<
יום שלישי , ינואר 23 2018
מבזקים
דף הבית > תוכנות > BIG DATA & BI Analytics > Pyramid Analytics הישראלית בדרך למיליארד דולר.

Pyramid Analytics הישראלית בדרך למיליארד דולר.

לא בכל יום חותמת חברת תוכנה ישראלית על הסכם אסטרטגי עם ענקית עולם המחשוב ואחת החברות הגדולות בעולם, Microsoft(Microsoft).

זה בדיוק מה שקרה ל- Pyramid Analytics הישראלית, יצרנית הדור הבא של פלטפורמות בינה עסקית לתאגידים, שהודיעה בסוף חודש יולי על הסכם אסטרטגי עם Microsoft.

ההסכם, שכולל שיתוף פעולה בפיתוחי מוצרי BI וכן שיתוף פעולה מסחריבאספקת פתרונות בינה עסקית מתקדמים, הנו המשך ישיר של שיתוף פעולה מוצלח קיים בין שתי החברות.

כדי להבין יותר את מה שעומד מאחורי ההסכם ואת המשמעות העתידית לחברה הישראלית, ללקוחות ולשוק כולו, נפגשנו עם  עמרי קוהל, מייסד משותף ומנכ"ל Pyramid Analytics.

עמרי קוהל  הוא יזם סדרתי, מבכירי תעשיית היי טק ושנות ניסיון רבות כיזם וכמנכ"ל. Pyramid היא הסטארט-אפ הרביעי שלו, כששלושת הקודמים הגיעו לשוק עם מוצר, נמכרו, ויצרו אקזיט מוצלח ליזמים. האחרון בהם, שעסק ב- micro payments לסלולר, נמכר ב- 2008 בארה"ב. לפני כן עסק עמרי בתחומי E-learning ומונטיזצייה של אינטרנט.

עמרי קוהל יזם סדרתי ומנכ"ל פירמיד אנליטיקס (צילום: דניאל בר-און)

עמרי קוהל יזם סדרתי ומנכ"ל פירמיד אנליטיקס

את Pyramid Analytics הקים קוהל ב- 2009 עם שני שותפים  נוספים– הרברט הוכטמן ואבי פרץ. הם הכירו דרך חברים משותפים בארה"ב, עבדו עם קוהל  בחברה הקודמת שלו, ובשיא המשבר הפיננסי חברו יחד.

השניים מגיעים מרקע BI והייתה להם פעילות בתחום. לעמרי הייתה פלטפורמת אנליטיקס שהם סייעו להקים בחברה הקודמת שלו. יחד הם הסתכלו על שוק ה- BI ובחנו אותו ואת כיווניו, גיבשו את החזון שלהם, והקימו לפני שבע שנים את Pyramid Analytics.

 

כשמדברים על BI, מחקרים צופים כי בשנת 2020 יגיע היקפו של שוק כלי ה- BI ותוכנות אנליטיות ל- 27.67 מיליארד דולר, עם קצב גידול שנתי מצטבר של 8.4% .

לגידול השוק תורמים המעבר לענן בנוסף למחשוב באתר הלקוח (on premise), פתרונות BI ניידים ופתרונות שירות עצמי (self service) אשר סובלים ממגבלות.

התחרות הגוברת מניעה שוק זה ליצירת ערך בשוק, תוך פיתוח תכונות ויכולות שנועדים למקסם את חוויית משתמש הקצה.

עמרי קוהל מסביר: "השחקנים הגדולים בשוק, mega vendors כמו Microsoft, IBM, אורקל ו-SAP, הציעו פלטפורמות BI גדולות ומלאות בצד התשתית – כלומר איסוף המידע; אבל בצד התחקור (analytics), הכלים מאוד לא נגישים למשתמש הקצה. לכן קמו הרבה חברות BI בשירות עצמי (self service), שחינכו לצרוך BI מהיר ואינטואיטיבי בלי תלות ב- IT. אך מצד שני, יכולות ניצול תשתית ארגוניות של כלים אלה היו והנן עדיין נמוכות מאוד – הם משמשים כ- productivity tools".

כאן נכנסת לתמונה Pyramid Analytics: "כשהסתכלנו על השוק, הגענו למסקנה שהשלב הבא יהיה הסלמה  (scaling) של פתרונות ה- self service, כדי לאפשר להשתמש בהם בכל רמות הארגון. כלומר, לנצל תשתיות קיימות בעלות עוצמה מיחשובית רבה בצד ה- BI, אותן מספקים ה- mega vendors, ולהנגיש אותן עם ניצולת וביצועים מעליהם, עם יכולת ניהול מאוד עמוקה אך בלי לוותר על מהירות, נגישות, עומק תחקור ואינטואיטיביות.

