יום רביעי , מאי 24 2017
מבזקים
דף הבית > חדשות > אירועים, כנסים ותערוכות > 5 סטרטאפים עלו לגמר תחרות Insurtech Israel

5 סטרטאפים עלו לגמר תחרות Insurtech Israel

 את התחרות מובילה קרן  JVP בשיתוף עם ענקית הביטוח AXA , Click-Ins, LeO, Jones, TrueNorth, ו – Seegnature

 הפיינליסטים, שנבחרו מתוך כ – 80 מיזמים, מייצגים חתך מגוון של טכנולוגיות ביטוח בתחומי: חיזוי הונאות, ביטוח עסקים קטנים, ביטוח מטענים בינלאומיים ופתרונות לקשרי לקוחות. ביום רביעי,  22 בפברואר, יתמודדו החמישה על  הפרס הראשון: השקעה של מיליון $ מקרן JVP

ירושלים, 14 בפברואר 2017, חמישה סטרטאפים ישראלים עלו לגמר תחרות Insurtech Israel, תחרות ראשונה מסוגה בארץ לסטרטאפים בתחום טכנולוגיות הביטוח (Insurance technologies). באירוע הגמר ובחירת הסטרטאפ הזוכה, שייערך ביום רביעי, 22 בפברואר בגלריה דובנוב בת"א, יתמודדו:

InsurTech-invitation_final event_j-01Leo המתאימה לדור המילניום את מוצר הביטוח האופטימאלי עבורו, Click-Ins פלטפורמה לזיהוי הונאות ביטוח, Jonesפלטפורמה נוחה ומוזלת לביטוח לעסקים קטנים,  TrueNorth – העוזרת למבטחי מטענים בין-לאומיים לחסוך בעלויות ו – Seegnature המספקת פתרון רב ערוצי מבוסס ענן לעריכה וחתימה של מסמכים ואימות זהות.

התחרות בהובלת קרן JVP ו-AXA, מחברות הביטוח הגדולות בעולם ובשיתוף Deloitte, חברת Earnix, פירמת עו"ד HFN (הרצוג פוקס נאמן) ו – Startup Nation Central. המנצח יבטיח לעצמו השקעה של מיליון דולר מקרן JVP. כמו-כן, תבחן אפשרות להשקעה נוספת מ-AXA Ventures, והצטרפות לתוכנית שמפעילה -Kamet, זרוע ההשקעות של Ventures AXA לחברות Early stage הפועלת בפאריס.

התחרות הושקה בישראל בנובמבר 2016, ויצרה עניין רב בתעשייה המקומית והבינלאומית. מעל 80 סטרטאפים המייצגים חתך מגוון של פתרונות טכנולוגיים חדשניים מעולם הביטוח בתחומים שונים ניגשו לתחרות, חלקם אף ממדינות אירופה וארה"ב. לאחר תהליך סינון קפדני, נבחרו 14 סטארטפים לשלב חצי הגמר, מתוכם העפילו לגמר 5 חברות. הזוכה ייבחר ע"י צוות שיפוט הכולל את שותפי JVP, AXA, Kamet, Deloitte, Earnix,  HFN ו SNC. "זיהינו, ביחד עם AXA, כי בארץ ישנן חברות רבות היכולות להציע פתרונות לעולמות הביטוח, אך מתקשות בהגעה ללקוחות ואינן חשופות מספיק להזדמנויות הקיימות בעולם זה", אומר יואב צרויה, שותף בקרן JVP ומוסיף: "רצינו לייצר גישה בלתי אמצעית לסטארטאפים בתחום למובילי השוק הגלובלי. התמקדנו במציאת חברות העונות על הקריטריונים הבאים: רעיון פורץ דרך, טכנולוגיה חדשנית וייחודית, צורך שוק משמעותי המצדיק את פיתוחה של הטכנלוגיה, יתרון תחרותי, צוות מקצועי ומיומן ויכולת פיתוח אב-טיפוס של המוצר בתקופה שלא תעלה על 12 חודשים. המגמות שעלו באופן מובהק מהמיזמים שנגשו לתחרות, מצביעות על חדשנות מגוונת בפתרונות טכנולוגיים המותאמים לאתגרים המתהווים של שוק הביטוח. ככאלו, המיזמים עוסקים, בין היתר, בפיתוח מערכות זיהוי ואימות נתונים, automotive safety technologies, ביג דאטה, בריאות מקוונת, ניתוח סיכוני סייבר, customer engagement ועוד"

בתום תהליך המיון, נבחרו חמישת הפיינליסטים שצוות השיפוט מצא אותם כמבטיחים ביותר:

Leo – ליאו הוא עוזר אישי לכל ענייני הביטוח. השירות מתבסס על ניתוח דאטה ובינה מלאכותית ומציע למשתמשים פוליסות המותאמות לצרכים שלהם ובדיוק בזמן בו יזדקקו להן. הסטארטאפ מתכוון לשנות לחלוטין את חווית הביטוח של דור ה-Y, ומפשט אותה דרך חוויית משתמש נוחה. ליאו, שפותח כצ'אט-בוט וכרגע פועל על פלטפורמת פייסבוק מסנג'ר, מתזכר את המשתמש לפני מועד סיום הפוליסה, שולח עדכונים חכמים ומסייע בתהליך התביעה. ליאו כבר עובדים בשיתוף פעולה עם מגוון חברות ביטוח בארה"ב.

