<
יום שבת , דצמבר 16 2017
מבזקים
דף הבית > כללי > הטכנולוגיה שמאפשרת למכונית שלך לראות גם בלילה

הטכנולוגיה שמאפשרת למכונית שלך לראות גם בלילה

shutterstock_181335614גם אם אתם רואים 6:6, לא זקוקים כלל למשקפיים ואפילו אם נסיעות ליליות על הכביש הן עניין שבשגרה, בעת נהיגה לילית הראייה שלכם פגיעה יותר, פשוט בגלל שהחושך עלול להסתיר מפניכם עצמים ומפגעים על הכביש.

ומה אם למכונית שלכם היתה יכולת "ראייה" בלילה, כמו לעטלף? זה בוודאי לא היה הופך אותה לבאטמוביל אבל ללא צל של ספק, היה מקטין את הסיכון לתאונות ומעניק לכם מעט יותר שקט נפשי. 

יותר ויותר נהגים על הכביש, לרבות חברות להן ציי רכב, בעלי רכב מסחרי או נהגים פרטיים מתקינים כיום מערכת קטנה וחכמה אשר מזהירה אותם מפני סכנות בנתיב הנסיעה. המערכת המבוססת ראדאר, יורה 36 קרניים בלתי נראות בשניה. אם הן פוגעות בעצם מעל גודל המוגדר במערכת כמסוכן לפגיעה, הן מעבירות את המידע, לרבות מהירות העצם שזיהו, לאלגוריתם. במידה והזיהוי אכן מעיד על סכנה אפשרית, המערכת מתריעה באמצעות אורות וצליל התראה. כל ההליך, למרות שנשמע מסובך, מתבצע במהירות כל כך גבוהה כד שמבחינת הנהג ההתרעה הנשמעת היא כמעט מיידית.

קרניים שרואות בחושך
מאחר ומדובר במערכת ראדאר, אין למעשה צורך באור יום על מנת שהמערכת תתפקד. בעצם, אין כל חשיבות לתאורה ולתנאים מסביב ואף לא למזג אוויר, כך שגם גשם, ברד חזק או שמש מסנוורת לא משבשים את הפעילות. הקרניים, שהן סוג של פעימה אלקטרומגנטית, נורות קדימה לפי נתיב נסיעת הרכב וכן מעט לצדדים (עד זווית של 11 מעלות), כך הן יכולות להתריע גם מפני עצמים שנכנסים לנתיב ברגע שהם מהווים סכנה מיידית לרכב הנוסע.

הטכנולוגיה היחידה המותאמת לנסיעה על כביש מהיר
בעוד שבעולם קיימות היום מספר מערכות התרעה המותאמות להתקנה ברכב, מערכת המבוססת על ראדאר היא היחידה נכון להיום אשר "רואה" עד לטווח של עד 140 מטרים בכל רגע נתון ולכן גם מעניקה מענה אפילו בנסיעה מהירה של עד 120 קמ"ש. הטווח הגדול למעשה מעניק "מקדם הגנה" על מנת שבעת חירום, הנהג יוכל לבלום בזמן ולהנצל מתאונה שחלילה היתה יכולה לגרום לנזקי גוף קשים.

נוהגים? הראדאר שיכול להציל את חייכם >

המציאות מכתיבה: צריך הגנה נוספת

"החיים של היום מאלצים אותנו לעשות כמה דברים במקביל. יש לנו הסחות דעת בעת הנהיגה, חלקן בכלל לא לא חוקיות אבל, הלכה למעשה, לצערנו הרב נהגים רבים מדיי חוטאים בהם מדי יום ואפילו מדי שעה" אומר אייל זינגר מנכ"ל חברת awacs המייצרת מערכת התרעה לרכב. "מספיק שפעם אחת רצית להגיע לפגישה במקום אחר והקלדת את הכתובת באפליקציית waze תוך הקשת "אינני הנהג" ועברת על החוק. במרבית המקרים הסחות הדעת הללו, של מבט לעבר הטלפון, אפילו הורדת העיניים כדי להחליף תחנת רדיו, מסתיימות למזלנו בנס אבל עבור אותם נהגים שלא שפר עליהם מזלם, כל החיים עלולים להעצר בגלל אותו שבריר שניה של שיקול דעת מוטעה" מסביר אייל זינגר. המערכת בוודאי איננה מחליפה את הנהג, אך היא מספקת עוד זוג "עיניים" על הכביש ומעניקה מעט יותר שקט נפשי בנהיגה. כך מספר גם חיים הכט על מקרה בו נהג בעת לילה והסתכל לרגע קטן וגורלי על מסך הטלפון שלו: אם מערכת הראדאר לא הייתה מתריעה וגורמת לו לבלום, הוא מעיד, היה מתנגש במשאית בעוצמה רבה ואף קטלנית ביותר.

איך תמנעו מתאונה?
בין אם מותקנת ברכבכם מערכת התרעה או לא, חשוב לשמור על מספר כללים בסיסים:

1. המנעו מפעילויות חופפות
למוח האנושי לא קל להפעיל שני אזורים שונים ולאפשר לכל אחד מהם ריכוז מוחלט. בעת הנהיגה, כל פעולה אחרת, אפילו דיבור בטלפון, בעצם חופפת בזמנים לפעולת הנהיגה. כאשר אזור הראייה (נהיגה) ואזור השמיעה (שיחה בטלפון) עובדים במקביל הפעולות הופכות לחופפות ולכן לפחות יעילות.

2. השאירו את העיניים על הכביש
את הטלפון הנייד שימו בתיק רחוק מהישג היד (רחוק מהעין, רחוק מהלב).

3. עשו הפסקות
אם התחלתם לנהוג ואתם מרגישים בעייפות, אל תתביישו! הבושה הזו עלולה לעלות לכם בחיים. עצרו בצד והתרעננו

4. את העצבים תשאירו במקום אחר
סיימתם פגישה במצברוח רע? בדיוק רבתם עם מישהו? הכביש איננו מקום להוציא את האגרסיות. שבו מאחורי ההגה כאשר אתם רגועים ושקולים

5. תכננו את המסלול
נכון, כולנו מסתמכים על מכשירי ניווט אבל גם המבט אליהם מסיח את הדעת ועלול לגרום לכם לתאונה! תכננו את המסלול מראש, הבינו איך אתם אמורים לנסוע ובאיזה כבישים להשתלב כדי שתוכלו ליהנות מנסיעה בטוחה ורגועה יותר

עעע
הטכנולוגיה היחידה המותאמת לנסיעה על כביש מהיר >

shutterstock_151794464

אודות מערכת ITnews

נגישות