<
יום שבת , דצמבר 16 2017
מבזקים
דף הבית > נושאים בכותרות > אבטחה ו-Cyber > אמרתם הגנת סייבר- אמרתם בזק בינלאומי!

אמרתם הגנת סייבר- אמרתם בזק בינלאומי!

 

מוטי אלמליח מנכל בזק בינלאומי צלם ורדי כהנא

מוטי אלמליח מנכל בזק בינלאומי צלם ורדי כהנא

כבר כשנכנסים למשרדי בזק בינלאומי מרגישים את התכונה הרבה והעשייה במקום. במסדרונות החברה נשמעות שתי מילים החוזרות ושגורות בפיהם של העובדים והן סייבר וחדשנות. בשנים האחרונות בזק בינלאומי, בניהולו של מוטי אלמליח, מנכ"ל החברה שמה לעצמה למטרה להוביל ולהנגיש את תחום הגנת הסייבר ללקוחות הפרטיים והעסקיים בישראל. החברה גיבשה RoadMap של מוצרים ושירותים בתחום הגנת הסייבר שהפתיעו את השוק הישראלי כולו וסחפו אחריהם מאות אלפי לקוחות ולא מעט חברות, אשר ניסו לחקות את המענה שמעניקה בזק בינלאומי, אשר ביססה בעקביות ובנחישות את מעמדה כמומחית בתחום.

"אני גאה בכך שבזק בינלאומי מובילה כיום בפתרונות הגנת סייבר ללקוחות הפרטיים בישראל. בעולם שבו רשת האינטרנט תופסת מקום הולך וגדל בחיים של כולנו וכספקית האינטרנט הגדולה והמובילה בישראל, אנו מחוייבים להוביל חדשנות במוצרים ושירותים, שיאפשרו גלישה בטוחה יותר ללקוחות בבית; בזק בינלאומי מוכיחה פעם אחר פעם כי מרגע שהיא מסמנת מטרה ומבטיחה לייצר ערך ללקוחותיה, היא פועלת במלוא הנחישות והמיקוד לכך", ציין בגאווה מוטי אלמליח.

רק לפני כשנה וחצי הייתה בזק בינלאומי הראשונה בשוק הישראלי לזהות את תחום הגנת הסייבר ללקוחות הפרטיים והשיקה את שירות ה-" Cyber Wall" המצליח של החברה, המתמקד בהגנה מפני הונאת סייבר הבאה לידי ביטוי בגניבת מידע, פרטים אישיים וזהויות באמצעות התחזות לאתרים פופולריים, ספקי שירות וכיוצ"ב ('פישינג'). שירות ה- Cyber Wall, שהוא פרי פיתוח אגף הטכנולוגיות בבזק בינלאומי בשיתוף חברות טכנולוגיה ואבטחת מידע מהמובילות בעולם, מעניק הגנה לכל cyberהמכשירים המחוברים לרשת האינטרנט הביתית באופן יעיל ונוח. בכך אפשרה בזק בינלאומי ללקוחותיה הפרטיים ליהנות משירות שעד כה היה זמין בעיקר ללקוחות עסקיים וחברות גדולות.

מספר חודשים לאחר מכן השיקה בזק בינלאומי את שירות ה- FIXIT, אשר נועד לספק פתרון אוטומטי לשיפור ביצועי המחשב הביתי ולתחזוקתו. בין הפעולות האוטומטיות המתבצעות במסגרת הפתרון: פעולות אבטחה כגון הסרת נוזקות, רוגלות וסרגלי כלים ופעולות אופטימיזציה להתקנת עדכוני תוכנות, עדכוני אבטחה ועדכוני מערכות ההפעלה ועוד.

כשבועיים לאחר מכן הקימה בזק בינלאומי מוקד הגנת סייבר ראשון מסוגו וחינמי ללקוחות כל החברות, המסייע ונותן תמיכה ללקוחות; שנה לאחר מכן השיקה החברה מרכז בקרה וניטור סייבר ייעודי עבור לקוחותיה העסקיים (SOC) בארץ ובחו"ל (ראה מסגרת).