Click-Ins פיתחה את פלטפורמת getmeIns™ להורדת Loss Ratio של חברות הביטוח. החברה מיישמת את המתודולוגיה המודיעינית לעולם הביטוח על מנת למנוע הונאות לפני התרחשותן או לזהותן מבלי לשלם הון עתק לחוקרים פרטיים. המודל של getmeIns™ הנו "מודיעין כשירות" המתוכנן לחזות הונאות כבר במעמד הקנייה. על מנת לאפשר זאת אנו משלבים דיסציפלינות רבות, כגון: ניתוח קשרים, מקורות גלויים, עיבוד אותות, פוטוגרמטריה ואחרות.

Jones – החברה מאפשרת לעסקים קטנים לקנות בלחיצת כפתור ביטוח שנעשה זול יותר ככל שהם צוברים יותר ניסיון. כיום בעלי עסקים חדשים נאלצים לשלם פי שלוש על ביטוח, אולם ביטוח הוא תנאי חובה כאשר עסק רוצה לחתום על חוזה עם לקוח. הפלטפורמה של החברה רושמת ביטוח צד ג׳ עבור כל חוזה בנפרד באמצעות לחיצה אחת במובייל.

TrueNorth – עוזרת למבטחי מטענים לחסוך כסף באמצעות מערכת תומכת החלטה לניהול תביעות. המערכת מנתחת את התביעות בהתבסס על נתוני אמת שמקורם בחיישנים המותקנים על גבי המטענים עצמם, בשקלול התנאים הייחודיים של כל פוליסה. התוצאה היא כלי עזר משמעותי המייעל את הליכי ניהול התביעות, תוך שמירה על שקיפות מלאה של חברת הביטוח מול המבוטח.

Seegnature פיתחה את פלטפורמת הדור הבא ל- customer engagement המאפשרת לחברות להגדיל אחוזי סגירת עסקאות ולהימנע מצורך במפגש פיזי ע״י הסרת חסמים בשלב סגירת העסקה. החברה מספקת פתרון רב ערוצי מבוסס ענן לעריכת וחתימת מסמכים ואימות זהות (לפי חוק איסור הלבנת הון), הנותן מענה גם לתהליכים בשירות עצמי של לקוח וגם לתהליכים בזמן אמת מול נציג חברה. החברה זכתה לאחרונה במקום הראשון בתחרות הסטרטאפים של ישראכרט וכבר החלה לעבוד עם 4 מ 5 חברות הביטוח המובילות בארץ תוך 5 חודשים מההשקה.

 

אודות JVP

JVP היא קרן הון סיכון ישראלית מובילה המתמקדת בבניית חברות בקנה מידה עולמי. עם ניסיון מוכח של מעל 20 שנות פעילות המתפרסות על פני למעלה מ-120 השקעות. קרן JVPמדורגת כאחת מעשר קרנות ההון סיכון המובילות בעולם (ע"פ Preqin), מאז הקמתה, ב- 1993, ע"י המייסד אראל מרגלית, גייסה 7 קרנות הון סיכון בהיקף כולל של מעל 1.2 מיליארד דולר. במהלך  שנות פעילותה הובילה הקרן 32 אקזיטים, הקרן משקיעה בחברות טכנולוגיות חדשניות בשלבים שונים ובתחומי אבטחת מידע וביג דאטה,IoT, אחסון, פינטקומדיה.  JVPהיא גוף השקעות משמעותי בחברות בשלבים מוקדמים (Early Stage) ומפעילה שתי זרועות השקעה בתחום במרכזי המצוינות של הקרן בירושלים ובבאר שבע.

אודות  AXA

AXA Strategic Ventures (ASV) היא זרוע ההשקעות של AXA, חברת הביטוח ומנהלת הנכסים הגלובלית המובילה. ASVמנהלת 230 מליון אירו (260 מליון $) ויכולה להשקיע הון של עד 15 מליון אירו (17 מליון $) בשלב ה-early stage ושלבי הצמיחה של חברות.ASV משקיעה בטכנולוגיות הרלוונטיות לתעשיית הביטוח וניהול הנכסים, כמו: תוכנה ארגונית, פינטק, וכן גם בטכנולוגיות consumer ושווקים (marketplaces) בתחום הנסיעות/התיירות, הבריאות, ועסקים הקשורים לרכב ורכוש. ASV, הפועלת באמצעות צוותים מקומיים בסן פרנסיסקו, ניו יורק, לונדון ופריס, מתמקדת בהשקעות בצפון אמריקה, אירופה והמזרח התיכון.

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.