<
יום ראשון , נובמבר 19 2017
מבזקים
דף הבית > אחסון ואבטחת נתונים > רגע ה-iPhone של הפלאש

רגע ה-iPhone של הפלאש

מאת: שלומי פרייס, מנכ"ל נטאפ ישראל

שלומי פרייס

שלומי פרייס

מגיע זמן במחזור החיים של כל טכנולוגיה, שבו יצרנים צריכים לספק לארגונים עסקיים יתרונות רבים יותר כגון חיסכון כספי, פרודוקטיביות גבוהה וניהול פשוט. יתרונות אלה הפכו למערך ציפיות בסיסי בעיניהם של קנייני IT בעת ביצוע השקעה בטכנולוגיות ושירותים חדשים. כל פתרון טכנולוגי חייב להגיע לנקודה שבה הערך שהוא מספק גבוה מדרישות אלה – תורם לשיפור השירות, שמספק הארגון העסקי, משנה את התנהגות העובדים ומאפשר יצירת תחומים עסקיים ומקורות הכנסה חדשים.

בהתחשב בקצב הצמיחה של שוק מערכי האחסון מבוססי All-Flash – וכאשר גרטנר צופה צמיחה מצטברת (CAGR) של 37% בשנה וגידול בהכנסות מ-1.37 מיליארד דולר ל-7 מיליארד דולר בשנת 2019 – פלאש היא טכנולוגיה שיש להגדיר מחדש את התפיסה לגביה בתעשייה. באופן מסורתי, הצעות הערך של פלאש כוללות ביצועים גבוהים, זמן אחזור נמוך וצריכת חשמל נמוכה. מערכי All-Flash מטפלים בדרך כלל ביישומים בעלי הרגישות הגבוהה ביותר לביצועים, החל ממסדי הנתונים שמאחורי אתרי אינטרנט ופלטפורמות מסחר, וכלה במעמסה כבדת המשקל של התמיכה בתשתיות שולחנות עבודה וירטואליים (VDI).

עם זאת, המיתוס הנקרא 'מרכזי נתונים מבוססי All-Flash' הופך למציאות. הדרישה ליישומים עתירי ביצועים שיושבים מחוץ לנקודות המועדפות עבור פלאש עולה וגרטנר צופה כי בעוד שאף מרכז נתונים לא עושה היום שימוש בלעדי במערכי All-Flash עבור הנתונים העיקריים, 25% יעשו זאת עד שנת 2020. לכן, הרטוריקה סביב פלאש צריכה להשתנות.

רגע ה-iPhone של פלאש

בעוד שברמת הניהול, מומחי טכנולוגיה עדיין אובססיביים לגבי ביצועים בעת שהם מדברים על פלאש, השיחה צריכה לסוב על נושא השירות. מערכי All-Flash מספקים בדרך כלל רמת ביצועים מספיק גבוהה עבור כל ערכת נתונים של משתמש קצה, והיצרנים המובילים מתחרים באגרסיביות הולכת וגוברת על רמות המחיר ככול שחולפות השנים. קו פרשת המים הוא כאשר הפלאש כבר לא נתפס כטכנולוגיה שהופכת את חייהם של צוותי ה-IT לקלים יותר, אלא כזו שמציעה ערך אסטרטגי ופוטנציאל לכלל הארגון. דוגמה מתאימה, למרות שנעשה בה שימוש רב, של טכנולוגיה שונה מאוד היא זאת של Apple iPhone. הטלפונים החכמים הראשונים שיפרו את חוויית השימוש בטלפון הנייד – תכונות כגון מצלמה, מוזיקה ו-Bluetooth הפכו את הטלפונים הניידים למשחק כמו גם לאמצעי תקשורת. עם זאת, ה-iPhone לא רק שיפר את חוויית השימוש בטלפון החכם, אלא שינה את האופן שבו בני אדם מתקשרים עם האינטרנט, צורכים תוכן ומבצעים עסקאות פיננסיות. כטכנולוגיה ארגונית, התפתחו טלפונים חכמים ממכשירים אותם נשאו עובדים כדי שניתן יהיה ליצור עמם קשר, כשהם בתנועה לכאלה שאפשרו מודלים עסקיים חדשים שגרמו למהפכה של ממש במגזרים שונים כגון שירותי המוניות, בתי המלון ותעשיית הבידור.