זה מה ש- Pyramid Analytics עושה. אנחנו לוקחים את שני העולמות הנפרדים (mega vendors ו- productivity tools), משלבים אותם, ומאפשרים עבודה שיתופית (collaboration) של כלי Pyramid Analytics ב- BI".

Pyramid Analytics מציעה פתרון ייחודי בבינה עסקית, המאפשר התאמה אישית ושיתוף מידע לפעולה פשוטה. העיקרון שבבסיס הפתרון מבטיח לא רק את שלמות המידע והפרטיות, אלא גם את הקידום של אנליטיקה מתוחכמת, הקשרית ומשותפת, אשר מחברת בין טכנולוגיות המידע והיעדים העסקיים.  כך יכול הארגון להרחיב ולהסלים (scale) את אימוץ ה-BI באמצעות שיתוף מונחה של תוכן, דוחות, מודלי נתונים ולוגיקה עסקית מבוססי אנליטיקה בארגון כולו – בין מנהלים עסקיים למנהלי מערכות מידע, בין מנתחי נתונים למפתחי BI ובין מומחי IT למשתמשי קצה כלליים. הפלטפורמה מוצעת לכל סוגי המשתמשים בארגון, בכל התקן שהוא, לרבות עם פונקציונליות מלאה במכשירי מובייל.

עמרי קוהל: "הרעיון המשמעותי כאן הוא שבפעם הראשונה יש BI לכל משתמשי הקצה; גם לאנליסט בכיר, גם למקבלי החלטות, וגם למשתמשי קצה בכל מחלקות הארגון. אנחנו מספקים פלטפורמה לשימוש לפי צרכים, והמעבר מכלי פרודוקטיביות אל פלטפורמות BI ברמת האנטרפרייז הנו חלק בסיסי ב- DNA של ההצלחה שלנו".

דוגמה מקומית אחת לשימוש ב- Pyramid Analytics, היא קבוצת קומטל טכנולוגיות והנדסה, הפועלת בתחומי טכנולוגיה מגוונים, ומחזיקה ביותר מעשר חברות.

קומטל השיקה מערכת Pyramid Analytics מעל מערכת ה- ERP שלה, הכוללת דו"חות ניהוליים מעולמות הכספים, מכירות והתפעול, והיישום בוצע ע"י ליבי טכנולוגיות תוכנה, שותפה עסקית של Pyramid Analytics בישראל.

לילך פוגל קטנוב, מנהלת מערכת המידע של קומטל, אומרת כי הקמת מערכת ה- BI Pyramid Analytics מעל ה- ERP, מאפשרת לקבל תמונה ברורה יותר של נתוני כלל החברות בקבוצה באופן גמיש ומדויק, ליצור התראות שיישלחו למנהלים על חריגות, ולהציף להם נושאים בעלי חשיבות.

בעבר נתונים אלו הופקו בעזרת דו"חות מוגבלים ממערכת ה- ERP, והיה קושי לקבל תמונה כוללת של מחזור החיים אודות תהליכי המכירה והתפעול. המערכת מיועדת עבור מנהלי החברה, אנשי התפעול, המכירות, הלוגיסטיקה והכספים ומאפשרת יכולות אינטואיטיביות ליישומים מתקדמים, Dashboards עשירים ומגוונים, שליחת התראות בהתאם לאירועים עסקיים וכו'.

ראייה מעניינת לגבי שוק ה- BI

לעמרי קוהל יש ראייה מעניינת משלו לגבי שוק ה- BI, מה יש בו ומה חסר בו: "ידע זה כוח. ככל שארגון יודע ולומד יותר על עצמו, כך הוא יכול להשתפר, להתייעל, להיות רווחי ולהצליח מול התחרות.

היכולת של ארגון לאפשר לכל המשתמשים בכל המחלקות, לתחקר את המידע אחורה וגם קדימה – predictive analytics, זה הכיוון אליו אנחנו הולכים, עם כלי אחד שמאפשר אמת אחת לכל הארגון ובכל הרמות – מקבלי החלטות, הנהלה בכירה, הנהלה זוטרה, ומשתמשי קצה במחלקות השונות.

כולם רוצים לדעת ושואלים שאלות אחורה: מה עשינו? אבל חשוב לא פחות, ואף יותר, זה להבין מה יקרה אם נעשה שינוי בעלויות מוצר, נשנה תמחור, נפסיק לייצר ולמכור מוצר מסוים, נפתח טריטוריה חדשה. כל אלה קשורים ל- predictive analytics, אך נדרש לשם כך כלי כזה שנשען על תובנות בתוך הארגון.

