יום שני , אוקטובר 23 2017
מבזקים
דף הבית > חדשות > עסקאות > חברת הרכבות השוויצרית (SBB) הטמיעה פלטפורמת Red Hat OpenShift Container  להאצת החדשנות

חברת הרכבות השוויצרית (SBB) הטמיעה פלטפורמת Red Hat OpenShift Container  להאצת החדשנות

 

rh sbb train 1SBB  משפרת את חוויית משתמשי הרכבת, משיקה מהר יותר יישומים חדשים לשוק, ומפחיתה עלויות עם פלטפורמת Red Hat OpenShift Container

רד האט(Red Hat)  – הספקית הגדולה בעולם של פתרונות קוד פתוח, הודיעה כי חברת הרכבות הלאומית של שוויץ – SBB, הטמיעה את פלטפורמת Red Hat OpenShift Container כאבן הפינה של תכנית חדשנות ה- IT שלה. SBB יצרה עםRed Hat OpenShift Container Platform , פלטפורמה בעלת יכולת גידול וזריזה יותר עבור פיתוח היישומים שלה. החברה היא מספקת שירותים חדשים,  יישום אפליקציות מובייל ומאפשרת נגישות למידע מעודכן, כדי לשרת טוב יותר למאות מיליוני נוסעים ברכבות שלה בכל שנה.

SBBשהוקמה בשנת 1902, היא לא רק חברת הנסיעות ותחבורה הגדולה ביותר בשוויץ, אלא גם בין המעסיקים הגדולים בארץ זאת. פעילות SBB כוללת ארבע חטיבות – תנועת נוסעים, מטענים, תשתיות, ונדל"ן. בשנת 2015 הסיעה הרשת של SBB  הכוללת כ- 10,500 רכבות, יותר מ- 50 מיליון טון מטענים, ויותר מ- 440 מיליון נוסעים בין 794 תחנות.  SBBגאה לא רק ברכבות מודרניות ותנאים נוחים לנוסעים, אלא גם בשירותים ובמערכות IT שיכולות לענות על ציפיות לקוחות. עם זאת, מערכות ה IT-המסורתיות שלה התקשו להתמודד עם קצב החדשנות בתחום, ועם היכולת המוגבלת להשיק במהירות פתרונות חדשים ושינויים המבוססים על צרכי הלקוחות. החברה זיהתה את הפוטנציאל של שירותים דיגיטליים ושל המובייל, ואת ציפיות נוסעיה לאפליקציות, מה שהוביל אותה לפרויקט שנועד לשפר פיתוח יישומים עם פלטפורמה מודרנית ואג'ילית, שלא תתפשר על יציבות מערכת, מהירות, גמישות, ביצועים, rh sbb trainיחס עלות-תועלת טוב וחדשנות – כולם גורמים מרכזיים עבורSBB .

כשחברת הרכבות התחייבה לתכנית חדשנות ה- IT שלה, היא החליטה להטמיע פלטפורמת IT מודרנית וגמישה, שתוכל למקם אותה בעמדה מובילה לניצול הזדמנויות שיש בדיגיטל, ולסייע לעמוד טוב יותר בציפיות הגדלות של לקוחות בתחומים אלה. ל- SBB היה ניסיון קודם בשימוש בפתרונות קוד פתוח ברמה ארגונית, מה שהוביל להחלטה שארכיטקטורת קוד פתוח מבוססת-קונטיינר תענה לדרישותיה. ארכיטקטורות מבוססות-קונטיינר מספקות גמישות לעומת תשתית מונוליטית מסורתית, מאחר שהיישומים ארוזים לתוך קונטיינר המכיל רק רכיבי מערכת הפעלה הנדרשים. הפתרון מגדיל גמישות וניידות, מאפשר יכולת גידול מוגברת עם העלייה בדרישות עסקיות והשימושיות ביישומים. בהכירה ביתרונות שמציעה פלטפורמת Red Hat OpenShift Container, בחרה בה SBB כבסיס של פלטפורמת הIT – המודרנית שלה.

