יום שלישי , יולי 25 2017
מבזקים
דף הבית > אחסון ואבטחת נתונים > ביצועים בעולם האחסון – אמצעי ולא מטרה

ביצועים בעולם האחסון – אמצעי ולא מטרה

 ריאיון עם אורן ישרים מנהל פעילות אזורי, ישראל ואפריקה, ב- INFINIDAT

הגידול האקספוננציאלי בכמות המידע, מביא ארגונים לחפש פתרונות אחסון מתקדמים. מנהלי המחשוב והתשתיות יודעים שלא די להם להתקין פתרונות שיאפשרו לארגון לעמוד בנפחי המידע הקיימים, אלא עליהם להיערך לגידול מסיבי במידע שיתרחש בשנים הקרובות ולצפות פני עתיד על דרישות הזמינות והביצועים של מערכות אלו. הנתונים מדברים בעד עצמם – נפח המידע צפוי לגדול ב- 40% כל שנה ופי חמישים עד 2020. אגב, כ- 90% מהמידע בעולם נוצר רק בשנתיים האחרונות.

אורן ישרים

אורן ישרים

יצרני פתרונות האחסון מתמודדים זה מול זה בגזרת מלחמה לא פשוטה. נראה שכל אחד מהם טוען כי הוא מציע את הפתרון שיפתור לארגונים את כאב הראש הזה של התפוצצות המידע והוא זה שיענה על הדרישה העולה כפועל יוצא בביצועי המערכת. לצד יצרני אחסון מסורתיים ופתרונות All-Flash, הפציעה בשנים האחרונות חברת INFINIDAT. החברה הישראלית, שהוקמה על ידי גורו האחסון משה ינאי, מאיימת לנפץ את הפרדיגמות המוכרות בתחום אחסון הנתונים – ולא רק מאיימת, נראה על פי חוות דעת לקוחותיה שהיא מקיימת ובגדול. החברה, אשר מונה כיום כ- 500 עובדים וכוללת מטות בישראל, ארה"ב והמזרח הרחוק, נפרסת כבר על פני כ-40 מדינות, ויצאה זה מכבר מגזרת הסטארט-אפ. INFINIDAT הפכה לחברה גלובלית מצליחה, שמכירותיה עולות מרבעון לרבעון בעשרות אחוזים, עם עסקאות ענק בקרב הארגונים הגדולים ביותר בעולם מרשימת ה- Fortune100. החברה דווחה לאחרונה כי חצתה את קו האקסה-בייט של אחסון מבוסס InfiniBox ברחבי העולם. בין לקוחותיה חברות דוגמת AIG, בריטיש טלקום, בארקליס, אמדוקס, מנורה, מיטב דש, חברת חשמל ועוד. יצאנו לשוחח עם אורן ישרים, מנהל פעילות אזורי, ישראל ואפריקה, ב- INFINIDAT על מנת ללמוד קצת יותר על המשנה הסדורה של החברה והסוד הטכנולוגי שמוביל אותה להצלחה האדירה שלה בישראל ובעולם.

המציאות המדומה של יצרני האחסון

  • INFINIDAT אומרת שיש לשנות את הפרדיגמה השולטת בעולם האחסון. למה? מה הבעיה איתה כרגע?

ישרים: "יצרני האחסון מייצרים מציאות שנראית לכאורה טבעית, אבל היא למעשה מציאות מדומה. הוא מבוססת על מוצרים ולא על מענה לצרכים. יצרני האחסון דוחפים את השוק לצרוך מערכי אחסון מבוססי flash בלבד משום שזהו המענה היחיד שלהם לשיפור יעילות מערכי האחסון שלהם. נוצר מצב פרדוקסלי שבו היצרנים משתמשים בחומרה מהירה ויקרה במקום לייצר תוכנת ניהול אחסון חכמה ובמקום לשפר את מערכת ההפעלה שלהם, כפי שהיה מצופה מהם. בכך הם בעצם משתמשים בכספי הלקוחות על מנת לשפר את הביצועים במקום להשתפר בעצמם ולהציע ללקוחות טכנולוגיות מתקדמות"

  • ולמה זה קורה לדעתך?

"השינוי הנדרש מיצרני האחסון הוא דרמטי בכל היבט של מערכת ההפעלה הכל כך מיושנות שלהן – ניהול שונה של המידע ומחזור חיי המידע בתוך מערך האחסון, שינוי תצורה משמעותי בטיפולוגיה שבה המידע נכנס לתוך המערך ומטופל על ידו, שינויים טכנולוגיים תוך שמירה על יתירות וכמובן יכולות מערכת ההפעלה לצפות את דפוס הפעילות של הארגון, שימוש ביכולות בינה מלאכותית, שינוי בתפיסת ההגנה על המידע. כל השינויים הללו מצריכים משאבים רבים, זמן רב וכוח אדם רב שמשמעותו השקעה כספית אדירה".