למעשה, אם כל משתמשי הקצה בארגון יהיו בעלי היכולת לקיים דיון על המידע שנאסף, ולדון איך הארגון יוכל לפעול ואיך ייראה כשינוע קדימה – אז החזר ההשקעה ב- BI יהיה עצום".

שיתוף הפעולה האסטרטגי עם Microsoft

ההסכם של Pyramid Analytics עם Microsoft הוא תולדה של האסטרטגיה לאפשר ללקוחות של ה- mega vendors, ובתוכם Microsoft, לנצל באופן מיטבי ומירבי את תשתיות ה- BI אותן קנו מהם – בהן הארגונים משקיעים מיליוני דולרים, אך משתמשי הקצה לא מצליחים לנצל אותן.

עמרי קוהל: "שיתוף הפעולה האסטרטגי שלנו עם Microsoft, הנו נגזרת הפעילות המשותפת בשוק בשנים האחרונות. אנחנו מאפשרים ניצול מקסימלי של תשתיות Microsoft בשוק, ו- Microsoft מכירה בכך.

אסטרטגיית Microsoft מכוונת ענן: להעביר תשתיות BI לענן ולצרוך אותן בענן, אך בשוק יש דרישה גדולה עדיין לתשתיות BI באתר הלקוח (on premise)", הוא אומר. "מכיוון שMicrosoft- מצאה ב- Pyramid Analytics שותף שיכול לגשר על הפער בשוק, נכנסנו לשיתוף פעולה שיש בו שני אלמנטים מרכזים: שת"פ טכנולוגי – אנחנו מפתחים ביחד יכולות שמאפשרות ללקוחות Microsoft לייצר תוכן אנליטי על הדסקטופ ולהפיץ לענן Microsoft – Power BI, או לאתר הלקוח באמצעות Pyramid Analytics. במוצר המשותף אותו אנו מפתחים, יש אפשרות לבצע הפצה לשתי הסביבות".

הצד השני בהסכם הנו שיתוף פעולה מסחרי, בו Microsoft חושפת את Pyramid  לאנשי המכירות שלה וללקוחות דרך פעילויות שיווק ומכירה משותפות.

"הסכם שיתוף הפעולה מאפשר לארגונים למקסם את התועלת של פתרונות ה-BI על ידי התקנת יישום  המשתלב בתשתית הקיימת של הארגון", אומר עמרי קוהל, "אחד היתרונות הבולטים של המוצר הוא האפשרות לראייה הוליסטית על כל מערכות ה-BI של הארגון, לצד התאמה אישית לכל משתמש ויכולת עבודה באופן פשוט ואינטואיטיבי. הפתרון שאנו מציעים מאפשר להגיע לכל משתמשי הקצה, החל ממשתמשים  באנליטיקה פשוטה, וכלה באנליטיקאים וסטטיסטיקאים.

הלקוחות שלנו מגיעים אלינו כדי להרחיב את יישום ה-BI ושיתוף התוכן האנליטי ברחבי הארגון, העבודה עם Microsoft תאפשר למשתמשי Power BI Desktop להעביר ישירות את המידע שלהם למערכות ה- BI של Pyramid Analytics על מנת לקדם שיתוף פעולה רוחבי המבוסס על תוכן ה-BI".

ההסכם בין החברות נחתם בחודש מרץ השנה. המוצר המשותף הופץ בסוף חודש יולי וכבר נמצא בפרודקשן, אפשר להוריד אותו מאתר powerbi.com, לייצר תוכן אנליטי, ולהפיץ אותו או לענן  Microsoft או ל- Pyramid Analytics.

"יש היענות מעל למצופה בשוק לשת"פ זה מצד לקוחות וגם ממערך ההפצה והשיווק של Microsoft", אומר עמרי קוהל. "ביצענו כבר הרבה כנסים, אירועים והכרזות משותפות, ואנחנו מקבלים אלפי פניות מלקוחות פוטנציאלים המעוניינים להשתמש ללמוד ולשמוע יותר".

גם בMicrosoft-  מדברים בהערכה על הסכם אסטרטגי זה: "Pyramid Analytics מציגה טכנולוגיה אשר משלימה את שירותי Microsoft SQL Server Analysis, ורותמת את כל התכונות המוצעות במוצרי Microsoft BI," אומר אמיר נץ,  Distinguished Engineerב-Microsoft. "ל-Pyramid Analytics יש ניסיון מוכח בשיתוף פעולה עם Microsoft לאספקת פתרונות אנליטיקה העונים על צרכי לקוחותינו המשותפים."

