יום שלישי , יולי 25 2017
מבזקים
דף הבית > כתבות IT מגזין > FUJITSU: החזרה לישראל  מותג IT ארגוני אהוב

FUJITSU: החזרה לישראל  מותג IT ארגוני אהוב

 

זו לא הפעם הראשונה וכנראה גם לא האחרונה, שהכותרות צועקות אליכם "מהפכה במחשוב הארגוני", אבל הפעם זו מהפכה מסוג שונה, לא התפתחות טכנולוגית מפתיעה אלא רעידת אדמה במענה לדילמה הקלאסית: איזה יצרן מערכות מציע לכם את הפתרון הטוב ביותר – הן מבחינת האיכות הטכנולוגית והן מאספקט האמינות העסקית וסל מוצרים ושירותים מושלם.

עבור המנמ"ר הישראלי התשובות בעבר הגיעו ממספר קטן של יצרני Tier1 עולמיים, שהואילו לפעול ישירות (דרך חברת בת או נציגות רשמית) בישראל. האנומליה הבולטת ביותר הייתה היעדרות של היצרנית החמישית בגודלה בעולם והראשונה מבין היפניות, Fujitsu, שלמרות עוצמתה הטכנולוגית והעסקית המרשימה והאיכות הבלתי מעורערת של מוצריה ושירותיה, הסתפקה בנציגות צנועה יחסית – צניעות קיצונית אפילו כשמדובר באחת החברות המעטות שמסוגלות לתת מענה לכל צורך,

רענן ביבר

רענן ביבר

החל ב-Tablet קליל וכלה במחשב-על ליישומי Mainframe. ב-2017 Fujitsu היא החברה היחידה שנשארה מחויבת לפילוסופיה השמרנית של איכות בלתי מתפשרת, שאומרת "אנו מייצרים את כל שאנו צריכים על מנת להבטיח איכות עילאית של המוצר הסופי. החל בשבבי סיליקון וכרטיסים מודפסים,  דרך תת-מערכות כמו כונני דיסק קשיח ומתגים אופטיים, וכלה במערכות מוכללות של חומרה ותוכנה, חוות אחסון ורשתות תקשורת".

איכות שמתחילה בתרבות היצור

כפי שמדגיש רענן ביבר, מנהל סניף Fujitsu בישראל, "כשהלקוח רוכש פתרון של Fujitsu, הלקוח מקבל 100 אחוז Fujitsu. רכיבים, מארזים ואינטגרציה מתוצרת Fujitsu יפן או Fujitsu גרמניה. מוצרים מקוריים ללא התפשרות על האיכות – לא מיתוג מחדש של מוצרים סיניים ואיכויות של Commodities. אין מדובר רק בפריטי חומרה, שבאופן מסורתי מבטאים במובהק את מסורת היצור האיכותי ביפן וגרמניה. גם באספקט השירותים, ללקוח הסופי ולספק מיקור חוץ, במקרה של Fujitsu אנו מדברים על החברה הרביעית בעוצמתה בשוק העולמי. ההכנסות של Fujitsu, כ 45 מיליארד דולר בשנה, כוללים כ-40% (בערך 17.5 מיליארד) הכנסות IT Services. למעשה, כיום זו החברה היחידה בליגת האלופות שמספקת פתרונות מקצה לקצה בכל הפלטפורמות המקובלות למחשוב ארגוני – לשרתי אינטל מודולריים, Clusters של שרתי יוניקס ו-Mainframe. ובכל התצורות הפופולריות – שרתים רבי-ליבות, Appliances, מערכות משולבות (Converged) ומשולבות-על (Hyper Converged), פתרונות ענן פרטי וציבורי, פתרונות אינטגרטיביים ל-SAP ולתוכנות EBusiness, וכמובן ספקטרום נוצץ של מערכות אישיות, לשולחן העבודה ולמשתמש הנייד. הייחודיות של Fujitsu שאין שני לה בשוק מבחינת המחויבות של ההנהלה לעיקרון What You See (in the data sheet) Is What You Get, לא רק תרגיל Rebranding מתחכם. איכות, בלי קיצורי דרך ובלי עיגול פינות".

פתיחת הסניף הישראלי – בגישה של השקעה לטווח ארוך

Fujitsu, שנוסדה ב-1935 ומעסיקה 159,000 עובדים ביותר מ-100 ארצות, החליטה להתניע את הפעילות בישראל, לפתוח נציגות ישירה עם משרד מכירות, ומפיץ ראשי וותיק (איסטרוניקס), לתקוף את הוורטיקלים השונים בעזרת ארבעה שותפי אינטגרציה  (קבוצת א.מ.ת. מחשוב, קבוצת One 1, ניסקו טכנולוגיות ו-קבוצת All Trade) ולגייס חברת שירותים וחלפים רבת מוניטין (יעל פתרונות). רענן ביבר, מהמנכ"לים הוותיקים והמוערכים בענף ה-IT בישראל (לשעבר מנכ"ל Dell ישראל ו-VMware ישראל), מוביל את הנציגות החדשה להגשמת הפוטנציאל של השוק המקומי (עשרות רבות של מיליונים). "כשאני מציג את מלוא העוצמה הטכנולוגית של Fujitsu ללקוחות ישראליים, התגובה האולטימטיבית שחוזרת על עצמה שוב ושוב  ", הוא אומר. "איפה הייתם? זה מה שאנחנו צריכים!" הלקוחות עונים. אבל אנחנו מסתכלים  קדימה, לא מחפשים לתרץ את הוואקום בעבר. כי הצורך בחברה שמציעה גישה שמרנית בנוסח שנות ה-70' וה-80' היום, היא ברורה לכל מי שרואה את השוק בכללותו ובמיוחד לאן הוא הולך. מהמותגים "הגדולים" של המאה ה-20 כמעט ולא נשארו יצרנים מקוריים. כולם מייצרים בסין, טאיוואן או קוריאה, כולם משתדלים להתחמק מהקושי לייצר במערב חומרה איכותית ורכיבים ייחודיים, כולם מתייחסים באופורטוניזם פיננסי למחויבות ארוכת טווח. זה נכון כאשר הם מדברים על "מחשוב ענן", אך גם כאשר צריך לתמוך בפלטפורמה קריטית On Premises, כמו מערכת SAP (לFujitsu מעל 10,000 לקוחות SAP בעולם). כבר לא רגילים לשמוע דברים כאלה".

