<
יום ראשון , נובמבר 19 2017
מבזקים
דף הבית > חדשות > אנשים, קריירה > מחקר חדש של אורקל: עובדים שאינם מנהלים חשים שהתרבות הארגונית מזניחה אותם

מחקר חדש של אורקל: עובדים שאינם מנהלים חשים שהתרבות הארגונית מזניחה אותם

 

37% בלבד מקרב העובדים שאינם מנהלים חשים גאווה לעבוד עבור הארגון שלהם 39% בלבד מעריכים שיישארו עם המעסיק הנוכחי שלהם לטווח הארוך

אמצעי השיתוף הטכנולוגיים שעומדים לרשות עובדים שאינם מנהלים, לא עומדים בציפיות העובדים של היום, שהינם בעלי מיומנויות טכנולוגיות

התרבות הארגונית המאפיינת עסקים בעולם המערבי אינה מותאמת דיה לצרכים ולציפיות של עובדים שאינם מנהלים, כך על פי מחקר חדש של אורקל. בעוד שמרבית העובדים המכהנים כמנהלים זוטרים ובכירים חשים שהם מקבלים את הכלים, ההכוונה והמשוב שנדרשים להם על מנת לצמוח, מרבית העובדים המאיישים משרות שאינן ניהוליות סבורים שלא נעשה די כדי לסייע להם להתפתח ולתרום להצלחת החברה שלהם.

המחקר של אורקל, שכלל 1,200 עובדים, ונערך תחת הכותרת "מתיאוריה למעשה", ביקש להעריך את תחושות העובדים בכל הרמות בנוגע לתרבות הארגונית בחברה שלהם, ולבחון כיצד היא משפיעה הן על הביצועים שלהם והן על עמדתם כלפי המעסיק.

נתק בין הצוות הבכיר לעובדים שאינם מנהלים

אחד הממצאים המרכזיים של המחקר הוא העובדה כי רק 37 אחוזים מקרב העובדים שאינם מנהלים חשים גאווה לעבוד עבור הארגון שלהם. לצורך השוואה, כ-70 אחוזים מקרב המנהלים הזוטרים והבכירים דיווחו שהם גאים לעבוד עבור החברה שלהם.

ממצא מטריד לא פחות הינו, כי 22 אחוזים בלבד מקרב העובדים שאינם מנהלים חשים שהחברה שלהם דואגת לרווחה הכללית שלהם, ופחות משליש חשים שמנהיגי הארגון נגישים אליהם ומפגינים נראות.

התוצאה של נתק מעין זה היא תחושה של התפכחות מאשליה, הרווחת בקרב המחזיקים במשרות לא ניהוליות. 21 אחוזים בלבד חשים שיש להם סיכוי לקדם את הקריירה שלהם אצל המעסיק הנוכחי, ו-39 אחוזים בלבד רואים עתיד ארוך טווח בחברה שלהם.

אלברטו מרנפלד

אלברטו מרנפלד

אנדי קמפבל, מנהל בכיר לאסטרטגיית ניהול הון אנושי באורקל, ציין כי: "שכר תמיד יהיה גורם מניע לעובדים בכל דרג שהוא, אבל העובדים של היום שמים דגש רב גם על תרבות מקום העבודה. העובדים רוצים להרגיש שהם ממלאים תפקיד חשוב בהצלחת החברה שלהם. חשיבה חדשנית מתרחשת בכל שלב של דרגות השכר, ועסק שלא יאפשר לכל העובדים שלו את ההזדמנות להפגין את הכישרונות של כל אחד מהם, מסתכן באיבוד תרומה רבת ערך".

 נקודות תורפה בהכשרה ובפיתוח

עובדים שאינם נמנים על דרגי ההנהלה חשים בעיקר הזנחה בהשקעה בהם בכל הקשור להזדמנויות צמיחה ופיתוח, בהשוואה להזדמנויות שפתוחות בפני עמיתיהם הבכירים יותר.

  • רק 25 אחוזים מהעובדים שאינם מנהלים מדווחים שהלמידה וההכשרה שלהם מקושרות לתכנית פיתוח אישי, בהשוואה ל-60 אחוזים מהמנהלים הבכירים ומחברי ההנהלה.
  • רק 31 אחוזים מקרבם עברו סקירת פיתוח קריירה בשנה החולפת, בהשוואה לכמעט 70 אחוזים מקרב המנהלים הבכירים וחברי ההנהלה.

עובדים שאינם מנהלים, אינם מרוצים גם מטכנולוגיות שיתוף הפעולה שמקום העבודה מעמיד לרשותם. רק 22 אחוזים אומרים שהחברה מעמידה לרשותם כלי למידה שיתופיים או מקוונים על מנת לקדם את הפיתוח שלהם. לעומתם, כמעט שלושה רבעים מקרב המנהלים הבכירים מדווחים שיש להם גישה לכלים מסוג זה.

פער זה מלמד שארגונים מונעים מעובדים שאינם מנהלים משאבים רבי ערך, או שקיים פער בין מה שמנהלים רואים ככלים שיתופיים חשובים, לבין הציפיות שיש לעובדים שאינם מנהלים לגבי טכנולוגיות במקום העבודה.

לדברי אלברטו מרנפלד, סמנכ"ל בכיר, ראש אגף SaaS באורקל ישראל: "עסקים וארגונים שיתאימו את סגנון הניהול שלהם לציפיות של כוח העבודה של היום יצליחו למשוך בקלות את העובדים הטובים והמבריקים ביותר ותוך כדי כך להגביר פרודוקטיביות של הארגון. מערכות ממוחשבות לניהול משאבי אנוש הקיימות כיום, יכולות להגביר את תחושת המעורבות של עובדים תוך מתן גישה לכלים חברתיים ולפלטפורמות של שיתוף ועבודה משותפת, ועידוד של דינאמיקה אישית ומתגמלת יותר בין שני הדרגים – עובדים ומנהלים".

מוסיף אנדי קמפבל: "וותק וניסיון הם נכסים רבי ערך, אולם כיום כבר לא רואים בהם מדדים בלעדיים לפוטנציאל העובד ולערכו לארגון. המנהיגים של כמה מהארגונים הגדולים ביותר בימינו צעירים יותר מרבים מהעובדים שלהם.

התמקדות במעורבות העובד חייבת להיעשות בכל הארגון ולא רק בקרב העובדים הבכירים. ארגונים שרוצים להצליח בטווח הארוך חייבים להתמקד בטיפוח הכישרונות שלהם בכל הרמות, והמובילים את תחום משאבי האנוש הם אלה שעל כתפיהם מוטלת האחריות ליזום ולהבטיח שהארגון יישם גישה דמוקרטית בסוגיות של למידה ופיתוח אישי."

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.