יום שני , יוני 26 2017
מבזקים
דף הבית > חדשות > אירועים, כנסים ותערוכות > הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, בכנס Insurtech:

הממונה על שוק ההון, דורית סלינגר, בכנס Insurtech:

"אני קוראת לחברות הביטוח הקיימות לאמץ את החדשנות אל ליבם ולפתח מעבדות חדשנות וטכנולוגיה. כולנו נרוויח מכך."

הכנס נערך כחלק מתחרות הסטרטאפים הראשונה בישראל לעולם הביטוח שמובילות קרן JVP ו-AXA, מחברות הביטוח הגדולות בעולם

התחרות בשיתוף: Deloitte, Earnix, HFN ו-Startup Nation Central

"אני קוראת לענף הביטוח לאמץ חדשנות דיגיטלית ולהקים חממות כמו בתעשיית הפינטק. אנחנו כרגולטרים מוכנים להסיר חסמים, להקל בדרישות רגולציה ואפילו לתת הקלות בדרישות ההון של גופים המאמצים תפיסה דיגיטלית מלאה ומודלים חדשניים לניהול הסיכון הביטוחי. אני קוראת לגופים הבוחנים פעילות בתחום זה ליצור עמנו קשר, ולחברות הביטוח הקיימות לאמץ את החדשנות אל ליבם ולפתח מעבדות חדשנות וטכנולוגיה. כולנו נרוויח מכך."

כך אמרה הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר, בכנס Insurtech המתקיים כחלק מתחרות הסטרטאפים של ישראל Insurtech Israel בתחום טכנולוגיות הביטוח, שמובילים קרן ההון סיכון JVP  ו- AXA, מחברות הביטוח הגדולות בעולם.

%d7%a1%d7%9c%d7%99%d7%a0%d7%92%d7%a8%d7%a1%d7%98%d7%a8%d7%98%d7%90%d7%a4%d7%99%d7%9dעוד הוסיפה: "ניתן להעריך כי כרגע יושבים שני מפתחים צעירים במוסך ביתם, או בבית קפה ומפתחים אלגוריתם חדש שעשוי להיות לב הפעילות של חברת ביטוח חדשה שיכולה לטלטל את השוק. אם חברות הביטוח הקיימות לא ייערכו לעולם הדיגיטלי החדש, הן עלולות להיווכח שהעולם לא מחכה להן."

בכנס, שנערך במשרדי הרצוג פוקס נאמן (HFN) בת"א, השתתפו דוברים בכירים מענף הביטוח וממובילי תעשיית הייטק בתחום, ודנו באתגרים וההזדמנויות שבתחום מרתק זה, בנסיון לחזות את השינויים הדרמטיים הצפויים בענף הביטוח עם כניסתן של טכנולוגיות ושחקנים חדשים לתחום – ההזדמנויות והתועלות לחברות הביטוח ולצרכנים, כמו גם האתגרים שמציבה כניסת הטכנולוגיה לענף רגיש כמו ביטוח.  הכנס מתקיים כחלק מתחרות הסטרטאפים של ישראל בתחום טכנולוגיות הביטוח, אשר הושקה באמצע נובמבר במטרה לזהות פתרונות טכנולוגיים פורצי הדרך שיכולים לשנות את עולם הביטוח.

בין הסטרטאפים שהציגו בכנס את הטכנולוגיות והמוצרים שלהם:  iCapital, Medirisk, infoFocus, Aero-Plan, Atidot,  Next Insurance ,CriskCo, 2TeaM ועוד.

מיכאל נידאם, שותף מנהל ב- Kamet – זרוע החדשנות של Ventures  AXA לחברות early stage, אמר: "המצב כיום הוא שלענקיות הטכנולוגיה כמו גוגל ופייסבוק יש גישה למידע על הצרכנים הרבה יותר מאשר לנו, חברות הביטוח. כיוון שהרגולטור כיום מגן על הצרכן. אבל ניתן למנף את הגישה לחדשנות גם לטובת הצרכן. המודלים הישנים מאותגרים מאוד כיום מול מתחרים טכנולוגיים, בין אם ענקיות הטכנולוגיה ובין אם סטרטאפים, שפועלים מתחת לרדאר של הרגולציה, ולכן יכולים לבדוק מודלים חדשניים של ביטוח.  איך יקרה השינוי? נצטרך.  לחדש בצורה אחרת ממה שעשינו עד היום, לעשות את השינוי מבפנים ולא רק מבחוץ." כדוגמא ציין את חברת AXA, שיש לה שותפויות עם ענקיות טכנולוגיות ושותפים טכנולוגיים נוספים, כמו גם את KAMET, הזרוע שמשקיעה בסטרטאפים.

את דבריו חיזק מישל דה לה בלייר, שותף בדלויט צרפת, שאמר: החלק הקשה ביותר באימוץ חדשנות יהיה לקחת את החדשנות ל"מייל האחרון". במקרה כזה ישנם מחסומים כמו: התאמה בין הסטרטאפ לחברה, וההיפך. גם בתחום המימון, יש להקדיש משאבים כספיים לחדשנות ולהציב זאת כמטרה עסקית חשובה.

יואב צרויה שותף בקרן JVP: "כשבחרנו להשיק את התחרות עשינו זאת בחשש מסויים, חברות הביטוח שמרניות ולא כל כך פתוחות. באותה מידה, תחום ה-insurtech לא ממש קיים בארץ. בשלב הזה אנחנו באמצע הדרך ואני חייב לציין שאנו מופתעים לטובה, זה הרבה בגלל שהחברות הבינו את הפוטנציאל של התחום.  פחות מ-10% מחברות הביטוח בעולם עובדות היום עם סטרטאפים כך שיש המון מקום לשיתוף פעולה ולשיפור. אחד האתגרים הגדולים הוא לייצר חוויה לצרכן שלא נובעת רק סביב ארועים ביטוחיים. חברות הביטוח צריכות להציע מוצרים נוספים, חלקם חינם, ולשפר את חווית המשתמש. כשמסתכלים על ההזדמנות לחוויות הישראליות, היא לאו דוקא להמציא הגלגל מחדש אלא להתחבר לטכנולוגיות קיימות ולהתאים אותן לענף הביטוח."

