יום שלישי , יולי 25 2017
מבזקים
דף הבית > Artificial intelligence' Machine learning > פורד מקימה צוות מחקר רובוטיקה ובינה מלאכותית חדש

פורד מקימה צוות מחקר רובוטיקה ובינה מלאכותית חדש

יהווה חלק מחטיבת מחקר והנדסה מתקדמת של פורד

קן וושינגטון

קן וושינגטון

קן וושינגטון, סגן נשיא חטיבת מחקר והנדסה מתקדמת וסמנכ״ל טכנולוגיות בפורד מספר ממקור ראשון על הקמת צוות מחקר הרובוטיקה והבינה המלאכותית החדש שמקימה פורד. תחום המכוניות האוטונומיות הוא אחד הנושאים הקרובים ללבם של כל חובבי הנהיגה; פורד אמנם ממשיכה להיות בחזית המחקר והפיתוח בתחום זה, אולם קן וושינגטון סבור שגם לרובוטיקה ולבינה מלאכותית תהיה השפעה אדירה על האופן שבו ננוע ממקום למקום במהלך העשור הבא. אלה הן חדשות טובות לבעלי רכב, אשר מתיישבות בקנה אחד עם התכניות ארוכות הטווח של רשויות מקומיות ואזוריות בעודן מגבשות את יעדי העיר החכמה העתידיים שלהם.

רקע: פורד מתייחסת לרובוטיקה ובינה מלאכותית כאל תחומים בעלי השפעה אדירה על הניידות במהלך חמש-עשר השנים הבאות. הצוות יעבוד בשיתוף עם Argo AI,  החברה שבה השקיעה פורד בתחילת השנה ורכשה את זכויות השליטה תמורת מיליארד דולר, כמו גם עם חברות סטרט-אפ ואוניברסיטאות אחרות. Argo AI  תתמקד בפיתוח ובבדיקת מערכת הנהג הווירטואלי העתידית של פורד, בעוד צוות המחקר החדש יעבוד על פיתוח מכשירי ניידות, מערכות אוטומציה ורובוטיקה אווירית אחרים.

מתמקדים בעתיד: מניעים חדשנות ברובוטיקה ובינה מלאכותית, מאת קן וושינגטון סגן נשיא חטיבת מחקר והנדסה מתקדמת וסמנכ״ל טכנולוגיות בפורד

ההתקדמות במסע לעבר עולם של כלי רכב אוטונומיים זוכה לתשומת לב רבה בימים אלה, אבל יש הרבה דרכים חשובות אחרות שבהן עוצמת המיחשוב ויכולותיהן של טכנולוגיות חישה יסייעו לעצב את עתיד התחבורה. במילים אחרות, לרובוטיקה ובינה מלאכותית יש פוטנציאל השפעה אדיר על האופן שבו אנחנו נעים ממקום למקום, אפילו בחמש עד עשר השנים הבאות לבדן. כראש מחלקת המחקר וסמנכ״ל הטכנולוגיות של פורד, אני יכול לומר לכם שהפעילות בתחום ההנדסה המתקדמת רבה כל כך, שחובה עלינו להישאר ממוקדים היטב באלמנטים החשובים ביותר אשר יוכלו לסייע לנו לממש את החזון שלנו לשינוי האופן שבו העולם נוהג. לכן אנחנו בפורד מכריזים על הקמת של צוות חדש, שיתמקד במחקר בתחומי רובוטיקה ובינה מלאכותית ויפעל במסגרת חטיבת המחקר וההנדסה המתקדמת של פורד. צוות ייעודי זה יתמקד בצורה רחבה ומעמיקה בבחינת טכנולוגיות חיישנים חדשות, שיטות לימוד מכונה, הדרישות הטכניות לכניסה לשווקים בינלאומיים ופיתוח התקנים ניידים אישיים, רחפנים ואמצעי רובוטיקה אווירית אחרים, שמטרתם לשפר את התעבורה במקטע הראשון והאחרון. במסגרת התכניות שלנו להמשיך ולעמוד בחוד החנית בתחום, המהלך הזה מאגד כמה תחומים תחת צוות אחד ומאפשר לנו להמשיך ולהשקיע מאמצים ממוקדים ומתואמים יותר בעודנו הולכים ומגבשים את ההבנה של הפוטנציאל הטמון ברובוטיקה ובבינה מלאכותית. צעד זה גם מאפשר לנו להמשיך ולקדם פרויקטים שכבר הצגנו – כמו תכנית פיתוח כלי הרכב האוטונומיים שלנו – וכן פרויקטים שאנחנו עדיין לא מוכנים לחשוף.

