יום שני , יולי 24 2017
מבזקים
דף הבית > תוכנות > BIG DATA & BI Analytics > Wiljo van Beek, אורקל: "המידע מחליף את הטכנולוגיה בתור הנכס החשוב ביותר במגזר הפיננסי"

Wiljo van Beek, אורקל: "המידע מחליף את הטכנולוגיה בתור הנכס החשוב ביותר במגזר הפיננסי"

"דאטה צריך לעמוד במרכז של מודלים חדשים לתכנון, מימון והכנסות", כך אמר מנהל ביג דאטה באורקל אחראי לאזור אירופה, מזרח התיכון ואפריקה שדיבר בכנס שקיימה אורקל ישראל בנושא ביג דאטה למגזר הפיננסי החברה הציגה שירות חדש של סדנאות ייעוץ ביג דאטה חינם לארגונים. 

מימין לשמאל: Wiljo van Beek- מנהל ביג דאטה באורקל העולמית האחראי לאזור אירופה, מזרח התיכון ואפריקה, אילן שפיגלמן- סמנכ"ל שיווק אורקל ישראל, עוזי נבון- מנכ"ל אורקל ישראל, סטפן טבקארו- מנהל פיתוח עסקי Big Data וIoT-  באורקל ישראל ולירון בן יוסף- מנהל מחלקת Data&Analytics בפירמת KPMG צלם: עזרא לוי

מימין לשמאל:
Wiljo van Beek- מנהל ביג דאטה באורקל העולמית האחראי לאזור אירופה, מזרח התיכון ואפריקה, אילן שפיגלמן- סמנכ"ל שיווק אורקל ישראל, עוזי נבון- מנכ"ל אורקל ישראל, סטפן טבקארו- מנהל פיתוח עסקי Big Data וIoT- באורקל ישראל ולירון בן יוסף- מנהל מחלקת Data&Analytics בפירמת KPMG
צלם: עזרא לוי

ויליו ון-ביק ((Wiljo Van Beek היה דובר מרכזי בכנס שקיימה חברת אורקל עבור המגזר הפיננסי. לדבריו: "דאטה היא ההון החדש עבור ארגונים במגזר הפיננסי,כי יש לו פוטנציאל לשנות מהקצה מבנים ודפוסים קיימים בתחום השירותים הפיננסיים. בדאטה רואה  Van Beek הון אמיתי, כזה שמוביל שינוי בשוק הפיננסי ומאפשר לבנקים וחברות ביטוח לייצר יתרון תחרותי בכל הנוגע לבניית פרופיל לקוח ולחווית הלקוח. "בעבר היו הבנקים וחברות הביטוח מרוכזים במוצרים. את אותו כרטיס אשראי הם הציעו למשקי בית, לעסקים ולאנשים שונים לגמרי. הם לא באמת הכירו את הלקוחות שלהם. הדאטה מאפשרת לשים את הלקוח בראש ההיררכיה ולהציע ללקוחות את מה שמתאים לצרכיהם בזמן אמת וגם לבסס מחירון שמבוסס על התנהגות צרכנים ועל הרגישות שלהם לשינוי בתמחור".

עוד אמר כי "פלטפורמות דיגיטליות וה- IoT מאפשרים לארגונים הפיננסיים לבנות מערכת יחסים עם לקוחותיהם". בין סיפורי הלקוח שהביא:CaixaBank- הבנק הגדול ביותר בספרד המשרת משקי בית, שהצליח להגדיל ב- 50% את מכירת ההצעות המטורגטות כתוצאה מאיחוד הדאטה והטמעת פלטפורמת ביג דאטה של אורקל; מערכת הבריאות הלאומית הבריטית (NHS), שחסכה 350 מיליון יורו כתוצאה מניתוח בילינג והונאות, והפחיתה את השימוש בפרוצדורות רפואיות אפקטיביות הודות לשימוש בביג דאטה. בנק אירופאי אחר הצליח להביא לגידול של 15% בהלוואות תוך 18 חודשים, והבנק השני בגודלו בטורקיה- GarantiBank הצליח להפחית סיכונים ולהגדיל מכירות.

"המטרה הסופית היא לייצר ערך", אמר Van Beek. "כדי לייצר ערך מדאטה צריך כמה יכולות: לדעת לקבל את המידע מכל הערוצים האפשריים, לזהות אותו, לנהל אותו ולשלב אותו בסביבה הארגונית. הפתרונות שלאורקל מציעים את היכולות הללו, ועוד יותר מכך –את הידע והניסיון לבצע את האינטגרציה של הידע הזה לתוך העסק על בסיס יומיומי". "דאטה הוא ההון החדש עבור עסקים רבים, והוא חשוב יותר מאשר הטכנולוגיה כיום", סיכם והדגיש Van Beek. "ארגונים פיננסיים משתנים על מנת להיות מונחי דאטה (data driven), אולם זה לא משהו שקורה מייד. זה מסע והוא יכול להיות ארוך, אבל מתגמל".

