יום שלישי , מאי 23 2017
מבזקים
דף הבית > Artificial intelligence' Machine learning > IBM מגייסת את ווטסון לטובת מנהלי השיווק

IBM מגייסת את ווטסון לטובת מנהלי השיווק

          ילמד התנהגות לקוחות מאינטראקציות קודמות ויסייע למקסם  

          קמפיינים, להעלות נאמנות, למנוע נטישה ולזהות קהלים חדשים 

          יחסוך זמן יקר בניתוח נתונים ויאפשר תובנות מנומקות אונליין 

_DSC3952Mazal_Miri_Davidovitz

מזי גלאור

IBM מציגה יכולות קוגניטיביות חדשות במסגרת חבילת ווטסון לתחום השיווק, IBM Watson Marketing Insights, המוצעת כשירות ענן. ווטסון, מחשב העל של IBM המבוסס בינה מלאכותית, ינתח באופן רצוף את התנהלות הלקוחות ולומד כיצד עשויה אותה התנהלות להשפיע על הצלחת העסק. התובנות המוצעות על ידי ווטסון מאפשרות לצוותי השיווק לפעול ולהשיק קמפיינים ממוקדים, שמטרתם להעלות את רמת הנאמנות למותג. חבילת כלי השיווק מבוססי ווטסון כוללת תובנות אודות קהל היעד, באמצעות כלי קוגניטיבי החושף תחזיות מרכזיות על בסיס נתונים הנוגעים ללקוחות, כפי שנצברו באינטראקציה אותה מנהלים הלקוחות בערוצים שונים, לרבות דוא"ל, דיגיטל, מדיה חברתית ובחנות עצמה, וכן משתנים הנוגעים ללקוחות עצמם. המידע מתעדכן באופן שוטף וחושף פרופילים חדשים של קהלי יעד ומגזרי לקוחות, ככל שהנתונים הנוגעים להתנהלותם משתנים.

כתוצאה מהעדכון המתמיד הזה, מקבלים המשווקים תמונה מקיפה של פוטנציאל תגובת הלקוחות לקמפיין חדש, על בסיס התנהגות אותם לקוחות בעבר. כך, למשל, עשויות היכולות הקוגניטיביות לנבא כי לקוחות הנמנעים באופן עקבי מפתיחת הודעות דוא"ל בקמפיינים שיווקיים נמצאים בסיכון גבוה יותר לערוק אל ספקים אחרים, בהשוואה ללקוחות המחזירים מוצרים באופן קבוע. תובנות אלה מסופקות באמצעות לוח מחוונים דיגיטאלי, הכולל פרטים אודות ההקשר בו נולדה התובנה ונימוקים העומדים מאחורי כל ממצא. המידע מאפשר למשווקים למקד קמפיינים שיווקיים המתוכננים במיוחד לכל קבוצת לקוחות, תוך הצעה רלוונטית שתאפשר לשמר את נאמנות הלקוחות האלה. השימוש בווטסון מאפשר לצוותי השיווק להימנע מהצורך בפילוח סטטי של השוק, שאינו מתחשב במשתנים כמו לקחי התקשרות קודמת של אותם לקוחות עם מותג מסויים. התוכנה חוסכת את הצורך להמתין לעבודתם של מדעני נתונים המנתחים את המידע ומטפלים בהצגתו למנהלים: ווטסון לומד עם הזמן, מעדכן את נתוני הפילוח השונים באופן אוטומטי, ומציג אותם במתכונת נוחה לשימוש.

מזי גלאור, סמנכ"ל שיווק ותקשורת ב- IBM ישראל: "החידוש שווטסון מביא עמו לעולם השיווק הוא שינוי כללי המשחק ביצירת מהלכים שיווקיים אפקטיביים. כפי שווטסון מסייע בזמן אמת לרופאים בהתאמת הטיפול למטופל – כך הוא יעזור לאנשי שיווק להתאים את המהלך השיווקי לקהל היעד בצורה אופטימאלית ופרטנית". סל מוצרי ווטסון בתחום השיווק משלב את היכולות קוגניטיביות של המערכת יחד עם מומחיות עמוקה בתחומי השיווק, המסחר האלקטרוני וניהול שרשרת האספקה – על מנת להציע חוויה דיגיטאלית כוללת מקצה לקצה. סל השירותים של ווטסון מסופק באמצעות הענן וניתן להפעלה מדורגת על פי צורכי הארגון.

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.