<
יום שני , דצמבר 18 2017
מבזקים

ERP בענן: השלב הבא

אנדרס ריכטר, מנכ"ל  Priority Software

אנדרס ריכטר, מנכ"ל Priority Software

בזמן שספקי ה-ERP העולמיים עדיין מחפשים את דרכם אל הדור החדש של ליבת העסקים הגדולים, Priorityהישראלית מעזה להראות את הדרך, עם גרסת SaaS של מערכת "כחול לבן" המותאמת ללקוח ככפפה ליד. מערכת Priority, שנותנת מענה ERP  לכל המגזרים, מ- SMB עד ל-Enterprise, מנצלת את הזריזות של חברה שתמיד נשארה קרובה ללקוחות שלה, בארץ ובעולם, ולמדה מוקדם יחסית את הדרישות שלהם מפתרון ענן.

היתרון התחרותי של זריזות

"היינו הראשונים בישראל לצאת עם פתרון ERP  בענן והראשונים לרשום מעל 800 לקוחות לשירות ענן", מספר אנדרס ריכטר, מנכ"ל  Priority Software. "בעולם התוכנה העכשווי מצפים מהספק להנגיש את הפתרון בזמן קצר וללא בזבוז מאמץ על שינויים בצורת העבודה. הודות לזריזותנו באימוץ טכנולוגיות חדשות אנו גם הראשונים לתמוך בסביבה היברידית ולסלול את הדרך מהתקנה מקומית לענן ללא 'קנס רישוי'."

"מבחינת הלקוח יתרונות הענן הם ברורים", ממשיך ריכטר, "ראשית, עלויות אטרקטיביות. אין צורך בהשקעות CAPEX וגם ה-OPEX נמוך מהותית, כי הלקוח מקבל גמישות במינון הצריכה, הן בכמות המשתמשים והן במודולים ספציפיים. חשוב מכך, הפתרון נותן שקט נפשי במקום כאב הראש של תחזוקה עצמית. הבחירה בענן מבטיחה שהתוכנה תהיה תמיד בגרסה המעודכנת ביותר, ללא התעסקות בתחזוקה שוטפת, ומאפשרת למחלקת ה-IT להתעסק במשימות העיקריות שלה, בניית אסטרטגיות, איתור חדשנות טכנולוגית, והטמעתה. כל זאת בתנאי, שהספק נשאר קרוב ונגיש לקוח, כדי לטפל בצרכים מיוחדים או בהתאמות מקומיות שדורש הרגולטור."

"העבודה המשותפת הצמודה עם הלקוחות סייעה לנו להבין את היסוסי הנהלות ה-IT בנוגע להגירה לענן. אחת הסיבות היא שהארגון חושש מאבדן שליטה על ניהול המערכת, לדוגמא בנושא השדרוגים", אומר אנדרס ריכטר. "למרות ששדרוג מערכת, גם בהתקנה מקומית, מתבצע ב-Priority בלחיצת כפתור, ארגונים גדולים הכפופים לרגולציות, חוששים מהתהליך הזה ונערכים אליו על ידי גיבויים מוקפדים ותהליכי בדיקות ארוכים. חברות Enterprise לא תמיד מעוניינות בשדרוגים אוטומטיים וזה יכול להוות מבחינתן חסם. הפתרון שלנו לחלק מהארגונים הוא לעבור בשלב הראשון ל-Priority בענן פרטי. בצורה זו הם מצליחים ליהנות מכל העולמות: מצד אחד מוציאים החוצה את כל העיסוק בתחזוקת המערכת ומצד שני משאירים מידה רבה יותר של שליטה בידיהם."

יתרון נוסף של פריוריטי הוא שליבת הפעילות והתשתיות שלה הם בישראל. הלקוח יודע כי דרישות מיוחדות של השוק או הרגולטור יקבלו מענה מהיר. "עקרונית, ברור שהאתר הפיזי יכול לשבת בכל מקום ולשרת לקוחות בכל העולם", אומר אנדרס ריכטר, "בכל זאת, ישנם מקרים שבהם העובדה, שהתשתיות שלנו נמצאות בארץ, מועילה ללקוחות הישראלים שלנו. בראש ובראשונה ברמה הטכנית, אין שום עניין של latency. גם פסיכולוגית, לפעמים יש לזה משמעות – כי באמת יש עם מי לדבר"

