<
יום ראשון , פברואר 18 2018
מבזקים
דף הבית > חדשות > תחזיות > סקר מנהלים חדש של Dell Technologies :

סקר מנהלים חדש של Dell Technologies :

  •  82% צופים כי תוך חמש שנים יעסיקו בארגונים צוותים משולבים של בני אדם ומכונות
  • רוב המנהלים מאמינים כי תוך חמש שנים המהפך הדיגיטלי יהיה מאחוריהם
  •  56% מעריכים כי בתי הספר יצטרכו ללמד כיצד ללמוד ולא מה ללמוד

מחקר דל 2030 - 2 אנחנו נכנסים לעידן הבא בשותפות בין אדם למכונה, אך מסתבר שלעידן זה אין חזון אחד ברור. לפי מחקר עולמי שנערך על ידי דל טכנולוגיות, כ-1,900 מנהלים מרחבי העולם (מתוך 3,800 שהשתתפו בסקר), מעריכים כי מערכות אוטומטיות יחסכו להם זמן ואילו החצי השני סבור אחרת. באופן דומה, 42% סבורים שתהייה יותר שביעות רצון ממקומות העבודה בעתיד, כאשר יינתנו יותר ויותר משימות למכונות, בעוד ש 58% אינם מסכימים עם אמירה זו.

עוד עולה מהמחקר כי עד שנת 2030, טכנולוגיות מתפתחות יצמיחו שותפויות אדם-מכונה עשירות יותר, מוטמעות יותר בחיינו ולמעשה יעזרו לנו להתגבר על מגבלותינו האנושיות. המנהלים מסכימים – 82% מהם מצפים לצוותים משולבים (בני אדם לצד מכונות) בארגונם תוך חמש שנים.

אין זה אומר כי הכל ורוד, המנהלים חלוקים בדעותיהם באשר לפוטנציאל שטומן בחובו העתיד,  האם הוא הזדמנות או איום. 48% טוענים כי ככל שאנו תלויים יותר בטכנולוגיה, כך יהיה לנו יותר מה להפסיד לכשתבוא מתקפת סייבר, ואילו 52% טוענים כי אינם מודאגים מכך. 50% מהמנהלים קוראים להשתית נהלי עבודה מסודרים למקרה שהמכונה תצא משליטה ו/או פשוט תיכשל במילוי תפקידה. 45% ממשיבי הסקר טענו כי על מחשבים להגיע לרמה בה יצליחו להבחין בין פקודה "טובה" ל"רעה", ואילו 55% אינם רואים בכך צורך.

"אפשר להבין מדוע הקהילה העסקית כה מקוטבת", אומר ג'רמי ברטון, מנהל השיווק הראשי של דל טכנולוגיות. "יש שתי פרספקטיבות קיצוניות לגבי העתיד – סוגיית ההתיישנות האנושית המונעת מחרדה, או הגישה האופטימית הטוענת כי הטכנולוגיה תפתור את הבעיות החברתיות הגדולות ביותר שלנו. נקודות מבט אלה עלולות להקשות על הארגונים בניסיון להתכונן לעתיד מעורפל דיו, ובוודאות יפריעו למאמציהם של המנהלים לדחוף לשינוי ההכרחי".

56% מהנשאלים מעריכים כי בתי הספר יצטרכו ללמד כיצד ללמוד ולא מה ללמוד, שכן התוכן ישתנה וסביר כי יש להכין תלמידים אל עתיד בו קיימות משרות שלא קיימות כיום. חשיבה זו תואמת לטענה של 'המכון לעתיד' (IFTF), כי 85% מהמשרות שייווצרו ב2030 טרם הומצאו. עסקים רבים אינם נעים מהר מספיק, ובאופן עמוק מספיק, על מנת להתגבר על משוכות נפוצות, בדרך לעסק דיגיטלי מוצלח. רק 27% מהעסקים מאמינים כי הם בדרך להטמעת הדיגיטל בכל רבדי העסק. 42% תוהים אם בכלל יוכלו להיות תחרותיים בעשור הקרוב. הרוב המכריע (57%) של העסקים פשוט נאבק לעמוד בקצב השינויים.

