודי ברקאי, מנכ”ל YoYo
, חברת הדיגיטל המתמתחה בשיווק מבוסס דאטה, מגלה לנו איך עושים את זה נכון ולמה זה יכול להביא את הארגון לנסיקה מעלה.

אודי ברקאי

אודי ברקאי – יויו ניהול טכנולוגיות


כיום יותר ויותר חברות מנסות לנכס לעצמן את היכולות לנהל דאטה ו-  Marketing Automation אבל מוצאות שהתוכניות לחוד והתוצאות לחוד. “כפי שאנחנו רואים במחקר שנעשה, הקושי העיקרי נובע רק בתהליך ההטמעה” אומר אודי ומסביר: “פעם חשבו שכדי להטמיע מערכת טכנולוגית בארגון צריך לגייס את מחלקת ה IT, להוציא מייל לעובדים לגבי נהלי עבודה חדשים ובזה נגמר העניין. היום מבינים שהטמעה נכונה היא הרבה יותר מלחבר בין API של שתי מערכות, חייבים גם להטמיע את היכולות החדשות שהמערכות הללו מעניקות בכל ערוצי הארגון. זה אומר שלצורך כך יש לגייס את מחלקת השיווק, המכירות, התפעול, ה IT ועוד – כולן צריכות להירתם לתהליך כי כולן גם יהנו מהתוצאות שלו בפועל. זה בעצם אומר שהטמעה כבר איננה מינוח שמתייחס לטכנולוגיה בלבד אלא לאסטרטגיה, לחשיבה משותפת של כולם יחד”.

כדי להבין מעט יותר על עולם הדאטה, איך הוא מתנהל ואיך אפשר להצליח באמצעותו ברמה השיווקית, שאלנו את אודי מספר שאלות.

מה אסור לפספס כיום בשיווק דיגיטלי?
“זו שאלה מאוד מורכבת מצד אחד אבל התשובה עליה מסתכמת במילה אחת: דאטה. דאטה הוא אוסף כל הנתונים והידע שמערכות יכולות לאגור כיום על גולשים. אם פעם המידע שנאגר היה כללי, היום הוא מדוייק, מבוסס על ההתנהגות שלו ברשת ויכול להעיד בצורה די חד-משמעית על השלב בו נמצא כל לקוח ביחס למותג: משלב המודעות ועד לשלב ההתלבטות של לפני התקשרות”.

מה קורה היום אונליין?
“לפני קצת יותר משני עשורים, כשאתה ואני היינו טינאייג’רים, היו אפס חיפושים בגוגל פשוט כי… מנוע חיפוש אינטרנטי לא היה קיים. השגנו את המידע שלנו בעיקר מעיתונים ומטלוויזיה ואתה יודע מה? גם כמעט ולא פקפקנו בו. היום המציאות שונה לחלוטין: רק במנוע החיפוש של גוגל יש כבר יותר מ 3.5 מליארד חיפושים ביום (!) וצרכנים בודקים רכישות שהם מתעתדים לבצע, קטנות כגדולות, מכל פן אפשרי. התחזית צופה שבסוף העשור הנוכחי צרכנים יקיימו את עיקר התקשורת שלהם מול הארגון/המותג באופן דיגיטלי ואוטומטי, כמעט ללא התערבות אדם. חלק נכבד בתהליך הזה מתבצע ע"י פעילות שמכונה Marketing Automation שהוא שם כללי למערכות שמאפשרות לחברות לנהל מאמצי שיווק חכמים מול הקהלים שלהם באופן אוטומטי ויעיל במיוחד”.