נכסים גלובליים של חברת Tier1

Fujitsu אף לא הקטינה את היקף השקעותיה במחקר ופיתוח לאורך השנים האחרונות בניגוד למתחרותיה, גם זאת בניגוד משווע למגמת Downsizing בחברות 37412_FUJITSU_Server_x86_Server_Family_2015אמריקאיות שנקלעו לתהפוכות ארגון-מחדש ו"השתחררות" (Spin Off) מפעילות יצור ואינטגרציה או חברות אחרות אשר רוכשות מוצרים מוגמרים שפותחו במזרח הרחוק ועושות re-branding תקציב המו"פ של Fujitsu עובר את רף ה-2 מיליארד דולר לשנה וסל הפטנטים את 100,000 הרישומים. החברה מספקת שירותי ענן ציבורי מ-100 מתקני Data Center הפרוסים על פני 5 יבשות, ותמיכה של למעלה מ-156 אלף עובדים ב-100 משרדים מקומיים. המשרד הישראלי מביא את כל תחומי הפעילות של Fujitsu לישראל, אבל הדגש הוא על מחשוב ארגוני, כמו גם הדגש של חברת האם. הנושא הזה מנוהל במרכז הפעילות הגרמנית של Fujitsu, במפעל באוגסבורג, בוואריה. זה הוא אחד המפעלים המתקדמים בעולם מבחינת בקרת איכות, חדשנות תהליכים ושירות לקוחות פרואקטיבי, אשר זכה בפרסים ממשלתיים רבים. "אנחנו החברה מהבודדות שלא מייצרות או מרכיבות בסין" אומר רענן ביבר, "וזה חשוב מאוד במיוחד ללקוחות מהמגזר הביטחוני, הממשלתי, הפיננסי ולכל הלקוחות החוששים מריגול מוטמן בחומרה המיוצרת בסין, כפי שפורסם רבות בתקשורת המקצועית. הייצור בגרמניה גם נותן לנו יתרונות בפרויקטים הנתמכים בתקציבי האיחוד האירופאי ובמיוחד בתחום האקדמיה". לא רק בגרמניה מתפעלים מהסטנדרטים הגבוהים של Fujitsu, גם "הענן הממשלתי" של גופי הממשל בבריטניה רץ על תשתיות שרתים ואחסון של Fujitsu – כמו גם מספר גדול של מרכזי Super Computing בולטים ברשימת ה-500 העוצמתיים בעולם. "פתרונות HPC של Fujitsu מבוססים על ניסיון יוצא דופן באינטגרציה מסיבית של אלפי מעבדים ממשפחת Intel Xeon Phi", אומר רענן ביבר. "אלה מעבדים בני 72 ליבות, שמאפשרים רמת תפוקה אדירות של 3TeraFLOPS מכל מעבד,  אבל דורשים טכנולוגיה ייחודית מבחינת התקשורת הפנימית בתוך ה-Cluster. Fujitsu היא מהמעטות שיש להן את זה, הודות לניסיון שנרכש בבניית מחשבי-על עוצמתיים עבור מרכזי מחקר אקדמי ופיתוח הנדסי ביפן וגרמניה. Fujitsu ישראל מאמינה שהיא יכולה למלא תפקיד מפתח בבניית מרכז חישובי-על ישראלי, שאינו מוגבל ע"י אמברגו אמריקאי".

החזרה לישראל היא , לדברי רענן ביבר, מהלך אסטרטגי שמבטא את אמונתה של הנהלת Fujitsu בדינמיות של השוק המקומי. "ראינו את הפרדוקס, את הצניחה ביוקרה של מותגי IT מסורתיים דווקא בזמן שהשוק מוכן לקלוט טכנולוגיית עילית מיצרני Tier1 רבי מוניטין, והחלטנו להסתער על ההזדמנות עסקית הגלומה כאן. השוק הישראלי, שידוע כחדשני ופתוח לשינויים, הוא גם מקרה מבחן ליישום אסטרטגיית המוצרים של Fujitsu כפי שנוסחה על ידי נשיא החברה: "להפוך חלומות למציאות. לבסס את Fujitsu למרכז לחשיבה חדשנית ויצירתית. למקום בו נפגשים החלומות שלנו ושל לקוחותינו עם החלומות האוניברסליים של המין האנושי כדי להתממש בצורה השלמה ביותר." כמו עשרות הסניפים האחרים, גם הסניף הישראלי מחויב לחזון העולמי ולהבאת המהפיכה גם ללקוחות בישראל", מסכם רענן.

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.