יום שבת , יולי 22 2017
מבזקים
דף הבית > כללי > מהפכת השיווק האוטומטי 'מרעידה' את ענף התיירות בישראל

מהפכת השיווק האוטומטי 'מרעידה' את ענף התיירות בישראל

מחלקות המכירה והשיווק בחברות התיירות בישראל ניצבות היום בפני דילמות קיומיות גדולות מאוד, כאשר העולם עובר תהליך דיגיטליזציה נרחב והוא מורגש היטב גם בענף התיירות. 

השינוי בהרגלי הצריכה והשימוש המוגבר במכשיר המובייל בכדי ללמוד או להזמין חבילות תיירות, גורם לחברות רבות לבחון את מעמדן במרחב החדש וחלקם מזהים כי השינוי הבולט ביותר הוא המעבר מתהליך ההזמנה הקונסרבטיבי דרך סוכן המכירות להזמנת טיסות וחופשות מלאות במרחב הדיגיטלי או אפילו דרך המכשיר הנייד. מציאות חדשה זו מייצרת הערכה שתפקיד סוכן הנסיעות בתהליך רכישת החופשה מתחיל להיות מיותר ואולי ממש כמו פקידי הבנקים, גם תפקיד זה עומד בפני סכנת היכחדות.

אודי ברקאי, מנכ"ל YoYo

אז נשאלת השאלה: איך ניתן להתכונן כראוי למצב החדש ואילו טכנולוגיות יכולות לעזור לנו לעשות זאת?

“העבודה של סוכני הנסיעות תשתנה בעתיד הקרוב לכדי טיפול במקרים מקצוות הספקטרום (קבוצות, למשל) וכל ההתרחשות שנמצאת בין הקצוות תעבור להתנהל במרחב הדיגיטלי באופן כללי ובמובייל בפרט” אומר אודי ברקאי, מנכ”ל ומייסד YoYo, חברת הדיגיטל המתמחה בשיווק מבוסס Data וטכנולוגיות לניהול קהלים.

“אם עד לפני כמה שנים הדעה הרווחת בשוק היתה שגם אם את המחקר על היעד עושים במובייל, הרכישה עצמה תמשיך להיות דרך סוכן הנסיעות או אפילו במחשב, היום כבר מבינים שהמגמה לחלוטין מתהפכת והמובייל מקבל תוקף אמיתי. רק לפני כחודש התפרסם מחקר שהראה שבארה"ב 1 מכל 5 רכישות כבר מתרחשת במכשיר המובייל וכאשר בוחנים הזמנת חופשות לזמן קצר המספרים אפילו מאמירים משמעותית” מסביר ברקאי. יחד עם זאת, התחזיות העגומות לחברות השונות בענף אינן כורח המציאות.

“בעזרת שילוב והטמעת אסטרטגית Customer Experience אשר לעיתים מתחילה בהטמעה של מערכות- Marketing Automation) MA) בהחלט יכולה לתת פתרון מדהים למציאות החדשה ונראה שלענף התיירות בישראל יש הרבה מה לאמץ בתחום” הוא מסביר.
לכן, רגע לפני שאתם יושבים לבחור את מערכת ה-Marketing Automation עם חברת הדיגיטל שלכם, מגלה ברקאי 5 דברים מהתחום שחייבים לדעת:

מעוניין לשמוע פרטים נוספים על מערכת ה MA ? הירשם עכשיו לכנס הקרוב >>

1. יש לכם דאטה והיא יקרת ערך
לכל חברת תיירות יש במאגריה דאטה רבה הכוללת מידע עסקי על קהל הלקוחות שלה בעבר, בהווה ואפילו עתידיים. עכשיו עיצרו לרגע והבינו דבר אחד חשוב מאוד: הלקוחות הללו, עליהם אתם יודעים כל כך הרבה, ככל הנראה גולשים אצלכם באתר ממש עכשיו ובודקים אפשרויות חופשה נוספות. בעזרת מערכת MA תוכלו לנטר ולזהות כל אחד מלקוחותיכם כבר בכניסתו לאתר, להבין שלפני חודשיים הוא טס עם המשפחה לתאילנד (לדוגמה) או אולי נוסע מדי שנה לסקי באלפים ולשנות בהתאם לכך את כל ההתנהלות כלפיו ואת ההצעות שהאתר שלכם מציג לו. יתרה מזו, נניח ואותו גולש התחיל בתהליך רכישה או הזמנה אבל נטש לפני סגירה, המערכת אשר זיהתה את הגולש כבר בכניסתו לאתר, תוכל לשלוח לו באופן אוטומטי אימייל או SMS שיוכל לסייע ולהטות את הכף לטובת הזמנה באתר שלנו.
זו רק דרך אחת הממחישה את תהליך החיבור בין הדאטה שנאסף מחוץ למרחב הדיגיטלי והשימוש בו במפגש הבא עם הלקוח.