ככלי ארגוני ועל מנת שהפלאש יזכה לתהילה של iPhone, על יצרנים וקנייני IT להתחיל להסתכל עליו כעל אמצעי לתמיכה ברמת שירות, שמגדירה את כל הפעילות העסקית במושגים של רמת מחויבות ללקוחות, שותפים ועובדים. חזרה להתפתחות של מרכזי נתונים מבוססי All-Flash; אחד מהמנועים המרכזיים האחראים לרמת הצמיחה המהירה של שוק מערכי האחסון מבוססי All-Flash הוא שיותר ויותר יישומים נתפסים כקריטיים עבור ההמשכיות וההצלחה העסקית. תודות לקונספט אליו אני מתייחס כאל כלכלת ציפיות, המונעת על ידי היחסים המתפתחים בין בני אדם וטכנולוגיה, נמצאים ארגונים עסקיים תחת לחץ הולך וגובר לספק חוויות שימוש חלקות לחלוטין. העובדה הפשוטה היא שאם הם לא יצליחו לספק זאת, מתחרה כלשהו יצליח. לכן, בכל מקום בו נהנה פלאש משוק יציב של יישומים עם רגישות לביצועים כגון אירוח אינטרנט, מערכות פיננסיות ומערכות CRM או תשתית שולחנות עבודה וירטואליים (VDI), הרעב לביצועים עקביים גבוהים משוכפל ומתפשט לכל הארגון. נתונים סטטיסטיים מ-Kissmetrics אומרים ש-40% מהאנשים נוטשים אתר אינטרנט שטעינתו אורכת יותר משלוש שניות, ושעיכוב של שנייה אחת בתגובת דף עלול להוביל להפחתה של 7% בהמרות. עובדים אינם רוצים להישאר מאחור בגלל הטכנולוגיה במקום העבודה, במיוחד דור המילניום שלו ציפיות מובנות על האופן שבו אמורה הטכנולוגיה לשפר ולא להגביל. הנתונים הפכו לאחד הנכסים בעלי העוצמה הגדולה ביותר בארגון והם משמשים כדי להפוך את השירות שהוא מספק לאישי וכזה המאפשר לספק חוויות חדשות שגוברות על הציפיות וממצבות את הארגון גבוה יותר בהשוואה למתחריו.

האלמנט של יכולת החיזוי

פתרונות פלאש ידועים ביכולתם לספק עקביות וביצועים ידועים מראש, אבל עליהם גם להשתלב באופן חלק עם מערכות הניתוח, הניהול ואחסון הנתונים של הארגון. ניתן לראות דוגמה להתפתחות זאת, הלכה למעשה, בשילוב של NetApp ו-SolidFire. בנוסף לתפעול IT עם יכולת הרחבה, תפעול אוטומטי באופן מלא וניצול האבטחה לביצועים צפויים מראש המשויכים ל-SolidFire – ארגונים יכולים לגשת, להעביר ולנהל נתונים בקלות בכל סביבת האחסון שלהם תודות לפתרון Data Fabric של NetApp. יתרונות אלה מתורגמים לערך עסקי כאשר מקבלי החלטות בתחום ה-IT יכולים למקד את האנרגיה שלהם במציאת דרכים חדשות, שיאפשרו לטכנולוגיה לתמוך בארגון, וברמה האסטרטגית הופך הארגון למחויב יותר לעשות שימוש בנתונים באופן חכם יותר.

ההצלחה של טכנולוגיות הפלאש בארגונים לא קשורה בהכרח רק בעלויות שלה (שהולכות ויורדות) או בביצועים הטובים שלה. היא תיגזר מההשקעה ברמת השירות שתגדיר ותבדל את הארגון ואת פעילותו העסקית. ככל שיותר ארגונים יבצעו את הזינוק הפסיכולוגי ויראו ב-IT את היסודות לחדשנות בארגון במקום תשתית תמיכה בלבד, הנתיב לכיוון מרכזי נתונים מבוססי All-Flash יהפוך לברור יותר.

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.