<
יום שלישי , דצמבר 19 2017
מבזקים
דף הבית > חדשות > eBay מציגה: סיכום שנת 2015 לקונים הישראלים

eBay מציגה: סיכום שנת 2015 לקונים הישראלים

מאת:  אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay בישראל 

אלעד גולדנברג

אלעד גולדנברג

 

מה קונים הישראלים ב-eBay? מה השתנה ב-2015 לעומת 2014? ענקית המסחר האלקטרוני eBay  מגישה סיכום רכישות של ישראלים באתר המסחר האלקטרוני הגדול בעולם:

 כללי

  • ישראלים קנו מעל 16 מיליון מוצרים ב 2015 – עלייה של 21% לעומת 2014.
  • בכל שתי שניות ישראלי קונה מוצר ב-eBay .
  • נרכשו קרוב ל- 3.5 מיליון מכשירי סלולר וחלקים.
  • נרכשו קרוב ל- 2.5 מיליון פריטי ביגוד והנעלה.
  • נרכשו קרוב ל-2 מיליון מוצרים לבית ולגן.

 התחומים הצומחים ביותר

  • לבית ולגן – גידול של 57%.
  • בריאות וטיפוח – גידול של 52%.
  • מוצרי תינוקות – גידול של 58%.
  • אומנות – גידול של 42%.
  • צעצועים – גידול של 39%.

 הקטגוריות המובילות

  • אקססוריז לסמארטפון – מעל 3 מיליון פריטים נקנו השנה (צמיחה של 12% לעומת 2014)
  • בגדי נשים – קרוב למיליון פריטים (צמיחה של 11%), כאשר תת-הקטגוריה המובילה היא שמלות שגדלה ב-2% ב-2015 והסתכמה בכ-200 אלף מוצרים.
  • תכשיטים – קרוב ל-900 אלף פריטים נרכשו (צמיחה של 21%).
  • טיפוח ציפורניים, מניקור ופדיקור – מעל חצי מיליון פריטים (עלייה של 42%).
  • מוצרים למטבח – קרוב לחצי מיליון פריטים (צמיחה של 53%).

 הקטגוריות הצומחות ביותר

  • רחפנים עם מצלמות – נמכרו מעל 450 יחידות, עלייה של 650% לעומת 2014.
  • שעונים חכמים – נרכשו למעלה מ- 21 אלף יחידות, עלייה של כ-400% לעומת 2014.
  • מחשבים נייחים – נרכשו כ-3 אלף יחידות, עלייה של 230%.

 המוצרים הנקנים ביותר

  • אקססוריז לסמארטפון – למעלה מ- 100 אלף בחודש בממוצע.
  • שרשראות ותליונים – למעלה מ-20 אלף בחודש.
  • שעוני יד – קרוב ל- 20 אלף בחודש.
  • עגילים – למעלה מ-15 אלף בחודש.
  • שמלות – 15 אלף בחודש.

 מוצרים שזינקו במכירות באופן משמעותי

  • רחפנים עם מצלמות – עלייה של למעלה מ- 650%
  • שעונים חכמים עם עלייה של כ- 400%
  • מחשבים נייחים – עלייה של 230%

 מוצרים פופולאריים נוספים

  • מברשת שיניים חשמלית של Oral-B
  • כריות אמוג'י
  • כלים שונים למטבח – סוגר שקיות , תחתיות סיליקון לסירים , מסננות שונות
  • תינוקות וילדים – קעריות לא-הפיכות, בקבוקים

 המוצרים היקרים ביותר שנקנו ב-2015

  • שעון יוקרתי של Richard Mille – נרכש בכחצי מיליון דולר (437 אלף)
  • מכונית פרארי מדגם 2dr Coupe  – נרכשה ב-325 אלף דולר
  • מכונית רולס רויס מסוגPhantom 4DR SDN   – נרכשה ב-278 אלף
  • מצלמה של US Navy Leicaflex SL Leicaמשנות ה-60 – נרכשה בכ- 120 אלף
  • שעון יד משובץ יהלומים של רולקס Yacht-Master – נרכש בכ- 75 אלף

 מובייל

  • הקניות במובייל עלו ב- 62% לעומת 2014.
  • הקניות במובייל היוו כ- 36% מסך הקניות ב 2015.
  • משתמשי האנדרואיד היוו 47% מסך כל הרכישות במובייל ואחריהם משתמשי האייפון כ-33%.
  • בכל דקה נרכשים 10 מוצרים ע"י ישראלים באפליקציית המובייל.

 סמארטפונים

  • המותג הפופולארי ביותר בשנת 2015 היה Samsung , המכירות הסתכמו ב-20 אלף פריטים.
  • המותג שהגיע למקום השני הוא Apple עם קצת מעל 18 אלף, ובפער גדול אחריו LG עם 8 אלף
  • הסמארטפון הנמכר ביותר השנה היה iPhone 6 עם 4 אלף רכישות
  • מעט אחריו הגיע ה Samsung s4  עם מעל 3,500 רכישות, והשלישי היה iPhone S5 עם 3,500

 השעונים החכמים הפופולאריים ביותר:

  • שעונים חכמים לא ממותגים – נרכשו מעל 15 אלף
  • שעוני LG – נרכשו אלפי יחידות.
  • שעוני Samsung  – נרכשו אלפי יחידות.
  • שעוני Xiaomi
  • שעוני Apple
  • אודות eBay
eBay (נסד"ק: EBAY) היא פלטפורמת המכירות התוססת ביותר בעולם, בה אפשר למצוא מציאות נהדרות ומבחר ייחודי. eBay מחברת בין מיליוני קונים ומוכרים מכל רחבי העולם, מעצים בני אדם ויוצר הזדמנויות באמצעות מסחר אינטרנטי. החזון שלנו למסחר העולמי הוא כזה המתאפשר על-ידי בני אדם, מונע על-ידי טכנולוגיה ופתוח לכל. אנו מעצימים את המוכרים בפלטפורמה שלנו, לא מתחרים בהם. אנו יוצרים קשרים אמיצים בין קונים למוכרים באמצעות חוויות מוצר מהירות, ניידות ומאובטחות. כיום, 20 שנה לאחר הקמת eBay, אנו עדיין נלהבים מיכולתנו ליצור קשר בין קונים ומוכרים בדיוק כפי שהיינו כאשר הקמנו את החברה ב-1995. למידע נוסף: אתר eBay  בישראל פועלת eBay באמצעות מרכז פיתוח בנתניה העוסק במידע מובנה (Structure Data) וכן חטיבה עסקית המקדמת עסקים ישראליים בפלטפורמת המסחר העולמית של החברה.

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשלוש שנים האחרונות.
נגישות