יום שני , אוקטובר 23 2017
מבזקים
דף הבית > חדשות > אנשים, קריירה > לומדים דיגיטלית – הופכים טכנולוגיות מדיה לתוצאות

לומדים דיגיטלית – הופכים טכנולוגיות מדיה לתוצאות

פרופ' מוטי נייגר, דיקן בית הספר לתקשורת, המכללה האקדמית נתניה

פרופ' מוטי נייגר, דיקן בית הספר לתקשורת, המכללה האקדמית נתניה

אם אתם עוסקים בתקשורת או בפרסום ומרגישים שחסרות לכם הכשרות טכנולוגיות על מערכות מתקדמות בתחום הדיגיטל, אתם כנראה לא לבד. מנהלי שיווק רבים מעידים על חוסר ידע במערכות טכנולוגיה בעולם השיווק הדיגיטלי וכן מחסור במסלולי לימוד אקדמים בנושא.

תואר אקדמי והסמכות מקצועיות

מנהלי שיווק רבים מעידים על חוסר ידע במערכות טכנולוגיה בעולם השיווק הדיגיטלי דבר הנובע מאופיו המהיר והדינאמי של שוק זה.
כמות טכנולוגיות הפרסום הנמצאות במרחב השיווק הדיגיטאלי עלה מ 350 טכנולוגיות שונות בשנת 2011 לכמות של מעל ל 3000 טכנולוגיות שונות השנה (2016). האינפלציה ההיסטרית בכמות הטכנולוגיות בתקופה של חמש שנים בלבד יכול להסביר לנו מדוע מנהלי שיווק רבים יכולים להרגיש לעיתים "אבודים", במרחב הדינמי והמשתנה.

בנוסף, ארגונים רבים רואים שמשרדי הפרסום והדיגיטל שלהם אינם יכולים לעמוד בשינויים הדחופים בתחום ומצפים ממנהלי השיווק ומנהלי הדיגיטל שלהם להוביל את הנושאים האלו בתוך החברה ולשם כך דרושה הכשרה וידע עדכני בנושא.

במכללת נתניה זיהו את הצורך בהדרכות וידע בתחום והשיקו מסלול אקדמי מיוחד לתואר שני בתקשורת אשר מעניק התמחות בשיווק במדיה דיגיטלית, לרבות בחינות הסמכה רבות אותן עוברים הסטודנטים במהלך לימודיהם. זהו התואר הראשון בארץ המאפשר השכלה אקדמית במקביל לקבלת הסמכות מקצועיות עדכניות אשר כה נדרשות בעולם העסקי.
בין ההסמכות שאליהם הסטודנטים יוכשרו: פרסום בגוגל Adwords, ניהול מערכות רכש מדיה בזמן אמת  Programmatic, מערכות DoubleClick , מערכות Marketing Automation ועוד.

התואר השני הכי עדכני באקדמיה

"השיווק הדיגיטלי היום הוא חלק בלתי נפרד מהצלחה של כל מותג ועסק", אומר פרופ' מוטי נייגר, דיקן בית הספר לתקשורת במכללה האקדמית נתניה. "הטכנולוגיות המתקדמות שיש היום משנות לחלוטין את האופן שבו עולם השיווק והפרסום מתנהל, ולכן צריך להסתכל עליו במבט פרקטי. לתת לסטודנט כלים מעשיים בתחום, ללמד אותו על מערכות גוגל אדוורדס ודאבלקליק, קניית שטחי פרסום באינטרנט, פילוח קהלים, פייסבוק וכל מה שמומחי שיווק צריכים היום בשוק העבודה". ואכן, זהו המוסד האקדמי היחיד שבמערכת השעות שלו תוכלו למצוא סדנאות מעשיות ומאסטר-קלאס עם ראשי תעשיית השיווק וההייטק בארץ, ומפגשים קבועים עם מובילים בפרסום ויחסי ציבור מהחברות והארגונים הבולטים בישראל. כל אלו מכינים את הסטודנטים לעבודה שאחרי התואר, ומספקים להם גם הבנה של השוק, גם ידע מעשי מהבכירים בתחום וגם היכרות עם אנשי מפתח. יחד עם קורסים תיאורטיים וסמינרים מחקריים המחוברים לשטח, המסלול הזה מסתמן כתואר השני בתקשורת הכי עדכני והכי מבוקש באקדמיה.