פלטפורמת Red Hat OpenShift Container היא פתרון למימוש ארכיטקטורת מיקרו-שרותים Microservices  ממוקד-קונטיינרים, הראשון והיחיד שבנוי על פרויקטי Docker Kubernetes, , Project Atomic ו-OpenShift Origin , ומבוסס על פלטפורמת לינוקס ארגונית המובילה בעולם, Red Hat Enterprise Linux.

Red Hat OpenShift Container מספקת פלטפורמה מאובטחת ויציבה יותר לפריסות מבוססות-קונטיינרים בלי להקריב השקעות קיימות ב-IT, מה שמאפשר דו קיום בין יישומים קריטיים מסורתיים לצד יישומים חדשים שפותחו עבור הענן ויישומים מבוססי-קונטיינר.

לאחר הבחירה בפלטפורמת Red Hat OpenShift Container, החל פיילוט שכלל 15 פרויקטים. עם השקת הפיילוט הובילה פופולריות הפלטפורמה בקרב מפתחים ומנהלי פרויקטים, להגדלת היקף הפיילוט ביותר מפי שלושה תוך זמן קצר. היום יש 300 משתמשים בפלטפורמה ב- SBB , עם יותר מ- 900 קונטיינרים בשירות וכ- 400 פריסות מדי יום. לאפליקציית Mobile SBB יש כבר יותר מ- 7.5 מיליון הורדות מאז השקתה, והגרסה האחרונה משכה יותר משלושה מיליון משתמשים קבועים. היישומון, הבנוי על פלטפורמת Red Hat OpenShift

אשש בדאני

אשש בדאני

Container,  מאפשר ללקוחות לקנות כרטיסים ולגשת ללוחות זמנים על מסך מגע, לקבל בזמן אמת מידע על זמני הגעה ויציאה של רכבות, ולקבל בדחיפה הודעות ותזכורות לנסיעות מחברת הרכבות.

מבחינת SBB , יתרונות עיקריים של הפתרון החדש כולל יציבות ועמידה בפני תקלות. הפלטפורמה החדשה מבוססת הקונטיינרים לא רק סיפקה ל- SBB  פלטפורמתIT  מודרנית ליצירת היצע דיגיטלי חדש, אלא גם הביאה ליתרונות מוחשיים באופן עבודתם של המפתחים, שכמו צוותי התפעול מסוגלים לפעול באופן עצמאי. נושא זה  מאפשר לחברה להשיג יותר אג'יליות ומהירות בפיתוח היישומים שלה. עם פלטפורמת Red Hat OpenShift Container ניתן לבצע שינויים ברכיבים ספציפיים של המערכת תוך כדי פעולה, בלי לפגוע ביציבות ובתפקוד של המערכת הכוללת.

בלטיזאר אוסוולד, ארכיטקט תוכנה ב- SBB, אמר: "זיהינו כי הקצב המהיר של חדשנות ברחבי מגזר הרכבות, כבר אינו ניתן לניהול עם מבנה IT מסורתי, ונדרשת פלטפורמה גמישה ובעלת יכולת גידול, שתספק לנו  אפשרויות פיתוח מהירות, בלי לשבש את המערכות הפועלות שלנו.

פלטפורמת Red Hat OpenShift Container, עם הארכיטקטורה מבוססת קונטיינר שלה, סיפקה את פוטנציאל החדשנות הדרוש לנו, בנוסף לשיפורים ביציבות תפעולית ושיפורי יעילות ברחבי התשתיות שלנו. הודות לפריסת פלטפורמת Red Hat OpenShift Container, הפחתנו את העלויות השוטפות שלנו בכ- 50 אחוז".

אשש בדאני, סגן נשיא ומנהל כללי של OpenShift ברד האט, אמר: "העבודה ב- SBB היא עדות מרשימה לביצועים הגבוהים של פלטפורמת Red Hat OpenShift Container כשמדובר בהחלפת פלטפורמות IT ישנות, אשר כבר אינן יכולות לעמוד בדרישות מודרניות. עם הקצב המדהים של חדשנות הטבועה בטכנולוגיות קוד פתוח, פריסת פלטפורמת Red Hat OpenShift Container נותנת למשתמשים ביטחון נוסף בכך שפתרונותיהם יכולים לענות על הצרכים שלהם לא רק היום, אלא גם בעתיד. אנו שמחים ללוות את SBB במסע שלה לכלכלת היישומים החדשה".

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.