<
יום שישי , נובמבר 24 2017
מבזקים
דף הבית > כללי > הענן של מיקרוסופט ומשווקי התוכנה. סיפור אהבה

הענן של מיקרוסופט ומשווקי התוכנה. סיפור אהבה

בשנים האחרונות מובילה מיקרוסופט את מהפכת הענן ובהתאם פיתחה מודל הפצה חדשני, המאפשר לכל מפיציה ומשווקיה להיות שחקנים משמעותיים בתהליך המכירות של שירותי הענן. המודל כולל הפצת שירותי תשתית ( IaaS) פלטפורמות(PaaS)   ותוכנה (SaaS) מבסיס של מפיצים ראשיים המספקים שירותי ענן למשווקים המקומיים, ואלו מוכרים את השירותים למגוון לקוחות עסקיים.

הבחירה של מיקרוסופט

“חברת 'אבנט' נבחרה על ידי מיקרוסופט להיות אחת המפיצות הראשיות של שירותי ענן בישראל והראשונה המציעה מודל המכירה החדשני", אומר שמעון אמויאל, מנכ"ל אבנט “הבחירה נעשתה לאור ההיסטוריה המוצלחת של הפצה במודל המסורתי, ולאחר הוכחת יכולת ביצירת תנאי הסף למימוש המודל. תנאים אלה כוללים זירת מסחר מקוונת, בה מקבלים המשווקים את משאבי הענן בצורה הפשוטה ביותר, מערך תמיכה מקומית שמספק ללקוחות תמיכה בעברית מסביב לשעון, מערכת ,Billing שמנהלת את חשבון המשווק בצורה אחודה ומציגה בחשבונית אחת את כל השירותים שלקוחותיו צרכו, ויכולת מקצועית בלסיוע במגעים עם לקוחות הקצה".

המגוון של מיקרוסופט

מבחר המוצרים והשירותים שמיקרוסופט מציעה בענן צומח מדי חודש. כבר היום מוצעת בזירה  פלטפורמת הענן Azure  יחד עם יישומי  Office 365 ותוכנות ארגוניות דוגמת Dynamic CRM  ו-Project במודל SaaS כל הפתרונות שזמינים במודל זה הותאמו לתפיסת הארגון הדיגיטלי של מיקרוסופט לפיה שיתוף פעולה חוצה ארגון על פלטפורמת ענן הוא הבסיס ליעילות תפעולית, גמישות וזריזות עסקית. אלה לצד הורדת עלויות והקטנת הצורך בהשקעות הון ולצד שיפור ביטחון המידע והבטחת המשכיות עסקית בכל תנאי – הופכים את ההיצע למושלם לכל עסק (באמצעות המשווקים).

"למרות שיש עדיין דרך לעשות, מתקרב היום בו כל סל המוצרים של מיקרוסופט יוצע בענן, בין אם על תשתיות שלה עצמה ובין אם באמצעות שותפים עסקיים" קובע שמעון.

מודל הפצה המעצים את משווקי הענן

מודל ההפצה שחברת אבנט מקבוצת רד-בינת מקדמת מתחשב בקושי של משווקים קטנים להתנהל ביעילות מול חברת ענק בינלאומית מחד גיסא ולשמור מאידך על קשר אינטימי עם לקוחותיהם המחפשים פתרון “תחת קורת גג אחת".

כאשר כל השירותים מתבצעים ומחויבים במרוכז  (בחשבונית יחידה) ומאפשר למשווק לחזק את כוחו מול הלקוח הסופי בלי להשקיע במערכות ניהול מורכבות.

"משווקים במודל הפצה זה הם ארגונים שכוחם ביחסי הנאמנות מול לקוחות סופיים" אומר שמעון, “הם צריכים לתת ללקוחות הסופיים תמהיל שירותים שהותאמו אינדיבידואלית לכל לקוח בכל ורטיקל, אך אינם מעוניינים (ומסוגלים) להקים מערך תשלום המסוגל להתמודד עם המורכבות של רכישת עשרות סוגי שירותים במודל כזה. המודל של מיקרוסופט מציב 'מפיץ ראשי' המרכז את כלל הפעילות המקומית מול קבוצה נבחרת של משווקים שעבורם הוא 'סיטונאי' שקל להם להתנהל מולו. המשווקים יכולים להיות אינטגרטורים גדולים, המשרתים את מגזר הארגונים הגדולים או קטנים שעובדים מול מסה של ארגוני SMB ולצידם מחלקות הרכש בקטגוריות שונות של ארגונים ציבוריים". האחרונים, במיוחד, מוצאים באבנט גם מרכז ידע ותמיכה מקומית, בנוסף להיותה חוליה חיונית בשרשרת האספקה, המפשטת מאוד את ניהול העסקים בסביבת הענן.

חברת אבנט מעניקה למשווקיה One Stop Shop המקצרת את הדרך לאספקת שירותי ענן ללקוחות סופיים,  כולל מיקסום פוטנציאל הרווחיות, התמיכה וההדרכה, רישוי  – כולם בהקמה מיידית, ותוך מתן אפשרות לגמישות מקסימלית של המשווק מול לקוחותיו.

"המכשיר העיקרי במערכת ההפצה בתחום זה הוא זירת המסחר הדיגיטלית" אומר שמעון אמויאל “משווק רשום יכול להיכנס לזירה בכל רגע, לרכוש משאבים נוספים או לשחרר משאבים מיותרים ולהקצות אותם לטובת אחד הפרויקטים שהוא עושה. כל הרכישות במהלך חודש מצטברות לחשבון אחוד, בשקלים, עם תיאור מובן ונוח המאפשר התחשבנות מול כל לקוח סופי בנפרד."

ללא השקעה. ללא התחייבויות.  ללא זמן המתנה

השימוש בזירת המסחר אינו דורש התחייבות כספית מראש ולא כרוך בקנסות יציאה.

המשווק נשאר בחזית בקשר העסקי מול משתמשי הקצה ואלה המסוגלים לעמוד באתגר הטכני יכולים אפילו לשלב את הלוגו שלהם בחזית אתר המכירות מול הלקוחות.

על פי כל המחקרים, הענן יהיה ברירת המחדל של המחשוב הארגוני תוך שנים מעטות רק מי שיוכל להשתלב ב'שרשרת המזון' החדשה – ישרוד ויפרח. מי שיפעל עצמאית – יצטרך להשקיע משאבי הון וידע ניכרים. השתלבות ב'אקו סיסטם' של CSP מציע מצד אחד השתלבות 'כמו גדולים' – אבל בלי המחיר הנדרש בהשקעה.

למשווקים אלה המסר פשוט – הענן טוב לעתיד שלכם. אבנט (ומיקרוסופט) לא רק שלא 'מוציאים' אתכם משרשרת הערך אלא בונים ומעניקים לכם כלים באמצעותם תסגרו את העסקאות ותמלאו תפקיד פעיל בהגירה של עולם העסקים לענן.

<<רוצים להצטרף לעידן הענן? הקליקו>>

אודות מערכת ITnews