<
יום שלישי , ינואר 23 2018
מבזקים
דף הבית > נושאים בכותרות > IoT > פער עצום בין הערך של הטכנולוגיה עבור הצרכנים לבין מידת האמון בה

פער עצום בין הערך של הטכנולוגיה עבור הצרכנים לבין מידת האמון בה

על פי הסקר שכלל 3000 נבדקים, עולה כי עבור 53% מהנשאלים, IOT הופך את החיים לקלים יותר, אולם רק 9% מכלל הנשאלים נותנים אמון באבטחת האיסוף והשיתוף של נתוניהם * עוד מגלה המחקר כי כ-42% מהנשאלים אמרו שהאינטרנט של הדברים כבר הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם וכי הם לא יתנתקו מההתקנים והשירותים למרות הסיכון שלדעתם כרוך בכך

חברת סיסקו, פרסמה  ממצאים מסקר מיוחד ורחב  שערכה החברה בקרב 3000 צרכני IOT. הסקר בחן את יחסם של צרכני הקצה לערך של טכנולוגיה זו עבורם אל מול האמון שהם נותנים בטכנולוגיה זו, מתוך מטרה לספק לעסקים תובנות המאפשרות פעולה לגבי דרכים להגברת האמון והאימוץ של שירותי האינטרנט של הדברים בקרב הלקוחות.

חשיבות המחקר בולטת במיוחד לאור הנתונים שפרסם מכון המחקר גרטנר בשנה האחרונה שחזה כי עד שנת 2020 למעלה מ- 20 מיליארד מכשירים בעולם היו

אורן שגיא

אורן שגיא

מחוברים לIOT לעומת 8.4 מיליארד כיום. תוצאות הסקר שערכה סיסקו, מעידות שלמרות שרוב הצרכנים סבורים ששירותי IoT מספקים עבורם ערך משמעותי, רק מעטים מבינים או נותנים אמון באופן שבו נתוניהם האישיים מנוהלים ומשמשים את האינטרנט של הדברים.

מסקנה זו של הסקר חושפת פרדוקס מעניין במיוחד בנוגע למשתמשי הטכנולוגיה: חרף חוסר האמון שהם רוחשים לאבטחת נתונים באינטרנט של הדברים, צרכנים ככלל אומרים שהם אינם מעוניינים להתנתק משירותי IoT, גם לא באופן זמני. זאת מכיוון האינטרנט של הדברים משתלבת יותר ויותר עמוק בחוויות היומיום של הצרכנים ולכן קל יותר לשאת את האי-וודאות והסיכון הכרוכים בשימוש בה מאשר להתנתק מהשירותים.

נתוני המחקר, מלמדים על מספר דברים מעניינים בנוגע למשתמשי האינטרנט של הדברים. כך לדוגמא, יותר מפי שניים מהצרכנים מכירים התקני IoT פרטיים להבדיל מהתקנים ציבוריים כאלה. כאשר הוצגה בפני הנשאלים רשימה ארוכה של התקנים והם התבקשו לזהות אילו מהם הם חלק מהאינטרנט של הדברים, ממוצע של 63% זיהו במדויק את התקני ה-IoT האישיים (התקנים לבישים, מערכות אבטחה ביתיות וכו') ורק 27% היו מודעים להתקנות IoT במרחב הציבורי (תאורת רחוב, מדי אנרגיה, מערכות תעבורה, ועוד). מבחינת הערך אותו מספקת הטכנולוגיה, ענו 53% מהמשיבים כי ה- IoT עושה את חייהם נוחים יותר; 47% השיבו ש-IoT מייעל את חיים; ו-34% השיבו ש-IoT משפר את בטיחותם.

לעומת זאת, ולמרות שהצרכנים מכירים בערך שמספקת האינטרנט של הדברים, הם מוטרדים מאוד מאבטחת נתוניהם האישיים והשימוש שנעשה בהם. 9% בלבד מהמשיבים השיבו שהם נותנים אמון באבטחת האיסוף והשיתוף של נתוניהם. 14% בלבד סבורים שהחברות מקפידות ליידע אותם על אופן האיסוף והשימוש בנתונים. אולם על אף חוסר האמון הצרכנים אינם מוכנים להתנתק משירותי הטכנולוגיה. כ-42% מהנשאלים אמרו שהאינטרנט של הדברים כבר הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם וכי הם לא יתנתקו מההתקנים והשירותים למרות הסיכון שלדעתם כרוך בכך.

מנכ"ל סיסקו ישראל, אורן שגיא, התייחס לנתונים: " כחברה שמובילה את המסע הדיגיטלי, אנו מודעים לחשיבות העצומה של טכנולוגית ה -IOT בקידומו של מסע זה ופועלים כל העת על מנת לייצר פתרונות טכנולוגיים המאפשרים ניצול מירבי של יתרונות הדיגיטאציה. במסגרת זו, אנו מתמקדים בניהול המידע ואבטחתו מתוך הבנה כי אמון המשתמשים הינו רכיב קריטי באימוצה של הטכנולוגיה. בעידן הדיגיטלי, חברות שלא ישכילו לאמץ את הטכנולוגיה המאפשרת בעולם האינטרנט של הדברים,  ישארו מאחור ויאבדו את היתרון התחרותי.

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשלוש שנים האחרונות.
נגישות