יום שני , מאי 22 2017
מבזקים
דף הבית > כללי > מחקר של היטאצ'י ופורבס: מחצית מהמנהלים בעולם צופים תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית נרחבת בשנתיים הקרובות

מחקר של היטאצ'י ופורבס: מחצית מהמנהלים בעולם צופים תהליך של טרנספורמציה דיגיטלית נרחבת בשנתיים הקרובות

על פי המחקר: בעוד שפחות ממחצית מהחברות (44%) רואות עצמן כמובילות בתחום הנתונים והניתוחים, רוב החברות (91%) כבר היו עדות לעלייה ברווחים עקב השימוש בנתונים ובניתוחים. לפי ממצאי המחקר של חברת היטאצ'י דאטה סיסטמס (Hitachi Data Systems), וחברת המחקר Forbes Insights, הטרנספורמציה הדיגיטלית נמצאת בראש סדרי העדיפויות האסטרטגיים עבור ארגונים רבים ברחבי העולם. מחצית מהמנהלים אשר השתתפו בסקר מאמינים כי השנתיים הקרובות יהיו קריטיות עבור הארגונים לבצע טרנספורמציה דיגיטלית ונערכים להזדמנויות עתידיות.

המחקר התבסס על סקר בשם "כיצד לנצח בתהליך הטרנספורמציה הדיגיטלית: תובנות מסקר גלובלי של מנהלים בכירים", אשר נערך בקרב 573 מנהלים בכירים ברחבי העולם וכלל, בין היתר, גם שיחות אישיות. המחקר חושף כי כל ענף וכל חברה כיום מתמודדים עם הלחץ לבצע טרנספורמציה דיגיטלית לפני שיהיה מאוחר מידי. חלק מן הלחץ נובע מהצורך להתמודד עם התחרות ולהפוך צמיחה איטית לצמיחה מהירה באמצעות טרנספורמציה דיגיטלית, אשר עשוייה לסייע לארגונים להיות יעילים יותר, להוציא מהר יותר מוצרים לשוק וליישם מודלים עסקיים חדשים שיוצרים רווח נוסף.

המחקר מגדיר טרנספורמציה דיגיטלית כתהליך בחינה מחדש של תהליכים עסקיים קיימים. ממצאי הסקר מראים כי טרנספורמציה עסקית אמיתית, אשר התאפשרה בזכות הטרנספורמציה הדיגיטלית, ניתנת להשגה רק כאשר הארגונים מבינים את יחסי הגומלין בין אנשים, תהליכים וטכנולוגיה. כדי להשיג טרנספורמציה עסקית משמעותית, חייב להתקיים סינכרון בין כולם. המחקר חושף כי רק שליש מהחברות מחשיבות את עצמן למובילות בחווית לקוח, כאשר ההסבר לכך הוא חוסר מימוש הפוטנציאל ואי הפקת מלוא התועלת מהנתונים

אסים זאהיר

אסים זאהר

והניתוחים שהיו יכולים לעזור בתהליך זה.

בעוד שממצאי המחקר מעידים כי רוב החברות נמצאות במסלול הנכון, ישנם 5 צעדים מומלצים עיקריים שיש לנקוט בעת ביצוע טרנספורמציה דיגיטלית:

