<
יום שני , דצמבר 18 2017
מבזקים

MindCET

MindCET, המנוהל בידי אבי ורשבסקי, הוקם בידי מטח (המרכז לטכנולוגיה חינוכית) בשלהי  2012, במטרה לקדם מספר מטרות המשולבות זו בזו:

  • חיזוק הקשר בין מטח לחברות סטארט אפ ישראליות המפתחות טכנולוגיות לעולם החינוך והלמידה (EdTech – Education Technology)
  • יצירת זרוע מחקר האוספת ומנתחת מידע אודות חידושים בעולם זה.
  • קידום חברות סטארט אפ ישראליות בתחום החינוך והלמידה
  • קידום תחום הטכנולוגיה בחינוך ולמידה בקרב כלל הגורמים הקשורים לתחום: תלמידים, מורים, משתמשים פרטיים, ארגונים, מוציאים לאור של תוכן חינוכי, גופי ממשל, סטארטאפים, קרנות הון סיכון, קרנות פילנטרופיות ועוד.
  • פיתוח היזמות באיזור הנגב, תוך התמקדות בתחום הטכנולוגיה לחינוך ולמידה – ל-MindCET בסיס פעילות גדול בירוחם (בנוסף לשלוחה במתחם מטח ברמת אביב), ושיתוף פעולה צמוד עם מערכת החינוך והניהול המוניציפלי בירוחם.

 

  • בעת הקמתו, היה MindCET מאיץ הסטאטראפים השני בעולם בתחום ה-EdTech (לאחר Imagine K12 האמריקאי). כיום קיימים עשרות מאיצים לתחום זה בארה"ב, אמריקה הלטינית, אירופה ואסיה, ואף אינטל הכריזה באחרונה על הקמת מאיץ שכזה.
  • עם זאת, MindCET שונה ממאיצים אחרים בעולם בכך שהוא לא רק מקיים תוכנית האצה לחברות סטארט אפ, אלא גם תוכנית מקבילה למורים-יזמים, המפתחים באמצעותנו מוצרים טכנולוגיים שאותם הגו במהלך תפקידם החינוכי. שתי התוכניות הללו פועלות במשולב, כך שהסטארטאפיסטים והמורים מזינים אלו את אלו – המורים מתחברים לסצנת היזמות ולומדים כיצד לפתח מוצרים בשוק תזזיתי, והיזמים זוכים במשתמשים ראשונים למוצריהם (המורים ותלמידיהם) המעניקים להם משוב הכרחי לתהליך הפיתוח.
  • תחום ה-EdTech אינו מוגבל לטכנולוגיות המיועדות לסביבת בית הספר בלבד, ו"לקוחותיו"אינם רק מורים ותלמידים. כל אחד מאיתנו מתנסה בתהליכי למידה בשלבים שונים של חייו, וניתן להפוך תהליכים אלו ליעילים ומהנים יותר באמצעות טכנולוגיה. לפיכך, ילדי הגן הנחשפים לראשית הקריאה והחשבון, ילדי בית הספר, סטודנטים במוסדות ההשכלה הגבוהה, ארגונים המעבירים לעובדיהם תוכן באמצעות מערכי הדרכה ולמעשה כל אחד המעוניין ללמוד משהו – נגינה על כלי, שפה חדשה, הרחבת תחומי הענין – הינו משתמש פוטנציאלי במוצרי ושירותי הטכנולוגיה בחינוך ולמידה.
  • מאז נפתח MindCET עברו דרכו יותר מ-25 חברות ו-15  מיזמים של מורים, ששיקפו את המגוון הרחב הקיים בשוק זה: משחק המלמד ילדים בגילאי בית הספר היסודי לתכנת בשפת תכנות אמיתית, סביבת עבודה וירטואלית המאפשרת לכותבים לקבל השראה זה מזה, מורה פרטי אוטומטי למתמטיקה, אי וירטואלי ללימוד אזרחות, פלטפורמה המנגישה את ויקיפדיה בצורה ויזואלית, ועוד. הנה שתי דוגמאות לחברות מהמחזור האחרון של המאיץ, שהסתיים במרץ השנה:
  • Mobilesson – במובילסון מאמינים שחברות "לואו טק", אלו שמרבית עובדיהן אינם צמודים במשך יום עבודתם למחשב, מבזבזות זמן, כסף ומשאבים רבים נוספים בתהליך ההדרכה, ההכשרה והעדכון של עובדיהן. מפעלי מזון, רשתות מזון מהיר, תחנות דלק, שירותי שליחים, ועוד – תהליך ההכשרה דורש כיום זימון העובדים החדשים למרכז הדרכה, פעילות הכרוכה בשלל תיאומים לוגיסטיים והשקעה כספית. ההדרכה המועברת במרכזים אלו היא לרוב כוללנית ולא פרטנית, ויש לרעננה מדי פעם בעת שהחברה משיקה מוצרים חדשים או משנה את התנהלותה מול השוק מסיבות אחרות.
  • מובילסון מייצרת עבור חברות אלו מערך הדרכה מבוסס אפליקציות לסמארטפונים במודל SAAS, כך שהחברה יכולה לייצר ולהפיץ בקלות מידע לעובדיה ישירות לטלפונים הסלולריים שלהם, ולקבל חיווי לגבי המידה בה התוכן המופץ נקלט. ערוץ דו כיווני זה מאפשר לחברה להמשיך ולהעביר מידע לעובד באופן פרטני בהתאם לידע שלו או שלה, והעובדים יכולים לתקשר ישירות עם מערך ההדרכה במידה והם זקוקים למידע נוסף. יכולות האנליטיקה של הפלטפורמה מאפשרות לדעת את מצב הידע של כל עובד בארגון בכל רגע נתון, ובכך מפשטות משמעותית את תהליך הקליטה לעבודה וההדרכה בהמשך.
  • Centure, חברה נוספת שבגרה מהמאיץ האחרון, פונה לעולמות הטבע. החברה פיתחה אפליקציה לסמארטפונים המאפשרת לזהות חיות וצמחים באמצעות צילומם בשטח. לאחר הצילום נשאל המשתמש מספר שאלות מנחות, ותשובותיו, יחד עם מידע נוסף הנגזר מיכולות הטלפון (מיקום, שעה ויום, גובה מעל פני הים, ועוד) מועבר לקהילת המשתמשים של האפליקציה, ובתוך שניות הוא מקבל תשובה בסבירות גבוהה לגבי זיהוי הצמח או החיה. האפליקציה מחליפה את מגדירי הצמחים והחיות במיקור המונים של ידע ובטכנולוגיה של ניתוח תמונה, כאשר ככל שחברי הקהילה מזהים נכונה את החיות והצמחים, כך משתפרת יכולת הזיהוי של המערכת המתבססת על המומחים מקרב חברי הקהילה שהוכיחו את יכולותיהם.
  • בימים אלו מתקיימים המיונים למחזור הרביעי של המאיץ, שיחל לפעול באוקטובר 2015.

 

 

אודות מערכת ITnews

נגישות