<
יום ראשון , נובמבר 19 2017
מבזקים
דף הבית > כללי > השיווק עובר ל'אוטומט'

השיווק עובר ל'אוטומט'

מערכות ה- (Marketing Automation (MA מחוללות מהפכה. גם בישראל. אולם מסתבר שמרבית המנהלים איתם שוחחתי עדיין לא יודעים להגדיר אותן במילים ובטח לא מכירים את המונח Marketing Automation ואת משמעותו לארגון.
udi3-280x300

מה זה בכלל MA?

מערכות MA נועדו לאפשר פנייה אישית (באמצעות מיילים או SMS) ללקוחות קיימים או פוטנציאלים של החברה. בעזרת המערכת ניתן לייצר חוויה שיווקית מותאמת אישית, כאשר תוכן המייל נבנה בצורה דינאמית וייחודית לכל נמען בהתאם להתנהגות שלו ולמידע שנצבר עליו, וגם תזמון שליחה המייל משתנה מגולש לגולש ונקבע ע"פ התנהגותם.

מחקר של eMarketer בקרב כ-500 מנהלי שיווק בארה"ב לגבי אופן חלוקת משאבי השיווק בחברה שבה הם עובדים מגלה שכ- 57% מתוכם מתכוונים להגביר את ההשקעה במערכות Marketing Automation במהלך השנה הקרובה.
בישראל הנתונים נמוכים בהרבה – וכך גם הכוונות. ניתן לראות שימוש במערכות כאלו ביחוד בחברות B2B בינלאומיות שנדרשות "לישר קו" עם מתחריהם בעולם שכבר עושים שימוש במערכות כאלו שנים.

הדבר הראשון שצריך למערכות MA הוא מידע מזהה. בלעדיו לא ניתן לייצר פעילות MA היכולת לחבר בין ה Data שיש במערכות הפנים אירגוניות לבין התנהגות שמתרחשת במרחב הדיגיטלי – וחיבור נכון ביניהם הוא המאפשר ביצוע פעילות MA, בזמן ובמסר שנקבע מראש. זו הבשורה המשמעותית של MA לארגון.

לקבלת מידע נוסף על שירותי Marketing Automation בקרו באתר YoYo >>

"אולי תרצה סיוע בהשלמת ההזמנה?"

השבוע הפתיעה אותי זוגתי, וביקשה ממני להזמין לנו חופשת סוף שבוע באחת מבירות אירופה, כבונוס היא אמרה "ההורים שלי החליטו לשמור על הילדים אז זה רק אנחנו".
כמוכש נחש זינקתי למחשב כדי למצוא את החבילה המתאימה, ולהזמינה במהירות לפני שדעתה של אשתי או של הוריה תשתנה…הערכתי שיש לי בערך 10 דקות בטוחות.

כהרגלי נכנסתי לחמשת האתרים הרגילים שאליהם אני נכנס תמיד, (בד"כ לפי רמת הזכירות שלהם אצלי בראש) אך באחד מהם הייתה לי חוויה שונה לחלוטין.
מדובר באחד מהאתרים המועדפים עלי ואף את החופשה האחרונה הזמנתי ממנו והכל היה מושלם.
כדי לבדוק את המחיר הסופי יש לעבור מספר שלבים הכוללים הכנסת תאריכי החופשה, מספר נוסעים , גיל ועוד, לאחר שהכנסתי את כל הנתונים הנדרשים עברתי עוד כמה שלבים ואז נגלה לי המחיר המוצע.

כמובן שעדיין לא הזמנתי. תכננתי לבדוק באתרים נוספים ולהשוות. באופן מפתיע, כשתי דקות לאחר היציאה מהאתר צלצל המכשיר הנייד שלי ועל הקו הייתה מוקדנית מהאתר שבדיוק ביקרתי בו.