המנמ"ר כצייד טכנולוגיות ראשי

התשובה של Priority לחסמי ההגירה מאפשרת למנמ"ר לתפוש את תפקידו באור חדש. "המנמ"רים חייבים להפנים שתפקידם המסורתי השתנה", אומר אנדרס ריכטר. "היום, לא מצפים מהמנמ"ר לעסוק רק בתחזוקה של מערכות קיימות. עכשיו הוא קיבל  תפקיד של "צייד הטכנולוגיות" של הארגון ונדרש להוביל חדשנות. כשמנמ"ר מפנים זאת, הוא גם מבין שכדאי לו לצמצם למינימום את הצורך בתחזוקת מערכות קיימות ולהתפנות למשימות החשובות יותר. כאשר ה-ERP עובר לענן של פריוריטי, העומס על המנמ"ר יורד ויכולתו להוביל התחדשות טכנולוגית מבשילה, מרעיון למציאות."

וכאשר ההנהלה לא רואה את הענן כאיום על הסדר הקיים, גם משתמשים וותיקים מבינים שיש הזדמנות להעביר את ה-ERP לענן. מסביר אנדרס ריכטר: "בשנה האחרונה אנחנו רואים התחזקות המגמה של מעבר לענן גם אצל לקוחות ותיקים. וזה לא ייחודי רק ללקוחות Priority. מחקר בינלאומי הראה, ש-47% מהחברות המשתמשות במערכות ERP מתכננות להעביר את המערכת לענן במהלך חמש השנים הבאות. המניע להחלטה יכול להיות תשתיות שהתיישנו, צורך בפונקציונליות חדשה או התרחבות עסקית. ככלל, חברות שמנהלות הרבה אתרים מוצאות בפתרון הענן הקלה משמעותית בניהול ה-IT. בנתח השוק שלנו מדובר באלפי לקוחות שאפשר להניח בביטחון כי הם יעדיפו את הענן של פריוריטי על הרפתקה חדשה עם ספק אחר."

מענה היברידי למי שעוד לא מוכן

כדי לעזור למשתמשים לקבל החלטה ולממש אותה, Priority הנגישה חלק מהיתרונות של הענן גם ללקוחות בהתקנה מקומית. לדוגמא, משתמשי Priority יכולים ליהנות מחוויית משתמש עדכנית ואינטואיטיבית בממשק דפדפן, בלי קשר למיקום המערכת או הנתונים. "מבחינת הלקוח מעבר מ-Priority בהתקנה מקומית לעבודה בענן הוא כמעט שקוף", אומר ריכטר. "בייחוד אם הוא דאג לעבוד בגרסה עדכנית והקפיד על כללי הפיתוח עם ה-SDK של Priority. מדובר בהליך קצר בו מבצעים גיבוי של סביבת הלקוח וטוענים אותה לענן. הלקוח מקבל URL ומרגע זה הוא ממשיך את העבודה שלו בדיוק במקום שהוא הפסיק."

הגישה של ענן היברידי מאוד מקובלת על לקוחות ב-Enterprise, אלא שחלקם נקלע למילכוד. הרישיונות להתקנה On Premises לא תקפים בענן הציבורי ולכן נוצרות כפילויות רישוי, שמשמעותן בזבוז כסף. לא כך אצל לקוחות פריוריטי. "נושא נוסף שהיינו ראשונים למצוא לו מענה הוא התאמת המודל התמחירי לפתרונות היברידיים. גם בהתקנה מקומית אנחנו מאפשרים ללקוחות לשכור את המערכת ואת המודולים על בסיס חודשי. זה מקטין מאד את ההשקעה הראשונית ופותח את הדרך להעברת הפעילות, כולה או רובה, לענן בלו"ז המתאים ללקוח". לא פלא ש-800 חברות ישראליות כבר מחייכות כל הדרך לענן.

אודות יהודה אלידע

עורך ראשי. במהלך חצי יובל השנים האחרונות ביסס יהודה אלידע את מעמדו המוביל בין העורכים והפרשנים של טכנולוגיות מידע בישראל, הודות לרקע מדעי (MSc בפיזיקה ממכון ויצמן), ניסיון ניהולי (15 שנה בשיווק וניהול חברות בישראל ובחו"ל), גישה אנליטית ומחויבות לעיתונאות אחראית. יהודה אלידע ייסד, ניהל וערך את המהדורה הישראלית של PC Magazine ואת NET Magazine וב-12 השנים האחרונות הוא העורך הראשי של IT מגזין, מוסף המחשבים של גלובס, בנוסף לאחריותו על התכנים המקצועיים של פורטל IT News.
נגישות