יום שני , יוני 26 2017
מבזקים
דף הבית > נושאים בכותרות > אבטחה ו-Cyber > בזק בינלאומי- מובילים את תחום הגנת הסייבר ללקוחות בישראל

בזק בינלאומי- מובילים את תחום הגנת הסייבר ללקוחות בישראל

מוטי אלמליח. צלם ורדי כהנא

מוטי אלמליח. צלם ורדי כהנא

חברת בזק בינלאומי בניהולו של מוטי אלמליח, מנכ"ל החברה, ביצעה בשנה האחרונה מהפיכה בעולם הסייבר הישראלי, שמטרתה להנגיש את עולם הגנת הסייבר לכלל הלקוחות בישראל.  ההחלטה להתמקד בהגנת סייבר ללקוחות פרטיים בנוסף להתמחותה בהגנת סייבר ללקוחותיה העסקיים ובהגנת סייבר לעצמה כחברת ISP, יצרה מטריית שירותים ופתרונות סייבר שהחברה מעניקה ללקוחותיה ומכונה "Cyber as a Service". אין ספק, זוהי הייתה החלטה שבמבט לאחור הוכתרה כהצלחה עם קרוב לכ- 300,000 לקוחות לשירות הסייבר וול רק בשנה האחרונה והיד עוד נטויה.

שירות ה- "Cyber Wall" של בזק בינלאומי היה הראשון בסדרה של מוצרים ושירותים שהחברה פועלת להשקתם על מנת לתת ללקוחות החברה את מעטפת ההגנה הרחבה והבטוחה ביותר. בעולם, תחום הונאות הסייבר ללקוחות אינטרנט ברשת הביתית, אינו מקבל מענה הגנתי כולל וראוי בהקשר של גניבת פרטים אישיים, מידע, זהויות ועוד המתבצעים באמצעות התחזות לאתרים או ספקי שירות פופולריים ('פישינג') ובזק בינלאומי במהלכה עם השקת ה Cyber  Wall נותנת לראשונה מענה אופטימלי לכך . בנוסף, השיקה בזק בינלאומי את שירות ה- FIXIT אשר הינו פרי שיתוף פעולה של החברה עם קהילת הסטארטאפ הישראלית ונועד לספק פתרון אוטומטי לשיפור ביצועי המחשב הביתי ולתחזוקתו. בין הפעולות האוטומטיות המתבצעות: פעולות אבטחה כגון הסרת נוזקות, רוגלות וסרגלי כלים ופעולות אופטימיזציה להתקנת עדכוני תוכנות, עדכוני אבטחה ועדכוני מערכות ההפעלה ועוד.

בזק בינלאומי ממשיכה ומעמיקה את נוכחותה בתחום הגנת הסייבר ללקוחות בישראל. לאחרונה הודיעה החברה כי היא משיקה  מוקד הגנת סייבר ייעודי שייתן מענה, ייעוץ מקצועי ותמיכה טלפונית ללא עלות ולכלל ציבור הלקוחות בנושאים הנוגעים לאבטחת המחשב הביתי (הימנעות מפריצות ממוחשבות)  והגלישה הבטוחה ברשת האינטרנט.  מדובר במוקד הגנת סייבר ראשון מסוגו בישראל, המעניק שירות, ליווי ותמיכה מקצועית פעילה למגזר הפרטי. הודות לפעילות המוקד, לקוחות המוטרדים מנושאים שונים הקשורים לעולמות הסייבר נהנים לא רק מכתובת לקבלת ייעוץ מקצועי, אלא גם מסיוע אפקטיבי וליווי לפונים בשלל נושאים הקשורים לעולמות הסייבר . בין הנושאים בהם ניתן לקבל ייעוץ וסיוע בפועל הם: סיוע במניעת פישינג כולל וידוא עבור הלקוח ובזמן אמת שהאתר אליו מבקש לגלוש אינו אתר מתחזה; סיוע בניהול חכם של הרשת הביתית בדגש על הצפנת הרשת וחסימת הראוטר כולל ביצוע הפעולות הנדרשות ווידוא יחד עם הלקוח שהראוטר חסום לגלישה מרחוק ולאפשרות השתלטות מצד גורמים עוינים; והגנה על המחשב נגד וירוסים כולל ביצוע סריקת וירוסים אונליין.

