<
יום ראשון , נובמבר 19 2017
מבזקים
דף הבית > חדשות > אירועים, כנסים ותערוכות > AWS בישראל: "שותפות טכנולוגית עם AWS יוצרת תנופה עסקית"

AWS בישראל: "שותפות טכנולוגית עם AWS יוצרת תנופה עסקית"

בכנס מיוחד שהתקיים במרכז האירועים סטוקו בתל אביב, קיימה אמזון ווב סרוויסס (AWS) ישראל מפגש השותפים הטכנולוגיים ראשון בישראל – AWS ISV Partner Event, בהשתתפות יותר מ- 100 מנהלי חברות, יזמים וסמנכ"לי פיתוח עסקי מחברות סטארט-אפ, מפתחי תוכנה ושותפים עסקיים איתם עובדת AWS בישראל, ומסייעת להם לקדם את פעילותם בענן.

מימין לשמאל: הראל יפהר, פאולו ונדירינהו, מרתה וויטאקר, שירי שמגר-שיריאן - AWS

מימין לשמאל: הראל יפהר, פאולו ונדירינהו, מרתה וויטאקר, שירי שמגר-שיריאן – AWS

הראל יפהר, מנכ"ל AWS בישראל, אמר כי מטרת המפגש, בו השתתפו מנהלים מ- AWS העולמית, הייתה להציג תכניות וכלים שעוזרים לשותפי ISV/SAAS להצליח בעולם. AWS רואה חשיבות עליונה בחיזוק הקשר מול שותפי ה- ISV, ומפתחת שותפות שבאה לידי ביטוי בתמיכה טכנולוגית, פעילויות שיווק ופיתוח עסקי גלובלי, מאחר שרובם ממקדים את פעילות המכירות שלהם מחוץ לישראל. AWS מאפשרת להגיע לשוק הגלובלי באופן יעיל יותר ומהיר יותר.

יפהר ציין כי ל- AWS, חטיבת מחשוב הענן של אמזון, שהחלה לפעול ב- 2006, יש היום מעל מיליון לקוחות פעילים, והיא בולטת בקצב חדשנות מהיר, עם 559 שירותים ויכולות חדשות שהתווספו להיצע ב- 2015, ובסך הכל 1,733 יכולות ושירותים מאז הקמתה.

היום קיימים מעל 50 שירותים שונים, חלק גדול מהם שירותים מנוהלים שהלכו והתרחבו בהתאם לבקשות מהשוק, בתחומי אחסון, קישוריות, מסדי נתונים, אנליטיקה, שירותי יישומים, הטמעה, ניהול ומובייל.

בעוד סטארט אפים היו הראשונים שאימצו את טכנולוגיות הענן, ורבים מהם גדלו איתו, בולטת גם מגמת אימוץ הענן ע"י גופי אנטרפרייז רבים, שבוטחים בענן ומבינים שהעתיד טמון בו – לעומת החזקת דטה סנטרים יקרים.

פאולו ונדירינהו, מנהל ISV ב- AWS EMEA, הציג את התוכניות  למשתתפים והסביר כיצד ניתן למנף את התכניות הגלובליות שמאפשרות לחברות להיות בחזית הטכנולוגיה תוך מיצוב גלובלי ב Eco System של AWS. התוכניות מתאימות לשותפים אשר נמצאים בתחילת הדרך, ולשותפים ותיקים עימם הקשר ארוך טווח ומבוסס על תוכניות עסקיות משותפות. מרתה וויטאקר, מנהלת AWS Marketplace ב- EMEA, הציגה את הזירה בה מציעים שותפי ה- ISV את פתרונותיהם ללקוחות AWS, ואלה יכולים לרכוש אותם מהענן ולהשתמש בהם מיד במודל של תשלום לפי שימוש, בו פועלת AWS.

ב- AWS Marketplace יש 35 קטגוריות, וחברים בו למעלה מ- 800 שותפי ISV המציעים 2,300 מוצרים ושירותים רשומים, מה שמאפשר ל- AWS לספק יותר תפקודיות מכל ספק ויצרן תוכנה אחר בשוק.

איתמר אנקוריון, סמנכ"ל פיתוח עסקי בחברת אטיוניטי הנסחרת בנאסדק, אומר: "אטיוניטי היא ספק מוביל של פתרונות תוכנה להעברת נתונים בין סביבות ארגוניות והענן. מתחילת הדרך התמקדנו בפיתוח שיתוף פעולה אסטרטגי עם AWS, ומצאנו שהחיבור לתוכנית השותפים AWS Partner Network (APN), ולשוק המוצרים (AWS Marketplace), היוותה מרכיב מהותי בהצלחה ובצמיחה של פתרונות הענן שלנו. ההכוונה והתמיכה מצוות תכנית השותפים של AWS עזרה לנו לעבוד בצורה יעילה ואפקטיבית עם הקבוצות השונות ב- AWS, כולל שיווק, פיתוח עסקי, מוצרים ושירותים. ה- Marketplace מהווה פלטפורמה שיווקית גלובלית, המאפשרת לנו לפנות לקהל לקוחות גדול וליעל תהליכי מכירה בזמן קצר, תוך ניצול תוכניות השיווק המשותפות ש- AWS מציעה."