מוקדנית: "שלום אודי, מה שלומך?"
אני: "אוקי"
מוקדנית: "אני מאתר XXX . ראינו שביקרת באתר שלנו היום, והתעניינת בטיסה ומלון באמסטרדם בסופ"ש הקרוב. רציתי לבדוק אם תרצה סיוע בסיום ההזמנה?"
אני: "וואלה? איזה יופי שהתקשרת…"

אני חייב לציין שבאותו רגע די התאים לי שהמוקדנית יצרה איתי קשר ואפשרה לי לסיים את ההזמנה בטלפון ותוספת של 5% הנחה שקיבלתי במהלך השיחה רק הגבירו יותר את שביעות רצוני.

נכון, זה היה אגרסיבי. אבל רלבנטי. ומוצלח. מסתבר שאותה חברה משתמשת במערכת MA אשר זיהתה אותי כבר בכניסתי הראשונה כלקוח עבר של החברה. כאשר הבחינה שנטשתי את 'הקניה' בשלב מתקדם, שלחה התראה אוטומטית לאיש המכירות הפנוי עם הפרטים של החופשה שחיפשתי כולל כל המידע ההיסטורי שקיים במערכות.
התראות בזמן אמת לאנשי המכירות לגבי התנהגות לקוחות קיימים באתר היא עניין שבשגרה בחברה ומסתבר שאנשי המכירות מגדירים את התראות אלו כ"מכירה בטוחה" לפי הגדרתם.
Marketing Managers

הגדולים כבר שם

סקירה של מגזין Forbes ממרץ האחרון העריכה כי שוק ה-CRM בעולם צפוי להגיע ל-37 מיליארד דולר בשנת 2017, נתון זה מייצג גידול של מעל ל 300% מאז שנת 2010.
החברות אשר מובילות את תחום ה-CRM בעולם זיהו כבר לפני מספר שנים את החיבור המתבקש בין מערכת ה-CRM בחברה למערכות MA ויצאו למסעות רכש אדירים בתחום.
בשלהי שנת 2012 רכשה חברת אורקל חברת Eloqua בסכום של 810 מליון דולר, ושנתיים אחר כך Responsys ב-1.5 מיליארד דולר.
המתחרים לא איחרו להצטרף. ב-2013 רכשה SalesForce את Exactarget מהתחום, בסכום חסר תקדים של 2.5 מליארד דולר. בהמשך, הצטרפו גם IBM, ADOBE למירוץ. הקרב החל.

לקבלת מידע נוסף על שירותי Marketing Automation של חברת YoYo, בקרו באתר >>

Implement Marketing Automationזה מתאים לכולם?

אז זהו, שלא.
מערכות MA אינן מתאימות לכל ארגון והצלחת תהליך ההטמעה והתפעול תלוי במחויבות הארגון לתהליך והתגייסות ארגונית לטווח ארוך ובתשתית מערכות המידע ומסדי הנתונים השיווקים של הארגון.

מחקר שנערך לאחרונה בארה"ב בקרב משווקים שהטמיעו מערכות Marketing Automation גילה ששלושה מתוך חמישה ארגונים חשבו שתהליך ההטמעה היה קשה ומסובך.

מכשול נוסף בחדירת מערכות MA בישראל טמון בעובדה שקשה מאוד למצוא אנשי מקצוע מנוסים שכן תחום ה-MA עדיין צעיר בישראל ומספר העובדים המוכשרים לתפעל ונהל את הפעילות קטן ביותר.
נראה שהפתרון המידי למכשולים בכניסה לתחום טמון במספר חברות מצומצם אשר מציעות שירותי יישום, הטמעה וניהול מערכות MA במיקור חוץ. הידע והניסיון שהצליח להיצבר בחברות אלו מקצר את כל תהליך היישום וההטמעה ומביא לניצול מיטבי של יכולות המערכת בזמן קצר.
כמובן שפתרון זה אינו עונה על הצורך בהתחייבות ארגונית לתהליך אבל זה כבר בידיים שלכם.

הכותב הוא המייסד והבעלים של חברת YoYo, המתמחה ביישום ניהול ותפעול מערכות marketing Automation בישראל.

שיחה עם מומחי ה-Data של YoYo

מעוניינים בפרטים נוספים אודות מערכת
Marketing Automation של Oracle?

שם*

דואר אלקטרוני*

טלפון*

חברה*

אודות אודי ברקאי