<
יום ראשון , נובמבר 19 2017
מבזקים
דף הבית > חדשות > אירועים, כנסים ותערוכות > מחקר eBay חושף: 85% מבני הנוער בישראל רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש, ותתפלאו … ההורים מעודדים

מחקר eBay חושף: 85% מבני הנוער בישראל רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש, ותתפלאו … ההורים מעודדים

אלעד גולדנברג

אלעד גולדנברג

הבוקר חושפת חברת eBay נתוני מחקר השופך אור על ההעדפות הקנייה המקוונת של בני נוער ישראלים. המחקר נערך על ידי  MB – Market Research & Consumer Behavior – בבעלות מיכל ברומר ומירי דיקמן – יועצות מחקר ואסטרטגיה, עבור eBay ישראל והשתתפו בו 500 נערים ונערות מרחבי הארץ בגילאי 12-17, שביצעו קנייה מקוונת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.

המחקר הוצג על ידי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית של  eBayישראל, בכנס השנתי בנושא שיווק לצעירים ולנוער של איגוד השיווק הישראלי ו-Teenk, שיתקיים ב-13 בספטמבר בתל אביב.

לצפייה בחומרים נוספים – נתוני המחקר המלאים, הרצאתו של אלעד גולדנברג מכנס השנתי של איגוד השיווק הישראל ו- teenk – כאן

עיקרי הנתונים: 

  • 85% מבני הנוער רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש.
  • סכום הרכישה הממוצע בכל קנייה עומד על כ- 66 שקל.
  • 88% מבני הנוער הנסקרים קונים באופן ספונטני, וללא תקציב חודשי מסודר.
  • הקטגוריות הפופולאריות ביותר בקרב בני נוער הן גאדג'טים, מוצרי חשמל, אלקטרוניקה ומשחקי מחשב .נערות קונות יותר אופנה, אקססוריז, תכשיטים וקוסמטיקה.
  • ההורים מהווים את מקור המימון הנפוץ ביותר לקניות בקרב 65% מבני הנוער ובמקום השני (46%) באמצעות מימון עצמי מעבודה
  • 54% מבני הנוער דיווחו כי הוריהם מעודדים אותם לקנות באינטרנט.
  • מחצית מבני הנוער העידו שבבעלותם אמצעי תשלום עצמאי כלשהו (חשבון בנק, כרטיס אשראי או חשבון PayPal).
  • כ- 78% מבני הנוער ציינו כי הם מעדיפים לבצע את הרכישות המקוונות במחשב (נייח או נייד)  ואילו הסמארטפון והטאבלט משמשים כאמצעי משני לביצוע הרכישה בפועל

לדברי אלעד גולדנברג, מנהל הפעילות העסקית eBay ישראל: "גיל 13 הוא הגיל הממוצע שבו מתחילים לקנות באינטרנט ונמצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט – בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי  13-12 התחילו לקנות בגיל 11.  בני הנוער היום מהווים כוח קנייה מסיבי וככזה, הם קהל אידיאלי עבור משווקים, מפרסמים וחברות מסחריות.

בני נוער הם צרכנים מתוחכמים כאשר 53% מהם אף העידו שראו מוצר כלשהו בחנות ולאחר מכן חיפשו אותו ברשת ורכשו אותו. מעבר להיותם קניינים משמעותיים, 81% מבני הנוער העידו כי המליצו להוריהם לקנות באינטרנט. הם כמעט שנולדו לסביבה המקוונת, הם שוחים בה ולכן זה רק טבעי עבורם לבצע בה גם את הרכישות".

נתונים נוספים: 

כמה בני נוער קונים באינטרנט?

  • 85% מבני הנוער רוכשים באינטרנט פעמיים בחודש
  • סכום הרכישה ההממוצע בכל קנייה עומד על כ- 66 שקל.
  • רובם המכריע של בני הנוער (88%) קונים באופן ספונטני, וללא תקציב חודשי מסודר.
  • 54% מבני הנוער דיווחו כי הוריהם מעודדים אותם לקנות באינטרנט.
  • שיעור בני הנוער הקונים באינטרנט בגילאי 14-17 עומד על 90%, לעומת 80% בגילאי 12-13.
  • שיעור הקנייה של בני הנוער בגילאי 14-17 עומד על 2.5 פעמים בחודש, לעומת 1.6 פעמים בחודש בקרב גילאי 13-12.
  • מרבית בני הנוער העידו שיתרונותיהם הבולטים של קניות ברשת הם מחיר זול ומגוון הפריטים.
  • 45% מבני הנוער ציינו מחיר זול כיתרון העיקרי בקנייה באינטרנט.
  • 51% מבני הנוער ציינו שהחיסרון העיקרי בקנייה באינטרנט הוא הצורך והרצון לראות את המוצר הפיזי ולחוש אותו לפני הקנייה.

מה קונים בני הנוער?

  • הקטגוריות הפופולאריות ביותר בקרב בני נוער הן גאדג'טים, מוצרי חשמל ואלקטרוניקה ומשחקי מחשב, כ- 63% מבני הנוער רכשו מקטגוריות אלו בשנה האחרונה.
  • בעוד שלא נמצאו הבדלים בולטים בכמות ובתדירות הקנייה באינטרנט בין נערים לנערות, שני המינים קונים דברים שונים:
    • נערות קונות יותר אופנה, אקססוריז, תכשיטים וקוסמטיקה
    • נערים קונים יותר גאדג'טים/מוצרי חשמל/מחשבים למחשב וציוד ספורט וקמפינג.
  • כ-50% מבני הנוער העידו כי נחשפים למוצרים ובודקים אותם בחנות הפיזית, טרם הרכישה המקוונת.
  • הרשתות החברתיות מהוות ערוץ משמעותי ומובילים לקניה בקרב כ- 30% מבני הנוער.
  • בני הנוער העידו כי השפעתם של חבריהם גבוהה יותר מאשר ל"כוכבי" הרשת החברתית (31% לעומת 17%).