החברה לא עצרה את שצף ההשקות כאשר העמיקה את נוכחותה בתחום הגנת הסייבר ללקוחות הפרטיים בישראל ((B2C עת הודיעה על השקת שירות נוסף שנועד למנוע נוזקות כופר, תחת השם ""Cyber Shield. השירות החדש, שפותח בשיתוף ענקיות הטכנולוגיה צ'ק פוינט וסיסקו והוא הראשון מסוגו בישראל, המספק הגנה מפני גורמים עויינים ברשת (עברייני רשת, האקרים וכיוצ"ב), שמטרתם להשתלט על קבצים ומחשבים באמצעות נוזקת הכופר ולבקש כופר עבור שחרורם.

עם השקת ה –Cyber Shield, מסר מנכ"ל החברה, מוטי אלמליח כי "השקת השירות , מהווה צעד נוסף של בזק בינלאומי תחת האסטרטגיה שמובילה החברה של "cyber as a service", שמטרתה להנגיש את עולם הגנת הסייבר לכלל הלקוחות בישראל".

tuki_cyber_shiled(a)_flat_72dpi"מדובר על השקעה ארוכת טווח בבניית מערך הגנה רב-שכבתי משוכלל ומקיף, שמהווה ביטוי לאסטרטגיה שלנו לספק פתרונות ייעודיים לאתגרי הסייבר השונים המאיימים על לקוחותינו", הסביר מוטי אלמליח את שרשרת ההשקות האחרונה של בזק בינלאומי. "בתקופה האחרונה נוכחנו כולנו לדעת, כי איומי הסייבר הם ממשיים. כמי שמובילים את תחום הגנת הסייבר בישראל, פעלנו לחבור לשתי ענקיות בתחומן, צ'ק פוינט וסיסקו והשקנו פתרון חכם, חדשני ויעיל להגנה מקיפה ממתקפות הכופר. ה- Cyber Shield מהווה מוצר משלים המגן מפני נזקי מתקפות הכופר ומחזק את חזית הגנת הסייבר שמעניקה בזק בינלאומי ללקוחותיה".

חברת בזק בינלאומי ממשיכה באסטרטגיית הובלת הגנת הסייבר גם בכל הקשור ללקוחותיה העסקיים של החברה. בשונה מחברות אינטגרציה המציעות לרוב פתרון מקומי בלבד להגנת סייבר, בזק בינלאומי מציעה ללקוחות פתרון ייחודי ומשולב, הכולל הגנה היקפית ומקומית, סיכול מונע של התקפות וטכנולוגיות לזיהוי התנהגויות מחשידות. מכיוון שהאיום הסייברי רק הולך ומשתכלל, אזי יש יתרון עצום למי שמצליח לפתח ארסנל של כלים מתקדמים, שיודעים לתת לו מענה מבעוד מועד.

הייחודיות של בזק בינלאומי נובעת מכך ששיש לה את היכולת, הידע והניסיון לחסום את ההתקפות עוד בטרם הגיען לאתר הלקוח ובכך להקטין משמעותית את החשיפה שלו. החברה מיישמת ללקוחותיה פתרון היקפי – הגנה מערכתית היודעת לזהות מראש מתקפות המכוונות לאתר עוד לפני שהן מתבצעות, תוך פעולה לחסימת המתקפה עוד בתחילתה. לכך מצטרף הפתרון המקומי, שכולל שכבת הגנה בצורה פיירוול ואמצעים נוספים. בצורה כזו מדובר על מעטפת הגנה שלמה ומקיפה, כאשר שתי שכבות ההגנה מתקשרות זו עם זו.

