<
יום ראשון , נובמבר 19 2017
מבזקים
דף הבית > תוכנות > BIG DATA & BI Analytics > מאמרי דעה: האם ה- Data Analytics זה ה- Commodity של 2017? 3 מגמות על מה שהיה ועוד תחזית אחת על העתיד של הדאטה

מאמרי דעה: האם ה- Data Analytics זה ה- Commodity של 2017? 3 מגמות על מה שהיה ועוד תחזית אחת על העתיד של הדאטה

 

מאת: אדר שומרון

אז מה היה לנו השנה בתחום ה- Data Analytics? ויותר מסקרן, מה יהיה לנו בשנה הבאה. הנה כמה תובנות שאספתי, מתוך מפגש יומיומי עם מספר רב ומגוון של לקוחות בשוק

אדר שומרון

אדר שומרון

הישראלי, וגם הבינלאומי.

  1. ארגונים התחילו לאמץ בצורה מלאה טכנולוגיות מתקדמות ושיטות עבודה מעולמות ה-Big Data וה- Data Science. ארגונים אלה הבינו השנה כי ה- BI המסורתי כבר לא מספק את הסחורה ואינו מסוגל לתת מענה אמיתי בעולם של כלכלה דיגיטלית. מה שהתחיל בסדרה של בדיקות היתכנות ((PoCs הבשיל לכדי פרויקטים משמעותיים, הפניית תקציבים גדולים וגיבוש בעלי תפקידים בארגון שייקחו הובלה על פרויקטים בתחום.
  2. ארגונים נכנסו ליותר פרוייקטים ב- Cloud. ב- 2016 ארגונים הבינו כי למרות הרגולציה המגבילה יש למצוא פתרונות שיאפשרו להעביר מידע ל- Cloud משום שהעתיד הולך לשם, ומשום שבענן יש שירותים ומגוון כלים לאחסון ועיבוד מידע, בהיקף נרחב ובמהירות גבוה. הגמישות התפעולית הגבוהה שמציע הענן היא כבר לא עניין של רשות אלא חובה עבור כל ארגון שמבקש להתייעל כלכלית. ראינו את זה השנה קורה בצורה נרחבת יחסית במגזר הבנקאי, ואת הניצנים למגמה זו כבר אפשר לראות גם בעולמות הביטוח והאשראי. לגבי מגזרים ותחומים עסקיים נוספים – להערכתנו זו רק שאלה של זמן.
  3. בשנה החולפת ארגונים נכנסו למהלכים אסטרטגיים עמוקים של שינוי פרדיגמה בתחום ה-Data Analytics: עולם ה-BI עובר כעת תהליך של שינוי פרדיגמה וארגונים מבינים כי ה- BI המסורתי כבר לא מספיק כדי לשמור על יתרון תחרותי. אותו BI שהוא כבר מזמן Commodity ואינו עומד בקצב המהיר של הביזנס ובהתפתחויות הטכנולוגיות האדירות שמאפשרות להפיק הרבה יותר ערך עסקי מהרבה יותר Data (Big Data ו-Data Science). הפוטנציאל הגלום ב-Data  כבר לא ניתן למימוש באמצעות הטכנולוגיות המסורתיות ומחייב ארגונים לחשב מסלול מחדש. עבורנו, זו המהפכה הגדולה מכולן.

ב-2017 מגמות אלו רק יתגברו ויתחזקו. ארגונים שנתפסים כ- Early Adopters ימשיכו להוביל את התחום, וכמו בכל דבר, אחריהם יזדרזו להגיע הארגונים שחוששים לפספס את הרכבת. ההבנה כי אי אפשר להתעלם ממהפכת הדאטה הנוכחית עדיין לא חלחלה בקרב כל מקבלי ההחלטות, בכל הארגונים, ובכל ארגון כמעט ניתן לזהות את המנהלים החדשניים שכבר עברו תהליך שינוי, מבינים כי אי אפשר להיאבק בטכנולוגיות החדשות, אלא להיפך, לאמץ אותן ולקדם את העסק באמצעותן. לעומתם, יש עוד מספיק גורמים שחושבים במונחים של העולם הישן, חוששים מפני הקדמה הטכנולוגית ומסרבים להיכנע לה.  בחלק מן המקרים אנחנו פוגשים ארגונים עם מערכות מידע עסקי מוגבלות ומסורבלות שאינן משרתות את הצרכים העסקיים שלהם – אבל, בשלהי 2016, בהחלט אפשר לומר כי הם המיעוט. אצל הרוב המכריע של הארגונים מתודולוגיות וטכנולוגיות ה- BI המסורתי כבר מושתתות ומבוססות היטב וזה בדיוק הזמן הנכון לחשוב על הדור הבא של Big Data ו- Data Analytics שכבר כאן.

הכותב הוא המנכ"ל והבעלים של חברת BIyond, המתמחה בעולמות ה- BI, Big Data Analytics
ו-
Data Science, ומסייעת לחברות להפיק יותר ערך עסקי מה-Data שלהן

 

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.