"ההסכם בין Pyramid Analytics ו-Microsoft יניף את טכנולוגיית ה-BI קדימה, ויביא תועלת ללקוחות ולשותפים שלנו,מוסיף עמרי קוהל.  "בחיזוק האינטגרציה הטכנולוגית שלנו ושיתוף הפעולה בינינו לצורך החדירה לשוק, נוכל לענות לצורך של עסקים מודרניים ב-BI שיתופי."

קוהל מספר גם כי ההסכם עם Microsoft מושך תשומת לב גם מ- mega vendors אחרים, שכולם מתמודדים עם הפער בין עוצמות התשתית ליכולות הדרושות למשתמשי הקצה, ורוצים לדון עם Pyramid Analytics על שיתופי פעולה דומים, מה שפותח אופק נוסף מעניין לסטארט-אפ הישראלי.

גיוס עובדים בתנופה

"הכוונה שלנו היא להוביל את הקטגוריה", מצהיר עמרי קוהל. "אנחנו פועלים כבר שבע שנים ובונים חברה לטווח ארוך, במטרה להיות מהחברות הישראליות המבוססות והגדולות שנשארות כאן, מעסיקות מאות ואף אלפי עובדים,  מגיעות למכירות של מיליארד דולר ומעלה ונסחרות בנאסדק. לשם אנחנו הולכים, ורוצים לשמור על Pyramid Analytics כחברה ישראלית עם מו"פ מקומי וזרועות מכירה בחו"ל.

שאיפות אלה והשת"פ עם Microsoft, מביאים מידית לצורך להגדיל את מספר העובדים במרכז הפיתוח של Pyramid Analytics ברמת גן.  Pyramid Analytics image

Pyramid Analytics, המעסיקה כיום כ- 150 עובדים, מפעילה זרוע מחקר ופיתוח בישראל, וכיום יש כ- 75 עובדים במרכז הפיתוח ברמת גן. זאת לצד שני סניפי מכירות בארה"ב – במזרח ובמערב, מרכז מכירות בבריטניה, ומרכז מכירות נוסף  באירופה.

בשנתיים האחרונות נהנית Pyramid Analytics מגידול מרשים, ומרכז הפיתוח גדל בקביעות. לאור שיתוף הפעולה עם Microsoft מרכז הפיתוח יורחב, והמטרה להגדיל אותו עד סוף 2015 בכ- 50 עובדים נוספים.

"אנחנו מחפשים כמובן את האנשים הכי טובים בשוק", אומר עמרי קוהל, "כאלה שיודעים לחשוב מחוץ לקופסה, רוצים לעסוק בטכנולוגיות המתקדמות ביותר, ולגבור על אתגרי מו"פ מאוד מתוחכמים. אנחנו מצליחים לייצר מערכת של כלי BI מונגשת מהדפדפן, בלי לוותר על ביצועים, פונקציות וסקלאביליות. זה מצריך כוח אדם מאוד מתוחכם בצד הפיתוח".

Pyramid Analytics (Pyramid Analytics) פעילה בעולם ובישראל בשוק ה- BI, עם פתרון המשתלב בצורה טבעית על תשתיות המידע של החברות הגדולות ביותר בעולם המידע. החברה מפתחת מערכות תוכנה מתקדמות לניתוח חכם של מידע בקנה מידה גדול ובצורה מודולרית וקלה עבור ארגונים גדולים וענקיים בעיקר בעולמות האנטרפרייז. בין תכונות Pyramid Analytics: פתרון המשלב בין מהירות, איכות ומחיר ומוריד מורכבות כמעט לאפס; כלי web-י אינטואיטיבי ללא כתיבת קוד – הכל מתבצע ב-wizards עם ממשק משתמש המצטיין בנראות שלו. אחד היתרונות המרכזיים במוצרי החברה הוא היכולת להציג את כלי התחקור בממשק זמין מכל דפדפן ובתצורה הנוחה ביותר למשתמש, בדומה לנתוני Office Microsoft מסורתיים. Pyramid Analytics מעסיקה יותר מ-150 עובדים בעולם במרכזי המכירות שלה בארה"ב אנגליה והולנד. מרכז הפיתוח נמצא בישראל ומונה כ – 70 איש. בין הלקוחות המרכזיים בישראל במגוון תחומים: HP, SanDisk, חברת הביטוח הראל, הנהלת בתי המשפט בישראל, מודיעין צה"ל, קבוצת קומטל, ישראל היום, טוטו, תדיראן טלקום, קבוצת זאפ ועוד. למידע נוסף: PyramidAnalytics.com טוויטר @PyramidAnalytic

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשלוש שנים האחרונות.
נגישות