יום רביעי , ספטמבר 20 2017
מבזקים
דף הבית > חדשות > NUVIAD: מאפס לחצי מיליון טרנזקציות בשנייה בתוך שישה חודשים עם AWS

NUVIAD: מאפס לחצי מיליון טרנזקציות בשנייה בתוך שישה חודשים עם AWS

NUVIAD היא חברת סטארט-אפ ישראלית, שהוקמה בשנת 2015 על ידי רפי טון, נמרוד שוורץ ודורון גז, כולם בעלי ניסיון קודם בחברות סטארט-אפ.

NUVIAD פיתחה פלטפורמת מדיה, שמסייעת למשווקים במובייל, לרוכשי מדיה, לבורסות ולרשתות פרסום, לנהל אופטימלית קמפיינים שיווקיים, תוך אופטימיזציה אלגוריתמית מתקדמת, ניתוח אנליטי והפנייה לקהלי יעד. פעילות זו מבוססת על ידע אנושי

(People Knowledge) מתקדם בטכנולוגיות, ועל ניתוחי ביג דאטה.

מתחילת פעילותה נקטה החברה בגישה פרגמטית, במטרה לפתח מערכת שתעבוד מהר ככל האפשר ותזכה לשיפורים בהמשך.

רפי טון

רפי טון

מאז השקה של מערכת NUVIAD RTB Meta DSP בחודש מאי 2015, נהנתה NUVIAD מגידול אקספוננציאלי בתעבורה, מאפס ל-500 אלף טרנזקציות בשנייה על הפלטפורמה של AWS (אמזון ווב סרוויסס)

NUVIAD מקושרת לעשרים בורסות פרסום, ויש לה מאות לקוחות, עם עשרות אלפי משתמשים. הם הצליחו להשיג צמיחה יוצאת דופן זו עם צוות של שלושה מומחי IT בלבד, על ידי מינוף אחיזתה הגלובלית של AWS בענן ושימוש בפלטפורמת AWS, תוך ניצול EC2, RedShift, ELB, Elastic Cache, S3 ו-CloudFront ללא כל הפסקות שירות.

NUVIAD משתמשת ב- AWS EC2 spot instances (תחרות תמחירית על משאבי  EC2עודפים) עבור תהליכים קריטיים, עם אופטימיזציית תמחור spot instances למיזעור עלויות.

היום, יותר מ-50% מלקוחותיה של החברה הם בארה"ב, ומנהלי NUVIAD לוטשים עתה עיניים להתרחבות לשוק האירופי. התרחבות זו לא אמורה לייצר כל בעיית latency (שיהוי), מאחר של- AWS יש כיום אזורי זמינות (regions) בפרנקפורט, דבלין, ובקרוב גם בלונדון.

רפי טון, מנכ"ל NUVIAD, אומר שהמטרה שלהם הייתה להשיג סקלאביליות מוחלטת ולכן בחרו ב- AWS, לא רק כפלטפורמת אירוח, אלא כפלטפורמה מרובת-שירותים בנוסף.

תהליך הפריסה כולו הוא אוטומטי ופשוט לתחזוקה. "כחברה קטנה, אנחנו פועלים לאוטומציה ככל האפשר, תוך בדיקה מתמדת של המערכת", אומר רפי טון. "אין לנו נקודת כשל יחידנית. כל דקה בה  המערכת אינה פועלת, מתורגמת להפסד כספי. אם רכיב אינו תקין, הוא חייב להיות מוחלף בתוך דקה אחת. אנחנו זקוקים לשירות מתמשך ולפעולה סביב השעון לאורך כל השנה, כך שאמינות השירות חשובה ביותר עבורנו, וזה מה שאנחנו מקבלים מ- AWS".

"ל- AWS טכנולוגיות מעניינות רבות", מוסיף רפי טון. "אנחנו חברה קטנה של עשרה אנשים, לכן אנחנו לוקחים מ- AWS כל דבר שביכולתנו, ומפעילים אותו בכוחות עצמנו".

"מכיוון שבבורסות בין קונים ומוכרים latency (השהיה) היא קריטית, אנחנו חייבים להגיב לרשתות פרסום מהר ככל האפשר, לפיכך החלטנו על 10 אלפיות השנייה, כולל כל הפעילות שלנו – כך שניטור מדד זה הוא קריטי. גם את זה אנחנו עושים עם AWS.

יתרון חשוב נוסף של עבודה עם AWS, היא היכולת לקשור את ההיקף הפיזי של המערכת להכנסות שלנו, עם הוספה או צמצום שרתים על פי המכירות שלנו. אנחנו מגדילים או מקטינים את משאבי צריכת המחשוב מסביב לשעון, כדי להגיב במהירות האפשרית למכרזי פרסום שמתפרסמים.

"אנחנו משתמשים ב- spot instancesAWS – שרתים שניתן להשתמש בהם בכל רגע נתון. בנינו את המערכת כך שתהיה אגנוסטית לסוגי השרתים הזמינים. זה מאפשר לנו למצוא את השרתים הזולים ביותר בכל נקודת זמן נתונה, ואנחנו יודעים איך להשיג את התועלת המרבית מהם, כשאנו משלמים רק עשרה אחוז ממה שמישהו ללא אופטימיזציה משלם. זה מהווה חסכון עצום בעלויות".

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.