  • מה המשמעות בפועל?

"החלום אותו מוכרות היצרניות, לפיו מערך אחסון מבוסס flash בלבד הוא המענה לכל הדרישות הנוכחיות והעתידיות, הוא מהלך שיווקי בלבד והמשמעות שלו באה DSC_4157-bלידי ביטוי בפרמיה הגבוהה שמשלמים כיום ארגונים עבור מערכי ה- flash. לקוחות מדווחים לרוב כי מערכי All Flash  לא עומדים בהבטחתם הבסיסית לספק ביצועי יישומים גבוהים בכל עומסי עבודה יהיו אשר יהיו. צריך להבין כי flash הוא לא פתרון קסם והוא גם לא הגביע הקדוש. הוא בסך הכל "עוזר" ליצרניות המסורתיות לשמור על הכסף שלהן אצלן במקום להשקיע בפיתוח כמצופה מהן. "הגיע הזמן להתבונן בצרכים האמתיים של הארגון ולהתעלם מ'טרנדים' שיצרניות האחסון המסורתיות מנסות להניע. טכנולוגית flash היא בהחלט רלוונטית, אבל רק במקומות שבאמת צריך אותה, דוגמת יישומים ספציפיים ועומסי עבודה מסוימים, לחילופין כשכבת Cache רוחבית כפי שעושה INFINIDAT, אך לא כדי לאכלס כמויות מידע גבוהות ובוודאי שהיא לא מצדיקה את התשלום הגבוה שכיום ארגונים משלמים עליה וכראיה לכך לקוחות INFINIDAT משיגים את ביצועי מערכות פלאש ואף למעלה מהם, וזאת ללא שימוש במדיה היקרה הזו באופן גורף".

  • מהי טכנולוגית האחסון המומלצות לארגון?

כאשר ארגון מאתגר את עצמו בבחירת מערך אחסון, ציר קבלת ההחלטות מאד מורכב וכולל החלטות שחלקן תיאורטיות, שכן קשה לארגון בעולם כל כך דינמי לצפות מה יהיו הצרכים שלו בעוד מספר שנים או בראייה ארוכת טווח יותר.

  • מהן השאלות שארגון צריך לשאול את עצמו כאשר הוא בוחן פתרונות אחסון?

ישרים: "ביצועי מערכת האחסון הם אמצעי ולא מטרה, ולכן כשארגון מגיע לרגע קבלת ההחלטה עליו לקחת בחשבון את מכלול הדרישות ולבחור במערך אחסון שיספק לו את המענה היעיל ביותר לתכניות העתידיות שלו, עם עלות שתאפשר לו לצעוד קדימה אל עבר המטרות העסקיות שלו, תוך שהוא משקיע את התקציבים בחכמה.

"השאלה היא לא 'איזה טכנולוגיה הארגון רוצה' אלא – 'איזה טכנולוגיה הארגון צריך'. יצרניות האחסון המסורתיות מבטיחות לנו שמערכי אחסון מבוססי flash הם העתיד, כאשר בפועל מדובר בטכנולוגיה מתפתחת בתחילת דרכה. אבל אם הארגון שואל את עצמו מה הוא באמת צריך, הרי שמדובר באחסון למידע הנוכחי ומענה לדרישות הגידול העתידיות של המידע בטווח הארוך. מדובר באחסון שמאפשר לארגונים להתמודד עם גידול המידע והרצון ההולך ומתגבר להפיק תועלת משמעותית מכל נפחי המידע האדירים עליהם הם מוציאים כספים רבים כדי לאחסנם. נפחים אלו ידרשו ביצועים משמעותיים, זמינות גבוהה ויכולות מרשימות לאחזור מידע, שיאפשרו לארגון להפיק מהמידע תובנות עסקיות שיובילו אותו קדימה ויספקו לו יתרון תחרותי.

"ארגון צריך להביט על היעדים שלו ולשאול את עצמו מספר שאלות חשובות:

  • לכמה מורכבות הוא מצפה בסביבת ה- IT שלו? כמה סוגים שונים של טכנולוגיות הוא רוצה בה?
  • האם הוא מתכנן את סביבת ה- IT בגישת איים או בקונסולידציה ופישוט תהליכים?
  • כמה חיונית עבורו זמינות המידע?
  • מה הצפי שלו לנפחי מידע עתידיים? האם הוא לפיכך מתכנן ריבוי מערכים או מספר מצומצם שלהם?
  • כמה גמישות בפרוטוקולים אפשרית במערכי האחסון שלו?
  • האם המערך ידע לספק לארגון את הנפח העולה ודרישות הביצועים העולות אתו?

