יום שני , אוקטובר 23 2017
מבזקים
דף הבית > חדשות > עסקאות > יצרנית מכונות לייצור פנים הרכב 3CON אימצה פיתוח מודולרי באמצעות 3DEXPERIENCE

יצרנית מכונות לייצור פנים הרכב 3CON אימצה פיתוח מודולרי באמצעות 3DEXPERIENCE

ds-3con-3הפלטפורמה של דאסו סיסטמס קיצרה ב- 30% את זמני תכנון המוצר וב- 50% את ההתקנה של מכונות באתר הלקוח

בעוד בטיחות, חסכון בדלק ואמינות נמצאים בראש סדר החשיבות בתהליך קבלת ההחלטה בעת רכישת  רכב, עיצוב הפנים וארגונומיה אינם נמצאים הרחק מאחור. כיום, יצרני רכב והספקים שלהם מציעים טווח רחב של חומרים, תוספים וטכנולוגיות, שנועדו לשפר את חווית הנהג ואת איכות החיים שלו.

3CON האוסטרית בנתה לעצמה מוניטין כיצרנית המובילה של מיכון עבור הרכב מאז הקמתה ב- 1998.

החברה שגדלה והגיעה למכירות ב- 50 מיליון אירו בשנה, נדרשה לשפר את שיתוף הפעולה בין האתרים השונים שלה, ולהאיץ את התהליך של הפיכת קונספט חדש לציוד עמיד ויעיל.

כמובילה עולמית במיכון לפנים הרכב, בחרה 3CON בפלטפורמת 3DEXPERIENCE של דאסו סיסטמס, כדי לאפשר לגורמים שונים בפרויקט לגשת למבנה נתונים אחיד, ובכך לשפר 3con Anlagenbau GmbHשיתוף פעולה וחדשנות לרוחב אתרי החברה. סיבה נוספת הייתה הרצון של 3CON לקצר זמני יציאה לשוק תוך שמירה על רמת האיכות הגבוהה של מוצריה.

"בתעשיית רכב הנעה במהירות ומתאפיינת בזמני הגעה לשוק קצרים מאי פעם, אין מקום לפשרות", אומר האנס אואר, מנכ"ל 3CON. "עם פלטפורמת 3DEXPERIENCE יכולים מהנדסי התכנון בשלושת האתרים שלנו, לעבוד יחדיו לאורך פיתוח מוצר כדי להאיץ זמני פיתוח. הם יכולים לנסות במהירות רעיונות חדשים, מכיוון שהמערכת מהירה וקלה לשימוש, ומאפשרת להם לבחון יותר סבבי תכנון בכל זמן נתון. צוותי תכנון יכולים גם להחליף מידע עם מתכנתי NC, בעוד מנהלים מנטרים את מצב הפרויקט, הכל בזמן אמת".

כל האפליקציות הנדרשות לתכנון ובניית המכונות של 3CON זמינות בפלטפורמת 3DEXPERIENCE , כולל CATIA לתכנון בתלת ממד, DELMIA לתכנות וסימולציה של NC ב- 2.5 עד 5 צירים, ו- ENOVIA לניהול פרויקטים.

"החשוב מכל הוא שכל האפליקציות משולבות יחדיו", אמר דניאל שוף, סמנכ"ל תפעול ב- 3CON. "המשמעות היא שאנו לא מתמודדים עם חוסר היעילות של ביצוע המרות נתונים, שהנו תהליך יקר וגוזל זמן אשר עלול לעכב את היציאה לשוק של מכונה חדשה. ייעלנו את הפרויקט מתכנון ועד למוכנות למכירה. יש קשרים בין הנתונים באפליקציות השונות. אם אנו עושים שינוי בתכנון, הוא משתקף מידית בתכנון ה- NC".

באמצעות אפליקציית ENOVIA של פלטפורמת 3DEXPERIENCE, מנהלת 3CON תהליכי עבודה ביעילות גבוהה יותר, מכיוון שהמערכת מבטיחה כי אישורי התכנון יושלמו בזמן הנכון ועל ידי האדם המתאים.

ds-3con-1"אנו יכולים להקצות ב- ENOVIA תפקידים ולהגדיר מי מוסמך לעשות מה, כגון שינוי חלקים סטנדרטיים מסוימים", אמר שוף. "ENOVIA מבצעת מעקב לגבי כל שינוי המבוצע בתכנון, ומספקת לנו סכמה ברורה לניהול שינויים אליה ניתן להתייחס בכל שלב".

אחד מהאתגרים הגדולים של 3CON הוא שליטה בעלויות. "בעבר, אם פרויקט חרג מתקציב, לעיתים קרובות הבנו זאת בשלב מאוחר בתהליך, בשלב הייצור או הרכישה", אמר המנכ"ל אואר. "זה היקשה עלינו לבצע התאמות ועדיין להישאר במסגרת התקציב או לוח הזמנים".

