<
יום שני , דצמבר 18 2017
מבזקים
דף הבית > כללי > תוספת טכנולוגית לרכב יכולה להציל חיי נהגים צעירים

תוספת טכנולוגית לרכב יכולה להציל חיי נהגים צעירים

shutterstock_128840878
הילדים שלכם עולים על הכביש? גם אם הם עברו בטסט ראשון הם עדיין חסרי נסיון בנהיגה, כזה שמעניק להם את היכולת לעשות החלטות נכונות בזמן קצר. התקנה פשוטה של מערכת התרעה קטנה וחכמה ברכב יכולה להציל את חייהם ברגע אחד וגורלי, אפילו בזמן נהיגה בלילה

זו היתה שעת לילה לא מאוד מאוחרת. בערך בשעה 23:30 יצאו ארבעה חברים צעירים ממסיבה בחדרה והחלו לנסוע חזרה לכיוון המרכז. ממש לפני צומת רעננה צפון, בזמן שכולם דיברו והחליפו חוויות על הערב שהיה, רצה הנהג בן ה 21 לעבור נתיב והסיט את מבטו ממש לשתי שניות למראה הימנית. שבריר שניה לאחר מכן הוא שמע את חברתו שישבה בכסא לידו צועקת, החל לבלום אבל זה כבר היה מאוחר מדיי: הרכב נכנס במהירות של כ 70 קמ"ש ברכב שלפניו שבלם פשוט כי ראה אורות של רכב משטרה באופק. עשן החל להתמר, הדלתות הקדמיות סרבו להיפתח, מפלס החרדה זינק ומהאוטו שלפניהם יצא זוג מבוגר שמיד נשכב על הכביש, תוך כדי לפיתה של הגב התחתון. למרות המחזה הקשה במזל גדול מאוד מהתאונה הזו אף אחד לא נפגע פגיעות גוף רציניות אבל הטראומה נשארה ועוד תשאר לזמן רב אך אם היתה מותקנת ברכב של הצעירים מערכת רדאר שמזהה סכנות בדרך, אפילו בשעת לילה מאוחרת, התאונה הזו פשוט לא היתה מתרחשת.

נהגים צעירים בסיכון גבוה לתאונות קטלניות
נהגים צעירים וחסרי נסיון מהווים את קבוצת הסיכון הבולטת ביותר בתאונות דרכים. דו"ח של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מראה כי נהגים צעירים בעל וותק כביש של פחות משנתיים מעורבים בתאונות קטלניות פי שניים בהשוואה לנהגים אחרים. בנוסף, 7 מתוך 10 תאונות בהן מעורבים נהגים צעירים קורות בשעות החושך והלילה. "כשנהג צעיר מתיישב מאחורי ההגה הוא מביא איתו מינימום של נסיון. אין להסיק מזה שהוא נוהג בחוסר אחריות, הוא פשוט לא תמיד יודע לקרוא מהר מספיק מצבים שמתרחשים על הכביש ולכן גם לא מסוגל להגיב בצורה חדה ומהירה" אומר אייל זינגר מנכ"ל awacs, המייצרת מערכת בטיחות אקטיבית לרכב מבוססת ראדאר. "אם בכל הרכבים היתה מותקנת מערכת חכמה שיודעת לייצר התרעות על סכנות מיידיות בזמן אמת ולגרום לבלימה בזמן הנכון, הורים היו מסוגלים לישון טוב יותר בלילה מתוך ידיעה שעל הילדים שלהם משגיחה גם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר בזמן אמת" מסביר אייל זינגר

יש לכם נהג צעיר בבית? כך תגנו על חייו >

.
איך לשמור על החיים בזמן נהיגה בלילה?
נהיגה עלולה להיות מסוכנת בכל שעות היממה אך בשעות החשכה הסכנה רק מתעצמת: בלילה אנחנו רואים פחות טוב, עלולים לא להבחין בעצמים או דמויות שנכנסות לכביש, האורות מסביב מסנוורים ומסיחים את דעתנו ובנוסף לכל זאת – אנחנו גם עייפים מהיום הארוך שהיה. אם מוסיפים לכך את גורם הסיכון הנוסף שמאפיין את הנהגים הצעירים והוא חוסר נסיון, התוצאה עלולה להיות קטלנית מאוד ומביאה, הלכה למעשה, להרס של חיי משפחות רבות בשנה. בעקבות זאת, הולך וגובר הביקוש כיום להתקנת מערכות התרעה ברכבים אשר נותנות מענה לנהגים חדשים ומנוסים כאחד. מאחר וקיימים מספר סוגים בשוק רצוי מאוד לעשות סקר ולבדוק איזו מערכת תיתן את המענה המדוייק ביותר עבור הצרכים הספציפיים של הנהגים ברכב.

כך תבחרו את מערכת ההתרעה
מערכות התרעה מכילות משתנים שונים הכוללות בין השאר גם מראה אסטתי אבל מבין כל המאפיינים,ישנם שניים עיקריים שמשפיעים על תפקוד המערכת. רצוי מאוד לבחון אותם על מנת שהבחירה תתאים לצרכים של הנהג המדובר:

  1. טכנולוגיה
    במקרה של נהיגת לילה, כדאי לדעת שמערכות מבוססות מצלמה יכולות לתת מענה פחות מדוייק ממערכות המבוססת על ראדאר. בעוד שהמצלמה מצלמת את הכביש ומזהה בו את הסכנות השונות בדומה לעין שלנו (רק שהיא קבועה תמיד ודעתה איננה מוסחת), הרי שבלילה היא עלולה לא לזהות עצמים חשוכים המופיעים על הכביש ואינם מוארים. מערכות המבוססת על ראדאר לעומת זאת, יכולות "לראות" גם בחשיכה מוחלטת. המערכת שולחת 36 קרניים בשניה, שעובדות באופן דומה למערכת הביולוגית בה משתמשים עטלפים. הקרניים נשלחות קדימה ואם הן נתקלות בסכנה הן משדרות למערכת וזו מתריעה באופן מיידי.
  2. טווח
    תאונות המסתיימות בנזקי גוף מתרחשות במרבית המקרים בעת נסיעה מהירה.
    אם אתם או הילדים שלכם נוהגים בעיקר על כבישים מהירים, כדאי שתוודאו שהמערכת שבחרתם מעניקה מענה לטווח גדול יחסית (מעל 100 מטרים). כך, גם בעת נסיעה מהירה היא תזהה את הסכנה הרחוקה יחסית, תתריע ולנהג יהיה מספיק זמן ומרחק על מנת להגיב בהתאם.

מערכת ההתרעה מפני תאונות דרכים שרואה גם בלילה >

עלות אטקרטיבית מאוד מול תועלת

בדיוק כפי שבעלי רכבים רבים בוחרים למגן את הרכב מפני גניבות, כך מבינים יותר ויותר נהגים שחשוב מכך הוא למגן את עצמם מפני סכנות שעלולות לארוב להם על הכביש. מערכות ההתרעה הקיימות כיום בשוק הישראלי כבר לא מוצעות רק לקהל האמיד אלא יכולות להתאים בצורה גורפת לכלל בעלי הרכבים. למעשה, העולם כולו צועד לקראת רגולציות בנושא אשר ככל הנראה יחייבו בעתיד את יצרניות הרכב להתקין מראש מערכות מסוג זה באופן ישיר ברכבים.

shutterstock_167990879

 

אודות מערכת ITnews

נגישות