זוהר אלון, ממייסדי ומנכ"ל חברת אבטחת תשתיות הענן DOME 9, אומר כי הפתרון אותו פיתחה החברה יודע לעזור ללקוחות לנהל אבטחה בסביבה הדינמית של AWS, שהנה המובילה הבלתי מעורערתבענן. "הפתרון שלנו תוכנן והותאם לסביבת AWS, ולכן  AWS Marketplace הנו ערוץ המכירות העיקרי שלנו".

DOME 9 היאAdvanced Technology Partner של AWS, והוכתרה בתואר Cool Vendor של גרטנר לשנת 2014.

בין לקוחות החברה: בורגר קינג, פייסבוק, סיטריקס, קיידנס, קומקאסט. "זה לא עניין של מה בכך, שלקוחות סומכים על פתרון SaaS לניהול האבטחה שלהם מסטארט אפ ישראלי. 90% מהלקוחות הם לקוחות AWS", מציין אלון, שצופה לענן עתיד מבטיח. לדבריו, "ככל שגדל האמון בענן, כך גדלה הצריכה. היום 15 אחוז מהתשתיות הן בענן, כך ש- 85 אחוז מיועדות להחלפה".

לשותפות הטכנולוגית עםAWS   יש יתרונות רבים: "אנחנו מציגים בכל אירוע של AWS בעולם, במה שיוצרת הזדמנויות עסקיות רבות. כסטארט אפ קטן זה נותן לנו נראות גדולה, והיתרון העיקרי הוא שכספקי תוכנה-כשירות ((SaaS, הקשר עם AWS מאפשר לנו לשרת לקוחות בינלאומיים. אנחנו משתמשים ב- AWS Marketplace לקידום פעילותנו השיווקית מהקמת השירות, ולקוחות רבים מגלים אותנו שם".

לפי אלון, "אנחנו מאמינים שההתמקדות שלנו ב- AWS  יוצרת קשר סימביוטי שלנו איתם, ומכריחה אותנו להיות אג'יליים כדי להתקדם בשוק.רוב המכירות שלנו מתבססות על  AWS– זה מחייב אותנו לחדש".

אלון גם מציין את יתרון העובדה של-  AWS יש משרד פעיל בישראל. "המשרד בישראל מקרב אותנו לחברה. יש מי שאחראי על השותפים העסקיים, יש נגישות לחברה ויכולת עזרה".

יפתח שולמן, מהיזמים וה- CTO של  Redis Labs, הספקית המסחרית של מסד הנתונים Redis הנחשב למהיר בעולם, אומר כי Redis Labs עומדת מאחורי מסד הנתונים הפופולרי המבוסס על קוד פתוח, ומספקת את המוצר כשירותRedis Cloud   בעיקר בענן AWS.

"יש לנו 5,500 לקוחות משלמים, הפרוסים בארבעה עננים ו- 42 דטה סנטרים בעולם. אנחנו מנהלים 120,000 מסדי נתונים, כאשר מדי  יום נפתחים 200 חדשים", אומר שולמן. "אנו מספקים את השירות לרוב הלקוחות בענן AWS. אנחנו רואים של-  AWSיש נוכחות משמעותית יותר מאשר לכל העננים האחרים יחד, ומקבלים מהלקוחות אינדיקציה ברורה לכך שהיישומים שלהם עובדים טוב ביותר על ענן AWS. ב- AWS יש מגוון רחב של טכנולוגיות, ויתרון גדול יש לכך שמדובר בענן בעל זמינות גבוהה אמתית".

שולמן מספר כי מבחינה טכנולוגית אנשי Redis Labs מעלים דרישות ל- AWS, ורבות מהן מיושמות. "אנחנו מכירים את כל אנשי הטכנולוגיה של AWS. יש לנו נגישות לארכיטקטים הבכירים ביותר. זה מקנה לנו יתרון גדול בעבודה עם הלקוחות ומול מסדי נתונים אחרים", הוא אומר.

מבחינה עסקית, שותפות ה- ISV  עם AWS מהווה מקור הכנסות משמעותי ל- Redis Labs. "כחברה צעירה שקמה, העצה להציע את Redis ב- Marketplace של AWS, הייתה העצה הטובה ביותר שקיבלנו. להתחיל כשותף של AWS, זה נותן תנופה רצינית לכל חברה".

אוהד בליץ מהסטארט אפ N2W, סיפר כי בחברה שלו קיבלו ב- 2013 החלטה אסטרטגית למכור ב- AWS Marketplace את ה- Cloud Protection Manager – מוצר גיבוי והתאוששות ארגונית אותו פיתחו, הבנוי במיוחד עבור Amazon EC2.  והיו מהראשונים שעשו זאת.

בליץ אמר כי בזכות AWS Marketplace זכתה החברה שלו לכיסוי וחדירה גלובלית. היום יש ל- N2W מאות לקוחות ב- 30 מדינות בעולם, מהם ארגוני Fortune 100, סטארט-אפים רבים, ארגוני SME מגוונים, וספקי שירותים מנוהלים ((MSPs, כיום, ה- Marketplace הנו ערוץ השיווק והמכירות המרכזי של החברה.

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.