יום ראשון , אוקטובר 22 2017
מבזקים
דף הבית > כללי > יעילות פרסומית עד פי 10 לסרטוני VR

יעילות פרסומית עד פי 10 לסרטוני VR

מאת: תמיר אשל

מחקר שערכה חברת 'סטורי-אפ' מבריטניה קובע כי סרטוני וידאו  360 וסרטי VR ('מציאות מדומה') זוכים לשיעורי צפייה ומעורבות גבוהים בהרבה מסרטוני וידאו רגילים.  למעשה הם משפרים את המעורבות וה-CTR  במקרים רבים פי 10 ויותר.

Varna Bulgaria - March 10 2016: Woman in VR headset looking up and interacting with Facebook Youtube Steam VR content. Facebook Google & Steam believes that VR is the future of content consumption.

Varna Bulgaria – March 10 2016: Woman in VR headset looking up and interacting with Facebook Youtube Steam VR content. Facebook Google & Steam believes that VR is the future of content consumption.

מהמחקר עולה כי יותר צופים צפו זמן רב יותר בסרטון שהוצג ב- 360 בהשוואה לאותו סרטון שהוצג להם בווידאו רגיל. ההבדל הבסיסי בין סרטוני וידאו רגילים לסרטוני 360 הוא בצורה בה מוצג תוכן הסרטון לצופה. בעוד סרטון רגיל מכיל תצוגה מנקודת המבט של המצלמה, סרטון 360 מאפשר לצופה לשנות את זווית ואזור ההתרחשות   ב-360 מעלות. התצוגה מאפשרת לצופה לבחור את הכיוון בו יצפה בכל רגע. התמונה מתועדת במתכונת 'בועה' אחת, או ברצועה פנורמית הדורשת תוכנה ייעודית להצגה. תוכנה זו עושה שימוש במידע המוטמע בסרטון, ומאפשר לצופה לבחור את כוון הצפייה תוך שימוש באמצעים רגילים (בתצוגת 'חלון קסום' בדפדפן אינטרנט או מוביל) או בציוד ייעודי כמו משקפי VR – אבל אז הוא נכנס ל'עולם אחר' – בו הוא לא 'צופה' בסרטון – אלא 'משתתף' בו…

כיצד נערך הניסוי?

לביצוע המחקר השתמשו הסוקרים בשני סרטונים בעלי תוכן זהה, וקידמו אותם בקמפיין פרסומי בהשקעה זהה. שיעור הצפייה בסרטון ה-360 היה גדול משמעותית מהסרטון הרגיל –שיעור התגובה בסרטון ה-VR היה 4.51% יחסית ל- 0.56% בסרטון הרגיל. בחישוב העלויות, החוקרים שילמו עבור קידום הווידאו הרגיל 4.20$ CPM  בעוד העלות לקידום הווידאו שהוצג ב- 360 הייתה 1.74$ בלבד. היתרון לווידאו המתקדם היה גם בשעורי הצפייה – בסה"כ צפו  13,455 אנשים בסרטון ה-360, בהשוואה ל-237 שצפו בסרטון הרגיל. (מה שמעיד כי רבים מהצופים שיתפו אחרים בתוכן בו צפו). כמו כן, שעור הצופים שראו את סרטון ה-360 עד תומו היה גדול ב- 29% ממספר הצופים שסיימו לצפות בסרטון הרגיל. נתון זה, מעיד על רמת אהדה גבוהה ויחס חיובי של הצופים לתוכן (AFFINITY). תופעה דומה נצפתה לא מכבר בהשקה של אפליקציית VR  על הקוטב הצפוני. במהלך שלוש יממות הורידו את האפליקציה כ-50 אלף פעם וצפו בסרטון יותר מ-450 אלף. בניתוח הנתונים נראה כי כמה מאות מהצפיות הגיעו מאיפון יחיד במונגוליה, בו צפו כנראה מאות אנשים. תופעה זו מדגישה את הערך שיש בתצוגות VR/360 בשלבים המוקדמים, כשהתופעה החדשה מסקרנת ומרתקת צופים רבים. נתונים אלה, יחד עם שעור צפייה גבוה יחסית ב-360 במובייל, מעידים על התאמת סרטוני וידאו 360/VR לפרסום בניידים. בעתיד ניתן יהיה לסקור את רמת העניין והאהדה של הצופה לתכנים בסרטון ע"י מעקב 'HEAT MAP' שמראה לאן מביט הצופה ובמה נגע במהלך הצפייה.

קישור למחקר

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.