2. חווית הלקוח שלכם קובעת…גם אם היא לא מייצרת הכנסה מידית
זה לא סוד שאחת ההשקעות הגדולות ביותר בתהליך עיצוב ובניית אתרים כיום מופנית לטובת חווית לקוח. אבל, לא תמיד חווית לקוח מסתיימת במסלול גלישה באתר או בעיצוב, אנו יכולים עם קצת מחשבה, יצירתיות וטכנולוגיה מתאימה, להפוך את החוויה של הלקוחות שלנו להרבה יותר פרסונאלית ונעימה הרבה יותר.
לדוגמה, לקוח אשר הזמין חופשה (באתר או בטלפון) יכול לקבל תקשורת אוטומטית אשר תשלח מתוך מערכת ה-MA ויכולה לכלול: אימייל שבוע לפני הטיסה ובו 10 הדברים השימושיים שיש לדעת על היעד מ Trip Advisor , SMS יום לפני הטיסה עם פרטי הטיסה המעודכנים ואפילו לינק ל-Waze לשדה התעופה.

לקוח מאוד יצירתי שלנו יצר שיתוף פעולה עם אחת מרשתות הקפה בשדה התעופה, ובעזרת המערכת הוא שולח SMS כשעתיים לפני הטיסה ואליו מצורפת ברכה לחופשה נעימה והזמנה לקפה חינם באותה רשת.
מחוות אלו שעלותם אפסית, מסייעות מאוד לשימור נאמנות לקוחות וזאת ע"י חיבור אדוק בין ה CMR האופליין לאונליין.

3. כשכל המחלקות בארגון מסונכרנות – הכח שלכם גדול יותר
“אחד היתרונות הגדולים בהטמעת מערכת MA בארגונים טמון בכך שבשימוש נכון כל מחלקות הארגון יוכלו ליהנות מיתרונותיה של המערכת ולשפר את התקשורת שלהם עם הלקוחות לאורך כל חיי הלקוח” מספר ברקאי. “המידע שנאגר והפעולות שמתבצעות דרך המערכת מסייעות ישירות למנהלי מכירות, למנהלי שיווק וכמובן גם למחלקת תמיכה ושירות לקוחות אשר יכולים לתקשר עם הלקוח בסיום טיפול בקריאה, עדכון סטאטוס שלה והכל בזמן אמת"

4.החיבור בין הנכסים הדיגיטליים סוגר מעגלים
כמעט לכל חברת תיירות כיום יש אתר, אתר המותאם למובייל, אפליקציה ומוקד טלפוני. אחד האתגרים המשמעותיים בתחום שלנו הוא החיבור המתבקש בין כל המערכות בכדי שביקור של גולש אחד באפליקציה והזמנה של אותו גולש באתר המתואם, תירשם והמעגל יוכל להיסגר.
בעזרת אינטגרציה וריכוז המידע מכל המערכות למערכת אחת, ניתן לייצר את ה-"קסם" הזה שבו גולש אחד אשר מבקר בפלטפורמות שונות, מזוהה באופן חד ערכי וניתן לנתח את פעולותיו החל משלב החשיפה ועד סיום הרכישה.

5. מובייל…כבר אמרנו?
“אנחנו נפגשים עם הרבה חברות תעופה ותיירות בישראל ונדהמים לגלות פעם אחר פעם את חוסר האמונה השורר בשוק לגבי האפשרות שרכישות יכולות להתרחש דרך מכשיר המובייל” מספר ברקאי. לכן, נקודה זו חשובה מתמיד: כמות החיפושים בגוגל דרך מכשיר המובייל עברה ממזמן את כמות החיפושים דרך המחשבים הניחים וכך גם כמות המבקרים באתרים, השימוש שלנו כצרכנים במכשיר המובייל והחשיבות שלו בתהליך הרכישה שלנו מצריך התייחסות אחרת מצד הארגון שלכם.

"בארה"ב שבה מעל ל 20% מהזמנות כרטיסי הטיסה נעשות במובייל, יש דוגמאות רבות לשימוש מתוחכם במובייל בהתאמה לאתר הWeb, ומספיק לגלוש לאתרים כמו Airbnb או TripAdvisor בכדי לחוות את האופן שבו הם התאימו את האתרים שלהם למרחב המובילי.
ולכן התאמת האתר למכשירי המובייל, שילוב של כלים ייחודיים לעולם המובייל אשר מגבירים את יחסי ההמרה ושילוב הדאטה אשר נצבר במרחב אתר המובייל והאפליקציה הפכו להיות כלים הכרחיים ליצירת חווית לקוח חיובית וייחודית.

מעוניין לשמוע פרטים נוספים על מערכת ה MA ? הירשם עכשיו לכנס הקרוב >>

לסיכום השימוש הנרחב בדאטה, המחשבה על חווית הלקוח, סינכרון כל המחלקות בארגון לטובת המשימה, חיבור כל המרחבים הדיגיטלים למרכז דאטה אחד והתייחסות לגידול בפעילות המוביילית הן הנקודות הראשונות שצריך לשים אליהם לב בתהליך הטמעה ואינטגרציה של מערכות שיווק מבוססות דאטה בעולם התיירות.

YoYo הוקמה בשנת 2012 ומתמחה בשיווק מבוסס דאטה באמצעות טכנולוגיות מתקדמות. החברה עובדת עם לקוחות בינלאומיים מהארץ ומהעולם והיא בעלת הסמכת GOLD הרשמית למערכות Oracle Marketing Cloud.

אודות מערכת ITnews