<
יום שני , דצמבר 18 2017
מבזקים
דף הבית > נושאים בכותרות > מכונית ללא נהג > אינטל ו-WAYMO של גוגל ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיות לרכב אוטונומי

אינטל ו-WAYMO של גוגל ישתפו פעולה בפיתוח טכנולוגיות לרכב אוטונומי

 

מנכ"ל אינטל בריאן קרזניץ': "אני מצפה שנכדיי לעולם לא יצטרכו לנהוג"

בריאן קרזניץ'

בריאן קרזניץ'

עיקר החדשות:

  • ברכב האוטונומי החדש של WAYMO יותקנו מעבדי Xeon, שבבי Arria FPGAs ורכיבי תקשורת מתקדמים
  • שיתוף הפעולה עם אינטל יעניק ל-WAYMO את עוצמת העיבוד הדרושה לנהיגה אוטונומית ברמה 4 ו-5

אינטל הודיעה הערב (שני) על העמקת שיתוף הפעולה הטכנולוגי עם WAYMO חברה המפתחת טכנולוגיה לנהיגה אוטונומית השייכת לאלפבית – החברה האם של גוגל. על פי הודעת מנכ"ל אינטל העולמית, בריאן קרזניץ', ברכב האוטונומי החדש של WAYMO יותקנו מעבדים עוצמתיים במיוחד של אינטל שיסייעו בעיבוד נתונים וכן רכיבי תקשורת מתקדמים. ברכב החדש של WAYMO, מיני-ואן קרייזלר פסיפיקה היברידי אוטונומי, יותקנו מעבדי Xeon למשימות מחשוב; שבבים מסוג Intel Arria FPGAs לאנליטיקה של תמונות והתקניGigabit  את'רנט ומודמים מדגם XMM לפתרונות קישוריות ותקשורת. שיתוף הפעולה עם אינטל יעניק ל- WAYMOאת עוצמת העיבוד המתקדמת הדרושה לנהיגה אוטונומית ברמה 4 ו-5.

"אחת ההבטחות הגדולות של הבינה המלאכותית היא עתיד ללא נהג", כתב קרזניץ' בבלוג שפורסם באתר אינטל. "קרוב ל-1.3 מיליון בני אדם נהרגים בתאונות דרכים מדי שנה. זהו מספר ממוצע של 3,287 מקרי מוות ליום. קרוב ל-90% מהתאונות שגרמו את מקרי המוות האלה הן תוצאה של טעות אנוש. טכנולוגיית נהיגה עצמית של כלי רכב יכולה למנוע את הטעויות הללו משום שהיא תאפשר למכוניות האוטונומיות ללמוד מהניסיון הקולקטיבי של מיליוני מכוניות ותיצור סביבת נהיגה בטוחה יותר".

"לאור הקצב שבו הנהיגה האוטונומית מתפתחת, אני מצפה שנכדיי לעולם לא יצטרכו לנהוג במכונית", הוסיף מנכ"ל אינטל. "זוהי מחשבה מסחררת: הפעולה שקרוב ל-90% מהאמריקנים עושים כיום מדי יום, תבוא לקיצה בתוך דור אחד. נוכח פוטנציאל כה גדול להצלת חיים, מדובר בשינוי מהיר שאינטל נרגשת להוביל יחד עם מובילות אחרות של התעשייה, כגון WAYMO". באינטל דיווחו עוד כי המכוניות של WAYMO, עם הטכנולוגיה של אינטל, כבר עיבדו יותר קילומטרים של נהיגה אוטונומית מאשר כל צי מכוניות אחר בארה"ב – 4.8 מיליון קילומטרים של נהיגה בעולם האמיתי. האנליסטים בתעשייה צופים שמכוניות 3L (עם יכולות אוטונומיות במידה רבה) יושקו עוד ב-2017. התחזית היא שהתפוצה שלהן תעלה בקצב יציב לכ-20-10 אחוזים מצי הרכב ב-2025 ולאחר מכן צפוי גל של אימוץ מהיר בין השנים 2030-2025.

להערכת אינטל מדובר בשוק הצומח במהירות ובעל פוטנציאל עצום. ענקית הטכנולוגיה מעריכה שנהיגה אוטונומית עשויה להגיע לשווי שוק של 70 מיליארד דולר עד 2030, אם מביאים בחשבון את מערכות כלי הרכב, הנתונים והשירותים.

אינטל (INTC) פורצת את גבולות הטכנולוגיה כדי להגשים חוויות מחשוב מופלאות. אינטל פועלת בישראל משנת 1974 ומעסיקה כ-10,000 עובדים ישירים במפעל ייצור בקריית גת ובארבעה מרכזי פיתוח (חיפה, יקום, ירושלים ופתח תקווה). מידע נוסף אודות אינטל והישגיהם של מאה אלף עובדיה ברחבי העולם תמצאו ב-www.intel.com וב-www.intel.com/il

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשלוש שנים האחרונות.
נגישות