מרכז בקרת סייבר בזק בינלאומי

מרכז בקרת סייבר בזק בינלאומי

מרכז בקרה וניטור סייבר ייעודי ללקוחות עסקיים בארץ ובחו"ל

לאחרונה חנכה בזק בינלאומי מרכז בקרה וניטור סייבר ייעודי עבור לקוחותיה העסקיים בארץ ובחו"ל. המרכז החדש מספק שירותי בקרה, ניטור וטיפול לכלל לקוחותיה העסקיים של בזק בינלאומי בכל רחבי העולם – מלקוחות  SMEועד לארגוני Enterprise הגדולים במשק, כגון גופים פיננסיים ומוסדות ממשלתיים שונים. מטרת מרכז ה- B-ICSC ) (Bezeq International – International Cyber Security Center היא לתת מענה לאיומים במרחב הסייבר עבור השוק העסקי: ליצור מודיעין סייבר מקיף והערכות מצב מול איומי הסייבר השונים וליישם מערכי הגנה מתקדמים לטיפול מפני מתקפות סייבר, תוך שמירה על נכסי הארגון. בכך בזק בינלאומי פועלת לייצר ערך ייחודי ללקוחותיה ולספק תמונת אבטחת מידע מלאה על איומים שונים במרחב הסייבר וההשפעה שלהם על הארגון. כדי להתגונן מפני איומי הסייבר המודרניים לא מספק להגדיר את מערכות האבטחה אלא נדרש גם ניתוח של המידע המתקבל מהמערכות הללו כדי לזהות ולטפל באיומים.

ניתוח אפקטיבי דורש שלושה מרכיבים עיקריים:

SIEM  -מערכת ניהול אירועים

SOC  – מערך של מומחי סייבר הפועלים סביב השעון 24/7

NOC  – מערך מתקדם של ניטור רשת/אבטחת מידע וsystem  הפועל 24/7

שירותי SIEM\SOC  המתקדמים מנוהלים על ידי מומחים שמנטרים ואוספים מידע על מרכיבי הרשת ואבטחת המידע  בארגון. מידע זה נאסף ומעובד על ידי מומחי ה  SOC – ומנותח על ידי אנליסטים כדי לתת תמונת אבטחת מידע מלאה על איומים שונים במרחב הסייבר וההשפעה שלהם על הארגון. מרכז בקרת הסייבר והניטור החדש של בזק בינלאומי מהווה נדבך נוסף ואף עיקרי באסטרטגיה של בזק בינלאומי להוביל את שוק הגנת הסייבר ללקוחות בישראל. מדובר בצומת שליטה ובקרה ייעודי לנושאי תקשורת ואבטחה, מצויד בטכנולוגיה וכלים ברמה עולמית ומאוייש במיטב מומחי אבטחת מידע ותקשורת עם ניסיון רב בתחום הרשתות הבינלאומיות. המרכז הפועל מסביב לשעון 24×365, משמש גם את מערכות הבקרה של בזק בינלאומי ומבוסס על טכנולוגיות מתקדמות בשילוב יצרנים  מובילים בעולם כגון : מקאפי, סיסקו, צ'ק פוינט ועוד.

במסגרת השירותים המוצעים ללקוחות העסקיים של בזק בינלאומי ניתנים ללקוחות החברה שירותים מנוהלים מלאים של  as a Service SIEM\SOC – הגנה וביטוח סייבר כשירות בתשלום חודשי: שירותי הגנה על הרשת DDoS, הגנה על תחנות הקצה (End Point) הגנה על בסיסי נתונים (Database Security) ועוד רבים אחרים. במעמד השקת המרכז המתקדם מסר מוטי אלמליח, מנכ"ל בזק בינלאומי, כי "מרכז ה- B-ICSC ממצב את בזק בינלאומי כמובילה בתחום הגנת הסייבר גם בשוק הבינלאומי. מתן שירות כה משמעותי עבור לקוחותינו העסקיים בארץ ובחו"ל מהווה עדות נוספת ליכולות, המקצועיות והמובילות שלנו בתחום הסייבר בישראל".

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשלוש שנים האחרונות.
נגישות