אסטרטגיית הובלת פתרונות הסייבר ללקוחות היא חלק ממגמה רחבה יותר אותה מוביל     מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי של הטמעת חדשנות בחברה. לדבריו, "בעולם שבו רשת האינטרנט תופסת מקום הולך וגדל בחיים של כולנו; כספקית האינטרנט הגדולה והמובילה בישראל, אנו מחויבים להוביל חדשנות במוצרים ושירותים, שיאפשרו גלישה בטוחה יותר ללקוחות בביתם" . החדשנות שמיישמת בזק בינלאומי היא חדשנות רב מימדית המגיעה מתוך הארגון ומחוצה לו. הרעיון לפיתוחו של שירות ה-Cyber Wall של בזק בינלאומי, למוצר ללקוח הפרטי, המגן על הרשת הביתית מפני הונאות סייבר , נולד לדוגמא בצוות החדשנות על ידי עובדים מאגף הטכנולוגיות של החברה. החברה אינה מסתפקת בכך ובשנה האחרונה ערכה מפגשים עם מאות סטארטאפים שונים שהציגו מוצרים ושירותים בעולמות האינטרנט והסייבר, כחלק מאסטרטגיית החדשנות של החברה ואף השיקה השנה מעבדה ייעודית בשם    BI Labs – מדובר בפלטפורמת מחקר ופיתוח שהחברה הקימה עבור חברות סטארט אפ, המאפשרת להם לבדוק ולפתח את המוצרים והשירותים שלהן באמצעות שימוש במגוון הנתונים, היכולות והתשתיות הטכנולוגיות של בזק בינלאומי וליהנות ממנטורינג עסקי וטכנולוגי.

במסגרת ה-BI Labs, מאפשרת בזק בינלאומי לחברות הסטארט אפ התנסות במספר תחומים בהם ניתוח לוגים, ניתוח תעבורה בזמן אמת בקצבים גבוהים, חיבור לכבל התת ימי,  ניתוח מתקפות סייבר, חשיפה והתנסות בציוד תקשורת מתקדם בעולם, גישה לרשת הדאטה סנטרים הגלובאלית של בזק בינלאומי ועוד. כל אלו בתנאי אמת אך ללא כל פגיעה או קבלת נתונים על לקוחות בזק בינלאומי.

לתפיסתה של בזק בינלאומי, לאימוצן של  חברות סטארט אפ כבר בשלבי מוצר מוקדמים, תוך קיום סיעור מוחות בחברה בהגדרת אופן בניית שירותים ומוצרים, ושילוב מוצרים בשלבי אלפא ובטא בתשתיות ורשתות החברה דרך פלטפורמות ייעודיות- ישנם יתרונות רבים. החברות מרוויחות בכך ניסיון ובדיקת יכולות בשטח חי, ובזק בינלאומי, מוצר מת132331hmodaa_bilabs_225x295mm-for-printקדם וזהו מודל עסקי מנצח. הכל נועד לסייע בהתאמת המוצרים ללקוחות ומתן ערך מוסף לשירותים שמספקת החברה.

עם השקת ה BI Labs אמר אלמליח כי "בזק בינלאומי גאה לעמוד בחזית החדשנות ולהציע גם לחברות סטארט-אפ ישראליות את הכלים, התשתיות והידע העצום שלנו. אנו בטוחים כי שילוב בין היזמות הישראלית הפורחת והרעיונות היצירתיים לבין הניסיון הרב שיש לנו כמי בפועל מול מאות אלפי לקוחות עסקיים ופרטיים יוכלו להוות מכפיל כח ביצירת טכנולוגיות חדשות ובהחדרת מוצרים ושירותים חדשים לשוק. אנו מאמינים שהחיבור בין בזק בינלאומי לחברות סטארט-אפ יניב רווח וידע מקצועי וטכנולוגי לשני הצדדים ובעיקר, רווח גדול ללקוחות החברה".

זוהי דוגמא אחת למגוון הדרכים החדשניות בהן בחרה החברה לקרב אליה חברות סטארט אפ ולייצר יזמויות איתן. דרך נוספת שזכתה לאחרונה להצלחה הייתה אירוע החדשנות "Hack it out" שיזמה וארגנה בזק בינלאומי, שהצליח לכנס למעלה מ-200 סטארטאפים המבינים את התועלות הרבות שבחיבור לבזק בינלאומי.  מטרתם של שיתופי פעולה אלו להזמין ולהזרים חדשנות לתוך הארגון ובעיקר, לספק בטווח הארוך רווח גדול ללקוחות הנהנים ממוצרים חדשניים, המניבים להם ערך מוסף אמיתי וזאת, כבר בזק בינלאומי מצליחה לייצר בפועל עם מוצרים ושירותים חדשניים המשווקים ללקוחותיה כיום.