מחקר דל 2030במענה לשאלה מהן המשוכות המרכזיות בדרך לדיגיטציה מלאה בעסק, ענו  61% כי היעדר חזון ואסטרטגיה דיגיטלית הם המשוכה המרכזית. אחוז זהה טוען כי חוסר המוכנות של כוח העבודה מהווה משוכה מרכזית. אילוצים טכנולוגיים הם המשוכה השלישית, כך לפי 51% מהנשאלים. 37% אחוזים טוענים כי מגבלות משאבים, קרי זמן וכסף, הן הגורם המונע ו- 20% טוענים כי רגולציה היא המשוכה החמישית בדרך לדיגיטציה של העסק.

המנהלים אומנם חלוקים בדעותיהם בנוגע להשקפות לעתיד וההתמודדות עם החסמים, אך ניתן להגיד שהם מאוחדים לפחות בדבר אחד- כולם צריכים להשתנות. למעשה, הרוב המכריע מאמין, כי תוך חמש שנים המהפך הדיגיטלי יהיה מאחוריהם, למרות האתגרים הצפויים.

סביר להניח שתוך חמש שנים חלק מהמהפך אכן יושלם:

  • 94% מהנשאלים טוענים כי באמתחתם כבר הגנת סייבר אפקטיבית.
  • 89% טוענים כי תוך חמש שנים הם ישלימו את המעבר לעסק מוכוון תוכנה.
  • 90% יצליחו לספק את היצע המוצרים שלהם כשירות.
  • 85% סבורים שמחקר ופיתוח יניעו את הארגון שלהם.
  • 80% מהמנהלים טוענים כי הם יצליחו לספק חווית לקוח המוטמעת במציאות מדומה (VR).
  • 81% מהנשאלים טוענים כי בתוך חמש שנים סביר כי דרישות לקוחותיהם ייענו על ידי אינטליגנציה מלאכותית (AI).

 "אנחנו נכנסים לעידן של שינוי גדול מאוד. למרות שהמנהלים הנסקרים מחזיקים בדעות מנוגדות לגבי העתיד, הם באותה סירה – הצורך להשתנות נוגע לכולם. עסקים יכולים להחליט אם לשנות את מערך ה-IT שלהם, את כוח העבודה שלהם, לחזק את הגנת הסייבר שלהם ולמעשה לשחק תפקיד משמעותי בעתיד – או פשוט להישאר מאחור", כך מסכם ברטון את מסקנות הסקר.

אודות המחקר

המחקר הוזמן על ידי Dell Technologies ובוצע על ידי חברת המחקר העצמאית ואנסון בורן (Venson Bourne). המחקר הושלם ביוני 2017 וסקר 3,800 אנשי עסקים, מארגונים בינוניים וגדולים, מ-17 מדינות. המחקר חלש על פני 12 ענפי תעשייה וסקר פונקציות מרכזיות בחוויית הלקוח כגון בעלי עסקים, אנשי שיווק ומכירות, אנשי שירות לקוחות, מנהלי תשתיות IT וכדומה. כמו כן, המחקר בחן את היחסים המשתנים בין אנשים לטכנולוגיה, ואת ההשפעה של הטכנולוגיות המתפתחות על העסקים, על האופן שבו אנו עובדים וכיצד מנהלים ומנמ"רים מתכוננים למהפך הדיגיטלי במהלך 10-15 השנים הקרובות.

מחקר DELL לשנת 2030

 

 אודות Dell Technologies

Dell Technologies, מאפשרת לארגונים לקדם את מרכז הנתונים שלהם לעידן הדיגיטלי, תוך שימוש בטכנולוגיות המובילות בתעשייה, בתחומי תשתית אחודה, שרתים, אחסון ואבטחת מידע. Dell Technologies מספקת שירותים ללקוחות ב-180 מדינות – 98% מהן חברות Fortune 500 – והינה בעלת היצע המקיף והחדשני ביותר בתעשייה של פתרונות קצה, ליבה ועד הענן

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשלוש שנים האחרונות.
נגישות