אורקל השיקה שירות חינמי – סדנת חדשנות בתחום ביג דאטה

בכנס הכריזה אורקל על שירות חדש עבור המגזר הפיננסי–סדנת חדשנות בנושא ביג דאטה. "מדובר בשירות חינמי המלווה בסדנה ומכוון למנמ"רים(CIOs), מנהלי טכנולוגיה((CTOs ומנהלי דאטה (CDOs), שהם האנשים הטכנולוגיים שאחראים על תחום הדאטה בארגון", מסביר סטפן טבקארו, מנהל פיתוח עסקי Big Data וIoT-  באורקל ישראל. "במסגרת השירות יושבים מומחי אורקל עם הלקוחות ונותנים להם ייעוץ לגבי מה ניתן לעשות עם הדאטה שיש להם בארגון, מה התועלות העסקיות, איזה שימושים((use cases ניתן לבנות, בניית רשימת KPI’s (מדדי ביצוע מרכזיים) רלוונטיים ומה יהיה מודל ה-  ROI וה-TCO (החזר על השקעה והעלות הכוללת). לקוחות שימצאו ערך אמיתי שמתחבר לעולם שלהם ושיבחרו בשירות הזה, ימשיכו לעבוד על גבי הפלטפורמות של אורקל. אין פה חוזה מראש, אלא הסכם ג'נטלמני להמשיך לעבוד עם פלטפורמות ביג דאטה של אורקל".

מדובר בשירות ייחודי וחדשני שמתאים במיוחד לתחום הפיננסי ושלא קיים היום בשוק. "בתחום הפיננסי יש הכי הרבה חדשנות משבשבת (disruption), ואנחנו עוזרים ללקוח לעבור טרנספורמציה דיגיטלית אמיתית דרך ניסיון שצברנו מלקוחות אחרים. כך אנחנו יכולים לשתף אותם במודלים שכבר ידועים לנו מניסיון עם לקוחות מובילים בעולם. השירות פעיל כבר באירופה, וכעת אנו אנחנו מנגישים אותו גם לקהל הישראלי. ללא ספק מדובר בשירות שיכול לעשות מהפכה בכל ארגון".

ביג דאטה הלכה למעשה

עוד השתתפו בכנס שמשך אליו משתתפים רבים מארגונים פיננסים מובילים במשק הישראלי,עוזי נבון – מנכ"ל אורקל ישראל; ד"ר חיים אסא -ראש "סימלאב" המעבדה לסימולציות ומשחקי מלחמה באוניברסיטת תל אביב, לשעבר ראש הצוות לביטחון לאומי במשרד ראש הממשלה ומייסד מספר חברות הייטק, שדיבר על שיווק דיפרנציאלי ועל העברת מסרים באופן עקיף לצורך שינוי עמדות של קבוצות ספציפיות. "בבסיס גישה זו שינוי עמדות על ידי שיח, יצירת מושגים חדשים רלוונטים ויצירת אופציות נוספות", אמר. "לשם כך יש לרשותנו טכנולוגיה מתקדמת של איסוף נתונים עקיף דרך רשתות חברתיות ומקורות נוספים, וחשוב מכך- זיהוי וניתוח שלהם באמצעות מודלים וגרפים מורכבים, אנליטיקה ופיתוחים סמנטיים".

אודליה קראוגלן, מנהלת ענף מידע ניהולי בחטיבת טכנולוגיות ותפעול בבנק דיסקונט, סיפרה כיצד יושמו Big Data ובנקאות חכמה בדיסקונט כחלק מקידום הטרנספורמציה בבנקאות העתידית;

לירון בן יוסף, מנהל מחלקת Data&Analytics בפירמת KPMG דיבר על שינוי תפיסה שעובר השוק. "כל מידע מזדמן היום הופך לנתונים, גם כשאתם בקניות בסופר ואפילו הקרוסלה של הכניסה לרכבות שומרת את המידע על כמה אנשים נכנסו ויצאו כיוון שהוא בעל ערך. למעשה, כל תהליך שסובב אותנו היום מכיל דאטה". עוד דיבר על  Machine Learningועל ניהול סיכונים עסקים באמצעות ביג דאטה.

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.