  • הפכו את הטרנספורמציה לעדיפות האסטרטגית העיקרית – המחקר מאשר כי טרנספורמציה דיגיטלית היא העדיפות האסטרטגית הראשונה של מנהלים בארגונים (50%). הדגש האסטרטגי על נושא הטרנספורמציה הדיגיטלית מקבל חיזוק כאשר בוחנים את ההשקעות המתוכננות של ארגונים, כאשר השקעות בטכנולוגיות חדשות לצורך דיגיטציה (51%) ועלייה ביכולות הנתונים והניתוחים (51%) עומדות בראש סדר העדיפויות בשנתיים הקרובות.
  • תוצאות עסקיות צריכות להניע טרנספורמציה דיגיטלית (DX) – מודלים עסקיים חדשים הם המניע העיקרי לביצוע טרנספורמציה דיגיטלית (41%), כאשר במקום השני נמצאות טכנולוגיות חדשות (40%). הדבר מעיד על כך כי היכולת לחדש הינה המדד העיקרי לפיו נמדדת הצלחת ה-DX (46%), יחד עם צמיחה בהכנסות (46%) והפחתת עלויות (43%).
  • פוטנציאל לא ממומש של נתונים וניתוחים – בעוד שפחות ממחצית מהחברות (44%) רואות עצמן כמתקדמות או מובילות בתחום הנתונים והניתוחים, רוב החברות (91%) כבר היו עדות לעלייה ברווחים עקב השימוש בנתונים ובניתוחים. רק שליש מהחברות מחשיבות את עצמן למובילות בחווית לקוח בהתבסס על הטרנספורציה הדיגיטלית שלהן, דבר אשר מצביע על פוטנציאל לא ממומש.
  • אימוץ גישה ארגונית רחבה לצרכי ה-DX כיום, צוותים בעלי פונקציות מרובות לא מעורבים מספיק בפיתוח (40%) או הטמעה (35%) של אסטרטגיה, כאשר רוב העבודה מתבצעת על ידי ה-IT (50% ו-54% בהתאמה). 53% מהנשאלים בסקר העידו כי ה-IT הינה הפונקציה הנחשבת למוכנה ביותר לטרנספורמציה דיגיטלית, בעוד כי רק שליש מהנשאלים אמרו שרואים עצמם מוכנים.
  • חברות מוכרחות ללמוד לשלב בצורה הטובה ביותר בין טכנולוגיה למשאבי אנוש – לטכנולוגיה קיימים שני צדדים: חלק רואים אותה כאתגר הגדול ביותר (29%) בעוד שאחרים מחשיבים אותה לתרומה העיקרית להצלחתה של הטרנספורמציה הדיגיטלית (56%). כאשר הדבר מגיע לדרכי ההתמודדות עם אתגרי ה-DX, העובדים הם הגורם המרכזי, כאשר העובדים החדשים נמצאים בראש הרשימה (57%) ואחריהם נמצאות ההכשרות הפנימיות (54%). כדי לראות את התרומה המתקבלת מהטכנולוגיה, חשוב להבין כי העובדים – המוגדרים על ידי כישרון ויכולות – הם התורמים העיקריים להצלחתה.

"הנתונים נמצאים במרכז הטרנספורמציה הדיגיטלית ומשמשים גם כיוצרים וגם כמאיצים של התהליכים. ארגונים רבים לא עומדים בציפיות הטרנספורמציה שלהם היות והם נכשלו לממש את פוטנציאל הנתונים שלהם", אמר אסים זאהר, סמנכ"ל השיווק בהיטאצ'י דאטה סיסטמס. "היטאצ'י נמצאת במרכז טרנספורמציית הלקוח והינה חברה מובילה באסטרטגיית נתונים. אנחנו יוצרים הזדמנויות מדהימות עבור ארגונים לנהל, לשלוט, לנייד, ללמוד ובסופו של דבר להפוך את התובנות לפעולות הניתנות ליישום".

אודות Hitachi Data Systems

היטאצ'י דאטה סיסטמס (Hitachi Data Systems), חברת בת בבעלות מלאה של תאגיד היטאצ'י היפני, מספקת פתרונות ניהול מידע וחדשנות חברתית (Social Innovation) המסייעים לארגונים להצליח ולחברות להיות בטוחות, בריאות וחכמות יותר. אנו מתמקדים במידע המספק ערך אמיתי לארגון – מה שאנו מכנים האינטרנט של הדברים. הפורטפוליו שלנו כולל פתרונות אחסון מבוססי דיסקים, פלאש או אובייקטים, פתרונות תשתית מאוחדת, ניתוח נתוני ביג דאטה, פתרונות ושירותים בתחום הענן. פתרונות אלה מגיעים לשוק באמצעות ערוצי שיווק ישירים ועקיפים ביותר מ-130 מדינות ובין לקוחותינו נמצאים כ 70%-מהחברות ברשימת "פורצ'ן 100". היטאצ'י פועלת בישראל משנת 1979 ומעסיקה כ-40 עובדים. בין לקוחות החברה בארץ נמנים כל הבנקים הגדולים, גופים ביטחוניים ותעשייתיים, חברות היי-טק, חברות סלולר, משרדי ממשלה, עיריות וחברות תשתית ופיננסים. למידע נוסף, אנא בקרו באתר החברה: http://www.hds.com

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.