המכללה האקדמית נתניה מעניקה תואר שני בתקשורת (Master of Communication) מזה כעשור. המסלול החדש, מעניק לבוגריו תואר שני בתקשורת עם התמחות ייחודית בטכנולוגיית מדיה חדשות, שיווק ופרסום. כאשר משרדי הפרסום ומנהלי השיווק מחפשים מומחי שיווק דיגיטלי, הם פונים בדיוק לבוגרי המסלול הזה: בעלי תואר שני בתקשורת המעוניינים להשתלב בעולם השיווק הדיגיטלי והניו-מדיה וכן לעובדים בתעשיית השיווק, הפרסום ויחסי הציבור שרוצים לעמוד בקצב ולקבל את הידע שחסר להם, לצד התנסות מעשית בתחום.

רוצים ללמוד עוד השנה? מהרו נותרו מקומות אחרונים>>

לומדים איך לעשות את הדברים אחרת

ויכוח ידוע בתחום התקשורת מנסה לתת תשובה לשאלה האם התקשורת משקפת את המציאות החברתית או דווקא מעצבת אותה. בדיגיטל התשובה לשאלה הזו נפתרה מזמן. התנהגות הצרכנים מוכתבת ונקבעת מתוך התפתחות הטכנולוגיה, ולא להיפך. הסמארטפונים, הזמינות המקוונת, הרשתות החברתיות ומנועי החיפוש – שינו את חיינו ואת הדרך שבה אנו צורכים תקשורת וכל דבר אחר בחיים, בעצם.

"שיטות השיווק והפרסום באינטרנט שונות משיטות השיווק המסורתי, והשיווק הדיגיטלי לא מסתכם בבאנרים פרסומיים כמו בעבר", מסביר פרופ' נייגר. "הוא כולל היום כל כך הרבה מרכיבים, כמו מידע על צרכנים, התמודדות עם תחרות, יצירת שיח ברשת, מהלכים מקוריים שמחפשים איך לעשות את הדברים אחרת והגעה אל הלקוח בכל האמצעים הטכנולוגיים שמקיפים אותו". לכן, במהלך התואר ילמדו הסטודנטים על פרסום אינטראקטיבי, קריאייטיב, ניהול קמפיינים וניהול רשתות חברתיות, מסחר אלקטרוני, כלים למדידה וקידום שיווקי, ועוד היבטים של שיווק באמצעות המחשב והסמארטפון, אתרי האינטרנט והרשתות החברתיות. כל אלה מחייבים הבנה מעמיקה גם בשיווק וגם בטכנולוגיה, ומכאן ייחודו של המסלול, שגם השיעורים התיאורטיים בו מכוונים לשאלות הכי בוערות בתעשייה.

"לעשות את הדברים אחרת היא לא רק אבן דרך להצלחה בשיווק בעידן הדיגיטלי, היא גם המוטו שלנו במסלול החדשני ביותר בלימודי תקשורת, המותאם לדרישות שוק העבודה ולטכנולוגיה המשתנה ללא הרף", מוסיף פרופ' נייגר, ומסביר ש"הלימודים מרוכזים ליום אחד בשבוע ומתקיימים בשעות אחר הצהריים והערב, במשך ארבעה סמסטרים רצופים. המסלול כולו מותאם ללוחות הזמנים של אנשי התעשייה, ומאפשר לימודים במקביל לעבודה. המשמעות היא שתוך מעט יותר משנה קלנדרית אחת מסיימים את התואר השני".

כולם שואפים להגיע רחוק, בטח גם אתם. אבל יש מקום אחד שבו רחוק הוא מילה גסה, וזהו עמוד התוצאות במנועי החיפוש. אם אתם רוצים להגיע רחוק, אבל לדעת איך מביאים את הלקוחות שלכם הכי קרוב לראש הדף – בואו ללמוד מהטובים ביותר איך עושים את זה.

להתחיל ללמוד באוקטובר 2016 >>

אודות מערכת ITnews