איך בני הנוער קונים באינטרנט?

  • גיל 13 הוא הגיל הממוצע שבו מתחילים לקנות באינטרנט ונימצא במגמת ירידה במקביל להתפתחות ותאוצת האינטרנט – בעוד שנערים ונערות בני 17-16 התחילו לקנות בממוצע בגיל 14, הרי שגילאי 13-12 התחילו לקנות בגיל 11.
  • בני הנוער ציינו בממוצע שני מקורות שונים למימון הקניות שלהם באינטרנט:
    • ההורים – מהווים המקור הנפוץ למימון קניות קרב 65% מבני הנוער.
      • נערות נוטות יותר לבקש מההורים ביחס לנערים (72% מול 59% בהתאמה).
      • בני נוער צעירים נעזרים יותר בהוריהם (72% מבני 13-12 נעזרים בהוריהם לעומת כ- 59% בקרב גילאי 17-16)
    • עבודה – כ- 46% מבני הנוער העידו כי ממנים בעצמם את קניותיהם. שיעור זה עולה עם הגיל (מ- 24% בקרב בני 13-12 לכ- 64% בקרב בני 17-16).
    • מחצית מבני הנוער העידו שבבעלותם אמצעי תשלום עצמאי כלשהו (חשבון בנק, כרטיס אשראי או חשבון PayPal) ושיעור זה עולה עם העלייה בגיל.
  • 53% מבני הנוער מבצעים בעצמם את הקנייה, העצמאות מתפתחת עם העלייה בגיל (33% בני 13-12 קונים בעצמם, 57% בקרב בני 15-14 וכ- 66% בקרב בני 17-16).
  • על מנת לשלם בפועל על קניותיהם באינטרנט, בני הנוער נעזרים בהוריהם (38%) ובכרטיס האשראי של ההורים (33%) או חשבון PayPal  של ההורים (30%).
  • כ- 78% מבני הנוער ציינו כי הם מעדיפים לבצע את הרכישות המקוונות במחשב (נייח או נייד) ואילו הסמארטפון והטאבלט משמשים אמצעי משני לביצוע הרכישה בפועל.

איפה קונים בני הנוער?

  • 75% מהקניות של בני הנוער מתבצעות באתרים בינלאומיים לעומת כ- 60% מקרב כלל האוכלוסייה.
  • 57% מבני הנוער מיקמו אתeBay במקום הראשון כפלטפורמה המועדפת באופן ספונטני (Top of Mind) במקום השני Aliexpress עם 17% ובמקום השלישי Amazon עם 5%.
  • שיעור הקונים ב-eBay עומד על 77% לעומת 56% הקונים ב- Aliexpress.
  • רק כ- 17% נוהגים לבצע את הקנייה  יחד עם חבריהם.
  • בקרב בני הנוער, מקורות המידע לגבי היכן כדאי לקנות, משתנים עם הגיל:
    • ההורים מהווים הגורם המשמעותי בקרב צעירים והשפעתם קטנה עם הגיל.
    • החברים בעלי השפעה בינונית בהתחלה והשפעתם גדלה עם הגיל

**המחקר נערך על ידי  MB – Market Research & Consumer Behavior – בבעלות מיכל ברומר ומירי דיקמן – יועצות מחקר ואסטרטגיה, עבור eBay ישראל והשתתפו בו 500 נערים ונערות מרחבי הארץ בגילאי 12-17, שביצעו קנייה מקוונת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.

**ממצאים הסקר מושווים לסקר בוגרים הנערך במרץ 2016 בקרב מדגם אקראי ומייצג של 1500 גברים ונשים בגילאי 65-18, גולשי אינטרנט שביצעו קניה מקוונת לפחות פעם אחת במהלך השנה האחרונה.

לצפייה בחומרים נוספים – נתוני המחקר המלאים, הרצאתו של אלעד גולדנברג מכנס השנתי של איגוד השיווק הישראל ו- teenk – כאן

אודות eBay

eBay (נסד"ק: EBAY) היא פלטפורמת המכירות התוססת ביותר בעולם, בה אפשר למצוא מציאות נהדרות ומבחר ייחודי. eBay מחברת בין מיליוני קונים ומוכרים מכל רחבי העולם, מעצים בני אדם ויוצר הזדמנויות באמצעות מסחר אינטרנטי. החזון שלנו למסחר העולמי הוא כזה המתאפשר על-ידי בני אדם, מונע על-ידי טכנולוגיה ופתוח לכל. אנו מעצימים את המוכרים בפלטפורמה שלנו, לא מתחרים בהם. אנו יוצרים קשרים אמיצים בין קונים למוכרים באמצעות חוויות מוצר מהירות, ניידות ומאובטחות. כיום, 20 שנה לאחר הקמת eBay, אנו עדיין נלהבים מיכולתנו ליצור קשר בין קונים ומוכרים בדיוק כפי שהיינו כאשר הקמנו את החברה ב-1995. למידע נוסף: אתר eBay בישראל פועלת eBay באמצעות מרכז פיתוח בנתניה העוסק במידע מובנה (Structure Data) וכן חטיבה עסקית המקדמת עסקים ישראליים בפלטפורמת המסחר העולמית של החברה.

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.