"עם ENOVIA, אנו יכולים לייצר מטה-דאטה שאינו גיאומטרי במסגרת ה- BOM, כגון עלויות חומרים וייצור או זמני אספקת חלקים או הרכבות  דבר המאפשר למהנדסים שלנו לנטר בזמן אמת אם פרויקטים נמצאים במסלול מבחינת תקציב כבר בשלבים המוקדמים של התכנון".

3CON משתמשת באפליקציות הויזואליזציה והתכנון של 3DEXPERIENCE במהלך תהליכי מכירה כדי לשכנע לקוחות פוטנציאליים כי יש לה את הפתרון הטוב ביותר לצרכים שלה.

"קונספטים של מכונות ממודלים בסביבה וירטואלית כדי לספק ללקוחות מבט ברור לגבי מה שאנו מציעים לפני שהם מבצעים את ההזמנה", אמר שוף. "הם מקבלים החלטה מושכלת ובקשות נוספות בשלב מוקדם, דבר שקל יותר להטמיע מאשר אם היינו צריכים לבצע את השינויים בשלב מאוחר יותר".

כדי להתמודד עם המורכבות הגוברת של מכונות 3CON אימצה את הגישה המודולרית.

"ברגע שיש לנו האישור שלהם, אנו מתחילים בתהליך התכנון במספר תחומים, במדינות שונות, העובדים יחדיו על אותה הרכבה, ותורמים את המומחיות שלהם ומחליפים רעיונות", אמר אואר. "המודולריות מאיצה את מחזורי הפיתוח של מכונות חדשות. אנו מנצלים גיאומטריות של חלקים מפרויקטים קודמים בפלטפורמת 3DEXPERIENCE עם ENOVIA, ומייצרים קטלוג של חלקים סטנדרטים בהם ניתן לעשות שימוש חוזר בפיתוח מכונות חדשות. מכיוון שמכונות נתפרות על פי צרכי הלקוח, אם חלק סטנדרטי אינו מתאים, הגמישות של 3DEXPERIENCE ו- CATIA מאפשרת לנו להנדס חלקים חדשים ולעשות גם בהם שימוש".

גידול של 30% בתפוקה

מהנדסים צריכים לעבוד על הרכבות גדולות שלעיתים קרובות מקושרות להרכבות אחרות. לעיתים הדבר גורם לבעיות ביצועים אשר יכולות לעכב אותם. "אחד היתרונות של פלטפורמת 3DEXPERIENCE היא היכולת לבצע ויזואליזציה ולעבוד על הרכבות גדולות ברמת ביצועים של הייתה לנו בעבר", אמר מאייר מ- 3CON. "לדוגמא, בפיתוח מכונה לציפוי ואקום תרמאלי, אשר מורכב מהרכבות משנה רבות וגדולות. הודות לביצועים המצוינים של המערכת, יותר מ- 20 אנשים יכלו לגשת במקביל ולעבוד על הרכבות אלה, דבר ששיפר את התפוקה הכוללת שלנו. אנו כעת יעילים ומהירים יותר. הודות לאימוץ מהיר מצד משתמשים, יתרונות של סטנדרטיזציה ותהליכים משופרים, הצלחנו לחתוך זמני תכנון ב- 30% תוך שיפור איכות התכנונים שלנו".

ברגע שמכונה מורכבת, היא נבחנת על ידי מהנדסי יישום ברצפת הייצור כדי לראות אם היא עובדת כראוי ועומדת בדרישות הלקוח. כאשר היא מאושרת, היא מפורקת ומורכבת מחדש באתר הלקוח בשלב ההפעלה.

למהנדסי הבדיקה יש גישה לכל הידע האצור בפלטפורמת 3DEXPERIENCE כדי לבדוק פרמטרים במכונה, כגון טמפרטורות, דבר המסייע להם בזמן ההתקנה", אמר אואר. "כל בעיה בה הם נתקלים בשלב זה מתועדת בפלטפורמת 3DEXPERIENCE כך שהמתכננים יכולים לתקן את העיצובים שלהם במכונות הבאות. מכיוון שהבעיות טופלו בשלב מוקדם, המכונות החדשות יותקנו מהר יותר. כתוצאה מכך, הצלחנו לקצר את שלב ההפעלה ב- 50%".

גם אנשים שאינם טכניים יכולים לצפות בגיאומטריה של המכונה באמצעות ENOVIA 3DLive, המספקת "סביבת עבודה וירטואלית" כדי לצפות בנתוני המוצר בסביבת תלת ממד. "כדי להעריך עלויות של מכונה בצורה מדויקת, הקונים שלנו צריכים ייצוג ויזואלי של הרכיבים. פלטפורמת 3DXEPERIENCE מצוידת היטב למטרה זו".

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.