מכונית אוטונומית קטן (1)אנחנו עושים את כל זה משום שכעת, כשיש לנו שותפות מבוססת עם Argo AI,  שתוביל את פיתוח מערכת הנהג הווירטואלי שלנו – פלטפורמת המיחשוב, החיישנים והאלגוריתמים – עבור הדור הראשון של תכנית כלי הרכב האוטונומיים שלנו, אנחנו יכולים לשים דגש רב יותר על החידושים המתפתחים במהירות בתחום זה, אשר יזינו את העבודה על טכנולוגיית כלי רכב אוטונומיים. חוקרי הרובוטיקה והבינה המלאכותית שלנו ימשיכו לשתף פעולה עם אנשי Argo AI, כדי שיום אחד יהיה ביכולתם לשלב את הטכנולוגיה המתפתחת המבטיחה הזו בדורות הבאים של כלי הרכב האוטונומיים. ידיו של צוות המחקר שלנו כבר עמוסות מאוד, כך שהודות לעובדה ש-Argo AI מובילה את פיתוח מערכת הנהג הווירטואלי שלנו לייצור כלי רכב אוטונומיים – ובונה בפועל את מה שהתחלנו – אנחנו יכולים להשתמש במערכת הנהג הווירטואלי הקיימת של פורד כדי להמשיך את המחקר מבלי להפריע לעבודת הייצור. הדוגמה העדכנית ביותר לכך הוצגה ב-Mcity, מסלול הבדיקות של אוניברסיטת מישיגן, אשר מדמה סביבה עירונית. נוכל להשתמש בצי הרכב המחקרי שלנו כדי להתנסות בטכנולוגיות חישה מתפתחות ולבחון דרכים חדשות לשימוש בטכניקות למידה עמוקה. זה אומר שאתם צפויים לראות לפחות שני ציי כלי רכב אוטונומיים על הכביש: האחד בראשות הצוות של פורד, המתמקד בעריכת מחקר מתקדם; והשני בהנהגת Argo AI, אשר מפתחת ובוחנת את מערכת הנהג הווירטואלי שלנו לקראת שלב הייצור. כיוון שלטכנולוגיית כלי רכב אוטונומיים יש פוטנציאל לחולל שינוי חברתי, מושם דגש רב על תהליך פיתוחה, אבל יש גם דרכים אחרות בהן ניתן ליישם אוטומציה ובינה מלאכותית. אנחנו כבר משתמשים ברובוטיקה בתחומי הייצור והלוגיסטיקה, ונבחן את המשך ההתקדמות של רובוטים שיתופיים כדי לסייע במשימות מורכבות מבחינה ארגונומית. בינה מלאכותית גם ממלאת תפקיד משמעותי בתמיכה שמספק צוות הנתונים והניתוח הגלובלי שלנו בתחומי המכירות, השיווק והכספים, כך שהצוות הזה ימשיך להפיץ את הטכנולוגיה כאמצעי לקידום תהליכי קבלת החלטות חכמים יותר וחוויות מותאמות אישית יותר.

צוות המחקר החדש שלנו ימשיך לטפח את מערכות היחסים שיצרנו עם חברות סטרט-אפ, באמצעות שיתופי פעולה, השקעות ורכישות. קהילת הסטארטאפים מציגה בפנינו הזדמנויות נהדרות – עם חיישנים מתקדמים, למידה עמוקה, רובוטיקה יישומית ועוד, ולכן חשוב לנו להמשיך לטפח את מערכות היחסים הללו. שיתופי פעולה מבוססים היטב עם חברות כמו Civil Maps, Nirenberg Neuroscience ו-SAIPS כבר סייעו לנו רבות בכל הנוגע ליכולות מתקדמות יותר, שאנחנו שוקלים את יישומן העתידי. לבסוף, צוות המחקר יוביל פרויקטים בשיתוף אוניברסיטאות שעובדות על יוזמות בתחום הרובוטיקה והבינה המלאכותית, ביניהן אוניברסיטת מישיגן, אוניברסיטת סטנפורד, MIT, אוניברסיטת וירג׳יניה טק, אוניברסיטת Purdue Univeristy, Texas A&M, Georgia Institute of Technology ומוסדות אחרים, שאנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך החבירה אליהם. אנחנו נרגשים במיוחד מהנוכחות המתקרבת שלנו בקמפוס של אוניברסיטת מישיגן, עם בניין הרובוטיקה החדש של חברת פורד מוטור. הפרופסורים והסטודנטים באוניברסיטאות הללו מייצגים את העתיד, ולכן חשוב לנו ללמוד מהם ולהמשיך לעמוד בחזית הטכנולוגיה. זהו הפרק הבא בסיפור האוטומציה של פורד. עוד בטרם הצטרפתי לחברה, צוות המחקר כבר זיהה את הפוטנציאל של טכנולוגיות חדשות המרחיבות את רמת האוטומציה בכלי הרכב שלנו כאמצעי לשיפור הבטיחות. את המקורות של זה ניתן לראות במעורבותה של פורד בתחרותGrand Challenges  של DARPA – אנחנו היינו יצרנית הרכב היחידה ששלחה לתחרות צוות בראשות עובדי החברה. כעת, כאשר אנחנו מציינים את יום השנה העשירי של תחרותUrban Challenge  של DARPA, זו שרבים מגדירים כרגע המכונן בתהליך יצירתה של קהילת מפתחי הרכב האוטונומי של ימינו, זה הזמן הטוב ביותר לעשות את הצעד הבא. פורד נמצאת בעמדה שתאפשר לה להתקדם אל העתיד באמצעות הרחבת האוטומציה של המוצרים והשירותים הניידים.

ההחלטה הזו ממלאת את כל אנשי הצוות שלנו באנרגיה, משום שהיא מצביעה בבירור על הכיוון שבו צועדת חברת פורד מוטור. אנחנו מבינים את ההיבטים המדעיים של רובוטיקה ובינה מלאכותית, ולכן יש ביכולתנו להקים צוות שהמשימה המוטלת עליו אינה רק להביט אל העתיד, אלא לסייע ביצירתו.

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.