ד"ר נמרוד קוזלובסקי, שותף בקרן JVP ו-HFN ציין ש"החדשנות האמיתית תבוא מחברות הביטוח עצמן. אני לא צופה שיבוא סטרטאפ מבחוץ, שיהפוך לשחקן גדול, כיוון שזה תחום מאוד כבד מבחינה רגולטורית. הסטרטאפים המתחרים הם אלה שיגרמו לחברות הביטוח עצמן לרצות להשתנות. אנו צפויים לראות בעתיד את הרגולטור מעודד מאוד את הסטרטאפים כדי לגרום לחברות הביטוח להתייעל.  במסגרת המהפכה נראה טכנולוגיות שמוטמעות ותורמות למגוון שיפורים עבור הצרכן, כמו: חיתום נכון יותר, איסוף מידע הרבה יותר יעיל, שאלונים חכמים ויכולות חכמות להבין מי המבוטח באמת ומה מתאים לו, מערכת מוניטורינג שמאפשר להבין את המבוטח, חווית משתמש – יכולת לרכוש רכיב אחד ולא אוסף של רכיבי פוליסה שלא כולם דרושים למבוטח, ביטול של ביטוחים כפולים, הבנה טובה יותר לצרכן של תיק הביטוח שלו, ועוד.

עם כל התלהבותו  מתחום ה-insurtech והפוטנציאל שבו, ציין קוזלובסקי: "בעקבות המהפכה תהיה דינמיקה שתביא למצב בו אוכלוסיות רבות בחברה לא יהיו מבוטחות.  התמחור הדינאמי, המאפשר מחיר שונה לאנשים שונים, האפליה שייצור האלגוריתם בין אנשים לפי צבע, דת, מקום מגורים, הכנסה ועוד, יובילו למתח רגולטורי גדול ולמגוון התלבטויות מוסריות ואתיות שיגיעו לפתחנו.  אם זאת, הוסיף, "המהפכה התחילה, וה-disruption שמגיע מהצד לחברות הביטוח יגרום להן להשתנות. אנו נראה יותר ויותר טכנולוגיות שבעבודה נכונה עם חברות הביטוח ישנו את פני התעשיה כולה".

תחרות Insurtech Israel פתוחה לחברות הזנק ישראליות בשלביEarly Stage  עם טכנולוגיות הקשורות לעולם הביטוח בתחומי:

Big Data & Analytics, Risk Management, Customer Engagement/Management, IOT & Wearables, Blockchain, Cyber-security and Health IT.

המנצח יבטיח לעצמו השקעה של מיליון דולר מקרן  JVP. כמו-כן, תבחן אפשרות להשקעה נוספת מ-AXA Ventures, והצטרפות ל-Kamet, חממת הסטרטאפים של Ventures  AXA לחברות Early stage הפועלת בפאריס.

הקריטריונים המנחים להגשת המועמדות מתבססים על: רעיון פורץ דרך, טכנולוגיה חדשנית וייחודית , צורך שוק המצדיק את פיתוחה של הטכנולוגיה, יתרון תחרותי צפוי בתחום הפעילות של המיזם,  צוות מקצועי ומיומן, יכולת פיתוח אב-טיפוס של המוצר בתקופה שלא תעלה על 12 חודשים וסך השקעה מצטברת במיזם שאינו עולה על מליון דולר.

אודות JVPJVP היא קרן הון סיכון ישראלית מובילה המתמקדת בבניית חברות בקנה מידה עולמי. עם ניסיון מוכח של מעל 20 שנות פעילות המתפרסות על פני למעלה מ-120 השקעות. קרן JVPמדורגת כאחת מעשר קרנות ההון סיכון המובילות בעולם (ע"פ Preqin), מאז הקמתה, ב- 1993, ע"י המייסד אראל מרגלית, גייסה 7 קרנות הון סיכון בהיקף כולל של מעל 1.2 מיליארדדולר. במהלך  שנות פעילותה הובילה הקרן 31אקזיטים, הקרן משקיעה בחברות טכנולוגיות חדשניות בשלבים שונים ובתחומי אבטחת מידע וביג דאטה,IoT, אחסון,פינטקומדיה. JVP היא גוף השקעות משמעותי בחברות בשלבים מוקדמים (Early Stage) ומפעילה שתי זרועות השקעה בתחום במרכזי המצוינות של הקרן בירושלים ובבאר שבע. (http://www.jvpvc.com)

אודות  AXA

AXA Strategic Ventures (ASV) היא זרוע ההשקעות של AXA, חברת הביטוח ומנהלת הנכסים הגלובלית המובילה. ASV מנהלת 230 מליון אירו (260 מליון $) ויכולה להשקיע הון של עד 15 מליון אירו (17 מליון $) בשלב ה-early stage ושלבי הצמיחה של חברות.ASV משקיעה בטכנולוגיות הרלוונטיות לתעשיית הביטוח וניהול הנכסים, כמו: תוכנה ארגונית, פינטק, וכן גם בטכנולוגיות consumer ושווקים (marketplaces) בתחום הנסיעות/התיירות, הבריאות, ועסקים הקשורים לרכב ורכוש. ASV, הפועלת באמצעות צוותים מקומיים בסן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון ופריס, מתמקדת בהשקעות בצפון אמריקה, אירופה והמזרח התיכון.

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.