בזק בינלאומי לא מסתפקת רק בשיתופי פעולה עם חברות סטארט אפ והינה ספקית פתרונות התקשורת המובילה במאגדי מחקר ופיתוח מובילים ובהם בפעילויות מגנ"ט (מחקר ופיתוח גנרי טכנולוגי) של רשות החדשנות (לשעבר המדען הראשי) במשרד הכלכלה, וככזו מקדמת את יכולת התאמת הטכנולוגיות העתידיות המפותחות במסגרת המאגדים המשלבים גופי תעשייה ואקדמיה לצרכי חברות טכנולוגיה ותקשורת, והפיכתם למוצר.

כדי לקדם זאת, החברה פעילה במאגדים טכנולוגיים הקרובים לליבת העשייה של החברה, בנושאים של SDN (Software Defined Networks), יכולות הגנת סייבר מתקדמות, וכן פיתוח יכולות הדור הבא של רשתות ה-Data Center. מעבר לתרומה הישירה של בזק בינלאומי כשותפה ליישום הפתרונות, מרבית תוצרי המאגדים נבדקים ומודגמים ברשתות בזק בינלאומי ובמתקני ה-Data Center של החברה.

רק בשנה שעברה, רשמה בזק בינלאומי שיא ישראלי חדש בהעברת מידע של 1 טרה-ביט לשנייה על גבי הכבל האופטי היוצא מישראל של החברה. הישג זה הינו תוצר של מיזם מחקרי ישראלי בו שותפות חברות תעשיה ואקדמיה הנקרא מאגד "טרה סנטה". מאגד זה הינו חלק מתוכנית מגנ"ט של המדען הראשי ומטרתו לחקור ולפתח טכנולוגיות חדשניות עבור מערכות הדור הבא בתקשורת האופטית וזאת על רקע הביקושים ההולכים וגוברים בעולם לרוחבי פס ויישומים מרובי-שירותים.

הניסוי המוצלח יאפשר לבזק בינלאומי יכולת להרחיב בעתיד את הקיבולת הסופית של הכבל שלה המיועד להעביר תקשורת נתונים, טלפוניה ואינטרנט בין ישראל לעולם לעד 32 טרה-ביט לשנייה. לשם המחשה, לכשיושלם המוצר הסופי (כעת הושלמו אבי הטיפוס הטכנולוגיים) ניתן יהיה להעביר בכבל של בזק בינלאומי כ-448,000 סרטי DVD מלאים בדקה. טכנולוגיה זו שפותחה במסגרת המאגד להרחבת הקיבולת של הכבל, משולה לזו שה-  ADSL חולל לפני שנים לנחושת. לצד אלה משתפת בזק בינלאומי פעולה גם עם  וונדורים וחממות טכנולוגיות לצד מרכזי חדשנות והיזמות של האקדמיה כדי לייצר יידע חדש ואיתו, מוצרים חדשים.

בועידת ישראל לעסקים של גלובס שנערכה לאחרונה אמר מוטי אלמליח ביושבו במושב "אסטרטגיה עסקית בעידן הדיגיטל;  חדשנות: כמילת מפתח" כי דרך החדשנות אפשר להגיע לכסף חדש, להמציא את עצמינו מחדש. לדברי אלמליח "לארגון שלא יעסוק בחדשנות לא תהיה זכות קיום. אנו צריכים לתת מענה לצרכים שהצרכן עדיין לא יודע שהוא בכלל צריך אותם, אבל ביום שזה יקרה, אנחנו כבר נהיה שם"  במושב המשיל אלמליח את בזק בינלאומי לנושאת מטוסים המחזיקה בסירות מירוץ קטנות היוצאות החוצה לים הפתוח, כדי לזהות את הקידמה ואת הפיתוחים בחזית הטכנולוגיה ולהביאם לתוך החברה.

אין ספק אם כן, כי הצלחות החברה בשנה האחרונה בעולמות הסייבר מוכיחות כי נתיב החדשנות והיזמות הטכנולוגית והמוצרית בו בחרה בזק בינלאומי ללכת, צופן רבות לה וללקוחותיה בישראל בשנים הקרובות.

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.