ועוד שאלות רבות, שכאשר הן נשאלות נכון, המענה הטכנולוגי יכול להיות מאד שונה מארגון לארגון. 

  • ומה המשמעות של בחירה לא נכונה של מערך אחסון?

ישרים: "ארגון עלול להסתבך עם טכנולוגיות רבות וצרכי אחסון שקשה לענות עליהם במהירות, ובנוסף הוא יצטרך לעמוד בריבוי תקורות סביבתיות וגידול משמעותי בכוח אדם לטובת ניהול סביבת האחסון, עם טכנולוגיות שאינן מתאימות לעתיד הארגון – לכל אלו ועוד יש משמעויות כספיות ישירות ועקיפות, אשר יגרמו להוצאות לא מתוכננות, אם תתקבל ההחלטה הלא נכונה קל וחומר החלטה שבסיסה בטרנד שיווקי שמקדש את הפתרון ומתעלם מהמטרות".

הבשורה של INFINIDAT

אחרי שהוביל ופיתח את פתרונות אחסון הנתונים המתקדמים בעולם ב-30 שנה האחרונות, היזם הסדרתי משה ינאי הקים את INFINIDAT, השקיע בה באופן אישי וגייס סך של 230 מיליון דולר להתפתחותה. הפתרון של החברה, ה- InfiniBox, מאפשר לראשונה לאחסן כמות מידע עצומה של מעל ל-5 פטה-בייט בארון מחשוב סטנדרטי. עם כ- 120 פטנטים רשומים של תוכנה חכמה, INFINIDAT הצליחה להביא לא רק לאחסון נפח אדיר של מידע בשטח מינימלי, אלא גם לשליפה מהירה מאי פעם של המידע, תוך קבלת רמת אמינות חסרת תקדים של הנתונים (זמינות של 99.99999%). ישרים: "INFINIDAT חרטה על דגלה להוביל את תחום האחסון תוך שימוש נכון ומאוזן ברכיבי חומרה, כדי לא לגרום להתייקרות הפתרון בעת בה ארגונים זקוקים לנפח אחסון גדול מאד וזמינות לאחזור מהיר. מערכת ההפעלה המתקדמת של InfiniBox נותנת לארגון את המענה האופטימלי לצרכים הדינמיים ומאפשרת לו לצעוד קדימה, להגיב במהירות שיא לדרישות חדשות ולשפר את ה- time to market, והכל תוך קבלת פשטות ניהולית. הביצועים של InfiniBox עולים אפילו על המערכים מבוססי ה- flash. הפתרון שלנו הוא ההוכחה לכך שאפשר לעשות את זה אחרת מבלי לגרום לארגונים להוציא כסף כה רב על פתרונות אחסון יעילים".

INFINIDAT מעמידה אתגר ביצועים למערכי ה- All Flash בעומסי עבודה בעולם האמתי חברת האחסון המובילה מזמינה ארגוני אנטרפרייז להשתתף ב"Faster Than All Flash Challenge" ולתרום לארגון יוניצ"ף INFINIDAT מציעה תרומה משמעותית בגובה 10,000 דולר בשם כל ארגון שמשתתף באתגר סביב העולם.   INFINIDAT הכריזה לאחרונה על אתגר ביצועים למערכי All Flash לעומסי עבודה בעולם האמתי, בשם "Faster Than All-Flash Challenge". במסגרת האתגר החברה מזמינה ארגוני אנטרפרייז לבחון את מערכי ה- All-Flash שלהם אל מול הביצועים של פתרון הדגל של החברה, ה- InfiniBox™. מטרתו של האתגר הינה להוכיח כי InfiniBox עולה בביצועיו על מערכי All- Flash בכל עומסי עבודה הקיימים בעולם האמתי. כחלק מהאתגר, INFINIDAT תתרום תרומה משמעותית עבור יוניצ"ף (קרן החירום הבינלאומית של האומות המאוחדות לילדים –  (Unicef אם ה- InfiniBox הוכיח את עצמו בביצועים גבוהים יותר ממערכי All Flash; במידה ש- InfiniBox  לא עומד במבחן, החברה תעביר במקום זאת תרומה לצדקה לבחירת הארגון. פרטים נוספים אודות האתגר באתר החברה ובעמוד הפייסבוק.

 

אודות מערכת ITNEWS מאיר עשת

מנהל/עורך אתר ITNEWS. בוגר כלכלה ומנה"ס באונ' בן גוריון ו- MBA בירושליים. בעבר: כהן כיועץ כלכלי מטעם המדינה בהולנד ובהודו. היה סמנכ"ל שיווק בברדר, משנה למנכ"ל בסטארטאפ TVNGO, מנהל IT מגזין של גלובס בשנתיים האחרונות.