אם אתה צריך להמליץ על תהליך אחד שכל ארגון חייב לבצע היום, מה הוא יהיה?
“ללא כל ספק – חיבור ה-Data של המרחב הדיגיטלי עם המרחב הפיסי, זאת אומרת לאפשר לנו כמשווקים לחבר את המידע העצום שיש לנו במערכות הפנימיות בחברה למידע העצום שמגיע מהמרחב הדיגיטלי.
זה נעשה ע"י תיוג המרחב הדיגיטלי. לכל חברה או ארגון יש נכסים החיים במרחב הדיגיטלי. יש להם אתר, מאגר אימייל, אפליקציות מובייל, רשתות חברתיות ועוד. בנוסף, מחוץ למרחב הדיגיטלי יש פעמים רבות חנויות פיזיות שגם אותן אסור להזניח וחייבים לחברן לאסטרטגיה השלמה. באופן מפתיע כיום רק 21% מהצרכנים מעידים שחווית הגלישה שלהם מותאמת אישית עבורם. זה נתון שצריך לדרבן את אנשי השיווק לעשות יותר, כי יש להם מרחב פעולה אדיר והוא בלתי מנוצל. על ידי תיוג נכון של המרחב וחיבור בין המידעים השונים ניתן להגיע למצב בו החברה שומרת על קשר אישי מאוד עם הצרכן הסופי במייל, בהודעות טקסט, בגלישה מהמחשב, ברשתות החברתיות שהוא חבר בהן, במועדון הנאמנות ועוד”.

במה שונה Marketing Automation ממה שהכרנו עד היום?
“אפשר להגיד הרבה על MA אבל השורה התחתונה היא הכי חשובה: הטעמה נכונה של מערכות MA בארגון היא הפתרון היחיד שמאפשר להתחיל להניע מהלך שיווקי ו… גם לסיים אותו. בניגוד לטרגוט קהלים מהדור הישן, כאשר עובדים על הדאטה ומפלחים קהלים באמצעות MA, אפשר ללוות כל לקוח פוטנציאלי יד ביד החל משלב החשיפה הראשונית ועד לשלב בו איש המכירות של החברה מרים אליו טלפון אישי, מספר לו שהוא מבין שהוא עומד בפני החלטה ושהוא ישמח לענות על שאלות שיש בכוחן להטות את הכף. זה כח אדיר. אני, לדוגמה, רכשתי ממש השבוע מוצר מחברה קנדית וגיליתי בו פגם. פניתי לשירות הלקוחות שלהם במייל וקיבלתי טיפול יעיל ומהיר במיוחד. לא חלפו 5 שעות מהרגע בו הסתיים הטיפול במקרה שלי וקיבלתי מייל נוסף עליו חתום מנכ”ל החברה שמספר על סדרה חדשה של מבצעים שהחברה יצאה עימה לרשימת לקוחות מובחרת. כל כך התפעלתי מהשירות והיחס האישי, למרות שאני יודע מעל לכל ספק שמדובר במייל שיצא ממערכת MA, שגם אני כבר התפתתי להזמין. אם חושבים על זה, זה פשוט גאוני: הם מייצרים הכנסה חדשה ונוספת לא ממחלקת מכירות או שיווק אלא ממחלקת שירות הלקוחות שלהם! זה הכח האמיתי של MA. הוא מעניק לחברות את האפשרות לסגור פניות ביעילות שטרם נראתה. החברות שכבר מתנסות ב MA מדווחות על שינויים עצומים באחוזי סגירת המכירות שלהם”.

אודי ברקאי ואורחים נוספים, ידברו על הדרכים להצליח בשיווק באמצעות דאטה בכנס Marketing Automation For Executives אשר יתקיים בבית אורקל בחודש הקרוב – לפרטים לחץ כאן.

חברת – YoYo הוקמה בשנת 2012 ומתמחה בשיווק מבוסס דאטה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות.  לחברה לקוחות בינלאומיים מהארץ ומהעולם והיא בעלת Gold Partner של חברת אורקל העולמית.
בשנה האחרונה הקימה החברה את חטיבת ה-Customer Experience המתמחה ביישום, הטמעה ותפעול של טכנולוגיות marketing Automation מתקדמות.

אודות מערכת ITnews